Geplaatst op Geef een reactie

Interview met Leukste Kapsalon van Overijssel


Hands for Hair
 uit Hengelo werd onlangs verkozen tot de Leukste Kapsalon van Overijssel won de publieksprijs voor de salon met de meeste stemmen. Eigenares Seviye van Wier-Koca is kapster en zus van mede eigenaar Hatice. Ze vertelt over haar ambities en passie voor het kappersvak en waarom haar salon heeft meegedaan aan deze verkiezing. Kijk hier voor de einduitslag en de andere provincie winnaars.

Waarom wilde je kapster worden?
Mijn 4 jaar oudere zus wilde kapster worden en toen ik 13 was, nam ze mij mee naar de opleiding als model. Het trok mij erg aan en toen ik 15 was, ben ik ook naar de kappersacademie gegaan. Ik ben mijn leerlingentijd begonnen bij een salon in Hengelo. Daarna heb ik nog een tijdje samen met mijn zus bij een salon gewerkt en 20 jaar geleden zijn mijn zus en ik samen deze salon gestart. Dit jaar vierden we ons jubileum. Ik was toen 22 en mijn zus 26 jaar.

Wat betekent het om met je zus een kapsalon te hebben?
Het voelt heel vertrouwd want het klikte altijd goed tussen ons. Bovendien hebben we de taken goed verdeeld, dus we zijn allebei verantwoordelijk voor andere dingen. Natuurlijk werken we ook als kapster in de salon maar daarnaast doet mijn zus bijvoorbeeld de productinkoop en personeelszaken. Ik doe dan weer de administratie en marketing. Hierdoor bemoeien we ons niet met elkaars taken en dat werkt heel goed.

Hoe omschrijf je jullie klantenkring?
Onze klanten zijn ongeveer 60% vrouw, in de leeftijd tussen 25 en 45 jaar. Veel van onze klanten zijn 2-verdieners en vaak hebben ze kinderen. daarom komen veel klanten met het hele gezin bij ons. Onze klanten zijn heel erg trouw en velen komen al jaren bij ons.

Jullie hebben de publieksprijs met de meeste stemmen voor de Leukste Kapsalon van Nederland gewonnen. Hoe  hebben jullie zoveel stemmen gekregen?
Dat ging eigenlijk vanzelf. We hebben niet veel extra's gedaan. We wilden deze verkiezing aangrijpen om erachter te komen hoeveel van onze klanten op ons wilden stemmen. We hadden een print gemaakt die we aan klanten meegaven als ze naar huis gingen. Later hebben we een iPad in de zaak gezet waarop klanten meteen konden stemmen. De gun factor is hier heel belangrijk, klanten moeten je de overwinning echt gunnen en dan gaan ze vanzelf hun best doen om te stemmen.

Wat betekent deze verkiezingen voor jullie?
We zien dit als een kroon op 20 jaar hard werken. We hebben bijna 1000 stemmen gekregen, de meeste van heel Nederland. Dat is echt een fantastisch gevoel! Ook het team stond achter deze beslissing en is heel blij met deze prestatie. Afgelopen vrijdag hebben we het met z'n allen gevierd.

Heb je vaker aan verkiezingen meegedaan?
We hebben 2 keer meegedaan met de Coiffure Award en zijn ook 2 keer genomineerd geweest. Dit was nieuw en bovendien sprak het concept me erg aan. Het gaat hier om de 'leukste' salon. Niet de beste, of de mooiste. Het ging er hier alleen om of jouw klant vindt dat jij de leukste  salon van Nederland hebt. Het is dus eigenlijk een soort graadmeter wat je klanten over jou denken. Een tenslotte draait het allemaal om de klant.

Waarin denk je dat jullie salon zich onderscheidt van anderen?
We hebben een heel hecht team. Klanten zien dus bij ons altijd dezelfde gezichten en dat voelt vertrouwd. Al onze vaste medewerkers werken al heel lang bij ons. Als iemand nieuw komt in de salon, is dat een meisje van zo'n 16 jaar. Wij trainen haar dan helemaal zelf en dan blijven ze ook heel lang. Iedereen die toch bij ons is weggegaan, deed dat omdat ze zelf een salon wilden beginnen. Wij stimuleren dat alleen maar en zijn daar ook trots op. Verder werken wij zonder afspraak, maar dat betekent niet dat je als klant lang moet wachten. Onze wachttijd is bv. op een drukke zaterdag niet langer dan 15 minuten. Dat komt omdat wij de taken heel goed hebben verdeeld en voldoende medewerksters hebben. Alles loopt zo gestroomlijnd omdat verschillende kapsters verschillende taken hebben. Iemand wast of kleurt, terwijl een andere kapster knipt. Hierdoor rouleren we heel goed.

Hoeveel medewerkers werken in de salon?
Naast mijn zus en ik hebben we 8 vaste medewerksters. Zoals ik al zei, werken ze al heel lang bij ons.

Jullie hebben ook een kids corner. Wat houdt dat in?
Ook daarmee onderscheiden we ons van andere salons. Steeds meer klanten kregen kinderen en voor een werkende moeder is het heel lastig om op haar vrije dag naar de kapper te gaan omdat ze dan de kinderen heeft. Wij hebben het en beetje gedaan zoals McDonalds dat doen: een aparte speelhoek voor kinderen met computerspelletjes, tv en speelgoed. De kinderen vermaken zich prima en de ouders kunnen rustig geknipt worden. Bovendien hebben we ook een hoek waar kinderen geknipt worden. Omdat wij zelf allemaal ook kinderen hebben, weten we goed hoe we het moeten aanpakken, zodat iedereen blij is. We zijn niet echt goedkoop (€15,95 voor een kind knippen) , maar klanten blijven toch terugkomen. Kennelijk stellen zij onze service erg op prijs.

Welke producten gebruiken jullie? Noem eens een favoriet haarproduct
Wij gebruiken al jaren de producten van GOLDWELL en Tigi. Van GOLDWELL gebruiken wij ook de haarverf die fantastisch is, wij werken al 25 jaar met hun kleuringen. Heel populair is de InnerEffect Resoft salonbehandeling van GOLDWELL waardoor het haar intensief wordt verzorgd. En ik vind de Lusterizer van TIGI een heel fijn product. Dat werkt heel goed tegen pluizig haar, is niet vet en maakt het haar niet slap. Ik gebruik het ook voor mijn dochter als anti-klit.

Wat zijn jouw plannen voor de toekomst? Hoe ziet volgens jou de  kapsalon 2015 eruit?
We hebben niet de ambitie om meerdere vestigingen te openen of een keten te beginnen. Dat is heel veel werk en we stoppen die energie liever in onze salon die we zo gezond mogelijk willen houden. Om de 5 jaar verbouwen we zodat alles er weer fris en eigentijds uit ziet. Daarnaast blijven we technisch bij door trainingen. Meestal nodigen we kappers uit het westen van het land uit om ons in de salon te trainen. Dan heeft iedereen er profijt van en zijn we weer op de hoogte van de laatste technieken. En wij zijn erg enthousiast over de trainingen van GOLDWELL.

Doen jullie aan automatisering en zijn jullie actief op  internet, social media?
We hebben een website en sinds kort een Facebookpagina. Ook hebben we een Twitterpagina. We doen aan salonautomatisering maar omdat we niet op afspraak werken, kun je bij ons niet online reserveren.

Geplaatst op Geef een reactie

Laat je haar föhnen bij de Salon B Blow Dry Bar

Nog voor de feestdagen je haar laten stylen?

Dat kan nu in hartje Amsterdam! Salon B, het innovatieve salonconcept van Andy Uffels, opende op 1 december 2012 de deuren van haar nieuwe vestiging met daarin Nederlands eerste, echte ‘Blow Dry Bar’. Hiermee introduceert Salon B het ‘affordable luxury’ concept in Nederland.
In de Salon B Blow Dry Bar wordt je haar geföhnd en gestyled met een professionele, gepolijste finish. De perfecte voorbereiding voor een avond uit, een belangrijke afspraak, of gewoon wanneer je jezelf wil laten verwennen. Je kunt kiezen uit 8 verschillende looks die zo van de catwalk af komen. Jouw keuze wordt aangepast aan je haar lengte. Het team van Salon B creëert de look binnen 30 minuten. Er is geen betere confidence-boost dan het gevoel van luchtig, bouncy, gepolijst salonhaar!
Kosten
Wash, Blow Dry & Styling €35,-
Prep, Blow Dry & Styling €30,-

Je kunt kiezen voor een behandeling inclusief het wassen van je haar, maar is je haar al schoon, of is het niet nodig het te wassen om de gekozen look te creëren, dan kan het ook vanaf een droge basis geföhnd en gestyled worden. Dan wordt je haar voorbereid met een mousse of dry shampoo en dat noemen we ‘preppen’ van het haar. De prijs is inclusief productgebruik en een drankje naar keuze.
Het is mogelijk om zonder afspraak binnen te lopen maar we adviseren wel om een afspraak te maken zodat we met zekerheid kunnen zeggen dat er op dat moment een haarstylist beschikbaar is. Hoewel we ruimte houden voor walk-in klanten, kunnen we de beschikbaarheid zonder afspraak niet garanderen. Je kunt hier een afspraak maken.
Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Salon B

Lees hier het interview van founder Andy Uffels

Geplaatst op Geef een reactie

Design Essentials range


Design Essentials Natural Hair Care System is een lijn van verzorgende producten die natuurlijke crémes en oliën bevat om krullend kroeshaar te verzorgen. Echter, ook vrouwen met Europees haar die last hebben van pluizig haar kunnen baat hebben van deze producten. Ik was benieuwd. Mijn dunne blonde haar neigt - vooral als het veel regent en de lucht vochtig is - snel naar pluis. De producten uit de Natural lijn van Design Essentials bevatten geen paraffine, siloconen, parabenen, minerale oliën en zijn niet geparfumeerd. 

Ik kreeg een tasje vol met miniaturen om uit te proberen en heb elk product minimaal 4x gebruikt. Mijn algemene indruk is dat vooral de shampoos heerlijk ruiken. Omdat ze niet zijn geparfumeerd, betekent dat ze heerlijk geurende ingrediënten hebben gebruikt. Verder schuimden alle shampoos lekker. De stylingproducten die ik heb geprobeerd plakten niet en gaven minimale stevigheid. Maar mijn haar werd er niet droog of pluizig van. Hieronder staan alle producten die ik heb getest op een rij:

Moisture Retention Conditioning Shampoo
Super geurende shampoo. Dikke donkergele dikke gel-textuur die - zoals de kleur doet vermoeden - nar bananen ruikt. Doet een beetje denken aan die andere bekende bananenklassieker van The Body Shop, maar deze vind ik fijner in gebruik. Je hebt er wel wat van nodig om het te laten schuimen. Na het wassen voelt mijn haar aan alsof ik een conditioner heb gebruikt. Geen shampoo om altijd te gebruiken omdat ik niet het gevoel heb dat de resten van stylingproducten heel goed worden weggewassen. Maar perfect voor droog en kwetsbaar haar.

Organic Cleanse Deep Cleansing Shampoo
Deze shampoo is bedoeld als intense schoonmaakbeurt tussen andere shampoos door. Perfect dus om de laatste restjes producten uit het haar te verwijderen. Deze shampoo bevat wel sulfaten en dat merkte ik meteen aan het royale schuim. De geur is iets minder lekker dan bovenstaande shampoo. Deze shampoo vormt trouwens en perfect duo met de shampoo hierboven. Mijn haar voelde wel wat droog aan na het uitspoelen maar het is ook niet de bedoeling dat je dit vaak gebruikt. Melkachtige witte gel textuur. Fijn om erbij te hebben.

Strengthening Therapy Shampoo
Shampoo die je haar versterkt met o.a. Pathenol en Rozebottelolie. Bevat geen sulfaten maar schuimde toch goed. Transparante gel textuur die heerlijk ruikt. Een van de fijnste shampoos die ik in deze reeks heb gebruikt. Mijn haar voelde absoluut niet droog maar wel schoon aan.

Neutralizing Conditioning Shampoo
De absolute winnaar. Deze shampoo is eigenlijk bedoeld om het haar te herstellen na een relax behandeling. Het neutraliseert de ph waarde van het haar. De geur was mijn favoriet, schuimde lekker en mijn haar voelde schoon maar zeker niet droog aan na het uitspoelen. Bevat honing, olijfolie en melkproteïnen. Verwijdert alle productresten goed. De textuur is een dikke, transparante gele gel.

Natural Curl Cleanser
Bevat geen sulfaten maar schuimt toch goed. Vanille kleurige dunne textuur, die iets minder fijn in gebruik is. Ook de geur vond ik het minste van alle shampoos. Maar nogmaals, de producten van Design Essentials ruiken allemaal zo lekker dat dit nog niet eens heel onaangenaam is. Mijn haar heeft slag als ik het natuurlijk laat opdrogen, ik heb niet echt krullend haar. Daarom denk ik dat deze shampoo eigenlijk niet echt geschikt is voor mijn haar. Ik vond hem ook het minste.

Express Instant Moisturizing Conditioner
Snelwerkende conditioner die je een paar minuten moet laten intrekken. Dikke melkachtige textuur die meer aan een haramasker doet denken. Ruikt lekker. Bevat Amodimethicone, een silicone-vorm. Dat voelde ik meteen want het glijdt door je haar. Het resultaat mag er zijn maar ik heb persoonlijk liever een conditioner zonder siliconen.

Silk Essentials
Bevat Hydrolyzed Silk en Cyclomethicone, een silicone en dat voelde je meteen. Kennelijk is het niet zo eenvoudig een serum zonder siliconen te maken. Fijn product maar niet bijzonder. Er zijn zoveel soortgelijke serums als deze op de markt. Deze is fijn omdat hij iets lekkerder ruikt en de textuur lekker dik is wat fijn is bij het aanbrengen. Ik gebruikte het alleen bij de haarpuntjes en het resultaat was gezonder ogend haar.

Compositions Foaming Wrap Lotion
Luchtige mousse de lekker naar kokos ruikt. Geeft niet veel versteviging maar voor mijn fijne haar is het net dat kleine beetje dat ik wil. Maakt het haar absoluut niet zwaar, het voelt alsof je geen product hebt gebruikt en dat vind ik heel fijn. Absolute topper - ik heb nog geen mousse gehad die zo lekker ruikt!

Detail High Gloss Setting Lotion
Op de verpakking staat 'Extra-Hold' en meestal verwachtik dan een plakkerig product dat mijn haar stijf maakt. Ik was blij verrast. Het maakte mijn haar wel veel steviger, maar het voelde niet kunstmatig aan. Helaas had ik de mini verpakking, dus het was een beetje lastig aanbrengen. De full-size verpakking komt in en handige spuitbus zodat er niet geknoeid hoeft te worden bij het aanbrengen. Paarse vloeistof die neutraal ruikt.

Mijn conclusie? De shampoo's van Design Essentials ruiken heerlijk, mijn favorieten waren de Neutralizing en de Strengthening. De conditioner vond ik iets minder, dat kwam met name door de toevoeging van siliconen. Van de stylingproducten vond ik de Setting Lotion en de heerlijk geurende mousse het fijnst. Als ik deze producten gebruikte voelde mijn haar glad en natuurlijk aan. Na het föhnen gebruikte ik dan nog wat silk en dan was alle pluis nagenoeg weg. Ook voor vrouwen die geen kroeshar hebben zijn deze producten zeker de moeite waard, met name omdat ze zo mild zijn voor het haar.

Marit Heemskerk | WieWatHaar

Geplaatst op Geef een reactie

Interview met Groenste Kapsalon van Nederland


Hair Seasons uit Baarle-Nassau kreeg onlangs de Groene Award. Eigenares Liesbeth van Kuijk is kapster en vertelt over haar ambities en passie voor het kappersvak en waarom haar salon heeft meegedaan aan deze verkiezing.
Waarom wilde je kapster worden?
Ik vond het altijd al leuk om creatief bezig te zijn en om de schoonheid van mensen tot uiting te laten komen. Mijn oom was kapper en daar heb ik ook wel eens geholpen. Eerst heb ik een orientatiejaar gedaan en daarna ben ik de kappersopleiding gaan doen.
Wat betekent een 'groene' of 'duurzame' salon voor jou?
Ik wil meehelpen aan een betere milieuvriendelijker wereld. Op mijn werk maar ook thuis. Gezondheid en de natuur zijn voor mij heel belangrijk. Thuis en in de salon hebben we groene stroom, zuinige apparaten, LED verlichting. Op mijn verlanglijstje staat ook zonnepanelen, maar dat is vrij kostbaar. Ik gebruik in de salon alleen producten die vriendelijk zijn voor het milieu en niet op dieren zijn getest. Bij haarverf let ik erop dat er zo min mogelijk chemische stoffen in zitten. Die zijn niet alleen schadelijk voor het haar, maar ook voor het water, waarin de resten terecht komen. Ik heb wel bewust gekozen om mijn salon een wellness uitstraling te geven. Groen wordt vaak verward met een geitenwollensokken-gevoel, maar dat is helemaal niet mijn bedoeling. Ik wil laten zien dat schoonheid ook mogelijk is zonder het milieu onnodig te belasten.

Hoe omschrijf je jouw klantenkring?
Mijn klanten zijn tussen de 30 en 65 jaar en zijn heel divers. Daar zitten vrouwen tussen uit het meer alternatieve circuit, maar ook die komen voor de behandelingen en niet zozeer kiezen voor een groene salon. Wat ik wel merk is dat mensen het wel waarderen als ze er iets meer over weten.
Je hebt de Groene Award gekregen voor jouw salon. Hoe ben je aan stemmen gekomen?
Ik heb een advertentie gezet in de plaatselijke krant dat ik meedeed aan deze verkiezingen. Ook heb ik en flyer gemaakt en heb dit gecommuniceerd via Facebook. Al mijn klanten kregen bovendien een mail met het verzoek te stemmen. Daarnaast heb ik een aktie bedacht om War Child te steunen - deze aktie is sinds mei en loopt nog steeds. De fooienpot gaat naar dit goede doel en €0,50 cent per behandeling.

Wat betekent deze verkiezingen voor jou?
Ik heb meegedaan om meer met mijn concept naar buiten te treden en om meer naamsbekendheid te krijgen. Mijn slogan was 'Kies bewust groen' en dat heeft erg aangeslagen.
Heb je vaker aan verkiezingen meegedaan?
Nee, dit was de eerste keer. Ik vond het erg leuk om mee te doen en zou het zo weer doen!
Waarin denk je dat jouw salon zich onderscheidt van anderen?
Mijn salon neem verantwoordelijkheid voor het milieu en biedt een eerlijk product voor een goede prijs. Mijn salon ligt midden in de natuur dus de omgeving helpt ook mee om het groene concept over te dragen. Doordat de salon op het terrein van onze woning ligt en ik alleen werk, kan ik mijn kosten lag houden. Duurzaam ondernemen is namelijk wel wat duurder en op deze manier maak ik de behandelingen toch bereikbaar voor iedereen. Zo bereik ik meer mensen en kan ik meer mensen vertellen over de voordelen van milieubewust werken.
Hoeveel medewerkers werken in de salon?
Ik werk alleen en daarom werk ik op afspraak want ik wil wel altijd de tijd nemen voor mijn klanten.
Welke producten gebruik je? Noem eens een favoriet haarproduct
Ik gebruik de producten van Fuente en Weleda en sinds kort gebruik ik ook de So Pure lijn van Keune. Fuente heeft het keurmerk van Greenpeace en So Pure is een nieuwe Eco groene lijn van Keune. Dat betekent dan de verpakking biologisch afbreekbaar is, dat er sprake is van eerlijke handel en dat er geen schadelijke stoffen in zitten. Dat laatste vind ik niet alleen fijn voor mijn klanten, maar ook voor mijzelf als ik ermee moet werken. Het fijnste vind ik de haarverven van Fuente zoals de Tierra Color. Dit merk komt binnenkort met een nieuwe verf aan op basis van Marrokaanse klei. Als ik een product moet noemen, zijn de Pure Wellness shampoo van Fuente echt top. Fuente heeft ook nog een truffelshampoo van €175. Die verkoop ik niet in mijn salon, die vind ik echt te duur. Maar ik denk er wel over om daarmee behandelingen aan te bieden, bv. in combinatie met een hot stone massage.

Wat zijn jouw plannen voor de toekomst?

In de toekomst lijkt het me wel leuk om met een jong team te werken zodat ik mijn ideeën kan delen. Ik werk nu alweer 7 jaar alleen maar sluit niet uit dat ik over ene paar jaar toch ga uitbreiden. Maar dat vind ik nu nog te riskant omdat het toch moeilijke economische tijden zijn. Op de kortere termijn, wil ik volgend jaar zomer ook buitenbehandelingen gaan aanbieden. Lekker onder het genot van een sapje of wijntje met lekkere muziek op de achtergrond. En ik wil een Fair Trade event organiseren, samen met andere duurzame bedrijven.
Doe je aan automatisering en zijn jullie actief op  internet, social media?
Je kunt online afspreken en ik heb een Facebook pagina. Ook heb ik Twitter maar daar doe ik niet zoveel mee. En vorig jaar heb ik en nieuwe website laten maken.

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuw van Alterna: kaviaar tegen haarbeschadiging

“Klinisch is bewezen dat het haarbeschadiging met 95% verminderd”


Alterna gaat de strijd tegen haarbeschadiging verder aan en zet haar krachtigste middel in: kaviaar. Het ultraluxe haarverzorgingmerk uit Los Angeles breidt hun alom geprezen Caviar lijn uit met een viertal innovatieve haarherstellende producten ofwel de Caviar RepairX reeks. Naast het natuurlijk bevorderen van dikker, voller en sterker haar van binnenuit, hebben de producten van de Caviar RepairX lijn een extra toegevoegde waarde, zij behandelen beschadigd haar op professionele wijze en het hoogst denkbare niveau in 3 simpele stappen:  herstructureren, herleven en herstellen.

Stap 1: Herstructureren
De essentiële voedingsstoffen (vetzuren, vitamines, mineralen en proteïnen) worden afgegeven aan de vezellaag, deze voeden het haar en zorgen er tevens voor dat het haar van binnenuit versterkt wordt. Het repareert de gaatjes en oneffenheden van de beschadigde schubbenlaag, waarna vervolgens de beschermende laag van het haar afgesloten wordt om zo de voedingstoffen op te slaan.  Het resultaat? Beschadigd, poreus haar wordt waanzinnig goed versterkt en is in staat om vocht vast te houden.

Stap 2: Herleven
De schubbenlaag wordt verstevigd met een beschermende laag die de haarstreng versterkt en verzacht, terwijl het tegelijkertijd bescherming biedt tegen het binnendringen van vrije radicalen, alsmede het voorkomen van eventuele toekomstige beschadigingen. Stug, beschadigd haar voelt binnen no time heerlijk glad, überzacht aan en is optimaal handelbaar geworden.

Stap 3: Herstellen
Vervolgens wordt het haar volledig hersteld naar zijn gezonde staat van vóór de beschadiging. De haarschubben van de schubbenlaag komen namelijk plat te liggen zodat er weer een fantastisch glanzend oppervlak ontstaat. Het haar heeft een uitzonderlijke glans en is volledig hersteld.

Producten
Instant Recovery Shampoo & Conditioner

Instant Recovery Shampoo & Conditioner
Micro-Bead Fill & Fix Treatment Masque
Re-Texturizing Protein Cream

De Caviar RepairX lijn repareert niet alleen de gaten en oneffenheden in de schubbenlaag, maar versterkt het haar door het sluiten en verzachten van het haaroppervlak, om vervolgens te zorgen voor hersteld haar in de gezonde staat van vóór de beschadiging.   

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Alterna

 

Geplaatst op Geef een reactie

Spannende Street Collectie van idHair


IdHair presenteert een spannende collectie onder de creatieve leiding van Tim Hartley. Deze collectie gaat over de kunst van het weglaten, moderne vormgeving en zachte contrasten. Kernwoorden voor deze collectie zijn: jeugdig, glamour, street, gracieus, punk, trendsettend, draagbaar, scherpe contouren en zachte lijnen.Voor het kleuren van het haar is gebruik gemaakt van IdHair Hair Paint. Deze professionele haarverf biedt een zeer compleet kleurgamma dat bestaat uit 87 kleurnuances en is verkrijgbaar bij de kapper als salonbehandeling.

Tim Hartley is één van de beste haarstylisten ter wereld. Hij laat zijn creativiteit telkens opnieuw stimuleren, onderzoekt geheel vrij nieuwe richtingen en laat zijn artistieke vrijheid onbelemmerd nieuwe niveaus ontdekken. Zijn inituïtieve gevoel voor mode en zijn oog voor trends zorgen dat hij altijd voorop loopt.

Credits: Tim Hartley, fotografie: Sidsel Clement, haar: Tim Hartley + idHair creatief team
Dit artikel is overgenomen van een persbericht van idHair

Geplaatst op Geef een reactie

STEP4STEP Natural Blackhair: Vinger Krullen


In deze rubriek leer je elke keer een nieuwe look voor natural blackhair. Leer dit keer hoe je stap voor stap de vinger gedraaide krullen maakt. Deze haarstijl is klassiek en tijdloos, zowel geschikt voor elke dag als voor een avondje uit. Ideaal voor een haartype met losse golven tot krullend haar (haartype 2, 3, 4).

Nodig

  1. Puntkam
  2. Flexibele wikkels
  3. Puntkam
  4. Grove kam
  5. 4 haarklemmen
  6. Spuitflacon met water
  7. Natural Defining Créme Gel

Voorbereiding

Was je haar met  de Natural Curl Cleanser en gebruik daarna de Natural Moisturizing Conditioner. Nadat je deze hebt uitgespoeld, gebruik dan wat Daily Moisturizing Lotion om je krul beter te accentueren.

Stap voor Stap
Klik op de foto voor een vergroting


Bron: Design Essentuals www.magicnl.nl

Zie ook : STEP4STEP Natural Blackhair: Lint Krullen

Geplaatst op Geef een reactie

Welk kapsel past bij de vorm van mijn gezicht?

Waarom staat het ene kapsel je wel en het andere niet? Dat heeft alles te maken met de vorm van je gezicht. Als je bijvoorbeeld  een langwerpig gezicht hebt en je draagt je haar lang zonder pony maar met een middenscheiding, dan maakt het je gezicht alleen maar langer en lijziger. Daarom is het belangrijk dat er bij het knippen van een nieuw kapsel goed rekening wordt gehouden met de vorm van jouw gezicht. De kapper kan je hierbij uitstekend adviseren. Wil je zelf weten welke kapsel wel of niet mooi staat bij jouw gezichtsvorm?

Gezichtsvorm bepalen
Kijk in de spiegel met de haren uit je gezicht of zoek een foto op en kijk welke vorm jouw gezicht heeft. Meestal is je gezicht een samenstelling van meerdere vormen, kijk dan welke vorm het meeste overeenkomst heeft met jouw gezicht. Kijk hier voor de verschillende gezichtsvormen.

Beautynieuws.nl
Voor BeautyNieuws.nl houdt beauty meer in dan alleen traditionele cosmetica zoals crèmes en andere producten voor persoonlijke verzorging die je in de winkel kunt kopen. Een goed en eerlijk advies over de huid, een kapsel dat goed bij de persoon past, een make-up waarmee men de persoonlijkheid kan benadrukken en een lichaam om trots op te zijn, zijn minstens even belangrijk. Goede voeding en weinig stress dragen bij aan de gezondheid en dat zie je uiteraard ook aan de buitenkant. En, last but not least, gaat het over zelfvertrouwen en het schoonheidsideaal waar velen nog steeds aan willen voldoen. Ook de volledig onafhankelijke redactie van BeautyNieuws.nl gaat verder dan 'skin deep'. Vrouwen van nu willen weten wat substantieel bijdraagt aan een mooier uiterlijk en wat niet en dat zoeken we voor ze uit. Wat is er op beautygebied te krijgen bij de drogist, parfumerie, de schoonheidssalon of de privékliniek? Wat zijn voordelen en nadelen van beautyproducten en/of -behandelingen? Een consumentenpanel (vrouwen 18-50 jaar) test nieuwe beautyproducten en -behandelingen waarna de reviews online geplaatst worden. Eerlijk zijn over beauty, daar draait het bij BeautyNieuws.nl om! Bron: Beautynieuws.nl