Geplaatst op Geef een reactie

Een eeuw beauty bij onze oosterburen

Featured Video Play Icon

Bobs, punk, lagen en ook Nazi-kapsels. Dat alles vormt de beauty geschiedenis van de Duitsers in de afgelopen 100 jaar. Leuk overzichtsfilmpje, waar wij ook nog wel trends in zullen herkennen. Bekijk gelijk ook de videos over 100 jaar beauty in Amerika, Rusland, Italië en Japan. Leuk om de verschillen én de overeenkomsten te spotten!

Het meest opvallende filmpje is misschien wel dat van Iran, waar vrouwen in de jaren 60 en 70 net zo hard met de mode meededen als wij, maar waar in de jaren 80 de tijd juist teruggedraaid werd. Maar - zoals we kunnen zien - komt daar, heel langzaam, gelukkig weer verandering in!

Verenigde Staten

Rusland

Iran

Japan

[interaction id="56ae2dd78b03d1a947e0f5e3"]

Bron: Cut.com

Geplaatst op 1 reactie

Kleurrijke cocktails & meer innovaties van Z.One Concept

Z.one concept is een kappersmerk dat misschien nog niet bij iedereen bekend is. Maar daar gaat verandering in komen want het is een van de snelst groeiende merken in deze markt. Geen wonder, want de producten zijn lief voor je haar én het milieu! De producten bevatten geen parabenen en sulfaten en worden verpakt in recycled materiaal. Bovendien zijn ze vriendelijk geprijsd en dat is fijn want meestal betekent goed voor het milieu ook duur.

Italiaanse roots met Amerikaanse knowhow

Z.one concept is in 1999 opgericht in Italië, het land waar wel meer mooie haarmerken vandaan komen. Maar een deel van de technologie komt uit Amerika, waar veiligheid hoog in het vaandel staat. Het beste van twee werelden, steeds op zoek naar innovaties. Dat levert hele leuke producten op zoals maskers die je kunt eten of een Whipped Cream die ruikt naar vanille en slagroom.

Waarom eetbare maskers?

milkshake

Je eet je haarmasker toch niet op? Nee, maar het geeft wel aan hoe mild de producten zijn voor je haar. Als je het kunt eten, zal het zeker geen schade brengen aan je haar. De producten maken je haar wassen & verzorgen tot een hele bijzondere beleving. We like!

De nieuwste aanwinst is een anti-verouderingselixer voor het haar, de Age Renew. Dit product is een soort filler voor het haar.

Professionele kwaliteit

no-inhibition

Je kunt de producten niet kopen bij de kappersgroothandel maar alleen bij de kapper of binnenkort via de webshop en als je daar toch binnenloopt, probeer dan de salontreatments eens, maskers die op maat voor jouw haartype worden gemaakt. Ze zien er niet alleen verrukkelijk uit, ze geven je haar ook een echte boost. Of laat je haar eens kleuren met een milde ammonia-vrije kleuring.

Wat zegt de expert?

cocktails

Esther Nederhof van Haarmode Lydia uit Woerden en Wilnis is nog maar net gestart met Z.One Concept.

Ik had een aantal producten getest en vond ze erg goed. De meiden in de salon zijn er ook erg enthousiast over. De heerlijke geur, prijstechnisch zijn ze erg goed en het feit dat de producten natuurlijk zijn spreekt me aan. Door de frisse uitstraling vinden vooral veel jongere klanten de producten fijn. Ze accentueren echt de natuurlijke valling van het haar. Ook heel leuk zijn de maskers die je moet mengen met een garde, een kleurbehandeling die doet denken aan het bereiden van een cocktail. Dit zorgt voor een mooi spektakel in de salon, weer iets anders en de klanten reageren heel enthousiast!

De productlijnen:

logo milk shake

Nummer-1

Natuurlijke verzorgings- en stylingproducten met ingrediënten als melk, yoghurt en fruitextracten.

NOINHIBITION

Nummer-2

Geavanceerde stylingproducten met veel organische elementen die ontwikkeld zijn na veel research.

simply zen 185C

Nummer-3

Een wellnesslijn met pure ingrediënten als witte en groene klei uit Florence, die zorgen in combinatie met een massage voor een verwenmoment.

URBAN TRIBE 2011 Pay off BLACK

Nummer-4

Een luxe lijn verzorgings- en stylingproducten, die ontwikkeld zijn in samenwerking met bekende haarspecialisten.

Geplaatst op Geef een reactie

Waarom sommige vrouwen hun gezicht scheren

Tja, welke vrouw scheert haar gezicht? Iets onvrouwelijkers kun je niet bedenken, lijkt ons. Maar volgend het Amerikaanse tijdschrift Women's Health zou je daar toch anders tegenaan moeten kijken. In de dagen van Marylin Monroe, werd een scheermesje gebruikt om de zachte vrouwencontouren mee te ... scheren! Tegenwoordig wordt het 'dermaplaning' genoemd en worden er andere tools voor gebruikt. Hmmm, zo klinkt het misschien iets acceptabeler ... En waarom zouden we ons gezicht moeten scheren?

Twee redenen om je gezicht te scheren:

Nummer-1

Verwijdert dode huidcellen

Scheren verwijdert dode huidcellen, dat wisten we allang. Daarom voelen onze benen ook zo heerlijk glad na een scheerbeurt. En die dode celletjes zitten dus ook op je gezicht. Nu worden daar vaak scrubs voor gebruikt, maar scheren werkt dus ook!

Nummer-2

Weg met dat dons!

Als je heel goed kijkt, zie je dat een groot deel van je gezicht is bedekt met hele dunne donshaartjes. De ene vrouw heeft daar meer last van dan de ander. Maar als je die helemaal weghaalt, brengt je foundation beter en egaler op.

De filmsterren uit de fifties wisten het al; door scheren wordt je gezicht superglad en lijkt je huid egaler bij close-ups. Ook veel vloggers en bloggers hebben dit 'geheim' ontdekt zodat ze picobello op hun selfies staan. Wel moet je aan een paar dingen denken als je jouw gezicht ook wilt scheren:

  1. Gebruik geen gewoon scheermes, maar een mildere tool, zoals een mesje dat gebruikt wordt voor het shapen van je wenkbrauw
    the-brow-shaper
  2. Scheer van boven naar beneden op het gezicht
  3. Scheer je gezicht niet vaker dan een keer per week, doe het met mate!
  4. Scheren is pijnloos; stop daarom als het wel zeer doet!
  5. Gebruik geen chemische peelings de dag voor & na je scheerbeurt om irritatie te voorkomen
  6. Wees niet bang dat je haartjes dikker terug groeien, dat is niet waar. Wees er wel op voorbereid dat je haartjes misschien (vooral in de zomer) wat donkerder lijken. Dat komt omdat de zon jouw dons heeft gebleekt!
  7. Wel kan je huid er iets dunner van worden en als je mesje niet schoon is, kan scheren een extra reden voor huidirritatie zijn. Daarom is niet iedereen voorstander van het scheren van een vrouwengezicht. De Engelse krant The Guardian raadde het juist af.

Bij elk beauty routine heb je voor- en tegenstanders. Scheren kan nooit echt kwaad, als je het maar met mate doet. Probeer het eens en kijk bij jezelf hoe jouw huid erop reageert.

Bron: Woman's Health, Guardian

Liever naar een professional om je (overtollige )gezichtshaar te verwijderen? Kijk op onze salonfinder voor een salon bij je in de buurt!

Staat je favoriete salon er niet bij? Laat het ons dan weten via ons contactformulier.

Geplaatst op Geef een reactie

Andere tijden: haarlak & bakken in de zon

Ons schoonheidsideaal verandert door de jaren heen. Zo werden vroeger wulpse vrouwen met rondingen aantrekkelijk gevonden en zagen de topmodellen in de jaren 90 er bijna graatmager uit. Tegenwoordig is het niet zo chique om té bruin te worden, mede ook door de ontdekking dat dit huidkanker veroorzaakt. Maar nog maar enkele tientallen jaren terug konden we niet donker genoeg zijn. Hoewel, niet als je dat van nature al was ... want dan werden oplichtende cremes gebruikt om de huid juist lichter te maken!

Door oude advertenties te bekijken, krijgen we een goed idee van beauty door de jaren heen. Wij stonden versteld van wat we zagen en kwamen soms niet meer bij van het lachen. Kijk je mee?

Hoe bruiner, hoe beter!

vintage-sun

In de jaren 60 wilden we zolang mogelijk in de zon om zo donkerbruin mogelijk te worden. Maar liever zonder de pijn van een verbrande huid ...

Een fijner leven dankzij een lichtere huid

Toch gold dat niet voor donkere mensen. Dan moest je huid juist zo licht mogelijk zijn, anders was het leven niet leuk en kon je ook niet aan de man komen ...

Moeder bederft alles ...

vintage-zeep

Maar een bad op hete dagen met de nieuwste zeep kan moeder helpen wat te verkoelen zodat de avond nog gezellig kan worden!

Als je maar een vent had ...

vintage-ageAlles draaide om de man, hoe je hem aan de haak kon slaan en hoe je hem kon houden. Want je wilt toch niet dat je man er jonger uitziet dan jij? En dat terwijl hij er waarschijnlijk niets voor hoeft te doen 😉

vintage-jeugd

Bob vindt die oude vrouwen maar niets, dus kijk uit als je 'al 10 jaar' getrouwd bent! Maar gelukkig brengt Palmolive zeep uitkomst. Toch draaide alles om de jeugd (is er echt wat veranderd?) en als een meisje lief, jong en schattig was, werd ze fijn verwend met kleurtje voor haar lippen. Tja ... toch is er heus niet zo veel veranderd, alleen werden vrouwen sneller oud gevonden; een vrouw in de 50-er jaren die 10 jaar was getrouwd was waarschijnlijk niet ouder dan 32 jaar!

Het sportwagen kapsel

vintage-hair1

Je haar zo stijf in modelbrengen, dat het perfect blijft zitten, zelfs in een open sportwagen. En je haar laten kleuren? Zoiets geef je natuurlijk nooit toe, alleen je kapper mag dat weten!

vintage-hairspray

In de jaren 50 ging geen slimme meid de straat op zonder haarlak. De lak was zo populair, dat er zelfs speciale versies voor kinderen waren!

vintage-grijs

Grijze haren vonden we door de eeuwen heen nooit leuk. Werd er vroeger een pruik overheen gezet, later kreeg het haar een kleurtje. Al het haar, van uitgroei bijkleuren hadden ze nog niet gehoord. En reken maar dat deze haarverven heel wat minder mild waren dan nu ...

Kaarsrechte pony's en jongmakende golven

vintage-kapper

Je hebt vast weleens vintage foto's gezien van die kindjes met kaarsrechte pony's. Dat was helemaal de trend en de meeste kinderen werden door hun moeder geknipt, model bloempot. Maar dankzij dit slimme plakband, kon elke moeder een rechte pony knippen - véél te kort natuurlijk! En leuk vonden we ook de watergolven van Wella, die een vrouw mooier en jeugdiger zouden maken.

Welke advertentie vond jij het grappigst?

En ... we hebben er nóg meer, stay tuned voor deel 2 volgende week!

Geplaatst op Geef een reactie

INTERVIEW HAARKUNSTENAAR Maurice den Exter

Serie interviews met het toptalent van de Nederlandse kapperswereld, waarbij elke keer het stokje wordt doorgegeven aan een collega. Maurice den Exter is ondernemer pur sang en heeft 4 kapsalons in Noord-Brabant. Daarnaast is hij Creative Director bij Farouk.

Haarkunstenaar-maurice-den-exterWaarom kapper

Eigenlijk wilde ik eerst helemaal geen kapper worden! Mijn opa en vader waren ook kapper, maar ik wilde iets anders en ben de koksschool gaan doen. Toch moest ik op gegeven moment wel toegeven dat kapper me stiekem veel leuker leek. Toen ben ik de Kappersacademie in Rotterdam gaan doen. Net nadat ik klaar was nam ik op mijn 21e al de zaak van mijn vader in Made over, omdat hij ziek was. Al snel opende ik meer vestigingen. Ik heb me altijd erg gericht op ondernemerschap en investeer veel in educatie. We hebben iedere week training. Ik vergelijk een salon weleens met een voetbalveld. Dat is je speelveld. Je wilt binnen de lijnen blijven, maar er moet ook ruimte blijven om te spelen.

Wat vind je leuk aan dit vak?

De diversiteit van het vak en gesprekken met klanten. Wij vragen altijd naar de passie van de klant en dan ontstaan de leukste gesprekken. Geen dag is hetzelfde, dat komt ook doordat ik veel reis. Ik ben Creative Director voor Farouk en geef shows over de hele wereld. Ook geeft het mij voldoening om mijn medewerkers te zien groeien.

`Maurice den Exter">Ik zie de salon als een voetbalveld; je wilt binnen de lijnen blijven maar ook ruimte hebben om te spelen.`

Maurice - hair-02

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

Ik sta 2,5 dag in de salon en ernaast ben ik druk met het managen van mijn winkels. Mijn vrouw Vivienne is manager van de winkels en ik help haar waar nodig. En ik ben natuurlijk veel op reis, wel zeker een keer per maand.

Hoogtepunt uit je carrière?

Ik kan niet één ding opnoemen. Ik ben er trots op dat ik 13 keer ben genomineerd voor de Coiffure Award en 4 keer heb gewonnen. Op gegeven moment besloot ik mee te doen omdat ik benieuwd was waar ik stond t.o.v. andere kappers. Verder ben ik er trots op dat ik voor Farouk mag werken, dat de salons goed draaien en dat ik zo’n fijn team heb!Lees ook:

INTERVIEW JOOST MULLEMAN

INTERVIEW MANDY BERGER

Maurice-hair-01

Aanpak bij een nieuwe klant

Zoals ik al zei, vragen wij de klant altijd naar zijn of haar passie. Als je dat vraagt, krijg je namelijk heel veel informatie over die persoon. Wij vragen niet wat de klant wil. Natuurlijk luisteren we wel naar hun wensen, maar wij vinden dat wij als professionals zelf met een advies moeten komen. We kijken goed naar de identiteit en de gezichtsvorm van de klant. Meestal zijn klanten heel blij met het resultaat.

Waarom komen klanten terug?

Ze krijgen veel persoonlijke aandacht, goed advies en we werken met gemotiveerde mensen. Ook de hele belevenis in de salon spreekt ze aan; van de koffie tot een fijn gesprek.

Welk soort kapsel spreekt je aan?

Ik kan niet echt voor een bepaalde stijl kiezen, het gaat om het samenspel. Maar een mooie strakke bob blijf ik technisch interessant vinden.

Voor welke fashionshow zou je het haar willen doen?

Victor & Rolf omdat ze out of the box denken en altijd met nieuwe ideeën komen.

Favoriet haarproduct

Ik blijf de Biosilk een fantastisch product vinden. Je merkt echt verschil, de geur is fijn en het verzwaart het haar absoluut niet. Echt een topper!

Van wie zou je het haar willen doen?

Donald Trump! Mijn handen jeuken al als ik die man zie, ik zou er een natuurlijke coupe van maken.

Nederlandse vrouwen ...

Ik zie soms vrouwen die zich er wel heel makkelijk vanaf maken en af en toe klopt een kleur niet. Maar over het algemeen vind ik juist dat je in Nederland kunt zien dat het niveau van de kappers hoog ligt. Dat valt echt op als ik op reis ben, daar volgen ze de trends meestal een stuk minder dan hier.

Nog een keer werken met …

Antonio Mascolo en Trevor Sorbie zijn echt mijn helden. Daar zou ik graag een leuke show mee willen doen!

Inspirerende stad …

Stockholm, ze noemen die stad niet voor niets het Venetië van het Noorden. Je ziet daar zulke mooie fashion en kapsels. Vrouwen zien er daar op & top uit!

Bovenaan je bucket list …

Ik hoop zoveel mogelijk mensen te mogen inspireren en opleiden, want we hebben het mooiste vak van de wereld! Psychisch kan het wel zwaar zijn. Je komt als kapper heel dichtbij omdat je aan iemands hoofd zit. Daardoor vertellen mensen je ook meer en dat kan weleens heftig zijn. Ik wil me blijven richten op mijn winkels en trainingen, ik ben nog lang niet klaar!

Het stokje gaat naar …

Richard Jordan van Jordan Kappers uit Leeuwarden omdat ik heel graag met hem samenwerk en hij daarnaast een goede vriend is.

Lees ook:

INTERVIEW JOOST MULLEMAN

INTERVIEW MANDY BERGER

Geplaatst op Geef een reactie

Onderzoek wijst uit: Kappers zijn het meest betrouwbaar!

Liever een kapper dan de kerk

Een Engels onderzoek wees uit dat 69% van de ondervraagden hun kapper vertrouwen. Dat is meer dan de dominee (67%) of de politie (68%). En dat is een ander beeld dan 30 jaar geleden, toen nog maar liefst 85% de afgezanten van de kerk, zoals dominees en priesters, vertrouwden. Kappers doen het dus heel goed door de jaren heen!

stream_img

Kappers staan op nummer 5. Dokters, leraren, wetenschappers en rechters doen het alleen beter. Maar tja, als we die niet meer kunnen vertrouwen, hoe ziet onze samenleving er dan uit? Schokkend is dat politici zo laag scoren en ook aftapschandalen en paparazzi hebben niet veel goeds gedaan voor het imago van journalisten.

Mensen zoals jij en ik

CSw3bLAXAAEewiK

Meest opvallend is volgens onderzoeker Bobby Duffy van onderzoeksbureau Ipsos MORI dat we juist de 'gewone' man en vrouw het meest vertrouwen. Mensen dus als jij en ik. Wij zijn namelijk geen paparazzi en tappen ook niets af 😉 Wij testen producten en zeggen het ook als ze niet goed bevallen. Dat zijn de grondvesten van WieWatHaar. Vandaar ook de populariteit van blogs, gewone mensen die vertellen over verschillende onderwerpen en geen reden hebben om daar niet eerlijk over te zijn. Sterker nog, meestal zijn ze hun blog begonnen omdat ze eerlijkheid misten in de pers.

Maar dat wisten we eigenlijk al, daarom lezen we ook allemaal zo graag die blogs. Maar kapper is al een heel oud beroep en is ook een beetje de vreemde in in de bijt bij de rechters, dokters en leraren. Daarom vind ik het dubbel zo bijzonder dat deze enthousiaste creatievelingen die zich over onze haren ontfermen ook in de top 5 staan!

Vertrouw jij je kapper ook?

Bron: Ipsos Mori, beeld: Cottonbro

Geplaatst op Geef een reactie

Geen beschadigd haar meer na gebruik Pro Fiber?

Maar liefst 58% van alle vrouwen zegt last van beschadigd haar te hebben, tja dat is de keerzijde van al die mooie trendkleuren!

Advies op maat

Maar nu dus Pro Fiber. Ik was bij de perspresentatie en vond het heel spannend. Want ik verf mijn haar al jaren - nee, ben (nog) niet toe aan grijze haren - en dat terwijl mijn haar van zichzelf al broos en dun is. Dus ik kan deze nieuwe innovatie ontzettend goed gebruiken! Er werd ons uitgelegd dat er drie smaken zijn: Rectify, Restore en Reconstruct. Elke lijn werkt precies in op het juiste niveau van beschadiging. Nu heeft L’Oréal ook een handige app ontwikkeld, waarmee de kapper precies kan bepalen welke lijn voor jou geschikt is. Mijn haar bleek Restore nodig te hebben.

Salonservice

pro-fiber-salon

Omdat Pro Fiber pas echt werkt als je eerst in de salon een behandeling hebt laten doen, toog ik op een grauwe maandagochtend naar Coup D'Etat in Amsterdam om mijn haar te laten 'revampen'. Er werd een concentraat aangebracht dmv 'layering' (lok voor lok aanbrengen) dat moest intrekken in het haar. Dit kun je niet zelf, omdat de kapper aan de hand van jouw haarkwaliteit precies bepaalt hoeveel je nodig hebt en hoe lang. Het concentraat bevat een speciaal Aptyl-complex dat bestaat uit een Siliciumcomponent en een katonisch polymeer. Dat zal allemaal wel, maar ze hebben dat 15 jaar onderzocht en het zou je haar moeten herstellen. Ik was benieuwd!

Pro-fiber-resultaat

Nadat het concentraat werd uitgespoeld, moet ik zeggen dat mijn haar wat steviger en zelfs iets dikker aanvoelde. Het voelde helemaal niet vet aan, zelfs een klein beetje stroef. Mijn haar werd vervolgens prachtig in model geföhnd en glansde geweldig. Nu kunnen kappers dat over het algemeen heel goed, dus ik was vooral benieuwd naar het effect thuis.

Thuis het effect verlengen

Ik had een complete set thuisproducten meegekregen, die bestaat uit een shampoo, conditioner, serum en een set tubetjes die je na 4 wasbeurten moet gebruiken. Dit om het effect van de salonbehandeling te verlengen. Ik heb alles braaf opgevolgd en gebruik de producten nu 2 maanden. Hier zijn mijn ervaringen.

Pro Fiber Restore Shampoo

Pro-fiber-shampoo


Deze shampoo zit in een grote blauwe plastic fles van 250ml. Niet bepaald een sieraad voor je badkamer, maar als het werkt ben ik zeer vergevingsgezind ... Ik word meteen op de proef gesteld, want als ik de fles open komt een vreselijke geur mij tegemoet! Het ruikt heel sterk en chemisch. Ik kon maar geen vinger leggen op de geur, maar toen ik een keer Aziatisch aan het koken was, rook ik het ook; het doet denken aan hele sterke kruiden, gemengd met citroengras en koriander. Nu ben ik dol op Aziatisch eten, maar liever niet om in m'n haar te smeren. Hmm, dat zijn dus al 2 minpuntjes.

Pro-fiber-shampoo2

Maar goed, ik was erg blij met de salonbehandeling dus ging door met haren wassen. De shampoo schuimt heel goed en als je de geur probeert weg te denken, is hij heel fijn in gebruik. De fles is misschien niet mooi, maar wel functioneel.

Pro Fiber Restore Conditioner

Pro-fiber-conditioner

Na het wassen kun je kiezen uit de conditioner of het masker. Ik was mijn haar 2x per week en gebruik doordeweeks - als ik minder tijd heb - de conditioner en het masker in het weekend. De conditioner ruikt (helaas) al net zoals de shampoo. Ik kan me herinneren dat ik de rode fles bij het event heb geroken en die was best lekker. Misschien ligt het aan deze lijn, maar ik vind de geur echt verschrikkelijk, hopelijk verdwijnt hij snel uit mijn haar. De conditioner masseer ik in, het is een dikke creme die heel fijn aanbrengt en na het uitspoelen voelt mijn haar heel zacht en soepel aan. Deze fles bevat 200ml en is verder net zoals de shampoo.

Pro Fiber Restore Masker

Pro-fiber-masker

Over de geur gan we het niet meer hebben, maar het is wat minder scherp dan bij de shampoo en conditioner. Dit masker zit in een plastic pot van 200ml met schroefdop en heeft een boterachtige textuur. Brengt fijn aan, ik laat het 10 minuten intrekken en - gelukkig! - verdwijnt de geur vrij snel, zodat ik toch even mijn spa-momentje kan beleven. Nadat ik het masker uitspoel, merk ik duidelijk verschil met de conditioner in positieve zin. Was mijn haar best zacht bij de conditioner, nu glijden mijn vingers echt door het haar en voelt het soepeler aan!

Pro Fiber Recharge

Pro-fiber-recharge

Nadat de salonbehandeling alweer 4 weken geleden was, heb ik ipv het masker een keer een tube gebruikt. Er zit 20ml in een tube en voor mijn haar is dat eigenlijk teveel, maar toch heb ik alles opgebruikt. 5 minuten laten intrekken nadat ik alles heel goed in mijn haar heb gemasseerd. Na het uitspoelen, voelde m'n haar weer wat dikker, een heel klein beetje als toen ik de salonbehandeling had gedaan. En wat een verschil na het stylen & drogen! Mijn haar glanst enorm en voelt heel soepel aan, veerkrachtig is - écht - het goede woord. Helaas is dit effect niet blijvend, maar heel erg zichtbaar meteen na gebruik.

Pro-fiber-recharge2

Nadat het 2 dagen geleden is dat ik het heb gebruikt, pluist mijn haar weer net zo, alleen lijkt de glans een beetje te zijn gebleven. Ook voelt het iets minder slap aan. De substantie is een dikke witte creme, die - fijn! - geurloos is.

Pro Fiber Restore Serum

Pro-fiber-elixer

Ik ben dol op leave-ins en serums. Dat komt doordat mijn haar neigt te pluizen en dan is zo'n spulletje een quick fix. Dit goedje is wel heel speciaal. Het zit een een pompfles, die blauw-transparant is. Als ik het flesje schud, zie ik het al, het is heel vloeibaar. Eenmaal op mijn hand, is het net water, zo dun. Dat maakt het heel lastig in gebruik, want je moet oppassen dat het niet zo tussen je vingers loopt. Maar eenmaal in mijn haar, trekt het meteen in en verzwaart het absoluut niet. Toch vind ik dit lekker spul en gebruik het ook tussendoor. Het ruikt haast niet en laat mijn haar meteen, zonder de vettigheid die je bij een olie hebt, glanzen.

Conclusie

Na gebruik van deze lijn, is mijn haar in betere conditie, al is het geen verschil van dag en nacht. Mijn haar glanst meer en lijkt minder droog. Het effect is het grootst meteen na gebruik en nadat ik de Recharge heb gebruikt. Nadelen zijn de afschuwelijke geur (maar dat is misschien persoonlijk, probeer het voor jezelf) en de nogal lelijke verpakkingen. Maar de geur trekt weg en blijft niet hangen in je haar. De leave-in is niet zo handig in gebruik omdat het erg dun is, maar is wel een fijn product.

Geplaatst op Geef een reactie

Geweldige haarcreaties: Laurent Decreton S.H.I.N.E. collectie

Laurent Decreton heeft al meer dan 25 jaar internationale ervaring in het kappersvak en is inmiddels de haarstyling ambassadeur van L’Oréal Paris. Laurent Decreton staat alleen maar met één doel in de spotlight: het delen van zijn visie van schoonheid. Deze verdeeld hij in de categorieën: finesse, moderniteit en werk. Bekijk hier zijn nieuwe collectie: S.H.I.N.E.

b713a3ac-aaff-48d6-8c4f-fed05c8767ec

Eenvoud en de vrouwelijke schoonheid staan bij deze spring/summer collectie van 2016 centraal. Glans en lichte, blonde tinten van het haar verfraaien deze collectie en geven de feitelijke impressie van de natuurlijke schoonheid. Natuurlijke en zachte nuances gecombineerd met glans vormen de rode draad van de S.H.I.N.E. collectie.

collage1

Lange natuurlijke looks en evenwichtige blonde haren.

collage2

Links: Bunny tail, aan de bovenkant opgestoken haar in een vintage stijl. Rechts: Wave, glamour & golvende schuim en getoupeerde golven.

collage3

Links: Dubbele knot met vlecht. Rechts: Lusjes door kleine rubberen bandjes.

collage4

Links: Zacht golvende bob. Rechts: babydoll 60's up do on top.

collage5

Links: Een boblijn aan de zijkant. Rechts: Ongestructureerd kapsel.

CREDITS

Haarstyling / Laurent Decreton
Fotografie / Richard Monsieur
Fashionstyling / Björn Von Den Berg
Make up / Juliette Den Ouden
Modellen / Cyntia Baremans, Antoine Pividori
Productie/ The Image Factory
Pers vertalingen / Dina Iakoubova, The Image Factory
Internationale PR / The Image Factory, Barbera Groenewegen/Dina Iakoubova
Coloristen / Kelly & Alexandra
Producten / Tec Ni Art & Profiber
Laurent Decreton ambassadeur voor L’Oreal Professional Paris

Geplaatst op Geef een reactie

Jong talent bij Collectie Arnhem 2016 fashionshow

Afgelopen dinsdag ben ik samen met Marit naar de fashionshow van Collectie Arnhem 2016 geweest. Collectie Arnhem is een project waarin derdejaars bachelorstudenten van de opleiding Artez Fashion & Design in Arnhem gezamenlijk één kledingcollectie ontwerpen en stylen. Bekijk hier foto's van de fashionshow waarin je de collectie kunt bewonderen. Ik was super benieuwd!
redken

Op onze stoel lag dit kaartje in plastic met wat glitterige versiersels erin. Lees hieronder wat daar op de achterkant stond:

F L U X / R E F L U X

Collectie Arnhem 2016 is een feest ter ere van de mode, ter ere van alles wat wij hieraan liefhebben. De modeacademie in Arnhem heeft al vele internationale talenten voortgebracht, waaronder Victor & Rolf, Alexander van Slobbe en Iris van Herpen. Redken tekende voor het haar en ondersteunt hiermee jong talent in Nederland - we like!

De versnelling van de mode-industrie heeft gezorgd voor een verschraling van het creatieve aspect van mode. De individualisering heeft een vacuüm gecreëerd waarin wij bang zijn om fouten te maken.
Deze collectie is een protest tegen dit oververhitte systeem. Flux is de staat van verandering waarin wij ons bevinden, Reflux is ons verlangen om onze creativiteit weer vrij uit te laten stromen.

De silhouetten van de collectie zijn daarom uitgesproken, een sensueel spel tussen bedekken en onthullen. Vluchtige moulages herinneren aan de essentie van kleding, waar we ons in wikkelen en wat bescherming moet bieden. Lamswollen dekens van AaBe en interieurneopreen van Febrik symboliseren onze warme nostalgische gevoelens naar de toekomst. Grote, frivole en afstaande mouwvolumes vormen een contrast met een ingesnoerd accent net onder de schouder.

5
Onthullende futuristische lingerie geeft invulling aan restruimtes in asymmetrische silhouetten. Snelle verfstreken en handgemaakte pailletten benadrukken ons verlangen naar intuïtieve keuzes en sensitiviteit. Collectie Arnhem is natuurlijk niet compleet zonder breisels; hierin spelen we met kleur en tactiliteit. Verschillende soorten garens en ingebreide volumes vormen een feestelijke patchwork waarbij transparantie het lichaam subtiel toont. Arbeidsintensieve textielbewerkingen met handmatig ingelegde draden benadrukken het verlangen naar daadwerkelijke aandacht voor kleding.

De show zelf was kort, maar krachtig. De modellen waren heel subtiel opgemaakt, want het draaide uiteraard om de kledingcollectie. Ze hadden allemaal blauwe oogschaduw onder de wenkbrauw en ongeveer dezelfde kapsels. Alle sieraden zijn zelfgemaakt door de derdejaars studenten van de hogeschool van de Kunsten.

2

''Collectie Arnhem 2016 is verleidelijk en vrouwelijk. Een flirt naar haar bewonderaars, een uitnodiging voor een meeslepend feest.''

4

Ik vond de show mooi om te zien. Het harde werk straalt ervan af. Leuk ook dat het haar, de accessoires en de make-up bij ieder model nét iets anders eruitzien, maar toch dezelfde stijl zijn. Wel had ik graag wat draagbaardere outfits willen zien. Ik zou niet in een van deze outfits over straat lopen, maar ik ben ook geen dare devil met fashion. De wenkbrauw is subtiel, maar toch opvallend. De rest van de make-up is heel naturel gehouden, wat ik wel mooi vind. Het leuke aan de collectie vind ik de print die op de sieraden en sommige kledingstukken verwerkt is. Heel artsy!

O N T W E R P E R S

Francis Ames | Monique de Bruin | Roxy van Bemmel | Anna Anastasia Celic | Leroy Sirasit van Halen | Maxine van Kampen | Victor Klijsen | Raisa Kok | Joséphine van Mastrigt |Nine Parre | Tabea Philipp |Lawin Ramelinck | Rixt Rooks | Ruby Russell | Chloë Severien | Eva Sieljes | Christina Sotiropoulou | Lizzy Stuyfzand | Lucas van der Velde | Maria Vogt | Mette Zijlema |

3Wat vind jij van deze collectie?