Geplaatst op Geef een reactie

Nieuw in de salon: L’ANZA Silver Brightening Shampoo

Blond, grijs, wit, platina of zilver – of een kleur nu natuurlijk, gekleurd of gehighlight is, L’ANZA Healing ColorCare Silver Brightening Conditioner houdt ‘m mooi koel. De conditioner is verrijkt met natuurlijke, violette kleurpigmenten van viooltjes en lavendel. Zoals we uit de kleurenleer weten, is violet de complementaire kleur van geel: ze staan tegenover elkaar in de kleurencirkel. Ofwel: violet neutraliseert geel. En ook oranje en koper, die er vlak naast liggen. De kleurcorrigerende pigmenten hechten zich langdurig aan de haarvezel – ook na meerdere keren wassen. De haarkleur wordt beschermd tegen verbleken en blijft langer helder en koel. Dus geen ongewenste gele, oranje of koperen gloed meer!

Ook het haar krijgt bescherming en verzorging: het wordt ontward, zijdezacht en krijgt een prachtige glans. Silver Brightening Conditioner zit boordevol keratine die het haar minder poreus maakt en herstelt, waardoor het sterker en gladder wordt en er gezond uitziet.

Geplaatst op Geef een reactie

Get the Look: Urban Girl – Messy updo

Met deze producten en accessoires style jij jouw eigen ‘Urban Girl’ look!

  1. AVEDA Madder Root Color Conditioner (€31,00) – fijne verzorgende conditioner voor red heads! Lees meer
  2. Osis Soft Dust Volumepoeder (€11,00) – je hebt maar een klein beetje van dit ‘wonderpoeder’ nodig voor veel extra volume. Lees meer
  3. Balenciaga leather belt (pink) (€270,00) – de perfecte companion om je casual look net die chique edge te geven! www.net-a-porter.com
  4. Adidas Originals Stan Smith (€64,50) – deze klassiekers passen bij bijna elke outfit en geven het een sporty tintje. www.adidas.nl
  5. Kevin Murphy Bedroom Hair (€29,50) – hét ideale product om je haar te preppen voor een messy look! Lees meer

Cover: Laetitia Guenaou

Geplaatst op Geef een reactie

Wahl & Moser Academy hernieuwen samenwerking met Frank Vonkeman en Gertjan van Gils

En ook dit jaar zullen ze weer met veel plezier en passie aan de slag gaan als professionele Wahl & Moser Academy trainers. Ook zullen ze Wahl Nederland weer ondersteunen met demonstraties en presentaties tijdens diverse evenementen. 

Frank Vonkeman is sinds 1989 actief in zoals hij zelf zegt ‘het prachtige vak’. Met al ruim 25 jaar een eigen salon in Oldenzaal heeft hij zich gespecialiseerd in het ambacht. Frank Vonkeman: “Ik heb voorkeur voor knippen (dames- en herencoupes) maar ik ben ook groot fan van het barbervak.” 

Gertjan van Gils werkt al sinds zijn 15de in het kappersvak en heeft bijna 15 jaar een eigen uniseks salon in Poppel, België. Gertjan van Gils is zeer gedreven, gepassioneerd en wil graag zijn vakkennis, die hij in al die jaren heeft opgebouwd, delen met andere kappers. Gertjan van Gils: “Ik vertel en demonstreer graag aan leergierige collega kappers alles op het gebied van knippen, scheren en fadingtechnieken.” 

Beide kappers verzorgen al enige tijd voor Wahl Academy de Look & Learns, Hands-on en combinaties daarvan bij diverse groothandel locaties verspreid over de Benelux. Dit jaar wordt naast de Wahl Academy ook de Moser Academy geïntroduceerd, waarbij er in de workshops alleen wordt gewerkt met de tools van Moser. Ook nieuw is dat er bij de Hands-on certificaten worden verstrekt na deelname. 

Geplaatst op Geef een reactie

Getest: NAK Hair Blonde Shampoo, Conditioner & Treatment

Een gele tint in je haar is natuurlijk niet meer van deze tijd, en ik wilde dus heel graag van die gele waas af. Wat was ik dan ook blij toen ik precies op het goede moment deze anti-yellow producten mocht uitproberen!

Mijn review

Het gaat om de platinum blonde shampoo en conditioner en de anti-yellow treatment van Nak Hair. Deze drie producten zijn vrij van sulfaten en paraben, ruiken heerlijk zacht naar kokos en peerextract en zijn bovendien vegan. Dat laatste vind ikzelf ook heel belangrijk. De lila verpakkingen zijn right up my alley, maar ik hoopte vooral het meest dat het goed zou werken.

De shampoo is een enorm diepe toon paars; je schrikt bijna als je het in je hand giet. Je huid en nagels houden meteen de paarse gloed vast, dus breng het snel aan op je haar! De shampoo schuimt goed en na afloop voelde mijn haar lekker zacht aan. Vervolgens zijn de conditioner en anti-yellow treatment lichtpaars. Deze producten nemen niet alleen de gele gloed weg, maar maken je haar werkelijk zijdezacht.

Conclusie

Ik heb deze set een paar weken uitgeprobeerd en het werkt echt! Ik merk zeker verschil, vooral bij mijn haaraanzet. Natuurlijk moet je wel wat geduld hebben, maar ik ben heel enthousiast en blij dat ik van die nare gele waas afgekomen ben. Ik kan deze producten zeker aanraden, vooral omdat ze je haar ook heel zacht maken!

Geplaatst op Geef een reactie

Created in NL: Color Generations

Met een knipoog naar de 70’s worden zowel oma als kleindochter onder de vakkundige handen genomen van het creatieve team onder leiding van Floor Mulder. Want, zoals oprichter van The Color, Jeffrey Janssen zegt:

 Elke vrouw heeft het recht om goed gekleurd te worden.

 Alle generaties van één familie gingen op de foto; oma, moeder en haar dochters. Deze vrouwen staan representatief voor de generaties die momenteel gekleurd worden in al onze salons. Verschillende generaties met verschillende kenmerken. Eén ding verbindt ze; een persoonlijke haarkleur inspelend naar behoefte en haar wensen. In deze campagne ook een bijzondere knipoog naar de nieuwste generatie waar The Color ook klaar voor zal zijn, namelijk baby River in het familieportret. 

 Color Director Floor Mulder stelde de kleuren samen en bedacht een eigen kleurtechniek in samenwerking met The Color Creative team, waarbij de nieuwste producten van Matrix ‘The Color Blow Dry’ werden gebruikt voor een tijdelijke kleur die blijft zitten tot de volgende wasbeurt. Ideaal voor een event of om een haarkleur uit te proberen.

Foto’s:  Peggy Kuiper

Geplaatst op Geef een reactie

De salon van Bert de Zeeuw

Ik mis vaak een ziel in de salon.

Wat was het concept van deze inrichting?

Het huidige interieur is 1,5 jaar oud nu. Ik wilde mijn klanten datzelfde fijne, huiselijke gevoel geven als je binnenloopt bij een hip koffietentje of een designhotel. Ik zie mijn salon als een ‘feel good’ moment voor mijn medewerkers, want ik ben ervan overtuigd dat als zij zich lekker voelen op hun werkplek, ze dat ook overdragen op hun klanten. Ik geef hen ook de vrijheid om hier en daar hun eigen stempel op het interieur te drukken.

De basis van de salon is de bar, waar eigenlijk alles gebeurt. Daar wordt een drankje aangeboden en advies gegeven. We hebben diverse ruimtes in de salon en afhankelijk van de functie, is de muziek, het licht en daardoor de atmosfeer anders.

Inspiratie waren Williamsburg in New York en het Hoxton hotel in Londen. Dat zijn heerlijke relaxte plekken waar mensen zich thuis kunnen voelen en samenkomen. Ik denk altijd: ‘Think global, act local’.

Hoe zou je het interieur in 3 woorden omschrijven?

Vintage, urban jungle, industrieel.
Een klant zei pas dat ze er niks van begreep omdat ze deze 3 stijlen door elkaar zag in de salon. Ik zei toen dat ze het goed heeft gezien! Ik vind veel salons vaak te bedacht en te ‘clean’, dan zie je te duidelijk de hand van een interieurbouwer ervan af. Ik mis vaak een ziel in de salon.

Waar ben je het meest trots op in de salon?

Op mijn shampoo department. We hebben een glazen wand met schuifdeuren en als je binnenkomt is het ineens een oase van rust met een heerlijke geurbeleving. Elk moment van de dag heeft haar eigen geur. Er is zacht licht en rustige muziek. Elke klant kan kiezen uit 2 massages van 5-10 minuten, hoe druk het ook is. Ik zie dit echt als het 2e hart van de zaak en ben heel trost op het resultaat.

Wat zijn jouw beauty essentials?

Wij vinden kleur en verzorging heel belangrijk en momenteel zijn we een treatment aan het ontwikkelen waarmee we haarverzorging in zgn. balayages kunnen zetten. Want haar bij de aanzet heeft vaak andere verzorging nodig dan de punten. Deze verzorging houdt rekening met de structuur van het haar. Ook geloven we in beschermsprays die het haar beschermen tegen hittestylers. Een van onze bestsellers, die we bij elke klant gebruiken is de One United van Redken. Hierdoor wordt het haar makkelijk doorkambaar en krijgt het meer glans. Echt een onmisbaar product.

Wat zeggen jullie klanten?

Dat een bezoek aan ons echt een momentje voor henzelf is, waar ze tot rust kunnen komen. Wij hebben zelfs een ‘silent appointment’, waarbij alleen het nodige wordt gezegd en verder niets. Ook hebben we een aparte ruimte voor een Silent Appointment De Luxe, daar kan de klant echt helemaal relaxen, zonder geluiden van anderen. Ze kunnen dan zelf bepalen door wie ze geholpen willen worden, welke muziek, echt een behandeling op maat. Wij proberen zoveel mogelijk vanuit de klant te denken.

Staat er nog iets op je wishlist?

Ik zou heel graag nog een eigen YouTube kanaal willen opzetten voor E-learning en webinars. En ik heb nog de wens om Global Director van een mooi kappersproduct te worden. Ik denk ook echt dat ik dat kan! Deze wens deel ik bewust omdat ik denk dat je dat moet uitspreken zodat het ook echt op je pad kan komen.

Dit jaar zal Bert de Zeeuw als Expert van WieWatHaar elke maand zijn kennis delen!

Geplaatst op Geef een reactie

Sexy haar bij lingerie show Marlies Dekkers

Marlies Dekkers heeft haar nieuwste lingeriecollectie geïnspireerd op haar 2 muzes Amelia Earhart (de eerste vrouw die de oceaan is overgevlogen) en Agatha Christie (een van de meest succesvolste misdaadauteurs aller tijden). 

Het thema van de avond was female empowerment: “The best outfit you can wear is confidence”. Dat straalden de modellen uit in verschillende showblokken waarin naast lingerie ook dans centraal stond. Villa Thalia in Rotterdam vormde het decor voor een dynamische show.

Marlies had ook de Famke Louise gevraagd om op te treden, omdat zij de singer bewondert voor haar moed en doorzettingsvermogen, ondanks de negatieve reacties die de ronde doen. 

Famke Louise backstage

De 40 modellen presenteerden stoere lingerie gebaseerd op de luchtvaart ten tijde van Amelia Earhart, de lingerie met de bekende bandjes en badmode. 

Wella Professional zorgde voor de finishing touch. Backstage werkte een team haarstylisten, onder leiding van chef de cabine Bianca van Zwieten en zorgden ervoor dat de modellen met mooie haarcoupes de catwalk opgingen. Van natural lang haar tot felgekleurde korte pixie pruikjes. Bianca van Zwieten: “Marlies houdt van gepolijst, glanzend, vrouwelijk en sexy haar. Ze weet precies wat ze wil en dat werkt prettig. Ze weet kwaliteit wel te waarderen.”

Geplaatst op Geef een reactie

Hup, omarmen die natuurlijke grijshaartrend!

Weg omzet?

Op mijn trainingen hoor ik regelmatig van cursisten dat ze dit maar vervelend vinden. Toch balen; die klant die eerder iedere 3 a 4 weken haar uitgroei liet bijwerken, komt straks alleen maar voor knippen. Bye omzet! Tja, dat is een manier om er tegenaan te kijken. Maar bekijk het eens positief; er liggen ook kansen! Want deze klant, wil dolgraag advies hoe ze die periode kan overbruggen van gekleurd haar met lelijke uitgroei, naar haar eigen grijze haar. Jouw klant vindt het waarschijnlijk doodeng om deze stap te maken. JIJ kan haar hierbij begeleiden en adviseren. Want jij bent de pro op dit gebied!

Hoe dan?!

Ok, het duurt enige maanden (minstens) voordat jouw klant die mooie natuurlijke grijze haarkleur heeft. Helemaal bij de wat langere lengtes. Zij wil in die tussentijd er niet armoedig bij lopen met een grijze uitgroei. Dus de ultieme kans om jouw klant hierin te begeleiden. En een ideale situatie om een traject aan te gaan van bv een half jaar. Je kan hier zelfs een abonnementsvorm van maken. You name it!

Hier 5 tips om dit succesvol toe te passen in de salon:
  1. Begin met een uitgebreid advies. Leg je klant uit dat dit proces tijd nodig heeft. Met name als het verschil tussen het gekleurde en het natuurlijke haar groot is. Leg uit dat ze niet direct naar haar eigen grijze haarkleur kan. Neem de stappen door met je klant. Wees helder in je communicatie, zo ontstaat er vertrouwen.
  2. Ondersteun je 1e adviesgesprek met een contrastanalyse. Contrast is namelijk het belangrijkste element van je haarkleuradvies. Naarmate je ouder wordt, neemt je contrast af. Dus zeker voor deze doelgroep is het bepalen van het juiste contrasttype erg waardevol! Heb je nog geen kennis van contrast(analyses). Download dan hier mijn gratis e-book erover! Je kan deze tips meteen toepassen in de salon!
  3. Er zal een periode zijn dat je klant even moet wennen aan de ‘tussenkleur’. Er is altijd even sprake een minder mooie haarkleur, vaak aan de te warme kant. Je kan je klant hiermee helpen door goed make-up of kledingkleur advies te geven. Een korte kleuranalyse kan je hierbij helpen! Als ze kleuren draagt die haar echt goed staan in haar make-up en kleding, dan heeft dat effect op de haarkleur.
  4. Geef goed productadvies! De komende periode zal je het haar van je klant lichter maken. Daar zijn andere verzorgings- en stylingsproducten voor nodig dan bij een donkere haarkleur. En zodra jouw klant haar natuurlijke grijze lokken heeft, zal er opnieuw gekeken moeten worden naar de juiste producten. Dit heeft zoveel impact op hoe het haar zit. En jouw klant verdient het beste advies!
  5. Geef bekendheid aan dit bijzondere traject dat je aanbiedt! Organiseer een speciale ‘Gorgeous Grey’ avond voor je klanten, waarin je inspiratie deelt en de stappen uitlegt. Doe dit bijvoorbeeld in de maanden januari en februari. (Houd je planning bij de hand!) Deel het op social media, schrijf een blog en communiceer het in de salon. Succes verzekerd!

Cover: Anastasiya Lobanovskaya

Judith de Ridder neemt je mee in de innovatieve wereld van imagestyling en kleuranalyses voor het kappersvak. Haar eigen ontwikkelde methodes worden inmiddels door ruim honderd salons door heel Nederland gebruikt. Judith weet als geen ander hoe je een salon laat groeien door de klant centraal te stellen. Hoe je dit doet leer je in haar trainingen en in haar saloncoachingtrajecten.

Geplaatst op Geef een reactie

Dit zeggen jouw wenkbrauwen over je persoonlijkheid

Of jij van nature fluffy of juist hele dunne wenkbrauwen hebt, kan blijkbaar een hoop zeggen over jouw persoonlijkheid. Wat zeggen jouw brows over jou?

Volle wenkbrauwen
Denk je al aan Cara Delevingne? Zij ziet eruit als een vrouw met veel zelfvertrouwen, die goed beslissingen kan maken – en dat komt allemaal door haar dikke wenkbrauwen. Minpuntje: je raakt makkelijk gefrustreerd. Kom dus af en toe even goed tot rust.

Dunne wenkbrauwen
In tegenstelling tot vrouwen met bold brows, vind jij het juist lastig om keuzes te maken en neem je niet graag risico’s. Vergeet niet veel tijd te spenderen met je vriendinnen, dat geeft je een enorme confidence boost.

View this post on Instagram

🌸Billboard Awards🌸 @gettyentertainment

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift) on

Ronde wenkbrauwen
Mensen met ronde wenkbrauwen hebben een groot hart en denken veel aan anderen. Herken jij dit ook in jezelf? Bovendien ga je altijd voor die win-winsituatie en ben je zakelijk ingesteld. Mensen werken graag samen met jou. Go, you!

Rechte wenkbrauwen
Jij maakt graag beslissingen op basis van feiten, niet op basis van emoties. Good for you! Dit maakt dat jij logisch kan nadenken en niet vaak impulsieve beslissingen neemt. De mensen in jouw omgeving komen dan ook het liefst naar jou toe voor advies.

https://www.instagram.com/p/Bv2hbj6DENV/

Cover: Luka Davitadze

Geplaatst op Geef een reactie

Deze fouten maken klanten bij de kapper

Nummer-1

Met vieze haren naar de kapper

Kappers zien jou het liefst zoals je jezelf graag ziet. Niet alleen zijn vieze haren niet zo handig als je je haar wilt laten kleuren, je kapper ziet jou als een soort slons met vette haren en denkt meteen dat je thuis amper tijd aan je kapsel besteedt. Hij of zij zal je daarom eerder een makkelijke look aanraden, terwijl je het misschien juist heerlijk vindt om je haar te stylen. Je hoeft echt niet net ervoor je haar te wassen, maar zorg wel dat je haar zit zoals je het zou willen. 

Nummer-2

In je joggingbroek naar de kapper

Tenzij je elke dag een joggingbroek draagt en dit is zoals je je normaal kleed. Maar ook voor je kleding geldt; laat jezelf zien zoals je normaal ook bent. Met kleding kun je jouw stijl laten zien en dat helpt je kapper weer om een passend kapsel te adviseren dat ook echt bij je past.

Nummer-3

Er vanuit gaan dat je kapper alles onthoudt

Natuurlijk schrijft een kapper op welke kleurformule is gebruikt, maar alle details zal hij of zij niet meer weten met zoveel klanten op een dag. Praat elke keer je kapper weer bij en vertel wat je haarproblemen waren en wat je graag zou willen. Een dokter vertel je ook in detail wat er allemaal is gebeurd, zodat je zo goed mogelijk geholpen kunt worden. Dat geldt ook voor je kapper.

Nummer-4

Niet kunnen relaxen bij je kapper

Een kapper kan het beste werken als jij relaxed bent. Als je maar zit te draaien in je stoel, maak je het werk wel erg lastig. Relax en geniet van deze een op een behandeling, waarbij even alle aandacht voor jou is!

Nummer-5

Meer aandacht voor Facebook dan voor je kapper

Gebruik de tijd die je met je kapper doorbrengt goed door over je haar te praten, tips en adviezen te vragen. Je zit nu in de stoel bij een expert en verspil die tijd dan niet door steeds je mobieltje te checken. Niet alleen is het vervelend en onbeleefd, in de kappersstoel heb je wel wat beters te doen; praten met je kapper over iets dat jullie beide interesse heeft: jouw haar!

Doe je deze dingen niet meer? Dan zul je zien dat je kappersbezoek een stuk aangenamer is en je misschien al eerder je volgende afspraak wilt inplannen. Zo zorg je dat jouw haar er voortaan altijd top uitziet!

Maak jij weleens een van deze ‘fouten’?

Cover: Keren Perez