Angelo Seminara nieuwe Brand Ambassadeur Goldwell!
Gisteren werd - helemaal 'nieuwe normaal stijl' via een Zoom persconferentie - bekendgemaakt dat Angelo Seminara de gloednieuwe Global Brand Ambassador van Goldwell is geworden. Voor velen is Angelo geen onbekende. Hij won een duizelingwekkend aantal kappersawards en was voorheen het gezicht van de Davines collecties. Angelo was zelf ook 'aanwezig' in een video-vakje en vertelde over de reden van zijn overstap naar Goldwell.
The quiet company
Angelo vertelde als metafoor dat hij al 16 jaar George Harrison als klant heeft en hem vele malen in zijn huis heeft geknipt. Hij noemde hem de 'quiet Beatle', omdat hij nooit zo op de voorgrond trad, maar wel heel veel creativiteit in huis had. Hij voegde eraan toe dat stille mensen hem aanspreken.
George Harrison deed hem aan Goldwell denken, omdat die in het luide gezelschap in kappersland volgens hem ook de 'quiet company', ofwel het stille bedrijf is. Ze hebben enorm veel creativiteit en techniek in huis, maar schreeuwen dat niet zo van de daken. Ook over duurzaamheid zei hij het volgende:
If you want to be sustainable, you have to do it.
Not to promote it.
Angelo zegt zelf ook erg betrokken te zijn bij het milieu. Hij heeft al vele bomen geplant en haal veel inspiratie en energie uit de natuur.
Een andere reden van zijn keuze voor Goldwell was dat ze volgens Angelo het dichts bij de kapper staan.
LEES OOK: 10 vragen aan Angelo Seminara
Brood bakken
Typisch Angelo is dat hij dingen anders doet dan anderen. Hij vertelde dat hij tijdens de lockdown periode veel brood is gaan bakken. Waarom? "Creativity is about understanding what you have in front of you and trying out new things. Hij vond deze 'detox periode' heel nuttig en is tot veel nieuwe ideeën gekomen. Zo heeft hij zijn Moonlight collectie ontwikkeld, die is geschoten in IJsland, zijn favoriete land. We kregen een preview te zien en meteen werd aangekondigd dat de Color Zoom wedstrijd en presentaties van de nieuwe trends dit jaar bij Goldwell wel doorgingen, maar anders dan we gewend zijn.
Op 18 en 19 oktober wordt de KAO Virtual Salon Experience gepresenteerd, waarbij haarkunstenaars uit de hele wereld hun creaties kunnen tonen. Ook voor Angelo Seminara, de nieuwe ster van Goldwell, zal een prominente rol worden weggelegd en hij zal gedurende die 2 dagen ook zijn nieuwe collectie presenteren. En er zal een virtual Gala worden gehouden waarbij de winnaars van de Color Zoom bekendgemaakt worden - die dit jaar notabene in Amsterdam had zullen plaatsvinden.
We zijn benieuwd!