Geplaatst op Geef een reactie

Schitterend bruin met de nieuwe tinten Igora Royal Absolutes!

Want vooral als je ouder wordt, is een schitterende glans belangrijk omdat ouder wordend haar de neiging heeft om doffer te worden. En dat in combinatie met de wens om in ieder geval die grijze uitgroei bij te kleuren, kan zorgen voor een dilemma voor vrouwen die niet meer zo piepjong zijn! De Igora Royal Absolutes speelt daarop in met natuurlijke tinten, die 100% grijsdekking geven.

Het Pro-Age-Complex met siliamine en collageen bevat een lange-keten-verzorgingspolymeer met een klittenband-achtige ruggengraat die zich aan het oppervlak van het haar hecht. De gladde bovenkant van het polymeer zorgt voor een strak, egaal oppervlak waardoor het haar een schitterende glans krijgt.

Deze geavanceerde haarkleurlijn heeft 6 nieuwe, trendy, koele beige-, chocolade- en kopertinten en Valerie is heel duidelijk fan!

Met de toenemende leeftijd groeien ook interesses & verantwoordelijkheden. Je bent minder gefocust op het perfect uiterlijk. Het enige wat je wilt, is jezelf zijn en je comfortabel voelen. Dit gevoel wordt uitgedrukt met mijn brunettekleur.

Valerie Jerome

Alle voordelen op een rij:

  • 100% dekking met volledige modieusheid
  • Gelijke dekking ook op dik en resistent haar
  • Compleet kleurenportfolio dat aan alle dekkingsbehoeften voldoet
  • Extra verzorging voor matuur haar via geïntegreerd Pro-Age-Complex met siliamine en collageen
  • Superieure glans en langdurige resultaten
  • Sterke vermindering van de ammoniakgeur door de Low Odour Technology

Geplaatst op Geef een reactie

Wella bestaat 140 jaar en viert dat met #140changemakers

De collectie is een eerbetoon aan het nieuwe motto:  MAKE CHANGE. Make Change is gelanceerd om de branche te blijven inspireren en laat zien dat verandering begint in de salon maar veel verder gaat dan de stoel alleen. De stylisten-community van Wella Professionals zorgt elke dag voor verandering en met deze collectie-visual toont Wella haar liefde voor de creaties en transformaties in de branche.

Feest van kleur

#140changemakers is gelanceerd in oktober 2019 en sindsdien hebben we een feest van de meest prachtige haarkleurtransformaties van Wella Professionals 'coloristen op Instagram gezien. Deze collectie is samengesteld en geleid door Rossano Ferretti, Global Ambassador, zal Wella Professionals.

Blond populair

De #140changemakers-campagne telt maar liefst meer dan 8.000 inzendingen uit 23 landen. Transformaties van blond haar waren het populairst, goed voor bijna 70% van de inzendingen, gevolgd door rood met 13% en vervolgens een reeks andere kleuren, waaronder brunette, roze, pastel, violet, grijs en metallic. In totaal hadden #140changemakers samen een totaal wereldwijd bereik van 10 miljoen op Social Media.

De Nederlandse winnaars

  • @yuliyadelight – Yuliya Almetova STAR.LAB Rotterdam
  • @shaar_85 – Shari Sahertian – Michel Arendsen Kappers – Utrecht
  • @het.haarpand Wendy van Nielen Het Haarpand Rotterdam
  • @hairbymarisje Mariska Motzheim – Sjenkels Delft

Rossano Ferretti

"Met de # 140changemakers-jubileumcollectie wil ik stylisten over de hele wereld trots maken en hun ongelooflijke ambacht tot leven brengen. Onze stylistengemeenschap wordt continu geïnspireerd door de unieke schoonheid van hun klanten en deze collectie toont de creativiteit achter elke haartransformatie. Bij het samenstellen van de collectie heb ik de looks geselecteerd op basis van techniek, creativiteit, draagbaarheid en gezondheid - er is geen schoonheid zonder gezond haar, ”aldus Rossano Ferretti.

Geplaatst op Geef een reactie

Zo creëer je jouw tuin/festival look!

Kleding

Met je kleding kun je al een groot deel van je look laten zien. Bij festival looks denk ik aan kleurrijke kledingstukken. Neem als basis een witte top en een spijkerbroek met daarop een gave gekleurde jas. Een vrolijke sjaal die als top wordt geknoopt is ook een goed alternatief als je niet te veel geld wilt uitgeven aan je look. Een andere favoriet die je bijna overal ziet terugkomen is de kanten top, in allerlei soorten en maten. Bijvoorbeeld een kanten top met glitter of een felle kleur, erg leuk om te combineren met een mooie bralette eronder! Ten slotte kun je natuurlijk ook voor een opvallende broek gaan, zoals een gekleurde flaired pants, of een broek met glitters of een patroontje. Als je helemaal festival proof wilt zijn en je echt wilt opvallen, is een combinatie van deze opties natuurlijk ook heel gaaf! 

Lees ook: Festival looks

Meer ideeën? Check out onze Pinterest Board!

Haar 

Als je op een festival staat denk je het liefst de rest van de dag niet meer aan je haar. Ook dit jaar is het fijn als we gewoon kunnen dansen en genieten en niet constant op onze hairdo moeten te letten als we op dat tuinfeestje zijn. Een kapsel dat vast zit is dus ideaal voor dit soort gelegenheden, bijvoorbeeld een mooie vlecht. Een enkele vlecht is misschien wat simpel, maar een invlecht aan beide kanten is wel heel leuk en het zit gegarandeerd vast voor de rest van de dag! Maak het nog wat speelser door de voorste plukjes los te halen en de vlecht eventueel nog wat losser te trekken, zodat er iets meer volume in komt. Draag je het liefst je haar toch los, dan kunnen kleine vlechtjes de oplossing zijn. Vlecht een klein stukje van je haar richting de andere kant van je hoofd en doe dit andersom ook. Beide vlechtjes zet je vervolgens vast met een schuifspeldje achter je oor. De rest van de dag heb je een ontzettend leuk “haarbandje” in, die je look goed in model houdt! 

https://www.instagram.com/p/CCF-BevDITt/?utm_source=ig_web_copy_link

Accessoires 

Iets wat veel mensen vergeten, maar je look juist helemaal afmaakt, zijn de accessoires! Het sjaaltje wat we eerder als top hebben gebruikt kan je ook als om je haar strikken. Rol het sjaaltje op en combineer het samen met de vlechten en je festival look is ready! Een andere goedkope accessoire is glitter, iets wat ik zelf ook vaak gebruik. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een busje glitter en een lippenbalsem, erg budgetproof dus! Vervolgens breng je een beetje lippenbalsem aan op je jukbeenderen en strooi er een beetje glitter over. De glitter blijft de rest van de dag zitten en een gave look heb je zeker! 

Tot slot ... 

Kortom, een festival look is zo gecreëerd. Het enige wat je nodig hebt is een fel kledingstuk, een sjaaltje, wat glitter en ten slotte nog een beetje creativiteit voor het samenstellen van je look. Het festival… uh, tuinfeestje waar je dit jaar naar toe gaat, wordt op deze manier zeker een succes!

Geplaatst op Geef een reactie

Brand Events: creëer de unieke beleving van jouw merk

Het organiseren van grote events is nu niet makkelijk, maar de voorbereiding daarvan; het ontdekken hoe een perfect event georganiseerd kan worden voor de toekomst biedt juist inspiratie, creativiteit en je kunt meteen van start zodra de mogelijkheden zich weer voor doen. Ik neem jullie graag mee in mijn wereld van (brand) events en waarom ze zo fantastisch zijn – voor zowel het merk als salons.  

Merkbeleving

Brand events bieden een unieke kans om salons te laten beleven waar jouw merk voor staat. Wat de merkwaarden zijn, wat de filosofie van een merk is, wie de mensen zijn achter het merk en welke belofte maakt het merk waar? In de huid- en haarverzorgingsbranche zijn veel verschillende merken, dus een unieke manier van zichtbaarheid creëren, wordt steeds belangrijker.

Positionering van je merk

Als merk wil je je klanten leren kennen, maar wat nu nog veel belangrijker is dat klanten het merk leren kennen op een eerlijke authentieke manier en hoe het merk kan bijdragen aan hun positionering. Je moet tegenwoordig als merk meer laten zien dan alleen maar een goed product, een unieke verpakking of bijzondere ingrediënten die erin verwerkt zijn- want de concurrentie heeft tenslotte ook goede producten. De organisatie zelf, de filosofie achter het merk, maar vooral ook de belofte van een merk worden steeds belangrijk.

Er zijn een aantal ingrediënten – naast een megastrakke organisatie - die jouw evenement tot een succes maken:  authenticiteit, vertaling van jouw merkwaarden naar praktische zaken, beleving, loyaliteit en de toegevoegde waarde voor de salon. Bij een klantevent is het belangrijk dat authenticiteit, beleving, loyaliteit voorop staan en niet de verkoop van je product of merk. Blijf trouw aan je merk, de merkwaarden en bouw daarmee een duurzame relatie op met jouw klanten.

Jouw merkwaarden

Merkwaarden zeggen niet alleen wat over je merk, maar ook hoe je met bepaalde waarden omgaat en hoe het merk deze waarden waarborgt. Hoe salons jouw merk beleven staat of valt met de organisatie van een sterk event en hoe jij jouw merkwaarden hebt samen laten smelten in alle aspecten van het event die tot een unieke beleving zorgen – iets waar over gesproken wordt en wat een blijvende herinnering achterlaat bij jouw klanten.

De juiste vragen

Maar hoe kom je tot de basis van een sterk event met de juiste samensmelting van al het bovengenoemde? Je kunt natuurlijk heel enthousiast meteen beginnen met organiseren, maar een goede voorbereiding is essentieel voor een sterk event. Hoe beter je het voorbereid, hoe sterker de beleving van de klant naar voren komt en dat is wat we willen creëren.  Er zijn een aantal vragen waar je als merk over na moet denken wanneer je een klantevent organiseert en waar je eerst mee kunt starten als je denkt dat een event het beste is om de boodschap over te brengen:

  • Waarom organiseer je het event: wat is je boodschap
  • Met welke beleving wil jij dat jouw klanten het event herinneren?
  • Wie nodig je uit voor het event: bestaande klanten, nieuwe klanten of juist een combinatie?
  • Welk event is de beste vorm voor de ultieme beleving – is dit een activiteit, een internationale reis (dit is vaak het geval als het merk internationale roots heeft), geef je een trendshow? Alles is mogelijk als het past bij waar het merk voor staat en welke boodschap je wil overbrengen.
  • Vormt het event een geheel met wat je wilt laten zien? Staat duurzaamheid voorop, dan is het belangrijk dat dit in alle aspecten van het event terugkomt. Wil je juist laten zien hoe goed het merk ingaat op de laatste trends; dan is het belangrijk die kennis over te dragen.

Mijn nieuwe blog gaat verder in op de vervolgstappen van het organiseren: we ontwerpfase van het event – een creatieve fase waarin we alle opties kunnen bekijken. Wil jij toch iets organiseren gedurende of na COVID-19, maar weet je niet precies hoe je dat moet en wat de mogelijkheden zijn met deze maatregelen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.

Tekst: Sandra Rorije

Geplaatst op Geef een reactie

5 vragen aan Natasja Keijzer

1. En toen kwam corona … hoe heb je dat ervaren?

Die lockdown was echt wel even schrikken. Ik heb natuurlijk 4 salons met in totaal 20 medewerkers en dan hakt zo’n sluiting er wel in. Daarnaast had ik komend seizoen nog 4 keer Italië, Istanbul, Duitsland en Engeland staan - allemaal gecanceld. Maar daarna kom je al snel in de praktische modus en kan ik gelukkig ook weer snel schakelen. Normaal zit mijn agenda helemaal vol en nu zat ik ineens thuis! Maar ik ben nu eenmaal een bezige bij en stilzitten is niets voor mij. Daarom heb ik me op mijn filmpjes gestort. Want 2 jaar geleden ben ik een YouTube kanaal begonnen en nu had ik ineens zeeën van tijd om video’s op te nemen. Dat resulteert in bijna 5000 abonnees, want alle kappers zaten natuurlijk thuis en gingen online educatie volgen.

Wat ik ook heb ervaren is een gevoel van saamhorigheid, zowel bij mijn team als bij mijn klanten. Eigenlijk vond ik deze periode persoonlijk niet zo erg. Wel voor de salons, maar niet voor mijzelf. Want het was goed dat er even een streep door mijn agenda kwam en dat mijn creatieve brein weer anders kon denken.

2. Hoe zal corona de kappersbranche veranderen?

De nieuwe toekomst is toch dat er meer online educatie gegeven zal worden. Natuurlijk zullen de hands-on trainingen nooit verdwijnen, maar er zal wel meer vanuit huis gedaan worden, dat zie je ook in andere branches.

Het voelt dat we nu de waardering krijgen die we ook echt verdienen.

Ook denk ik dat klanten de kapper meer zijn gaan waarderen, nu ze het zo lang zonder hebben moeten stellen. Dat is mooi, want er werd toch altijd een beetje met minachting naar de kapper gekeken. Het voelt dat we nu de waardering krijgen die we ook echt verdienen. Ik heb zelfs klanten gehad die betaalden voor de keer dat ze niet geweest waren en dat heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt!

3. Waarom KIS Haircare?

We noemen het inmiddels KIS Haircare (KIS staat voor het Keratin Infusion System) en daaronder hangt de high-end lijn Royal KIS. Het leuke van mijn werk bij KIS Haircare is dat ik er echt bij betrokken ben om iets op de markt te brengen. Dan voelt het ook echt als je kindje.

4. De spannendste KIS lancering van de afgelopen periode?

Toen de Soft Shades gelanceerd werden, kreeg ik wel een kriebel in mijn buik.

Dat is de Soft Shades lancering. Ik heb aan de wieg gestaan van deze semipermanente kleuringen en ben enorm trots op het resultaat. Het heeft 2 jaar geduurd om deze lijn te ontwikkelen en de kleuren te bepalen. Het is een liquid-kleuring die heel makkelijk op te brengen is en het haar een geweldige glans geeft. De producten zijn ammonia- en PPD-vrij, maar de kleuren zijn heel goed houdbaar. Bovendien heb je maar weinig product nodig en dat voor een hele aantrekkelijke prijs. Ja, toen dit gelanceerd werd, kreeg ik wel een kriebel in mijn buik.

5. Wat staat ons nog te wachten van KIS Haircare?

Later dit jaar komen we met een nieuwe vegan lijn op de markt. Het is mooi hoe KIS is uitgegroeid tot een echt volwaardig, professioneel kappersmerk met unieke, bijzondere producten voor een goede prijs. Wat dat betreft kun je het merk niet meer vergelijken met hoe het ooit is begonnen. Ik ben er dan ook heel trots op dat ik deel uitmaak van de verdere ontwikkeling van KIS Haircare.

Geplaatst op Geef een reactie

WINNEN: Keune Summer Set voor jou en je vriendin!

Zo maak je kans:

  1. Volg ons op Facebook of Instagram
  2. Zet #keunehaircosmetics in je reactie (op Facebook of Instagram) én:
  3. Tag een vriend(in) (Facebook) of noem de naam (Instagram) én:
  4. Vertel in je reactie waarom jullie deze Summer Set zouden moeten winnen

That's all. Succes!

Dit kun je winnen:

De Summer Set is het ideale haarpakket voor de zomer! Elke box bevat een fullsize SunShield Shampoo (300ml) en Conditioner (250ml) en een vrolijke sjaal, waarmee je je haar nog beter kunt beschermen als bandana, of die je kunt gebruiken als haar accessoire. Er zit een boekje bij wat je er allemaal mee kunt doen.

Je hebt t/m 26 juli de kans om mee te doen; maandag 27 juni maken we de winnaars bekend.

Geplaatst op Geef een reactie

Uitgelicht: Oolaboo Truffle Indulgence Eye Cream

Featured Video Play Icon

Verpakking

De oogcrème komt in een donkerbruine tube van 15 ml. Dankzij de puntige doseerdop, gebruik je nooit teveel. De verpakking is praktisch en minimalistisch en ook makkelijk om mee te nemen.

Inhoud

Deze crème vitaliseert de huidstamcellen en maakt de tere huid rondom de ogen steviger. De moleculen zijn kleiner om de fijne huid rondom de ogen door te dringen en veroudering tegen te gaan. Opgezwollen ogen, donkere kringen en fijne lijntjes zijn straks verleden tijd met deze verzachtende en hydraterende crème.



Over Oolaboo:

Oolaboo gelooft in schoonheid aan de buitenkant, maar échte schoonheid ontstaat door net zoveel zorg te besteden aan je binnenkant. Belangrijkste uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze producten is dat alles wat we in en op ons lichaam gebruiken, veilig en zo veel mogelijk natuurlijk moet zijn. Want wat niet veilig genoeg is voor je mond, gebruiken we ook niet voor jouw huid en haar. Onze producten zijn dan ook allemaal vrij van parabenen, sulfaten en minerale oliën. Bovendien kun je er zeker van zijn dat al de producten niet zijn getest op dieren.

Camera: Frank Lodder | Edit: Marit Heemskerk | Model Cleo Tempelaars

Geplaatst op Geef een reactie

Blockbuster! Indola Streetstyle najaar 2020

Geïnspireerd door de veranderende tinten van de natuur - zoals verkleurde bladeren en kastanjes – laten deze looks de kleuren van de herfst zien. De vormen passen ook meer bij dit seizoen; ze zijn meer gestructureerd, maar blijven speels.

Blockbuster techniek

Deze nieuwe techniek maakt gebruik van paneling; diverse tinten die het haar een speelse twist geven en zorgen voor een multidimensionale effect. Het is dé kleurtechniek van dit najaar!

Look 1 #toffeehair

Deze look speelt met natuurlijke herfsttinten en voegt daar een vleugje honing aan toe. Het zachte kleurenpalet wordt gecombineerd met een sterke coupe, waardoor de stijl een rebelse twist krijgt.

Deze coupe mixt de rommelige lengtes met een sterke face framing door middel van een tweelaagse afdeling om een speels silhouet te creëren. De middenscheiding versterkt deze felle uitstraling nog eens extra.

Look 2 #halofringe

De blockbuster techniek zorgt hier voor een schitterend multi-tonaal effect, in combinatie met een bijna architectonische gestructureerde coupe.

Een afgeronde vorm met een opvallende korte sectie naar de achterkant van het hoofd toe is in contrast met een opvallende pony om de panelling-techniek te accentueren.

Hair: INDOLA Global Ambassadors Paddy McDougall & Andy Smith

Geplaatst op Geef een reactie

SUMMER Special

1. OOLABOO SKIN DEFENSE DNA PROTECTIVE CREAM - Met SPF 30. Bevat Japanse Matcha thee, een krachtig en natuurlijk antioxidant dat helpt om de huid te beschermen tegen vrije radicalen, die schade aan huidcellen aanrichten en vroegtijdige huidveroudering kunnen veroorzaken.


2. OOLABOO SKIN DEFENSE BALM DNA RECOVERING POST EXPOSURE BALM - een verkoelende en kalmerende balsem, die de huid herstelt na het zonnen. Herstelt de natuurlijke vochtbalans van de door de zon gestreste huid en helpt het vervellen van de huid vertragen.


3. OOLABOO SKIN DEFENSE DNA EMERGENCY LIPSTICK - Speciaal ontwikkeld voor zonnige, koude en winderige omstandigheden, is dit je maatje om jouw lippen te beschermen tegen de zon. Een musthave voor de warme zomermaanden!

Geplaatst op Geef een reactie

Haar inspiratie uit de tijd van de Farao's & Cleopatra

Krysia wilde met deze collectie de verschillende religies en culturen highlighten en daarmee de schoonheid van diversiteit. Laat je verleiden door de schoonheid uit de tijd van het oude Egypte ten tijde van Cleopatra!

Cleopatra hair

Maar wat weten we nu eigenlijk van deze magische figuur Cleopatra, die tot ieders verbeelding spreekt met haar steile haren en rechte pony? We leven nu meer dan 2000 jaar na haar dood en nog spreekt deze Egyptische koningin tot onze verbeelding. De Romeinen noemde haar een vrouw van ongekende schoonheid en een van hun meest bekende keizers, Julius Caesar, viel als een blok voor deze Egyptische schone, die het liefst een bad nam in ezelinnenmelk. Voor eeuwen leefde deze dame tot de verbeelding van historici en Shakespeare schreef een toneelstuk over haar. Maar vandaag de dag wordt getwijfeld of haar schoonheid werkelijk zo fenomenaal was.

Wat buiten kijf stond was dat deze koningin enorme indruk maakte en zeker moet hebben bezeten over een flinke dosis charisma. Ze was charmant én slim. Op oude munten is te zien dat ze volle wangen had en een smalle kin. Haar neus was prominent en hoekig. Maar dan? Schoonheidsidealen verschillen en is het niet geweldig dat bijzondere vrouwen ook tijdens de oudheid al wisten te imponeren? Het gaat dus niet alleen om het uiterlijk, maar in de eerste plaats om wat iemand uitstraalt. Cleopatra hair of niet ... als jij straalt, staat (bijna) alles mooi!

Meer over haar van vroeger? Lees dan alles over pruiken

Hair: Krysia Eddery | Photography: Tony Le Britton | Make-Up: Roseanna Velin | Styling: Joey Bevan