Geplaatst op Geef een reactie

Een avondlook met donswimpers

Gisteren liet Shu Uemura Art of Hair zien wat de plannen voor 2016 worden. Dit merk is oorspronkelijk gestart door de gelijknamige Japanse makeupartist. Later is daar een luxe haarlijn bij gekomen, die alleen bij de duurdere kapsalons verkrijgbaar is.

De shu vrouw

Maar wie is die 'Shu Uemura vrouw' nou eigenlijk? Natuurlijk bestaat dé Shu-vrouw niet (om het even makkelijk af te korten), maar een persoon is altijd handig om een visie mee te communiceren. Dus liep een bloedmooi model met jaloersmakende lange haren de Amsterdamse loft binnen waar de presentatie werd gehouden. Aan de hand van 3 looks werd de Shu-vrouw neergezet. Haarstylist Rick van der Meer en  Makeup Artist Lydia Thann lieten zien hoe deze vrouw er voor verschillende gelegenheden uitziet. Tenslotte werd de avond-look gemaakt, waarbij haar lange haren in een gladde chignon werden vastgezet. Rick vertelde dat inspiratiebron de Japanse Geisha was. Een blonde Geisha, leuk! Want dat is helemaal waar Shu Uemura voor staat; East meets West.

bont-wimpers

Helemaal waanzinnig werd deze look door de prachtige makeup van Lydia. Lydia vertelde dat het soms heel leuk is te spelen met makeup. Zo hoeft je de ogen niet altijd zo op te maken dat de makeup aan de buitenzijden donkerder is. Ze liet zien hoe mooi het ook kan zijn om dit net om te draaien, dus donkere oogschaduw aan de binnenkant van het oog.

En ook is het prima om eens te experimenteren met een felle kleur, die je dan mooi en subtiel laat uitlopen. Zo zie je er niet meteen als een clown uit, maar haal je wel je ogen op met wat kleur. En die kleur hoeft niet beperkt te blijven tot de ogen. In plaats van de gebruikelijke highlighter kleur, nam Lydia felgeel, dat ze aanzette bovenop de jukbeenderen. Doordat de makeup prachtig werd geblend, wat het effect ook hier heel draagbaar en subtiel.

Tips van Lydia

  1. Gebruik eens een andere (lichte) kleur als highlighter
  2. Donkere oogschaduw staat ook heel mooi aan de binnenkant van je ogen
  3. Doe eens gekke, valse wimpers op voor een extravagant effect

wimpers-2

Minder subtiel, maar heel erg leuk waren de gekke 'furry lashes' in donkergroen. Haar inspiratie kwam van de makeuplijn van Shu Uemura, die elk jaar in beperkte oplage valse wimpers uitbrengt in samenwerking met niemand minder dan Karl Lagerfeld.

Shupette

Vorig jaar had Karl zijn geliefde kat als thema genomen; de befaamde Choupette die zelfs een eigen Instagram account heeft met meer dan 79000 volgers! De naam van de collectie werd omgedoopt tot Shupette. Geïnspireerd door het zachte vachtje van dit beestje waren de valse wimpers dit jaar van donshaartjes. Jammergenoeg is de makeup van Shu Uemura niet meer in Nederland verkrijgbaar, maar zeg nooit nooit! In ieder geval heeft Lydia gisterenavond andere wimpers gebruikt, maar zeker zo mooi!

Shupette

Zou je ook een avondje uit willen met zulke donswimpers?

Geplaatst op Geef een reactie

Het betere hoofdwerk van NYFW 2016

Het New Yorkse modespektakel is weer losgebarsten en alle fashionista's, celebs en moderedacteuren vertoeven op dit moment in New York voor de nieuwe trends voor het najaar.

Hoe vertaalt zich dit tot draagbare looks? We hebben de meest opvallende styles verzameld voor jouw beauty inspiratie en weet je wat het leuke is? Tegenwoordig staat individualiteit centraal. Dus het is helemaal niet de bedoeling dat je klakkeloos alles overneemt. Daarom noemen we het ook inspiratie. Geef je eigen draai aan deze trends!

De Make-up ...

OGEN

eyes-coloreyes-accents

Veel gekleurde oogleden, waarbij oranje/roze ook komende winter favoriet is. Maar ook kleuren als blauw en lila waren te zien.

eyes-black

Het betere lijntjeswerk! Van dikke 'cartoon' wenkbrauwen, tot lijntjes die overal zaten, behalve op de gebruikelijke plekken tegen de wimperrand! Maar draagbaar?

eyes-klont-mascara

Je hoeft niet bang zijn om te knoeien want de klonterige mascara wordt dit najaar helemaal hip. Vind je deze look mooi? Overdrijf dan wel en zorg dat je wimpers echt aan elkaar kleven!

LIPPEN

lips-warm-tones lips-colored

Lippenstift mág weer! En het liefst mat en met scherpe contouren. We zagen donkere winterkleuren als paar en bordeauxrood, maar als contract ook ongebruikelijke liptinten zoals groen en blauw. Nieuw zijn de duolippen, waarbij de lippen in twee kleuren worden ingevuld. Eeen beetje zoals je ziet bij nailart. Wordt het lipart voor 2016?

Het haar ...

Vlechten

hair-vlechten

Strakke staart

hair-staart

Retro chignons & beehives

hair-retro

 

Undone Hair

hair-messy

 

De celebs ...

New-york-celebs

Geen Fashionweek zonder celebs die frontrow zitten. Alleen hun outfits zijn het bekijken al meer dan waard!

Welke look spreekt jou het meeste aan? Vertel ons hoe jij deze trends wilt vertalen voor jezelf!

Geplaatst op Geef een reactie

Wat worden de make-up trends voor 2016?

De fashion shows voor spring/summer 2016 zijn allang weer achter de rug. Raar eigenlijk, want wij zitten nog in hartje winter en de zomer lijkt nog ver weg! Maar daar schijnt verandering in te komen. Steeds meer modemerken vinden het niet van deze tijd om de collecties pas zoveel later te verkopen dan de shows. Beter. Je ziet toch liever een trend voorbijkomen, die je meteen kunt oppikken?

Maar goed, voor dit jaar zijn we dus maar eens in de mode archieven gedoken om uit te zoeken wat nou de make-up trends voor deze zomer worden, volgens de MUA's van de catwalk. En als je ze heel leuk vind, hoef je niet tot het voorjaar te wachten en mag je hier alvast meteen je inspiratie uithalen. Enjoy your make-up!

Rode lipjes

red-lips-02 red-lips-01

Gezien bij o.a. Dolce & Gabbana, Nina Ricci, Jason Wu en DKNY. De kleur is sneeuwwitje rood en is en blijft vrouwelijk. Wel moet je opletten dat je de lipstick secuur aanbrengt, want met deze kleur vallen foutjes extra op!

Blue eyes

Blue-02 Blue-01

En dan bedoelen we niet de kleur van je ogen, maar blauwe oogmake-up. Van donkerblauwe glitter tot felblauwe strepen, zolang de kleur maar blauw is zit je goed. Nu staat deze kleur het mooist bij blauwe of bruine ogen. Zijn je ogen groen van kleur? Neem dan kleuren die richting paars gaan. We zagen deze trend bij de shows van o.a. Missoni, Hugo Boss, Chanel en Sonia Rykiel.

Ga voor brons!

Bronzer-01 Bronzer-02

Niets is zo zomers als een beetje bronzer bij een neutrale make-up! Dat vleugje bruin van de eerste zonnestralen kun je makkelijk nabootsen met een bronzer en een highlighter.Gespot bij Chloé, Tommy Hilfiger, MichaelKors, Alberta Ferretti en Isabel Marant.

Wimperwerk

wimpers-02 wimpers-01

We zagen de afgelopen seizoenen niet veel mascara, maar voor komend seizoen wordt er weer veel met de wimpers gedaan, zij het niet op de traditionele manier. Zolang het maar niet de klassieke zwarte mascara was die netjes op de wimpers zat, mocht alles. Blauwe mascara, spinneweb-wimpers en zelfs de wimpers 'verplaatsen' zagen we bij o.a. Marni, Louis Vutton,

Geplaatst op Geef een reactie

Top 10 Verpakkingsstress!

Dames, en natuurlijk ook heren, jullie kennen dit probleem vast wel. Je hebt een dure, maar goed wat maakt het uit je moet jezelf toch ook af en toe eens verwennen, fles shampoo gekocht en dan blijkt, damned, dat de fles niet open wil! Tien pogingen en 2 gescheurde nagels verder, je bloeddruk is tot het kookpunt gestegen en die heerlijke fles shampoo gaat samen met een heleboel frustratie de vuilnisbak in. Bij navraag bij mijn achterban blijken er nog heel veel meer onhandige verpakkingen in omloop te zijn. Dit is de top 10 van beautyverpakkingen die alleen maar frustreren, ik ben benieuwd of jullie ze ook herkennen.

Nummer-1

De verpakking die met geen mogelijkheid open te krijgen is

Tja, daar sta je dan met natte haren, je nieuwe dure en vooral dichte shampoo en 2 gescheurde nagels… dit is een verpakking die niet open te krijgen is, maar als de schaar al standaard in de badkamer ligt dan vallen de zakjes met gezichtsmaskers ook in deze categorie evenals het gevecht met de verpakking van de scheermesjes. Een keer raden wie er won? En nee dat was niet die man die zich nodig moest scheren…

Nummer-2

De verpakking waar de helft in blijft zitten

Sommige flessen en verpakkingen zijn zo “gestroomlijnd”, dat de helft van het product er nog in blijft zitten, op de kop zetten, schudden en zelfs ermee slaan werkt dan niet meer. Denk niet alleen aan shampoos e.d. maar ook lipsticks/lipgloss. Kortom 100% gekocht en hoogstens 50% gebruikt…

Nummer-3

Pompfunctie stuk

pomp

Heerlijk hè je favoriete luchtje…dat had inderdaad zo kunnen zijn als het pompje het zou doen! Hoe sneu is dat je dat dure luchtje uit dat prachtige flesje alleen maar kunt gebruiken in een verstuiver van de Hema… trouwens ook een bekend euvel bij haarproducten, de enige oplossing is dan de gehele dop eraf te schroeven en uit de fles vandaan te gieten… dat had de ontwerper van dit pompje vast niet in gedachte…

Nummer-4

Iets te vernuftige verpakking

Draai naar rechts, druk op het knopje en dan moet er iets uitkomen…toch? Of bedoelt dat pijltje dat ik de andere kant op moet draaien, oh nee ik moet er op drukken..geloof ik…of misschien toch omhoog trekken… pfffffff ik ben gewoon niet zo’n handige Harry met dit soort verpakkingen, of ik draai de dop eraf en in het ergste geval draai ik de dop gewoon stuk. Kansloze missie dit soort verpakkingen.

Nummer-5

Dopjes die breken

Fanatieke gebruiker van wenkbrauwpotloden, lippotloden en eyeliners? Dan ken je dit probleem vast wel, de plastic dopjes die breken. Hierdoor wordt de kwaliteit van dit soort producten minder en wordt het erg “viezig” in de make-uptasjes. Slechte verpakking dus!

Nummer-6

Stickers die er niet afgaan

Om de verpakking goed dicht te houden in de winkels zit er vaak een plastic plakker op lipsticks en mascara’s. Het is al een uitdaging om deze plakkers eraf te krijgen en als “kadootje” blijft er een plakkerige afdruk op de lipstick of mascara zitten. Deze afdruk is er met geen mogelijkheid af te krijgen, ziet er goor uit en er blijft stof e.d. aanzitten, bah!

Nummer-7

Handen tekort

Ik hoor jullie denken, wat bedoelt zij daarmee? Stel je voor, potje met schroefdeksel met bv. een haarmasker, je maakt deze los, pakt een hoeveelheid haarmasker in je ene hand en dan heb je nog maar 1 hand over om de deksel van het potje te draaien. Ja, dat lukt niet hé? Oké, deksel er maar naast dan, dat doe je dan later. Je masseert je haarmasker in en dan pak je de deksel…gatver…. nu zit je hele potje van het haarmasker vol met water… handige verpakking? Nee dus…

Nummer-8

Spuitopening verstopt

spray

Flessen haarlak, ik heb ze in alle soorten en maten, bij een heleboel flessen is na een paar keer gebruik de spray verstopt. Zo vervelend dat de haarlak bij het spuiten dan naar links, rechts en soms zelfs omhoog spuit en in het ergste geval er gewoon uitdrupt of langs de fles spuit….valt in de categorie niet werkende en vieze verpakking

Nummer-9

Product dat in dop blijft zitten

Elke keer blijft er een klein beetje crème o.i.d. op de opening/dop zitten. Na verloop van tijd wordt dit steeds meer en steeds goorder en in het ergste geval hard. Dit is vooral een voorbeeld van een onhygiënische verpakking.

Nummer-10

Kleine lettertjes

Ja daar kom ik weer aan met die kippige oogjes, waarom moet de gebruiksaanwijzing er in lettergrootte 2 opstaan? Zelfs de mensen zonder leesbril hebben moeite om dit te lezen, uit pure noodzaak heb ik nu een leesbrilletje in de douche liggen… het moet toch al niet gekker worden…

Kortom, sommige verpakkingen zijn een bron van ergernis maar er zijn ook hilarische verhalen. Want als je hoort dat een nogal kippige vriendin bodylotion i.p.v. crèmespoeling in haar haar had gesmeerd dan kan ik alleen maar lachen!

 

Geplaatst op Geef een reactie

Ben jij onweerstaanbaar met Valentijn?

Valentijnsdag staat weer voor de deur, de dag van de liefde! 14 februari is het zo ver en die datum kan niet beter gekozen zijn. Want wie heeft dan geen behoefte aan een lief woord, knuffel of zelfs een romantische date? De feestdagen lang voorbij, de lente nog ver weg en buiten is het koud en triest ... Tijd dus om je look voor te bereiden, zodat jij die dag echt onweerstaanbaar bent!

Het haar

Valentijn-haar-1 Valentijn-haar-2 Valentijn-haar-3 Valentijn-haar-4 Valentijn-haar-6

Krullen, golven, vlechten, het mag allemaal - zolang het maar romantisch is. Nonchalant is hier het sleutelwoord, dus maak het niet te strak, trek hier en daar wat plukjes los. Ben jij heel handig met vlechten? Probeer dan eens deze leuke vlechten in hartvorm, of maak schattige strikjes van je haar. Laat je inspireren door deze leuke kapsels!

Je lippen

Valentijn-lips-1 Valentijn-lips-2 Valentijn-lips-3

Lippen zijn sexy en op Valentijn laat je dat glossje maar even liggen en grijp je naar een lippenstift met goede dekking. Zolang het roodtinten zijn mag het; van donkerrood tot pink red. Als je de look echt wilt afmaken, kun je wat eyeliner gebruiken voor een extra sultry blik. Succes!

Wat ga jij doen op Valentijnsdag?

Bron: modernfashionblog.com

Geplaatst op Geef een reactie

Haarwerken & extensions. Waar moet je op letten bij echt haar?

Regelmatig wordt er gevraagd naar een haaraanvulling van echt haar, en dan komen direct ook al de de horrorverhalen over haren van haar extensions en haarwerken die in elkaar draaien en klitten. Je hebt een mooie haaroplossing aangeschaft, maar dan begint de ellende pas. “Help mijn haar zit niet, ik heb naast mijn haarprobleem er nu een probleem bij". Waar moet je nu op letten als je je oriënteert bij de aanschaf van een extension, haarstuk of haarwerk?

Soorten echt haar

  • Chinees echt haar
  • Aziatisch echt haar
  • Birmees echt haar
  • Indian echt haar
  • Jak haar (Tibetaanse buffel)
  • Europees echt haar
  • Premium Europees echt haar
  • Onbewerkt echt haar (maagdelijk)
  • Bewerkt echt haar (gekleurd of gekruld)
  • Ontschubt echt haar

In advertenties of reclames wordt zelden de haarsoort vermeld en alleen de term echt haar gebruikt, waardoor je feitelijk nog niet weet wat je aanschaft, en waar de kwaliteitsverschillen in zitten, en waar je tegenaan kunt lopen tijdens het dragen van deze echt haar aanvullingen.

maagdelijk-onbehandeld-Europees-haar

Maagdelijk onbehandeld Europees haar

europees-haar

Handgeselecteerd maagdelijk Europees haar

Bewerkte en ontschubde haren, die lijken op ons dunne Europese haar

De laatste 15 jaar is de vraag naar echt haar vooral populair geworden door de extension industrie. De vraag is enorm, en de haarindustrie speelt hier handig op in. Er wordt zelfs Jakhaar (buffelhaar) verwerkt in deze industrie, het wordt het meest gebruikt voor de extensions maar ook voor haarstukken en haarwerken.

Europees echt haar is een haarsoort die het best past bij ons Westerlingen. Deze haren zijn de fijnste in zijn soort. Alle andere haarsoorten zijn dikker en hebben soms tot 3 keer toe de doorsnee van Europees echt haar. Dit haar zal zich, omdat het veel dikker is, moeilijker mengen met ons eigen Europese haar, tenzij jezelf bv. Aziatisch haar hebt. We kennen allemaal de voorbeelden van mensen die een veel te dik haarstuk dragen, te vol geknoopt maar vooral ook te dik haar. De haren bewegen niet en blijven staan als het bv. waait. Het oogt daardoor onnatuurlijk.

Ontschubt en bewerkt haar

Om de verschillen minder groot te maken en meer op een Europees haar te doen lijken, worden veel dikkere haarsoorten zoals Aziatisch en Chinees haar gesplitst, en ook nog eens ontschubt. De originele haren zijn meestal zwart van kleur en worden in baden gelegd om te ontkleuren om ze daarna een kleur te geven waar veel vraag naar is. Hoe blonder het haar moet worden, hoe langer de haren in zo’n chemisch bad liggen om te ontkleuren en te ontschubben. Sommige zwarte haarsoorten hebben meer roodpigment en blijven nog langer in de baden liggen, of ogen wat geelachtig als ze blond worden gekleurd. Je begrijpt dat haar op deze manier ontzettend te lijden heeft en erg droog, poreus en stijf wordt.

Waarom ontschubben

Haar heeft meerdere schubben lagen. Als deze haren tegen de richting in gaan, zullen de haren in elkaar draaien en gaan klitten. Het is dus belangrijk dat alle haren in een staart worden afgeknipt en met de schubben dezelfde richting op staan. Deze haren worden ook wel Remy haren genoemd, en hebben dus een hogere kwaliteit.

ontschubben

Er is echter ook nog een andere reden. In de plaatselijke tempels in India worden de haren door vrouwen geofferd en vallen door elkaar op de grond. Om te voorkomen dat dit haar onbruikbaar is, worden ook deze haren ontschubt en verwerkt in de haarindustrie. Bovendien is ontschubt haar in de ateliers gemakkelijker te knopen en te verwerken voor de haarstukken en haarwerken. Het scheelt enorm veel tijd in het knopen, gaat dus sneller en is goedkoper. Als een haar niet goed is ontschubt kan alsnog klitvorming ontstaan.

Silliconen

De laatste procedure in dit proces is dat er een silliconelaag om het haar wordt gelegd om de haren gladder en glanzender te maken. Na een aantal wassingen zal deze laag verdwijnen en ontstaan de eerste problemen. Het haar wordt onhandelbaar en oogt droog en ongezond.

Premium Europees Haar

Premium Europees haar is niet maagdelijk meer. Dat betekent dat de haren zijn gekleurd of ontkleurd, gekruld, of in sommige gevallen zelfs aan de bovenkant ontschubt om het knoopproces te versnellen. Deze haren zullen sneller afbreken, de levensduur zal minder lang zijn. Momenteel zie je dat veel fabrikanten deze haren gebruiken omdat Europees haar de populairste in zijn soort is. De levensduur zal echter korter zijn.

Maagdelijk (Virgin) haar

Maagdelijk haar is nooit bewerkt, ontschubt, gekruld of gekleurd, deze is het sterkst, zal minder snel afbreken. Bij de Aziatische soorten zijn deze haren dus nog zwart en hebben de originele dikte, waardoor ze voor Europeanen te dik zijn. Europees maagdelijk haar is de populairste in zijn soort en is schaars. De valling van het haar is soepel, het oogt glanzend en gezond en heeft een kleur en vorm die in de natuur voorkomt. Realiseer je dat maagdelijk Europees haar de meest dure haren in hun soort zijn en schaars zijn en dat je dit in de aanschafprijs en levensduur terug vindt.

maagdelijk-europees-haar

Onbehandeld maagdelijk Europees echt haar

Welke haarsoort is voor jou geschikt

Waar wil of moet je het voor gebruiken? Als beauty-accessoire om af en toe te dragen of als hulpmiddel? Zoals voor een haarstuk of haarwerk waar je alles mee kan doen en een natuurlijke valling terug wilt zien in het haar. Wil je het dag en nacht kunnen dragen, er alles mee doen zonder dat er problemen optreden?

europees-haar-paars

Europees haar gekleurd (links) en ongekleurd (rechts)

Al deze vragen moet je je vooraf stellen om een goede keuze te maken. Ga op gesprek, bij verschillende leveranciers, neem versterking mee en vraag door. Voel het verschil tussen de verschillende haarsoorten en vraag om referenties. Het passen van de haarstukken hoort ook bij een oriënterend gesprek. Kijk en vraag hoe het is geknoopt en vraag hoe je het haar moet behandelen. Al deze vragen zijn van belang om een goede keuze te maken en te beoordelen of de prijs die je moet betalen in verhouding staat tot de kwaliteit die je kunt verwachten.

“Als je haar maar goed zit”

Een cliché maar waar. De eerste indruk is vaak bepalend en je hoofd kun je niet verstoppen. Onze identiteit en zelfvertrouwen wordt in hoge mate bepaald door hoe wij eruit zien en haar is voor de meesten één van de belangrijkste dingen.

Geplaatst op Geef een reactie

Kapper Ed Noijons over zijn ervaring met customized haarverzorging van System Professional

Haarverzorging op maat, ik schreef er al eerder over. Wella heeft vorig jaar een nieuw merk geïntroduceerd, System Professional EnergyCode, dat dit mogelijk maakt. Vanaf januari is deze service nu ook verkrijgbaar in Nederland. Een van de eerste salons die hiermee werkt, is Pro Solo in Alkmaar. Kapper Ed Noijons van Pro Solo is ook educator voor het merk en heeft de producten al sinds december vorig jaar in huis.

energy-code-advies

Het principe is zo simpel en voor de hand liggend, dat je je afvraagt waarom niemand hier eerder mee is gekomen. De kapper kijkt naar je haar en hoofdhuid en stelt een aantal vragen. Deze resultaten worden ingevoerd in een speciale app en uiteindelijk rolt daar een advies, een persoonlijke EnergyCode uit. Deze methode wordt ook wel EnergyCode mapping genoemd en hierdoor is het mogelijk om iedere persoon een eigen code te geven. Die code staat voor een combinatie van producten die samen de specifieke haar- en hoofdhuidbehoeften van de klant optimaal gaan aanpakken.

MIJN EERDERE ENERGYCODE MAPPING

Ik heb mijn mapping vorig jaar al laten toen, toen dit merk werd gelanceerd (zie link hierboven) en was heel benieuwd naar feedback van kappers en hun klanten in Nederland. Reden genoeg om naar Alkmaar te gaan en het Ed zelf vragen! Bovendien was ik na 3 maanden wel benieuwd of mijn EnergyCode inmiddels is veranderd.

energy-code-pro-solo

Ed vertelt wat dit merk nog meer zo uniek maakt. Alle producten zijn namelijk met elkaar te combineren, zonder dat het de werking van specifieke ingrediënten aantast. De producten versterken elkaar juist! De geuren van iedere lijn verschillen en zijn samengesteld door de Franse parfumeurs van Dolce e Gabbana  en Gucci met een specifieke basisnoot van vanille, sandelhout &en muskus. Hierdoor gaan ze goed samen en krijg je geen 'clash' van geuren.

En wat deze verzorgingsproducten nog meer bijzonder maakt, is de aandacht voor de hoofdhuid én het haar.

`Ed Noijons">Producten die goed zijn voor je hoofdhuid zijn belangrijk, want dat is je basis`

Bij Pro-Solo krijgen alle klanten een EnergyCode Mapping. Mensen ervaren die persoonlijke aandacht als zeer professioneel en het sluit aan bij hun daadwerkelijke behoefte. De app doorlopen duurt zo'n 10 minuten en daarna wil Ed de EnergyCode mapping standaard elke 6 maanden herhalen, zodat een advies ook altijd up to date is. Als de klant dat wil, natuurlijk.

De favorieten van Ed

energy-code-Ed-Noijons

Ed is heel enthousiast over de producten en gebruikt ze zelf ook. Hij heeft dunner wordend haar en merkt echt verschil als hij de Balance Energy Serum gebruikt. "Dan liggen er beduidend minder haren op mijn kussen!" Verder gebruik hij graag de Volumize Aerolifter die het haar net wat meer body geeft. En over de Elastic Force is Ed heel goed te spreken.

`Ed Noijons">Elastic Force is een heel bijzonder product en zorgt ervoor dat de styling langer blijft zitten, geeft elasticiteit & glans aan je haar. Ik masseer 5 spraytjes in mijn haar en droog deze na met een handdoek en niet, zoals op de verpakking staat dat je hem na moet spoelen`

Ook klanten reageren heel goed op de producten. Omdat het best prijzig kan zijn om in een keer 4-6 producten aan te schaffen, worden samples uitgedeeld van alle producten die in de code staan. Meestal koopt iemand dan eerst de shampoo en conditioner en probeert de andere producten uit. Maar Ed heeft al mensen terug gehad die zo enthousiast waren over de resultaten dat ze de hele code wilden aanschaffen en dat terwijl ze nog maar een maand met de producten werken! Bovendien kan het voorkomen dat een klant nog een shampoo heeft die goed bevalt. Ed vindt het heel belangrijk dat niets wordt opgedrongen omdat hij gelooft dat deze producten zichzelf wel verkopen. In dat geval denkt hij mee welke System Professional producten het huidige ritueel van de klant zou kunnen aanvullen.

Mijn Hair Mapping

energy-code-persoonlijk

Ed vindt het zelf erg fijn dat je de app echt samen met de klant invult. Hij stelt vragen als 'Voelt je hoofdhuid droog of gevoelig aan' en 'Welke textuur heeft je haar'. Vragen die je als consument niet zomaar weet van jezelf of waarover je kan twijfelen. Ik ervaar dat zelf ook als Ed mijn haar nog een keer gaat mappen. Hij luistert naar mijn antwoorden, kijkt zelf naar mijn hoofdhuid en trekt en draait wat aan mijn haar. Er is een een microscoop, maar Ed geeft aan dat het meestal voldoende is om met het blote oog te kijken. Bij elk antwoord schuift Ed een knopje naar een bepaald niveau, dat aangeeft wat de status van mijn haar is.

`Ed Noijons">Deze app is zo uniek omdat je de vragen echt samen met de klant invult. En er komen soms resultaten uit die je zelf nooit bij elkaar had kunnen denken, maar uit de eerste reacties blijkt dat het systeem wel werkt!`

Ook heel fijn is dat je het advies ook nog eens per mail krijgt opgestuurd. Alle informatie wordt opgeslagen bij de kapper, het is alsof je bij de dokter zit! Ik heb echt het gevoel dat er heel goed naar mijn haar wordt gekeken en de uitslag bewijst dat je haar, net als jijzelf, verandert. Mijn code was R1 + H2 + X2E + L4 + X4L + C5B en is nu B1 + H2 + L4 + X4L. Er is dus nog wel wat overlap, maar het is toch weer anders. Reden genoeg om niet zelf te gaan 'doktoren' maar het haaradvies aan je kapper over te laten. En als die kapper nu nog wat hulp krijgt van de technologie, wordt de uitslag nóg betrouwbaarder!

Wil jij ook?

System-Professional-Group-shot-1

Ik krijg de twee nieuwe producten van mijn EneryCode mee en laat jullie over een tijdje weten hoe die me bevallen! En ben je nu ook nieuwsgierig geworden naar deze bijzondere producten en wil je ook advies op maat? Maak dan een afspraak bij salon Pro Solo in Alkmaar of kijk op de salonfinder voor een salon bij jou in de buurt.

SALONFINDER

Maar je zult helemaal blij worden van onze winactie binnenkort, waarbij je een persoonlijk advies bij deze fantastische salon én alle producten van jouw unieke code kunt winnen. Stay tuned!

Geplaatst op Geef een reactie

Experts voorspellen de nieuwste haartrends voor 2016

2015 was het jaar van de felle haarkleuren. Van pasteltinten tot rainbow hair tot granny grey, vorig jaar mocht het allemaal! De lange bobs, de zogeheten lobs, waren ook erg populair - in elke vorm dan ook; steil of gekruld. Maar wat worden nu de haartrends voor 2016? Lees wat de internationale experts erover te zeggen hebben!

Rustiger & natuurlijker

Als reactie op al die kleuren in 2015, wordt het kleurpalet in 2016 toch iets rustiger en natuurlijker. Brunettes mogen verschillende tinten licht bruin en karamel blond door het haar heen verven, waardoor het haar meer dimensie krijgt. Of heb je blond haar? Dan mag je ook spelen met verschillende tinten blond om je haar optisch meer diepte te geven. Aldus de New Yorkse haarstyliste Marie Robinson.

Kleur
We zullen nog niet helemaal van de pasteltinten afstappen, want heb jij een koele huidskleur? Dan kan je een zilveren of lichtblauwe kleur goed hebben. Heeft jouw teint een gele ondertoon? Dan kunnen roze pasteltinten zorgen voor een natural blush.

Roze

Bronde

George Papanikolas, een van de meest populaire kleurspecialisten uit Hollywood gelooft dat de Bronde trend nog erg populair zal zijn. Dit werkt namelijk goed voor brunettes die een lichtere haarkleur willen, maar niet geheel blond willen gaan en andersom. En met verschillende highlight-technieken wordt deze trend helemaal leuk! Iedereen kent de balayage en de babylights, maar worden deze twee gecombineerd, heb je weer een totaal nieuwe en interessante haarkleur.

bronde

Jaren 20

De man achter het haar van o.a. Anne Hathaway, Jennifer Lawrence,  Gwyneth Paltrow, Reese Witherspoon, Rooney Mara, Jennifer Garner, blikt terug naar de roaring twenties. Sterrenkapper Adit Abergel voorspelt de terugkeer van de korte bob, waarbij de haarlijn ongeveer even lang is als je jukbenen. Deze haarstijl is geïnspireerd op de jaren 20, waarin Coco Chanel en Louise Brooks centraal staan. Deze look kan op verschillende manieren gedragen worden. Kies je voor natuurlijk met een golvende textuur of draag jij hem liever strak langs het gezicht?

Cob-coco

Natuurlijke babylights

De man achter de rainbow hair trend, topkapper Daniel Moon denkt dat ook in 2016 platinumblond populair zal blijven. Maar dan minder hard, met subtiele babylights. Actrice Amber Heard is stijlicoon voor deze trend, sexy kleur met een attitude. De stijl voor 2016 is draagbaarder, natuurlijker en zwoeler.

Welke trend wil jij dit jaar proberen?

Meer inspiratie ? Get the look!

Geplaatst op Geef een reactie

Een eeuw beauty bij onze oosterburen

Featured Video Play Icon

Bobs, punk, lagen en ook Nazi-kapsels. Dat alles vormt de beauty geschiedenis van de Duitsers in de afgelopen 100 jaar. Leuk overzichtsfilmpje, waar wij ook nog wel trends in zullen herkennen. Bekijk gelijk ook de videos over 100 jaar beauty in Amerika, Rusland, Italië en Japan. Leuk om de verschillen én de overeenkomsten te spotten!

Het meest opvallende filmpje is misschien wel dat van Iran, waar vrouwen in de jaren 60 en 70 net zo hard met de mode meededen als wij, maar waar in de jaren 80 de tijd juist teruggedraaid werd. Maar - zoals we kunnen zien - komt daar, heel langzaam, gelukkig weer verandering in!

Verenigde Staten

Rusland

Iran

Japan

[interaction id="56ae2dd78b03d1a947e0f5e3"]

Bron: Cut.com

Geplaatst op 1 reactie

Kleurrijke cocktails & meer innovaties van Z.One Concept

Z.one concept is een kappersmerk dat misschien nog niet bij iedereen bekend is. Maar daar gaat verandering in komen want het is een van de snelst groeiende merken in deze markt. Geen wonder, want de producten zijn lief voor je haar én het milieu! De producten bevatten geen parabenen en sulfaten en worden verpakt in recycled materiaal. Bovendien zijn ze vriendelijk geprijsd en dat is fijn want meestal betekent goed voor het milieu ook duur.

Italiaanse roots met Amerikaanse knowhow

Z.one concept is in 1999 opgericht in Italië, het land waar wel meer mooie haarmerken vandaan komen. Maar een deel van de technologie komt uit Amerika, waar veiligheid hoog in het vaandel staat. Het beste van twee werelden, steeds op zoek naar innovaties. Dat levert hele leuke producten op zoals maskers die je kunt eten of een Whipped Cream die ruikt naar vanille en slagroom.

Waarom eetbare maskers?

milkshake

Je eet je haarmasker toch niet op? Nee, maar het geeft wel aan hoe mild de producten zijn voor je haar. Als je het kunt eten, zal het zeker geen schade brengen aan je haar. De producten maken je haar wassen & verzorgen tot een hele bijzondere beleving. We like!

De nieuwste aanwinst is een anti-verouderingselixer voor het haar, de Age Renew. Dit product is een soort filler voor het haar.

Professionele kwaliteit

no-inhibition

Je kunt de producten niet kopen bij de kappersgroothandel maar alleen bij de kapper of binnenkort via de webshop en als je daar toch binnenloopt, probeer dan de salontreatments eens, maskers die op maat voor jouw haartype worden gemaakt. Ze zien er niet alleen verrukkelijk uit, ze geven je haar ook een echte boost. Of laat je haar eens kleuren met een milde ammonia-vrije kleuring.

Wat zegt de expert?

cocktails

Esther Nederhof van Haarmode Lydia uit Woerden en Wilnis is nog maar net gestart met Z.One Concept.

Ik had een aantal producten getest en vond ze erg goed. De meiden in de salon zijn er ook erg enthousiast over. De heerlijke geur, prijstechnisch zijn ze erg goed en het feit dat de producten natuurlijk zijn spreekt me aan. Door de frisse uitstraling vinden vooral veel jongere klanten de producten fijn. Ze accentueren echt de natuurlijke valling van het haar. Ook heel leuk zijn de maskers die je moet mengen met een garde, een kleurbehandeling die doet denken aan het bereiden van een cocktail. Dit zorgt voor een mooi spektakel in de salon, weer iets anders en de klanten reageren heel enthousiast!

De productlijnen:

logo milk shake

Nummer-1

Natuurlijke verzorgings- en stylingproducten met ingrediënten als melk, yoghurt en fruitextracten.

NOINHIBITION

Nummer-2

Geavanceerde stylingproducten met veel organische elementen die ontwikkeld zijn na veel research.

simply zen 185C

Nummer-3

Een wellnesslijn met pure ingrediënten als witte en groene klei uit Florence, die zorgen in combinatie met een massage voor een verwenmoment.

URBAN TRIBE 2011 Pay off BLACK

Nummer-4

Een luxe lijn verzorgings- en stylingproducten, die ontwikkeld zijn in samenwerking met bekende haarspecialisten.