Geplaatst op Geef een reactie

De Steampod: een steam straightener voor je haar

De Steampod is een steam straightener en komt met een waterreservoir voor de stoom. Daarnaast introduceert L’Oréal Professionnel bijpassende haarverzorgingsproducten met een door stoom geactiveerde werking. Zelf zegt L’Oréal Professionnel: "De feilloze technologie van Steampod en bijbehorende verzorgingsproducten garanderen fantastische resultaten".

WieWatHaar was bij de presentatie waarbij je de Steampod ook zelf even mocht proberen. Dat een topkapper als Piet-Jan Duivenvoorden (van NIK kappers) een topresultaat krijgt op een model met prachtig haar, geloven we wel. Wij zijn meer geïnteresseerd in de resultaten op 'doorsnee' haar dat pluist, piekt en vaak niet aanvoelt als zijde. Ik moet toegeven, je voelt verschil. Ik probeerde het even op mijn haar, het was een mistige dag en mijn haar pluiste meer dan ik zou willen. Het fijne is dat je haar er niet zo plat-steil van wordt als met een gewone stijltang. Maar ik heb natuurlijk maar een plukje geprobeerd en zag na een uurtje al geen verschil meer. Maar goed, dit was één plukje en bovendien had ik niet de bijbehorende producten gebruikt. Ook was de (professionele) straightener behoorlijk zwaar.

Lees ook:

LOREAL STEAMPOD

Er komt ook nog een versie voor thuisgebruik en die schijnt iets lichter te zijn. De Steampod is er dus als professionele en thuis-versie. Het grote verschil is dat de professionele Steampod iets zwaarder schijnt te zijn en een groter waterreservoir heeft voor meerdere behandelingen. Een behandeling bij de kapper gaat je ongeveer €45 kosten en het resultaat schijnt tot ongeveer 3-4 dagen te houden. Dat geldt ook voor de Steampod voor thuisgebruik. De resultaten zijn hetzelfde, alleen doet de kapper je haar altijd beter dan je dat zelf kunt. Een Steampod voor thuis is niet goedkoop: €190, een behoorlijke investering dus. Wat wel fijn is, is dat het water in het reservoir gezuiverd wordt. Klein nadeel is dan weer dat je daar na verloop van tijd weer refills voor moet kopen. Maar zuiver water, of mineraal water maakt je haar wel een stuk zachter.

De productlijn bestaat uit twee leave-in crémes, een voor normaal en weerbarstig haar en een voor zeer droog haar. Daarnaast is er nog een serum voor haar dat extra bescherming nodig heeft. De stoom zou de werking van de producten activeren, waardoor het haar wordt gevoed i.p.v. uitgedroogd na een stijlbehandeling. Hoewel er keratine in de producten zit, werd er met nadruk bij gezegd dat dit géén keratinebehandeling is. De resultaten blijven een stuk minder lang zitten en de kosten zijn aanzienlijk lager. Je kunt er wel hetzelfde effect mee bereiken. Als je bedenkt dat een gemiddelde keratinebehandeling rond de €250 kost, dan is een stijltang van €190 nog wel te behappen.

Maar het gaat natuurlijk om het resultaat. Ik ben erg benieuwd en ga zeker nog een keer over deze behandeling schrijven. Want de Steampod zou, als hij echt doet wat er wordt beloofd, ideaal zijn voor mijn snel pluizende haar. Als dit product echt haar beloftes waarmaakt, is het een gat in de markt, want veel vrouwen kampen met soortgelijke haarproblemen. Het is eigenlijk ook logisch, er zijn al zo lang stoomstrijkijzers, waarom dat geen stoomstijler voor je haar? Het idee is ook niet nieuw. Als ik 'steam hair straightener' Google, verschijnen talrijke stoomproducten, van Conair tot Babyliss. Toch ziet deze Steampod er iets professioneler uit, zoals de prof versie van de stroomstrijkijzers. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd!

Lees ook:

LOREAL STEAMPOD

Geplaatst op Geef een reactie

STEP4STEP Natural Blackhair: Lint Krullen

In deze rubriek leer je elke keer een nieuwe look voor natural blackhair. Leer dit keer hoe je stap voor stap prachtige lintvormige krullen maakt. Dit is een simpele snelle techniek dat het patroon van je natuurlijke krul verbetert.  Deze haarstijl geeft meer controle en vermindert het klitten aanzienlijk. Lintvormige krullen werkt het beste bij haar dat half lang is en een stevige krul heeft (haartype 4).

Nodig

  1. Föhn met diffuser
  2. Puntkam
  3. Grove kam
  4. 4 haarklemmen
  5. Spuitflacon met water
  6. Natural Defining Creme Gel

Voorbereiding

Was je haar met  de Natural Curl Cleanser en gebruik daarna de Natural Moisturizing Conditioner. Nadat je deze hebt uitgespoeld, gebruik dan wat Daily Moisturizing Lotion om je krul beter te accentueren.

Stap voor Stap
Klik op de foto voor een vergroting

Bron: Design Essentuals www.magicnl.nl

Lees ook: STEP4STEP Natural Blackhair: Vinger Krullen

Geplaatst op Geef een reactie

Kleur groen met de Disposable Color Bowl

Milieubewust, duurzaam, 'groen' – we worden steeds zuiniger op onze aarde. Daarom werken L'Anza & KIS kappers zoveel mogelijk met producten die het milieu sparen. Zoals de Disposable Color Bowl, een slim wegwerp verfschaaltje dat drinkwater bespaart.

Soms blijken duurzame oplossingen verrassend eenvoudig te zijn! Door het bekende verfschaaltje te vervangen door de Disposable Color Bowl kunnen kappers in Nederland jaarlijks minstens 250 miljoen liter schoon drinkwater besparen en voorkomen dat er 250 ton chemisch afval in ons drinkwatersysteem verdwijnt!

De Disposable Color Bowl is een wegwerp verfschaaltje van gerecycled PET. Na gebruik levert de kapsalon de schaaltjes gescheiden in, als klein chemisch afval. Dit is beter voor het milieu, zeker als alle kappers dit doen. Jaarlijks vinden er in Nederland meer dan 25 miljoen kleurbehandelingen plaats. Het schoon spoelen van een gewoon bakje kost zeker 10 liter water, dus in totaal verdwijnt jaarlijks 250 miljoen liter drinkwater in de goot. Dat is vergelijkbaar met het waterverbruik van 1250 huishoudens per jaar. Een wegwerpbakje betekent ook minder vervuiling: na het kleuren blijft er gemiddeld 10 ml kleurmengsel in het bakje achter. Spoel je dit schoon, dan verdwijnt het kleurmengsel in het drinkwatersysteem. Bij 25 miljoen kleurbehandelingen per jaar is dat 250.000 kilo chemisch afval! Met een wegwerpbakje komt dat terecht bij de vuilstort, waar het op de juiste manier wordt verwerkt.

Vraag je kapper of ze ook al werken met de Disposable Color Bowl zodat het kleuren van jouw haar het milieu niet onnodig belast!

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L'Anza en KIS

Geplaatst op Geef een reactie

Van Catwalk naar Salon - collectie 2012

24 september werd de nieuwste collectie van Essential Looks gepresenteerd. Dit bijzondere evenement vond plaats in Brussel. De show werd geopend door Katia De Clerck, Technical Adviser van Schwarzkopf Professionel. Alle trends van Eccentric Heritage, 60’s Twist, Oriental Express en Neo Couture werden door het team van de Academy Schwarzkopf en het @Workteam gepresenteerd.

The Catwalk to Salon Collection biedt voor iedere trend twee verschillende kapsels, één geinspireerd op de coupes van de catwalk en een afgeleide daarvan, wat meer commercieel is en geschikt voor overdag. Bekijk de foto's van deze inspirerende collectie.

60's stijl

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Schwarzkopf

Geplaatst op Geef een reactie

MOMENTS Romantiek en Stoer bij Haarlijn najaar/winter 2012

Twee uitersten in één stijl: met de combinatie romantiek en stoer kom je bij iedere gelegenheid perfect voor de dag. Heftig, maar toch puur qua uitstraling.

We zien leer en legerinvloeden, maar ook volume, zachte materialen en glans. De mode van dit najaar verenigt twee extreme stijlen tot een look die je een krachtige uitstraling geeft. Zachte, soepele glansstoffen worden gecombineerd met reliëf en structuur die te zien zijn in bijvoorbeeld strakgesneden outfits en volumineuze maxi-jassen. Zwart is dominant, ondersteund door volle, rijke kleuren als diepgroen en donkerrood met metallic accenten voor een verpletterend effect!

Strakke coupes
Ook in het haar komen deze beide stijlen samen. Dat vertaalt zich vooral naar architectonische coupes met strakke, bijna getekende contouren waarbij duidelijk het professionalisme van je kapper te zien is. Vakmanschap staat dit najaar centraal! De korte, vaak asymmetrische kapsels worden aan de zij- en achterkant (deels) opgeknipt, maar blijven gedekt. Bij vrouwen doen zachte korte bakkebaarden hun intrede. Bovenop wordt het haar juist langer gelaten: soms sluit dat vloeiend aan op de rest, soms juist niet.

Liever lang
Is kort haar niks voor je, lang kan ook! Daar zie je niet alleen botte lijnen, maar heeft de romantiek de overhand met veel verschillende lagen en verleidelijk volume.
Moments heeft dus alles in zich voor een trendy najaarslook, voor iedereen en op ieder moment van de dag.

Spannende kleur
Je kapsel wordt extra krachtig met een spannende kleuring die je coupe ondersteunt. Dit seizoen wordt veel gewerkt met een donkere basiskleur voor de onderliggende haarlagen. De langere bovenlaag krijgt een accentkleur, waardoor een grafisch resultaat ontstaat.

Romantiek & Stoer
Doordat de bovenste haarlaag wat langer blijft, kun je daarmee naar hartenlust variëren. Een gladde styling legt de nadruk op het strakke aspect, waarbij een goede steiltang een onmisbare tool is. Wat meer volume zorgt juist voor een romantische touch. Daarvoor kun je uiteraard een krultang gebruiken maar ook de warmterollers zijn hiervoor geschikt. Het resultaat: een geweldige combi van uitersten die je kunt afstemmen op elk moment en elke gelegenheid.

Ben je klaar voor de nieuwe najaarslook? Pak het moment om een afspraak te maken met je kapper!

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van GNK.

Geplaatst op Geef een reactie

DE SHOW haarlijn herfst/winter 2012

Gisteren werd de nieuwe haarlijn voor dit najaar gepresenteerd door de Gezamelijke Nederlandse Kappers, wederom in het Orpheus Theater in Aperldoorn. De zaal zat helemaal vol, we waren er klaar voor! Haarstylisten Patrick Kalle (Dutch Hair), Natasja Keijzer (Haren van de Keijzer), Richard Hensen (Hensenkappers) en Angela Louise (Variaty) presenteerden on stage hoe de nieuwe looks werden geknipt en gestyled. MOMENTS was het thema en dit kwam tot uitdrukking in tijdelijke kleur effecten, flexibele coupes die in een handomdraai herstyled kunnen worden tot een totaal ander kapsel. Vakmanschap en techniek stonden centraal tijdens deze show. Mensen gaan minder vaak naar de kapper en willen duurzame kapsels. Voor een kwalitatief goede coupe & kleur is men nog steeds bereid te betalen. Ook werden er technieken getoond die weer nieuwe klanten kunnen aantrekken. Zoals tijdelijke pastelkleuren en de dipdye techniek waarbij alleen de uiteinden van het haar worden gekleurd.
Opvallend was dit keer de aandacht voor blackhair en mixed hair. Steeds was er een model met blackhair op het podium. 80% van de bevolkinsgroei is niet Europees dus slimme kappers gaan zich ook meer verdiepen in andere haartypes dan alleen Europees haar. Omdat dit haartype erg droog is, zullen klanten met blackhair vaker voor een treatment naar de kapper gaan.
Ook was er aandacht voor een groot ANKO consumentenonderzoek dat onlangs is uitgekomen "Kiezen of Verliezen". Dat wijst kappers erop dat ze open moeten staan voor de veranderingen die er momenteel plaatsvinden. Klanten zullen vaker internet raadplegen om een kapper of product te vinden. Kappers kunnen daarop inspelen door reviews te vragen van hun tevreden klanten en actief te zijn op social media. Wij zijn het daar natuurlijk helemaal mee eens en zeggen al jaren dat reviews de weg van de toekomst is!
De show was snel, spectaculair en heel inspirerend. Patrick Kalle riep zijn collega's in de zaal op om vooral aandacht te hebben voor goed vakmanschap en overal om me heen zag ik kappers die zaten te popelen om aan de slag te gaan met deze nieuwe looks. Er heerste een geweldige positieve stemming in de zaal. Bekijk de foto's van de avond hieronder (klik op de foto's voor een vergroting).

Geplaatst op Geef een reactie

VERSLAG talkshow It's all about Hair

Op zaterdag 22 september heeft de 2e editie van het blackhair event It's all about hair in Utrecht plaatsgevonden. De opkomst was indrukwekkend en er heerste een leuke sfeer. WieWatHaar was er natuurlijk ook bij. We besteden veel aandacht aan blackhair en dat komt ook wel een beetje voort uit het onderbuikgevoel dat dit haartype nog niet voldoende vertegenwoordigd wordt bij haar evenementen en kapsalons. Er zijn steeds meer vrouwen met kroeshaar in Nederland en bij de gemiddelde drogist kun je geen of nauwelijks haarproducten hiervoor vinden. Er zijn een paar kappersmerken voor blackhair zoals Mizani en Keracare maar het is lastig een kapper te vinden die deze merken verkoopt. Kortom, deze vrouwen zijn vaak aangewezen op specials toko's waar ze hun haarproducten kunnen kopen en meestal kan dat alleen in de grote steden. Gelukkig zijn er steeds meer webshops die zelf merken voor blackhair importeren of zelfs produceren. Hierdoor is het aanbod toegenomen, maar er is nog steeds veel ruimte voor verbetering!
WieWatHaar heeft veel blackhair merken op de site staan en het worden er steeds meer! Er staan veel producten op in de volgende categorieën: shampoos, conditioners, treatments, natural blackhair styling, relaxed hairstyling.

Dominique Snip

Ik had er zin in! Na een worsteling met mijn TomTom arriveerde ik op de juiste plek in Utrecht en had gelukkig nog tijd om een ronde langs alle stands te doen. Naast producten van Mizani, waren er ook haarproducten van Sheado, Blended Beauty en een merk voor kinderen Kinki Coilikurli. Ook waren er stands met haartechnieken voor donkere krullen zoals Sisterlocks. Maar de belangrijkste reden voor mijn aanwezigheid was de talkshow die zou gaan over 'Blackhair & Commercie'.

Ashaki Leito

Ashaki Leito presenteerde en de andere talkshowgasten waren Mohammed van Ebony hairstudio, Dominique Snip van Sheado en Urania van JUz salon. Er werden haartips uitgewisseld en het publiek deed enthousiast mee. Moet je voor kroeshaar nu wel of geen vette producten gebruiken? Eigenlijk niet en vooral niet op je hoofdhuid, omdat de talgklieren dan gaan verstoppen waardoor het haar slechter wordt. Soms waren de meningen verdeeld. Moet je haar dat kroest eigenlijk wel kammen? Mohammed denkt van wel, maar dan alleen om een masker diep in het haar aan te brengen, gebruik hiervoor een fijne kam.

Marit Heemskerk

Maar sommigen gebruiken nooit een kam of alleen een hele grove. Mijn boodschap was natuurlijk dat het belangrijk is om online onderzoek te doen voordat je iets koopt. Kijk op WieWatHaar en lees beoordelingen over kappers en haarproducten!

Foto's: Tori Osho, Utrecht

Geplaatst op Geef een reactie

INTERVIEW met kapper René van Alphen

Kapper René van Alphen is eigenaar van de Acoli Elite salon in Breda en was onlangs in het nieuws vanwege zijn bijdrage aan de roodharigendag. Ook heeft hij een eigen haarverzorgingslijn René Professional. Reden genoeg om eens met hem te gaan praten over (rood) haar, haarverzorging en zijn toekomstplannen.
René: "Ik wil andere kappers helpen om ook een private label op te richten"
Hoe lang zit je al in het kappersvak en wat motiveerde je om kapper te worden?
Ik ben begonnen toen ik 17 was en ben inmiddels al 18 jaar kapper. Ooit wilde ik een stropdassenwinkel beginnen, maar wilde wel eerst een vak leren. Toen werd ik een keer heel goed geknipt door een enorm gepassioneerde kapper. Zijn passie werkte aanstekelijk en het leek me leuk om iets creatiefs te doen. Ik ben naar de kappersacademie gegaan en heb o.a. in Gent en Rotterdam bij salons gewerkt. Maar ik wilde meer en besloot naar Londen te gaan voor een cursus bij Vidal Sassoon. Uiteindelijk ben ik daar 3 jaar gebleven en heb er enorm veel geleerd. Toen ik terugkwam ben ik meteen voor mezelf begonnen, dat was in 2001. Ik nam een barbershop over en vroeg mijn klanten om het aan hun vrouw te vertellen als ze tevreden waren. Binnen korte tijd had ik een gemengde salon voor vrouwen én mannen. Momenteel heb ik 2 salons in Breda: Acoli Elite en Grease kappers.
Wat is je specialiteit en waarin onderscheidt Acoli Elite zich van andere salons?
De meesten zullen zeggen dat mijn specialiteit droogknippen is. Ik heb dat geleerd in Londen en het is een verfijnde manier om het haar te knippen. Ook onderscheid ik me in mijn kennis over haarproducten en ingrediënten. Ik heb lange tijd producten getest voor andere merken en sinds 2007 heb ik mijn eigen merk ontwikkeld: René Professional.
Je hebt een eigen haarverzorgingsmerk opgezet. Waarom? Voldeden de bestaande kappersmerken niet of wilde je een exclusieve lijn voor je salon?
Eigenlijk kreeg ik deze kans in mijn schoot geworpen. Een fabrikant vroeg me of ik mijn eigenproductlijn wilde beginnen en hoe meer ik erover nadacht, hoe leuker het me leek. Ik heb altijd al interesse gehad in de samenstelling van producten en wat ze met je haar kunnen doen. Ik heb veel belangstelling voor aromatherapie, etherische oliën en natuurlijke grondstoffen. Met mijn eigen merk kan ik de producten maken waar ik in geloof. Zo zijn mijn shampoos zeepvrij en ligt het accent op wellness.
Vertel eens iets over de producten en wat is je favoriete product en waarom?
Mijn favorieten zijn de Cinnamon Therapy Shampoo en de Potion 1. Daar komen klanten echt voor terug. De shampoo bevat kaneel, patchouli en kokosolie en is zeepvrij en zoutarm. Hierdoor is de shampoo minder dik dan je gewend bent, waardoor het beter verdeelt en je er minder van gebruikt. Ondanks het ontbreken van sulfaten, schuimt de shampoo behoorlijk. Hij is heel mild voor het haar.
De Potion 1 is een styler/verzorger op basis van eiwitten dat komt van de macademia noot. Het wordt goed opgenomen door het haar en doordat het niet verstevigt of plakt, voelt het haar natuurlijk aan, alleen wat dikker en gezonder. Ook voor blackhair is dit een heel fijn product. Een aantal klanten wonen inmiddels in het buitenland, maar ze blijven deze producten bestellen. Dat is wel een groot compliment.
Wat zijn je toekomstplannen voor het merk?
Ik hoef René Professional niet persé heel groot te maken. Ik verkoop het in mijn salons en via een aantal andere salons en webshops. Mijn wens is meer het delen van mijn kennis en ervaring. Ik wil andere kappers helpen om ook een private label op te richten en mijn expertise en connection kan ze daarbij helpen. Mijn doel is uiteindelijk om andere salons en franchise ketens hierin te begeleiden.
Je hebt ook actief meegedaan met de Roodharigendag in Breda. Wat is je verbondenheid met rood haar?
Als een roodharige voorbij loopt, moet ik altijd even omkijken. Rood haar is iets unieks en je ziet het helaas steeds minder. Een paar jaar geleden ben ik gevraagd om fashion partner te worden en het haar & make-up te verzorgen voor de shows op de  roodharigendag. Het leek me leuk me daarvoor in te zetten en het team Acoli heeft haar  best gedaan de catwalk naar een hoger niveau te tillen. Daarom is het ook zo leuk om te zien hoe goed de show dit jaar werd ontvangen en hoe groot de bezoekersaantallen waren van de Roodharigendag. Het is ook leuk te zien dat veel roodharigen weer andere ‘rooien’ kennen. Dat maakte het vinden van modellen met rood haar relatief eenvoudig.
Waarin verschilt rood haar van andere haarsoorten?
We hebben het dan over natuurlijk rood haar, dus niet geverfd haar. Rood haar heeft nogal snel de neiging dof te worden en te vervagen. Verder komt rood haar in alle soorten: krullend, steil, dun en dik, net als bij andere haarsoorten.
Hoe kun je rood haar het beste verzorgen?
Doordat rood haar snel dof wordt, is het belangrijk om producten te gebruiken die het haar glans en diepte geven. De Cinnamon Therapy Shampoo is zeer geschikt voor droog rood haar omdat het haar wordt gevoed en het glans krijgt. Ook hebben we een speciale shampoo voor rood haar, de Paris Rouge Shampoo. Deze shampoo bevat koper en rood pigmenten die de natuurlijke kleur intensiveren en het haar glans geeft. We raden deze 1x per week te gebruiken voor een mooie natuurlijke kleur. Ook de Sandelwood Conditioner is heel fijn, deze voedt en verzorgt het haar zodat het haar soepel en veerkrachtig blijft.
Heb je veel klanten met rood haar?
Ja, eigenlijk wel. Natuurlijk komt dat doordat wij al een aantal jaren meedoen met de Roodharigendag. Een andere reden is dat wij natuurlijke producten gebruiken die fijn zijn voor de verzorging van rood haar. Inmiddels hebben we veel kennis over rood haar, waardoor we steeds meer roodharigen als klant hebben.

Geplaatst op Geef een reactie

Uitreiking Wella TrendVision Awards 2012

Op zaterdag 22 september vond de Nederlandse finale van de Wella Professionals TrendVision 2012 Award plaats in de Fokker Terminal in Den Haag. Maar liefst 44 talentvolle kappers uit het hele land presenteerden hun bijzondere creaties, gebaseerd op de TrendVision Collectie: een vertaling van de laatste en meest invloedrijke trends naar iconische haarstijlen. De jury, met daarin onder andere presentatrice en actrice Victoria Koblenko en modeontwerper Bas Kosters, riep Marjan van Maanen (De Knipperij; Katwijk aan Zee) en Kim van der Ham (Cosmo Hairstyling; Berkel en Rodenrijs) uit tot de grote winnaars in de categorieën Color en Young Talent. Zij gaan door naar de internationale finale op zondag 28 oktober in Madrid. Bas Kosters en 'Hair Dresser of the Year' Hester Wernert-Rijn zorgden voor spectaculaire catwalkshows. GTST-acteur Louis Talpe presenteerde de avond en de bekende dj's Erick E en Shermanology sloten de avond feestelijk af.
In totaal werden er zes awards uitgereikt, verdeeld over twee categorieën: Color (bronze, silver, gold) en Young Talent (bronze, silver, gold). Onder het motto 'The World's Your Stage' lieten de finalisten zich inspireren door de vier haute couture trends van 2012, die werden belichaamd door een personage: Blaze (the Femme Fatale), Grace (the Modern Muze), Roxy (the Scene-Stealer) en Celeste (the Visionary). Het resultaat was een indrukwekkende, veelzijdige show waarin de laatste mode- en kleurtrends zich vertaalden naar de meest uiteenlopende haarcreaties. De finalisten werden beoordeeld op creativiteit, kleurgebruik, ambacht en draagbaarheid. De looks van Marjan van Maanen en Kim van der Ham maakten de meeste indruk. "Wella Professionals TrendVision staat voor ontwikkeling. De winnaars zijn er perfect in geslaagd om de trends met hun eigen inzicht en kunde te vertalen naar geweldige looks.", aldus jurylid Danielle Sant. De andere winnaars waren Hans Ronde van Brainwash in Veendam (Color silver), Linda de Wit van Team Kapsalon in Alkmaar (Young Talent silver), Suzanne van den Ende van Unic Kappers in De Lier (Color bronze), en Danny van Tuijl van Hype Kappers in Utrecht (Young Talent bronze).
Professionele Jury
Naast Victoria Koblenko en Bas Kosters bestond de jury uit: Anne-Kaisa Faber, beauty editor Cosmopolitan, Danielle Sant, hoofdredactrice Coiffure, Tribute en Coiffure Generation, Ayt Celik, managing director Hair 4U, en Marriet Gakes, colour director Salon B. Coaches Lucien Beijerinck en Christie Hoogesteger, beiden Learning Consultant bij Wella Professionals, zorgden voor professionele begeleiding van de twee battle teams. Jeffrey Janssen, Wella Professionals Creative Director Care & Style, en Creative Director Color Kimm Koffijberg toonden hun expertise in de ILLUMINA COLOR show. Deze nieuwe lijn van Wella Professionals is een permanente haarkleuring die een glinsterende transparantie en bovennatuurlijke look geeft.
Over TrendVision
Wella Professionals lanceerde TrendVision in 1997. TrendVision is gebaseerd op sociaalcultureel trendonderzoek door internationale trendbureaus en -experts. Het signaleert de nieuwste, meest invloedrijke stijlrichtingen op het gebied van creativiteit, mode en innovatie. Deze trends worden vervolgens vertaald naar de meest iconische haarideeën door het creatieve team van Wella Professionals. Ook voor TrendVision 2012 stond dit team onder leiding van de Global Creative Directors Josh Wood en Eugene Souleiman. 'Haute Couture' is het toppunt van creativiteit en is bedoeld om kappers over de hele wereld te inspireren. 'Prêt-à-Porter' laat zien hoe de kapper de Haute Couture looks in zijn salon kan vertalen naar draagbare kapsels.
Foto's: Ron Stam Photography. Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Wella.