Geplaatst op Geef een reactie

Blockbuster! Indola Streetstyle najaar 2020

Geïnspireerd door de veranderende tinten van de natuur - zoals verkleurde bladeren en kastanjes – laten deze looks de kleuren van de herfst zien. De vormen passen ook meer bij dit seizoen; ze zijn meer gestructureerd, maar blijven speels.

Blockbuster techniek

Deze nieuwe techniek maakt gebruik van paneling; diverse tinten die het haar een speelse twist geven en zorgen voor een multidimensionale effect. Het is dé kleurtechniek van dit najaar!

Look 1 #toffeehair

Deze look speelt met natuurlijke herfsttinten en voegt daar een vleugje honing aan toe. Het zachte kleurenpalet wordt gecombineerd met een sterke coupe, waardoor de stijl een rebelse twist krijgt.

Deze coupe mixt de rommelige lengtes met een sterke face framing door middel van een tweelaagse afdeling om een speels silhouet te creëren. De middenscheiding versterkt deze felle uitstraling nog eens extra.

Look 2 #halofringe

De blockbuster techniek zorgt hier voor een schitterend multi-tonaal effect, in combinatie met een bijna architectonische gestructureerde coupe.

Een afgeronde vorm met een opvallende korte sectie naar de achterkant van het hoofd toe is in contrast met een opvallende pony om de panelling-techniek te accentueren.

Hair: INDOLA Global Ambassadors Paddy McDougall & Andy Smith

Geplaatst op Geef een reactie

SUMMER Special

1. OOLABOO SKIN DEFENSE DNA PROTECTIVE CREAM - Met SPF 30. Bevat Japanse Matcha thee, een krachtig en natuurlijk antioxidant dat helpt om de huid te beschermen tegen vrije radicalen, die schade aan huidcellen aanrichten en vroegtijdige huidveroudering kunnen veroorzaken.


2. OOLABOO SKIN DEFENSE BALM DNA RECOVERING POST EXPOSURE BALM - een verkoelende en kalmerende balsem, die de huid herstelt na het zonnen. Herstelt de natuurlijke vochtbalans van de door de zon gestreste huid en helpt het vervellen van de huid vertragen.


3. OOLABOO SKIN DEFENSE DNA EMERGENCY LIPSTICK - Speciaal ontwikkeld voor zonnige, koude en winderige omstandigheden, is dit je maatje om jouw lippen te beschermen tegen de zon. Een musthave voor de warme zomermaanden!

Geplaatst op Geef een reactie

Haar inspiratie uit de tijd van de Farao's & Cleopatra

Krysia wilde met deze collectie de verschillende religies en culturen highlighten en daarmee de schoonheid van diversiteit. Laat je verleiden door de schoonheid uit de tijd van het oude Egypte ten tijde van Cleopatra!

Cleopatra hair

Maar wat weten we nu eigenlijk van deze magische figuur Cleopatra, die tot ieders verbeelding spreekt met haar steile haren en rechte pony? We leven nu meer dan 2000 jaar na haar dood en nog spreekt deze Egyptische koningin tot onze verbeelding. De Romeinen noemde haar een vrouw van ongekende schoonheid en een van hun meest bekende keizers, Julius Caesar, viel als een blok voor deze Egyptische schone, die het liefst een bad nam in ezelinnenmelk. Voor eeuwen leefde deze dame tot de verbeelding van historici en Shakespeare schreef een toneelstuk over haar. Maar vandaag de dag wordt getwijfeld of haar schoonheid werkelijk zo fenomenaal was.

Wat buiten kijf stond was dat deze koningin enorme indruk maakte en zeker moet hebben bezeten over een flinke dosis charisma. Ze was charmant én slim. Op oude munten is te zien dat ze volle wangen had en een smalle kin. Haar neus was prominent en hoekig. Maar dan? Schoonheidsidealen verschillen en is het niet geweldig dat bijzondere vrouwen ook tijdens de oudheid al wisten te imponeren? Het gaat dus niet alleen om het uiterlijk, maar in de eerste plaats om wat iemand uitstraalt. Cleopatra hair of niet ... als jij straalt, staat (bijna) alles mooi!

Meer over haar van vroeger? Lees dan alles over pruiken

Hair: Krysia Eddery | Photography: Tony Le Britton | Make-Up: Roseanna Velin | Styling: Joey Bevan

Geplaatst op Geef een reactie

Deel 3 in de serie Bruin: Iedereen ervaart een kleur anders

De kleuren van je kleding is een belangrijk onderdeel in onze adviesgesprekken in de salon. Zo kunnen we het totaal plaatje bieden en krijg je naast een make over betreft coupe en haarkleur ook nog een persoonlijk advies wat betreft de kleuren van je kleding en kijken we samen met jou naar de prints die het beste bij jou passen.

Meer artikelen over bruin van Kimm Koffijberg:

De kleur bruin ...

Kleur is perceptie en emotie. Net als muziek. Iedereen ervaart een kleur anders en heeft er een andere stemming bij. Heb jij wel eens nagedacht wat een kleur met jou persoonlijk doet? Wanneer je vrolijk bent zal je meer kleur durven dragen dan wanneer je niet lekker in je vel zit en meer naar donkere kleuren zal neigen. Het kan je karakter ook versterken wanneer je de juiste kleuren draagt. Zo kan het je meer zelfvertrouwen geven. 

We gebruiken kleur onder andere om ons te onderscheiden van anderen, maar ook om onze gevoelens te uiten. Dit doen we dus niet alleen met onze haarkleur of kledingkeuze, zelfs in ons interieur zie je het terug.  Een kleur moet bij je passen, je versterken en binnen het kleurenpalet wat bij jou past heb je zo je persoonlijke voorkeuren. De kleur bruin geeft warmte en stabiliteit wanneer jij als persoon dit nodig hebt in je uitstraling of wanneer je in dit kleurenspectrum binnen je interieur veilig voelt. 

De kleur bruin kan ook als saai ervaren worden, maar kan kleuren die je combineert met bruin juist weer spannend maken en meer naar voren laten komen. 

Bruin heeft ook iets natuurlijks, aards. Het geeft een neutraal en veilig gevoel. Bruin creëert rust. 

Hoe kan een bepaalde kleur jou versterken net zoals je haarkleur? Eigenlijk gebruiken wij hiervoor dezelfde analyse als voor het bepalen van de haarkleur die het beste bij jou past. Ook in kleding heb je warme en koele kleuren. Helder of gedempt. En het soort stof met eventueel print kan jou versterken. 

Bruintinten in een stukje geschiedenis 

In de roaring 20’s zag je ook veel bruintinten, maar dan wel de rustige combinaties en neutrale kleuren zoals beige, camel en zwart, donkerblauw, mat groen, mat rood en bordeaux.

De jaren 1940-1950 waren sober en eenvoudig en dus zagen we veel grijs zwart en bruin. In de jaren zestig werd bruin vaak gebruikt in combinatie met rood, oranje, geel, paars, fuchsia en wit. Veelal gecombineerd met felle vrolijke kleuren. In de jaren zeventig was niets te gek. Veel aardetinten werden gecombineerd met opvallende kleuren. 

Zoals ik al eerder schreef in mijn vorige blog zal bruin de komende 30 jaar overheersen. Dan kunnen weer er maar beter goed mee omgaan! Bruin brengt andere kleuren in harmonie, dit geldt zowel voor warme als koel bruine keuren. Het kan een steunkleur zijn voor je outfit. 

Zo is grijsbruin bijvoorbeeld een hele mooie keur voor types die een lichte koele huid hebben. Vaak is het haar wat blonder. De kleuren die dit type versterken zijn parelachtig, dus wat gedempter van toon. Mooi met pastel tinten als sorbet geel, lavendel, lila en oudroze. Dus geen harde felle en donkere kleuren (zoals we zien bijvoorbeeld bij Sharon Stone)

Warme ondertoon

Voor types met een warme huidtoon zijn warme aardetinten erg mooi, en de warm bruine kleuren die we terugvinden in de herfst. De geelbruine kleuren zullen dit type versterken en krachtiger naar voren laten komen. De kleuren zijn gedempt (alsof er een grijze waas overheen zit) en komen niet fel over. Mooi in combinatie met okergeel, kerriegeel, petrol, steenrood of groen en goud (zoals we zien bijvoorbeeld bij Jennifer Lopez). Het haar heeft echt duidelijk een gouden, rode of koperen ondertoon.

Voor types met een warme ondertoon in hun lichte heldere huid zijn de warmere kleuren bruin en de goudbruine kleuren erg mooi. Dus wel de lichte variant en helder. Mooi gecombineerd met koraal, zalm, turkoois, blauw en bijvoorbeeld grasgroen (zoals we bijvoorbeeld zien bij Gwyneth Paltrow). De haarkleur van dit type is vaak kastanje, goudblond of donkerbruin.

Het gaat hier natuurlijk over hoe je de kleur bruin in het dagelijks leven kunt gebruiken. Maar er zullen zeker meer kleuren zijn die jou kunnen versterken! Het is leuk en interessant om je hierin te verdiepen. Of dat nu je haarkleur, of de kleur in je kleding is. Laat je adviseren door een expert en je bent weer een mooie ervaring rijker. Zeker in deze gekke tijden waarbij kleur ons kan helpen ons weer vrolijker te voelen!

Geplaatst op Geef een reactie

De virtuele Haarmodelijn volgens het 'nieuwe normaal'

Onafhankelijke online vaktechniek

Het online platform van de Haarmodelijn is een website waar iedere kapper in Nederland terecht kan voor goede, inhoudelijke en onafhankelijke online vaktechniek. In ‘het nieuwe normaal’ vormt het platform het ideale alternatief voor live trainingen op locatie. Maar ook daarna zal het een waardevolle interactieve aanvulling blijken op het reguliere trainingsaanbod.

Bekijk hier de toolkit met inspiratie voor de trends van 2020

Vaktechnisch programma

Achter de schermen zijn de voorbereidingen in volle gang voor het uitrollen van een compleet vaktechnisch programma dat in september beschikbaar zal zijn. Het programma biedt dan onder meer live trainingen en webinars waarbij vooraanstaande hairstylisten hun visie op haarmode geven. Iedere kapper in Nederland kan deze kwalitatief hoogstaande streams live in de salon volgen, al dan niet samen met zijn/haar collega’s. Daarbij is het mogelijk om live vragen te stellen, waarop de presenterende kapper direct kan reageren.

Meer informatie over het platform volgt binnenkort, we houden jullie op de hoogte!

Geplaatst op Geef een reactie

Angelo Seminara nieuwe Brand Ambassadeur Goldwell!

The quiet company

Angelo vertelde als metafoor dat hij al 16 jaar George Harrison als klant heeft en hem vele malen in zijn huis heeft geknipt. Hij noemde hem de 'quiet Beatle', omdat hij nooit zo op de voorgrond trad, maar wel heel veel creativiteit in huis had. Hij voegde eraan toe dat stille mensen hem aanspreken.

George Harrison deed hem aan Goldwell denken, omdat die in het luide gezelschap in kappersland volgens hem ook de 'quiet company', ofwel het stille bedrijf is. Ze hebben enorm veel creativiteit en techniek in huis, maar schreeuwen dat niet zo van de daken. Ook over duurzaamheid zei hij het volgende:

If you want to be sustainable, you have to do it.
Not to promote it.

Angelo zegt zelf ook erg betrokken te zijn bij het milieu. Hij heeft al vele bomen geplant en haal veel inspiratie en energie uit de natuur.

Een andere reden van zijn keuze voor Goldwell was dat ze volgens Angelo het dichts bij de kapper staan.

LEES OOK: 10 vragen aan Angelo Seminara

Brood bakken

Typisch Angelo is dat hij dingen anders doet dan anderen. Hij vertelde dat hij tijdens de lockdown periode veel brood is gaan bakken. Waarom? "Creativity is about understanding what you have in front of you and trying out new things. Hij vond deze 'detox periode' heel nuttig en is tot veel nieuwe ideeën gekomen. Zo heeft hij zijn Moonlight collectie ontwikkeld, die is geschoten in IJsland, zijn favoriete land. We kregen een preview te zien en meteen werd aangekondigd dat de Color Zoom wedstrijd en presentaties van de nieuwe trends dit jaar bij Goldwell wel doorgingen, maar anders dan we gewend zijn.

Op 18 en 19 oktober wordt de KAO Virtual Salon Experience gepresenteerd, waarbij haarkunstenaars uit de hele wereld hun creaties kunnen tonen. Ook voor Angelo Seminara, de nieuwe ster van Goldwell, zal een prominente rol worden weggelegd en hij zal gedurende die 2 dagen ook zijn nieuwe collectie presenteren. En er zal een virtual Gala worden gehouden waarbij de winnaars van de Color Zoom bekendgemaakt worden - die dit jaar notabene in Amsterdam had zullen plaatsvinden.

We zijn benieuwd!

Geplaatst op Geef een reactie

Undone Done - nieuwe glossy haartinten voor elke gelegenheid

Prachtige blondtinten, die zowel 'done' als 'undone' goed tot hun recht komen! De gebruikte producten om deze look te creëeren zijn: L’ANZA Liquids Demi Gloss, L’ANZA Keratin Healing Oil en L’ANZA Brush Thru Spray 

Ook voor vrouwen met donker haar zijn de L’ANZA Liquids Demi Gloss tinten prachtig en geven het haar geweldige glans. De producten die zijn gebruikt: L’ANZA Liquids Demi Gloss, L’ANZA Bounce Up, L’ANZA Lustrous Finishing Spray

Geplaatst op Geef een reactie

Welke cosmetica certificering past het beste bij jou?

Maar hoe weet je welke certificering het beste bij je past?

Zoom zuiver in op jouw doel?! 

Wat is jouw doel?

  • Wil ik zo gezond mogelijk?
  • Wil ik zo duurzaam mogelijk?
  • Is functionaliteit mijn prioriteit?

Aan de hand van antwoorden op deze vragen kan je op zoek gaan naar een certificering die bij jou past. In de keuzes die je gaat maken bestaat er geen goed of fout, want goed kan altijd beter en slecht kan altijd slechter.

Van alle certificeringen en standaards hebben de onderstaande 3 certificeringen onze persoonlijke voorkeur. Om jou op weg te helpen in de -toch wel- complexe wereld van certificeringen, hebben we deze 3 nader omschreven:

1) ECOCERT COSMOS ORGANIC

Onder het logo van ECOCERT zie je bij veel producten COSMOS ORGANIC staan. Dit komt doordat ECOCERT samen met een aantal andere leden een non-profit, internationale en onafhankelijke vereniging heeft opgericht. Namelijk COSMOS AISBL.

De andere leden zijn:

  • BDIH
  • Cosmebio
  • ICEA
  • Soil Accosiation

Samen hebben zij de COSMOS-Standaard vastgelegd. Binnen de COSMOS-standaard zijn er voor cosmetica producten 2 normeringen. Namelijk:

  • COSMOS ORGANIC (strengste)
  • COSMOS NATURAL

Aangezien we het hier over ECOCERT COSMOS ORGANIC hebben, vind je hieronder de eisen waaraan een product moet voldoen om deze certificering te mogen ontvangen:

  • Minstens 95% van de plantaardige ingrediënten moet van biologische oorsprong zijn.
  • Minimaal 20% van het totale product moet biologisch zijn.

(Met uitzondering van afspoelproducten, niet ge-emulgeerde waterige producten en producten met minimaal 80% mineralen of ingrediënten van mineralen oorsprong, hierbij moet minimaal 10% van het product biologisch zijn).

Verdere eisen:

  • Er moet een bedrijfsmilieuplan aanwezig zijn.
  • Strenge eisen aan verpakkingsmateriaal.
  • Strenge eisen aan afbreekbaarheid van ingrediënten.
  • Verbod op microplastics.
  • Gecontroleerd door geaccrediteerde partijen.

https://www.cosmos-standard.org/

2) NORDIC SWAN ECOLABEL

Cosmetische producten met het NORDIC SWAN ECOLABEL voldoen aan vele milieu- en gezondheidseisen. Cosmetica producten komen direct óf indirect in contact met het lichaam. Én komen direct of indirect in het oppervlakte water terecht. Eigenschappen zoals biologische afbreekbaarheid, bio accumulatie (opbouw van stoffen in het weefsel) en aquatische toxiciteit zijn daarom essentieel voor alle ingrediënten. Daarom stelt  Nordic Swan Ecolabel strenge eisen aan stoffen die mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid.

Het Nordic Swan Ecolabel:

  • is één van ‘s werelds strengste en meest erkende milieucertificeringen
  • wordt officieel door een onafhankelijk partij gecontroleerd
  • is opgericht in 1989 door de ‘Nordic Council of Ministers’
  • levert op productniveau bewijslast dat aan alle milieu eisen is voldaan
  • geldt voor alle relevante fases van de product levenscyclus
  • stelt zware eisen aan gebruikte chemicaliën
  • wordt voortdurend aangescherpt
  • dient eens in de drie jaar opnieuw te worden aangevraagd
  • zorgt voor vermindering van de milieubelasting bij productie en verbruik
  • stelt strenge eisen aan de hoeveelheid en het type verpakkingsmateriaal

Cosmetica producten met het Nordic Swan Ecolabel zijn vrij van:

  • CMR-Ingrediënten* of ingrediënten waarbij hierover nog onduidelijkheid is.
  • Conserveermiddel methylisothiazolinone (MI) en zijn verwanten.
  • Conserveermiddelen die een allergische reactie kunnen uitlokken.
  • Parabenen en andere -op de EU-lijst- verdachte hormoon verstorende stoffen.
  • Microplastics.

* CMR staat voor Carcinogenic (kankerverwekkend), Mutagenic (genetische schade) & Reproductively-toxic (vruchtbaarheidsstoornis, problemen bij ontwikkeling foetus).

http://www.nordic-ecolabel.org

ALLERGY CERTIFIED

Huidallergie (of contactdermatitis) is een van de meest voorkomende chronische ziekten wereldwijd. AllergyCertfied is het internationale allergielabel.
Bij AllergyCertified wordt niet alleen gelet op allergenen, maar ook op andere onzuivere-, kankerverwekkende stoffen en hormoon ontregelende chemicaliën.

Kijk op de website van Allergy Certified voor de complete lijst van toegestane- en niet toegestane ingrediënten.

Lees meer artikelen over sustainable beauty van Judith & Richard Bindels!

Cover: Karolina Grabowska

Geplaatst op Geef een reactie

Getest: Royal KIS Glamshine Serum

Inhoud

De verpakking van het product is niet heel bijzonder, maar wel erg praktisch: het is een glazen flesje met een pompje bovenop. De inhoud van het flesje is 50 ml. Het serum zelf is doorzichtig en redelijk dik, dat is heel prettig in gebruik. Ook fijn aan de serum is dat het je haar geen vette look geeft. Het serum is wel op basis van een natuurlijke olie, maar dit maakt je haar niet vet. En, last but not least, heeft het serum een heerlijke geur!

Werking

Je moet het serum in je haar masseren op nat haar of handdoekdroog haar, dus na het douchen. Je ziet meteen veel glans in je haar en zodra het is opgedroogd is dit nog beter zichtbaar. Normaal ziet mijn haar er na het opdrogen nogal droog en soms dof uit, maar dat was bij gebruik van deze olie totaal niet het geval. Het serum is vooral bedoeld voor de puntjes en uiteinden van je haar. Breng het dus niet bij de kruin aan!

Resultaat

Zoals ik op de verpakking al kon lezen, zorgt het serum voor gezond en glanzend haar. Mijn haar is vooral in de zomer gehoorlijk droog, maar dit serum is de perfecte oplossing daarvoor. Zeker een aanrader en ik blijf het dan ook graag gebruiken! 🙂

Getest door: Eegje Lodder

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuwe inzichten na corona

Fysiek contact

Allereerst heb ik me nu meer dan ooit gerealiseerd hoe belangrijk fysiek contact is voor mensen en ik denk dat daar ook een essentie ligt van de kapper. Mensen riepen wel hoezeer ze hun kapper misten en hoe ze genoeg hadden van die ‘coronacoupes’, maar uiteindelijk kun je te lang haar ook zelf afknippen (zij het niet zo mooi als een kapper het doet), als het haar echt in de weg zit. Maar het contact met je kapper, de aanraking op je hoofd, dat is iets heel anders. Kappers zouden zich veel meer bewust kunnen zijn welke belangrijke rol ze innemen in de samenleving.

Fysiek contact is heel belangrijk voor mensen, daar ligt ook de essentie van de kapper

Voordeel van intuïtie

De meeste kappers zijn heel gevoelige, sensitieve mensen en daar kunnen ze in deze tijd hun voordeel mee doen. Ik geloof dat de wetenschap en spiritualiteit steeds dichter bij elkaar komen. In deze tijd van fake nieuws, is het een voordeel als je een sterke intuïtie hebt. Want als je alleen maar iets rationeel kunt bekijken, dan ben je veel bevattelijker voor valse nieuwsuitingen, terwijl je gevoel je vaak waarschuwt dat iets niet helemaal klopt, ook al kun je je vinger er niet precies opleggen. Ik kan iedereen dan ook alleen maar aanraden – ook niet-kappers – om bij belangrijke beslissingen en het beoordelen van zgn. ‘feiten’ om hun intuïtie te volgen. Mensen die alleen maar vertrouwen op wat ze hebben geleerd, zijn steeds meer in het nadeel in deze veranderende wereld.

Mensen die alleen vertrouwen op wat ze hebben geleerd, zijn steeds meer in het nadeel in deze nieuwe wereld

Wij kappers kunnen veel meer bijdragen aan deze wereld, dan velen zelf in de gaten hebben. Daar ga ik de volgende keer dieper op in.

Foto (van de lievelingsstoel van Daan): Ruben de Wilde