Geplaatst op Geef een reactie

BACKSTAGE AFW Japanse Lokken bij Edwin Oudshoorn

Modeontwerper Edwin Oudshoorn toonde een romantische collectie met zoete pastelkleuren, vlinderprints, bloemen en lange avondjaponnen. Een midzomernachtsprookje maar dan middenin de winter.

Tommy Hagen van Tommy'z Toko in Amsterdam was verantwoordelijk voor de kapsels die bleken geïnspireerd op een traditionele oosterse haardracht.

Tommy in overleg met Edwin Oudshoorn

Tommy: “Edwin wilde 'high-class' Japanse kapsels uit de jaren 30-40, origami. Ik ben daarop doorgegaan en heb deze organische kapsels gemaakt, die allen een Japanse twist hebben. De schouders moesten vrijgehouden worden, zodat de kleding beter zou uitkomen."

 

 

 

Het lange haar van de modellen werd eerst drooggeföhnd, nadat er Potionizer in was gedaan voor meer volume. Bovenop worden lokken in een twist vastgezet met stokjes. Om het haar tussendoor te steilen en de laatste pluis weg te werken, werd de Steampod gebruikt, een nieuwe stoomsteiltang van L'Oreál Professionnel. Om het lange haar nog meer body te geven, werden aan de achterzijde extensions ingezet. Vervolgens worden - op het oog nonchalant, maar Tommy deed het met uiterste precisie - op verschillende plekken in het haar dunne staarten gemaakt en met een zgn. looptool werden de staarten naar binnen gestrokken zodat overal bollingen ontstonden. Om het haar nog meer volume te geven werden verschillende plukken tegengekamd. Dit is een kapsel dat niet eenvoudig na te maken is, maar je op het ook moet maken. De plukken werden daarna op verschillende plaatsen vastgezet met behulp van dunne koordjes en haarpinnen. Het resultaat was een natuurlijke ogend kapsel, dat hier en daar wat uitgezakt leek. Sommige modellen droegen kunstig gemaakte haarstukjes.

Geplaatst op Geef een reactie

TRENDREPORT AFW Folklore & Dandies

FASHION van Nederlandse bodem: Neerlands grootste modespektakel, de Amsterdam Fashion Week is weer van start gegaan. Wij houden je op de hoogte van de laatste haartrends!

Gsus industries nam het publiek mee op reis naar Moskou. Het merk presenteerde voor volgende winter drie verschillende lijnen – Military, Folklore en Dandy – en speelde hierin met vorm en silhouet. Folkloristische invloeden werden gecombineerd met een militaire uniformlook en bloemen speelden een belangrijke rol. Sommige bloemendessins leken te zijn geborduurd en Russische gebloemde khokhloma dienbladen kwamen letterlijk terug in prints.

Carmelo Carufi van kapsalon Nr.15 in Maassluis was verantwoordelijk voor het haar van de modellen. De kapsels lieten een een nostalgisch beeld zien: de mannen zagen eruit als Russische dandy’s met kuiven en strakke zijscheidingen, meestal keurig gladgeschoren maar met hier een daar een vierdagenbaardje. De vrouwelijke modellen droegen meisjesachtige Heidi-kapsels: het ingevlochten haar was rondom het hoofd opgestoken. Er waren ook veel gebreide mutsen met pompons om de Russische of Hollandse kou mee te trotseren.

Carmelo over de nieuwe haartrends: "Deze zomer zien we veel bloemen. Dat komt ook terug in het haar, het beeld wordt kleurrijker en vrolijker. De zgn. 'ombre' look is helemaal hot, waarbij de haartint van donker bij de wortel, naar lichtere uiteinden wordt gekleurd. Of er worden 2 kleurvarianten gebruikt, zoals van rood naar koper. Voor de Gsus collectie heb ik bij de vrouwen het haar op gestoken in een 'knoop-vlecht' om de kapsels een folkoristich effect te geven. Een van de trends is dat her haar er niet te netjes uit moet zien, hier en daar mogen best wat losse plukjes zitten. Een ideaal product voor deze trend is de Super Dust die het haar een volume geeft met een mat effect. Daarnaast zie je ook veel grafische vormen en rechte lijnen. Dat zie je bij deze collectie terug bij de mannen. Alle haren zitten op hun plaats en het haar mag mooi glanzen. Ik gebruik hiervoor het liefst een olie zoals de Mythic Oil. Dat haalt alle pluis weg en voedt het haar tegelijk."

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L’Oréal Professionnel, sponsor van de Amsterdam Fashion Week

Geplaatst op Geef een reactie

TRENDREPORT AFW Ruige Knotjes

FASHION van Nederlandse bodem: Neerlands grootste modespektakel, de Amsterdam Fashion Week is weer van start gegaan. Wij houden je op de hoogte van de laatste haartrends!

Het ruige openingsbeeld van SIS by Spijkers en Spijkers deed een rebelse collectie vermoeden. De show opende echter met kokerrokken, lakschoenen, Prince of Whales-ruiten, brillen en knotjes. Toch waren de modellen geen van allen de onschuld zelve. Daarvoor waren de rokken te kort, de netpanty’s te uitdagend en de kapsels te punk.

Berni Ottjes van B Burny's in Axel, Terneuzen en Hulst was verantwoordelijk voor het haar van de modellen. Voor het haar was gekozen voor knotten, die bij nader inzien staarten bleken te zijn die losjes bovenop op het hoofd waren vastgezet. De punten werden zo een soort kuiven, een hommage aan de jeugdcultuur van de fifties met een knipoog naar nu. Over ogen gesproken: die doken ook letterlijk op als prints, broches en applicaties. Wie het achtergrondbeeld nog eens goed bekeek ontdekte het songtekstfragment van de Zweedse rockabilly band Top Cat. Het sloeg de spijker op zijn kop: “Baby doll, you need some rock ’n roll…”

Berni Ottjes behoort tot de top van internationale haarstylisten. Commercieel gekleurd haar is zijn handelsmerk en hij omschrijft zijn kleurtechnieken als harmonieus, vrouwelijk en sexy. Berni is verantwoordelijk voor het haar van modellen bij fashionshoots en verzorgd wereldwijd seminars en shows, van Griekenland tot Rusland en van Italië tot Korea. Ook sleepte hij vele prijzen in de wacht: zo won hij drie keer de Color Trophy Overall Award en werd hij driemaal verkozen tot Hairdresser of the Year. Sleutel tot zijn succes is het feit dat hij zichzelf keer op keer weet te vernieuwen.

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L’Oréal Professionnel, sponsor van de Amsterdam Fashion Week

Geplaatst op Geef een reactie

TRENDREPORT AFW Grafische Staart

FASHION van Nederlandse bodem: Neerlands grootste modespektakel, de Amsterdam Fashion Week is weer van start gegaan. Wij houden je op de hoogte van de laatste haartrends!

Vorig jaar sleepte Studio JUX, in bijzijn van prinses Máxima, de hoofdprijs van de Green Fashion Competition in de wacht. Dit seizoen toonde het duurzame modelabel op de tweede dag van Amsterdam Fashion Week een bijzonder draagbare collectie in bordeaux, roestbruin, navy en okergeel. Het meest opvallend waren de sportieve mannenpakken van gerecycled hennep, blousejurken en de met de hand gebreide oversized truien.

Francis Schroembges van Francis Hairdesign in Horst was verantwoordelijk voor het haar van de modellen. Voor het haar was gekozen voor een rustige coupe die strak en grafisch oogde. De vrouwelijke modellen droegen een lage paardenstaart met een lichte bolling aan de achterkant en een scherpe scheiding in het midden. Bij de heren concentreerde het volume zich vooral bovenop het hoofd voor een stoer en mannelijk resultaat. Hier lees je hoe je thuis zo'n grafische staart maakt.

Mooi en sexy haar maken dat past bij de persoonlijkheid van haar klanten, dat is het doel van Francis Schroembges. Ze heeft haar eigen salon in Horst en draait daarnaast mee op internationaal niveau. Francis sleepte diverse nominaties en awards in de wacht bij de Color Trophy en de Coiffure Awards. Haar werk verschijnt regelmatig in toonaangevende magazines.

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L’Oréal Professionnel, sponsor van de Amsterdam Fashion Week

Geplaatst op Geef een reactie

Private label BottleX concept voor kappers

René van Alphen opent met zijn BottleX private label-concept de deur voor kappers die uniek willen zijn. Een eigen lijn van haarverzorging ligt nu binnen ieders handbereik. Niet langer hoeven kapsalons afhankelijk te zijn van leveranciers want door zelf de ingrediënten samen te stellen ontstaat een nieuw en uniek product waarmee de klant verrast kan worden. René Professional biedt een compleet pakket aan om een eigen merk of zogeheten private label te creëren. Alle cosmetica verzorgingsproducten kunnen worden aanpast naargelang behoeften en eisen.

Het voordeel van het hebben van een private label is dat de eigen identiteit sterker naar voren komt in de salon, en bij klanten op locatie. Daarmee wordt een groter onderscheidingsvermogen gecreëerd. Kappers met een eigen merk maken meer omzet en hebben een sterkere uitstraling. Ook genereert het een grotere kans op herhalingsbezoek omdat klanten dit exclusieve product alleen in de eigen kapsalon kunnen afnemen.

Wie creatief en succesvol is verdient een eigen lijn. Zo is René ooit begonnen met één product, maar inmiddels verkoopt hij in zijn eigen salon Acoli Elite al drie cosmeticalijnen met succes. Zijn klanten zijn erg tevreden over de kwaliteit en blijven trouw aan dit merk en de salon. Een kapper komt per slot van rekening de hele dag in aanraking met cosmeticaproducten en de vraag naar advies over producten. Juist daarom is een eigen private label zo waardevol want wat is eenvoudiger dan advies te geven over het eigen product. Voor kappers is een eigen cosmeticalijn dus een waardevolle investering. De kennis, kwaliteit, flexibiliteit en het BottleX private label-concept geeft een perfect resultaat dat elk merk tot een succes maakt. Meer info: http://www.bottlex.nl

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuwe look voor GLYNT!

GLYNT heeft een nieuwe uitstraling! Achter het nieuwe minimalistische ontwerp van de verpakking, die speciaal is ontwikkeld voor de professionele haarstylist, vinden we innovatieve stylings- en verzorgingsproducten. Deze worden aangevuld met de bekende en verfijnde Zwitserse succesrecepten die elkaar versterken en aanvullen. Daarvoor worden hoog kwalitatieve plantaardige ingrediënten gebruikt, die door middel van de modernste technieken worden verwerkt, zodat het haar deze optimaal kan absorberen. Daarbij is de kwaliteit van elk plantaardig ingrediënt van groot belang. Alleen als de relevante werking van het plantaardige ingrediënt klinisch bewezen is, wordt het verwerkt in de GLYNT producten.

  • Geuren zijn boodschappers van geluk! Daarom hecht GLYNT bijzonder veel belang aan de selectie van geurstoffen, die in de producten worden gebruikt. Dit zijn met name harmonische, licht geconcentreerd en zeer goed te verdragen geuren.
  • Uit ethische beweegreden en uit respect voor dieren worden er geen dierlijke ingrediënten en ingrediënten die op dieren zijn getest gebruikt.

De nieuwe producten met foto's staan nu allemaal up-to-date op WieWatHaar! Bekijk hier alle producten en lees de reviews.

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Glynt

Geplaatst op

Smooth je haar met super smoothies

Schoonheid komt van binnenuit horen we vaak. Dat klopt, wat je eet heeft grote invloed op je looks en zeker op de kwaliteit van je haar. Een nieuwe trend is gezonde smoothies met speciale ingrediënten die heilzaam zijn voor je haar. We verzamelden de beste recepten waarmee je thuis aan de slag kunt. Begin het jaar goed met een super smoothie voor je haar!

Wat moet je doen? Verzamel alle ingrediënten en meng ze in gelijke delen (of in hoeveelheden die jij lekker vindt) in een blender tot een smoothie. Je kunt eventueel wat magere yoghurt toevoegen voor een romiger effect. Succes!

1. Smoothie tegen haarverlies en hoofdhuidproblemen
Ingrediënten:
spinazie, waterkers, venkel, appel en komkommer en wortel van grote klis. Dit drankje helpt haarverlies, jeuk en roos te voorkomen. Vitamine K in groene groenten voorkomt dat haar dunner wordt.

2. Smoothie die haargroei stimuleert
Ingrediënten:
havermelk, kokosvlees, groene thee, pompoenzaad, walnoot, kiwi, ananas, acaibes, struikwinde, Koreaanse ginseng, vanilla, heermoes en tarwegras. Dit drankje verricht niet alleen wonderen voor je haar, deze smoothie biedt ook tal van gezondheidsvoordelen. Vitamine K sterkt de botten, het mineraal silicium stimuleert de groei van je lokken en witte bloedcellen.

3. Smoothie tegen droog en beschadigd haar
Ingrediënten:
tarwegras, komkommer, spinazie, amandelen en appels. Het tarwegras is een goede bron van proteïne, vitamine E en andere voedingstoffen die droog, broos en beschadigd haar kunnen herstellen. Betacaroteen in spinazie en het zuur in komkommer helpen de ontwikkeling van gezond haar. Amandelen zijn rijk aan het natuurlijke biotine, een sterkend middel dat aan breuken en gespleten punten helpt te voorkomen.

4. Smoothie voor sterker haar
Ingrediënten:
wortels, bieten, peterselie, komkommer en appelsien. Komkommer bevat een mineraal dat de vezels van het haar sterkt, appelsien, biet en peterselie zorgen voor een goede dosis vitamine C. De antioxidanten in dit drankje voorkomen tevens haarverlies.

5. Smoothie tegen haarverlies
Ingrediënten:
wortel, appel en gember. Gember is ontzettend goed voor je lokken, dit kan de groei versnellen, maar het beschermt en sterkt je haar, maar beperkt ook schilfers en haarverlies.

Bron: Goed Gevoel

Geplaatst op Geef een reactie

Keune introduceert ammoniavrije haarkleuring

Keune kiest voor puur, duurzaam en eerlijk. Daarom introduceert ze So Pure Color, een nieuwe, ammoniavrije haarkleuring. De range bestaat uit vijfendertig prachtige tinten. De kleuren zijn onderling te mengen en bieden daarmee oneindig veel kleurmogelijkheden.

So Pure Color is een milde en effectieve haarkleuring; 100% ammonia- en parabenenvrij. Het is verrijkt met organische plantextracten als Phytokeratine en Argan olie, voor een intensief, gezond en glanzend resultaat. De organische plantenextracten jasmijn en sandelhout zorgen bovendien voor een ontspannen, aromatische geurbeleving. Ga voor een So Pure Color treatment naar de dichtstbijzijnde Keune Kapsalon.

Voor een lange houdbaarheid van je kleurbehandeling, is er de So Pure Color Care range:

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Keune

Geplaatst op Geef een reactie

Affinage Kitoko Nutri Restore lijn & oil treatment review

Kitoko Advanced Hair Therapy van Affinage is een luxe range producten voor zowel salon- als thuisbehandelingen. Geïnspireerd op de rijke en natuurlijke bronnen van Afrika. De ultramilde formules zijn vrij van sulfaten, parabenen, siliconen en minerale oliën. Kitoko betekent 'mooi' en is afkomstig uit het Lingala, een taal die wordt gesproken in Centraal West Afrika. Dit is de basis van onze filosofie voor de gehele Kitoko Advanced Hair Therapy lijn. Deskundige producten voor iedereen, die zorgen voor mooie, ongeëvenaarde resultaten die gezondheid en vitaliteit uitstralen en die garant staan voor het ultieme gevoel van well-being.

Ik was benieuwd, vooral het idee dat er geen sulfaten en siliconen in de producten zitten sprak me aan. Ik lees wisselende berichten over siliconen en wilde wel eens weten hoe mijn haar reageerde op silicone-vrije producten. Ik had de shampoo, balm en masker uit de .Nutri Restore' serie om uit te proberen. Bovendien zat er een fles haarolie bij. De Nutri Restore lijn bevat groene thee, tamarinde, karité en hibiscus. Op zich zeggen dit soort ingrediënten me niet zoveel. Helaas zie ik op de ingrediëntenlijst ook alcohol staan. Dat is jammer want alcohol droogt je haar uit en dat is niet iets waar ik op zit te wachten met mijn droge haar. Tijd om te testen!

Kitoko Nutri Restore Cleanser
De verpakking heeft een ingetogen luxe uitstraling. Deze flacon is rechthoekig en heeft een vierkante beschermdop over de gewone dop heen. Dat laatste is wel wat overbodig, ik had de neiging die extra dop weg te doen omdat het alleen maar lastig was. Er is nog wat anders dat niet handig is aan deze verpakking. Ik heb dat ook al eerder gemerkt bij de vierkante Kevin Murphy flesjes. Vierkant ziet er misschien wel mooi uit, je kunt de flacons moeilijker 'knijpen' om er wat uit te krijgen. Vooral in dit geval omdat de substantie van de shampoo nogal dik is. Tip is daarom om toch die extra vierkante dop erop te laten en de fles permanent op zijn kop te zetten. Wie weet was dat het idee erachter, maar omslachtig is het allemaal wel. Min[puntje voor de verpakking dus!

De shampoo is een dikke witte substantie, ruikt heerlijk, subtiel bloemig, maar doordat er geen sulfaten in zitten schuimt hij niet zo goed. Daar moet je aan wennen; in het begin had ik de neiging er teveel van te gebruiken. Hij maakt het haar absoluut niet droog, ik had eerder het gevoel dat m'n haar nog wat vettig was en daardoor niet schoon aanvoelde.

Kitoko Nutri Restore Balm
Wat qua verpakking voor de shampoo geldt, is bij de conditioner helemaal een probleem: ik had - zelfs met een volle fles - vrij veel moeite het product eruit te krijgen. Maar eenmaal in mijn haar, verdeelde het goed en maakte mijn haar superzacht. Het voelde aan als een masker vanwege de dikke substantie. De balm rook eigenlijk niet, ik vraag me af wat de shampoo dan zo lekker laat ruiken, want hier zitten dezelfde hoofdingrediënten in. Ik liet de conditioner 3-5 minuten intrekken, daarna uitspoelen. Hoewel de conditioner aanvoelde als een masker,had ik niet het idee dat het dezelfde voeding gaf. Ik moest echt de olie erbij gebruiken om pluis tegen te gaan.

Kitoko Nutri Restore Active Masque
Ook het masker komt is een grote vierkante pot, maar hier werkt de verpakking wel omdat je het er makkelijk uit krijgt. De extra afsluitdop is handig want dit voorkomt dat er water bij komt. De substantie is een dikke witte crème. Ik gebruikte het masker 1x per weer en liet het dan minimaal 15 minuten intrekken. Daarna merkte ik echt verschil. Mijn normal droge haar voelde zelfde een beetje vettig aan. Ik had toch het idee dat het masker, in combinatie met de shampoo mijn  haar verzwaarde. Ik had de olie erna niet meer nodig, alleen wat op de puntjes. Het masker ruikt niet, net zoals de balm. Toch is het een fijn diepvoedend masker, dat ik later in combinatie met een andere shampoo heb geprobeerd. Dat werkte in mijn geval beter omdat mijn haar wat luchtiger aanvoelde.

Kitoko Oil Treatment
Deze olie is een combi van argan en karité oliën en komt in een glazen flesje. De olie ruikt lekker, een beetje zoetig. Helaas is de substantie erg dun, wat in combinatie met deze verpakking niet goed werkt. Ik had ineens een hele scheut over mijn hand lopen. Maar eenmaal in mijn haar, deed het zijn werk goed. Ik had het idee dat mijn haar meer glansde en het was absoluut niet vet. Werkte heel goed tegen pluis en door een beetje in de puntjes te wrijven, gaf het mijn haar een gezondere uitstraling.

Conclusie? Fijne milde producten. De shampoo vond ik het lekkerst ruiken, maar zou deze shampoo altijd in combinatie met een diepreinigende shampoo gebruiken. Het masker en de olie vond ik het fijnst. De prijzen van de producten zijn heel redelijk; de olie is €19,95 voor 95ml, de shampoo en balm zijn €16,95 voor 250ml en het masker is €19,95 voor een pot van 200ml. De producten zijn heel mild en zeer geschikt voor gevoelig of gekleurd haar.

 Marit Heemskerk | WieWatHaar