Geplaatst op Geef een reactie

Insta tips van Francis Schroembges

1. Laat je klanten weten wat jouw signature is.

2. Laat ze alleen jouw beste resultaten zien.

3. Post de voorfoto en eventueel achterkant van het haar in je verhaal, maar op je storyboard alleen het mooiste resultaat.

4. Post nieuwe innovaties van jouw brand op je eigen ludieke manier.

5. Zorg voor heldere en echte foto’s. #nofilter, als je een kleur exposeert dan wil ik ook graag die kleur haar op de foto zien. Door de foto op te helderen krijg je vaak de kleur die je met het oog ziet. Fotografeer bij voorkeur met daglicht of met een ringlight (gebruik de ringlight actief, til deze op en zoek naar de mooiste flow).

6. Gebruik de juiste hashtags. Hoe leuk is het om met je eigen salon een # te hebben, wij hebben #teamF. Als foto-achtergrond kan je kiezen voor een vaste plek of dat de achtergrond vaag een sfeerimpressie van jouw salon is.

7. Laat nieuwe items of een etalage van je salon zien, je werk en de sfeer van de salon is voor een potentiële klant ook een prikkel om naar jullie te komen.

Model: Joy Ganesha | Visagie: Florine Koenen | Kleuring met L’Oréal Professionnel | Insta @francisschroembges

Zie ook De 3 favoriete foto’s van Francis Schroembges

Geplaatst op Geef een reactie

Getest: KIS Haircare Pro dry shampoo

Gebruik

Allereerst het gebruik van het product. Ik gebruik het product zodra mijn haar wat vetter wordt, maar je kunt het net zo goed gebruiken om meer volume in je haar te krijgen! Verdeel je haar in secties en spray in iedere sectie een beetje droogshampoo.

Vaak breng ik het product aan in het midden en aan beide zijkanten, hoe meer secties, des te meer volume. Vervolgens kneed ik mijn haar waar ik het product heb gespoten, zodat het product het juiste resultaat heeft!

Verpakking & geur

De verpakking is ook een belangrijk punt, wat vaak vergeten wordt, maar dat is bij deze Pro Dry Shampoo zeker niet het geval! De fles is mintgroen, met ietwat donkergroene details. Zo is het groene kusje bij het merk KIS Haircare een leuk detail. De mintgroene kleur pas perfect bij het resultaat van het product, namelijk een frisse coupe! De geur is wat zoeter, maar nog steeds fris. Zelf vind ik het naar perzik ruiken, ontzettend lekker naar mijn mening!

Conclusie

Kortom, ben ik erg enthousiast over dit product! Droogshampoo is wat mij betreft een product wat iedereen in huis moet hebben. De verpakking, de heerlijke geur, maar vooral het resultaat zorg ervoor dat ik fan ben van dit product!

Geplaatst op Geef een reactie

Dorstlessen in de zomer

Graag deel ik verschillende tips met jullie zodat jullie dit huidbeeld kunnen voorkomen. ‘Goed smeren’ en dan het liefst met natuurlijke producten waarbij het vochtniveau van de huid op peil wordt gebracht.

Effectieve werkstoffen

Dehydratatie komt voor als de huidbarrière niet goed werkt en het vocht te makkelijk uit de diepere huidlagen verdampt. Je huid voelt dan trekkerig en droog aan en kan zelfs gaan schilferen. Effectieve werkstoffen zijn dan bijvoorbeeld; aloë vera, hyaluronzuur en mooie natuurlijke oliën zoals; kokosolie, jojoba olie of arganolie.

Goede hydratatie

Deze oliën voorkomen de verdamping en de bovengenoemde hydraterende werkstoffen binden vocht aan zich waardoor het vocht langer wordt vastgehouden in de huid om zo een trekkerige huid te voorkomen. Dit kun je toepassen met bijvoorbeeld een hydraterend serum gecombineerd met een heerlijke voedende crème.

Ook met voeding kun je je vochtniveau op peil brengen

Voldoende water

Daarnaast is het uitermate belangrijk om genoeg water te drinken, zo’n 2 liter per dag. Maar ook met voeding kun je je vochtniveau op peil brengen, denk hierbij aan groenten en fruit.  Watermeloen bestaat voor 91% uit water en komkommer bevat 96% water. Zo kan je op een ‘lekkere’ manier aan je vochthuishouding te werken.

Ik wens jullie een heerlijke zomer!

Tekst: Matthia de Jong

Geplaatst op Geef een reactie

5 vragen aan Gerdo de Jager

1. Wat doen jullie anders dan anderen?

Wij zijn al 60 jaar een salon in het hogere segment. Onze klanten krijgen wat ze verdienen: een topstylist met tijd en aandacht voor de klant. Wij maken er echt een verwenmoment van. Knippen doen we niet in een half uurtje, maar daar trekken we 45 minuten voor uit. Want als een klant naar de kapper gaat, moet daar geen haast bij komen kijken. Wij zeggen altijd: “Welzijn geeft vertrouwen, vertrouwen maakt gelukkig en geluk kun je zien”. Nieuwe klanten krijgen gratis een L’ANZA haarherstelkuur. Zo laten we klanten kennismaken met het effect van zo’n treatment en leren we het haar kennen met behulp van de rektest.

Welzijn geeft vertrouwen, vertrouwen maakt gelukkig en geluk kun je zien.

Angeli Hairstyling Bennekom

2. Feedback klanten na corona sluiting?

We hebben contact met onze klanten gehouden via diverse nieuwsbrieven en kregen daar veel positieve feedback op. Klanten zijn blij en dankbaar dat ze weer in de stoel zitten, want niemand wil graag 8 weken thuis wachten met een uitgroei. En wij zijn onze klanten dankbaar.Want ze hebben ons het vertrouwen gegeven en geduldig gewacht tot onze deuren weer open mochten.

3. Waarom werken jullie met L’ANZA?

Mijn vader heeft ooit voor dit merk gekozen, we werken er al ruim 20 jaar mee. We hebben weleens andere merken geprobeerd, maar telkens kwamen we toch weer terug bij L’ANZA. L’ANZA is een prachtig en compleet merk. Styling of kleuren, voor ieder haartype en elke wens. Door de talloze combinaties daagt het de stylist uit om creatiever te denken en te handelen. Ook klanten zijn enorm enthousiast en dat vertaalt zich direct in onze hoge retailcijfers. We zijn gewoon heel gelukkig met L’ANZA, dus waarom zouden we iets anders willen? 

We zijn gewoon heel gelukkig met L’ANZA, dus waarom zouden we iets anders willen?

Servaas Utrecht

4. Heeft corona ook tot nieuwe inzichten geleid?

Als alles goed gaat en alles draait, ben je minder ontvankelijk voor bepaalde kosten. Ik heb deze periode gebruikt om bepaalde gewoonte te herzien. De boekhouding kan ik prima zelf. Hierdoor kan ik regeren i.p.v. reageren. Ook haal ik nu meer uit het team. Tijdens de lockdown was ons team 2 dagen per week in de salon aanwezig en hebben zij meegedacht over marketing & social media. Voordeel hiervan is meer betrokkenheid bij je team en dat ik geen duur marketingbureau meer hoef in te schakelen. Het is mooi om te ervaren dat er hele goede oplossingen uit kunnen komen.  

5. Toekomstplannen?

Mijn toekomstplannen blijven ongewijzigd. Alleen zal door deze crisis de termijn iets verschillen. Ik wil binnen nu en 5 jaar groeien naar een tiental vestigingen in Midden-Nederland. Uiteindelijk wil ik het bedrijf succesvol kunnen overdragen aan iemand die onze kernwaarde omarmt. Ik heb 2 kinderen die allebei creatief zijn en daarnaast heb ik ook veelbelovende salonmanagers. Angeli & Servaas zijn familiebedrijven die al 60 jaar bestaan en ik zal blij zijn als het bedrijf blijft bestaan met dezelfde kernwaarden: passie, aandacht, ontspanning, creativiteit & weldaad. Want het is toch iets dat je vanuit je roots hebt opgebouwd.

Geplaatst op Geef een reactie

Keune Haircosmetics start duurzaamheidsprogramma

Eelco Keune: "Bij Keune geloven we sterk dat duurzaamheid een beweging is. Als familiebedrijf geven we veel om onze wereld en geloven we erin dat je het beste in mensen naar boven kunt halen – zodat iedereen ‘Your best you’ kan worden.” Dit is de inspiratiebron voor onze doelstellingen voor een duurzamere en eerlijkere toekomst. Met onze duurzame doelstellingen zijn we al een eind op weg".

Duurzaamheid is meer dan een trend


Eelco Keune, mede-eigenaar Keune

"Onze fabriek in Soest draait volledig op zonne-energie en voert geen industrieel afval af. Het plasticgebruik is met 2000 kg per jaar gereduceerd. Waterverspilling is al met 37% afgenomen en de ingrediënten op basis van palmolie zijn voor 75% RSPO-kwaliteit gecertificeerd. Dit zal volgend jaar stijgen tot 100%", vervolgt Eelco.

Andere serieuze doelen voor de nabije toekomst zijn het gebruik van 100% FSC- of PEFC-gecertificeerd karton en papier in verpakkingen in 2021 – nu is dat percentage 97%. In 2025 is het gebruik van nieuw plastic gehalveerd – en zijn meer verpakkingen herbruikbaar en hervulbaar. In 2022 is de fabriek in Soest volledig koolstofneutraal.

De MVO-doelstellingen van Keune omvatten het handhaven van een strikt verbod op dierproeven, het blijven aannemen van mensen met een handicap, het bijdragen aan voorlichtingsprogramma’s voor minderbedeelden en het bevorderen van gelijkheid.

Geplaatst op Geef een reactie

Created in NL: Treasure in the dark by Francis Schroembges

“De fotoshoot voelde als een warm bad”, vertelt Francis. “De samenwerking van een team die als doel heeft iets bijzonders te creëren, alles viel samen. Je ontdekt met elkaar en wrikt bij elkaar extra creativiteit los tijdens zo’n dag. Dat miste ik vooral in de tijd met alleen maar online sessies. Als je op de set samenwerkt kijkt iedereen vanuit een ander perspectief en vanuit een andere invalshoek., de details die je samen bedenkt vallen samen in het moment. Ik heb altijd een plan en ben goed voorbereid, elke look ligt klaar, maar tijdens het daadwerkelijk creëren wordt er geïmproviseerd, en ge-finetuned middels het zien van de totale look. ”

In de collectie Treasure in the dark zien we jaren tachtig invloeden met een vleugje pastel. De collectie laat een grote diversiteit aan structuren zien, de kleuren uitbundig en de materialen zacht. Dit zorgt voor een clash van sferen en gevoelens. 

Credits: Hair & Concept: Francis Schroembges | Hair assistant: Cas Coppus | Photographer: Laura Knipsael |Stylist: Annet Veerbeek | Assistent Stylist: Chanel Pauw | Make-Up Artist: Angelique Stapelbroek | Model: Joy Boetekees | Designers: Renee Kraaijvanger / Bedtime for Bonzo

Geplaatst op Geef een reactie

My 80’s love!

Werkelijk alles ging door mij heen: ongeduld, onzekerheid, faalangst, liefde voor het ambacht en nog veel meer. Een ding stond vast, ik zou en moest erachter zien te komen wat mijn drive is! Je begrijpt, dat gebeurt niet in één avond. Maar deze avond veranderde en verlichtte wel duidelijk mijn pad om te komen waar ik nu ben. Wat duidelijk werd is dat de tijdlijn van het leven mij inspireert met de daarbij behorende creatieve mensen die geleefd hebben en met een link naar de mode en kunst in de verschillende decennia. Zo zie je dat alles uiteindelijk met elkaar verbonden is.

Zo ben ik afgelopen jaren gevangen door de 80’s, ook omdat ik die periode goed voor de geest kan halen, want het is immers mijn kindertijd geweest ? Mijn liefde voor muziek is een plus als het gaat om inspiratie opdoen. Van daaruit is mijn 80’s Bob-Art ontstaan, een training waar je verschillende knip-technieken kunt leren die samenkomen in o.a. deze inspirerende bob.    

Geplaatst op Geef een reactie

Hoe voel je je?

Maatschappelijke bewustwording

Kappers zijn gevoelig en zorgzaam en klanten voelen dat, want niet voor niets zitten klanten zo graag bij ons in de stoel. Wij maken ze letterlijk mooier en eigenlijk kunnen we ook een grotere rol spelen bij het mooier maken van binnen. Door het gesprek aan te gaan met de klant over onderwerpen die nu spelen, door in te haken op de maatschappelijke veranderingen die nu spelen, kunnen we zorgen voor meer maatschappelijke bewustwording van de klant. 

In gesprek met de klant

Ik ga graag het gesprek aan met mijn klanten over onderwerpen als duurzaamheid of diervriendelijke haarverzorging. Stap 1 is dat ik me natuurlijk eerst verdiep in het onderwerp zelf en dan toets ik bij mijn klanten of ze daarover willen praten. Sommigen zeggen letterlijk: “Laten we het daar maar niet over hebben”, en dan weet ik genoeg. Ik ga niets opdringen.

Doordat je zo lang een op een in gesprek bent, kun je op maatschappelijk gebied echt iets betekenen

Daan Kneppers

Olievlek

Maar ik geloof dat als je zonder verstrengelde belangen en uit een oprechte interesse iets vraagt, je ook eerlijke antwoorden zult krijgen. Doordat je als kapper zo lang een op een met iemand in gesprek bent, kun je op maatschappelijk gebied ook echt iets betekenen. Als we allemaal ons steentje bijdragen, kunnen we als kappersbranche meehelpen aan een mooiere wereld. Zoiets werkt net als een olievlek, want die klanten nemen dat gesprek ook weer mee naar huis. Belangrijk is dat je het doet vanuit een puurheid en nooit vanuit fanatisme. De klant voelt of je integer en authentiek bent. Hoe mooi is het als wij kappers iets positiefs kunnen bijdragen aan belangrijke onderwerpen die spelen in de maatschappij?

Dit artikel is geschreven door: Daan Kneppers

Foto's: Barrie Hullegie (uit de serie 'Bomen knuffelen 2.0’ gepubliceerd in METAL magazine)
Bomenklimmen, we zijn er allemaal mee opgegroeid. Als kind is een boom imposant en ontzagwekkend, Model Mathilde laat ons hier zien dat dit voor haar nog steeds zo voelt.

Geplaatst op Geef een reactie

Welke 'lifestyle' is jou op het lijf geschreven?

1. De juiste kleuren

Zomaar een trend volgen is niet slim, zeker niet als het om kleuren gaat. Veel belangrijker is welke kleuren jou echt goed staan. Niet alleen de kleuren van je kleding zijn belangrijk, maar ook je oogmake-up en je haarkleur moeten passen bij je huidskleur en wat je uit wilt stralen. Kijk eens heel kritisch naar jezelf in de spiegel als je een kleur voorhoudt. Laat deze kleur je ogen stralen, of zie je er ineens wat bleekjes uit? Vraag je kapper voor advies als je een andere haarkleur wilt. Soms is een kleurverandering mooi, maar bij de meeste mensen staat een haarkleur die in de richting komt van hun natuurlijke kleur, toch het beste. Ook voor je oogmake-up geldt: vraag advies. Bezoek eens een schoonheidsspecialiste of make-up artist en laat je voorlichten over de mooiste kleuren die jouw ogen laten sprankelen. Vaak is je interieur een verlengde van je kledingsmaak. Mensen die van uitbundige prints en flamboyante kleuren houden, zijn vaak ook veel expressiever in hun huisinrichting, dan de meer ingetogen naturel typetjes.

2. Wat past bij jou?

Kijk eerst goed naar wat je hebt. Dat geldt voor eigenlijk alles. Voor kleding, moet je goed kijken welke lichaamsvorm je hebt. Heb je brede schouders of ben je smal gebouwd? Heb je taille en heupen of meer een rechte lichaamsbouw? Ben je slank of wat voller? En ga zo maar door. Als je goed weet wat je sterke punten zijn, kun je die gaan accentueren.

Welk type ben je?

Ook voor je make-up, moet je eerst goed naar je gezicht kijken. Heeft je huid al wat rimpeltjes, dan is matte oogschaduw bijvoorbeeld een betere keuze. Houd je van veel make-up of liever zo min mogelijk? Al die facetten gaan jouw stijl bepalen. En ook niet onbelangrijk; ben je meer een vegan type en omring je je het liefst met de natuur, of is een citytrip helemaal jouw ding? Ook bij de keuze voor je beautyproducten zul je gemerkt of ongemerkt ook al een statement maken.

We noemen 3 voorbeelden:

  1. Citygirl, dit stadsmeisje houdt van uitgaan en een lekker drankje op de vrijdagmiddagborrel. Deze geur is perfect voor haar en de volgende ochtend zorgt deze oogcrème dat ze meteen weer doorkan naar die brunch met haar vriendinnen. Als ze haar date een lekker luchtje wil geven, koopt ze deze. Maar het leven is soms wat hectisch en om te relaxen gaat ze lekker in bad met deze kalmerende olie.
  2. Dierenvriendin, ze is dol op dieren en loopt het liefst lekker langs het strand of maakt verre reizen naar bijzondere plekken. Haar favoriete geuren doen haar verlangen naar een wit strand of een uitgestrekte woestijn. Haar prachtige glow heeft ze te danken aan de buitenlucht en een beetje vegan gezichtscrème. In bad gebruikt ze het liefst een verkwikkende badolie.
  3. Luxepoppetje, alleen het beste is genoeg voor haar. Ze investeert graag in haarzelf en kan zichzelf verwennen met de beste supplementen en maskers voor een jonge en stralende huid. Haar huis ruikt altijd heerlijk dankzij de beste geurkaarsen of geurstokjes. Haar shampoo en conditioner laat ze helemaal op maat maken, want met minder neemt ze geen genoegen!

Welk kapsel past bij je gezichtsvorm?

Bij de keuze voor een kapsel, kan je kapper je het beste adviseren, maar hieronder vertellen we alvast welke coupes het beste passen bij de verschillende gezichtsvormen.

  • Een rond gezicht is ideaal voor lang haar. Maar ook een lange bob past mooi bij deze gezichtsvorm. En curtain bangs? Meteen doen!
  • Een vierkant gezicht staat vrijwel ieder kapsel. Lang haar, kort haar, bob, lob, krullen, steil haar, het staat allemaal even leuk. Het enige dat minder geschikt is voor deze gezichtsvorm is een pony.
  • Een hartvormig gezicht kenmerkt zicht door een spitse kin. De wangen en ogen kunnen dan het beste geaccentueerd worden. Een pony of curtain bangs is perefct voor deze gezichtsvorm. Halflang haar staat mooi, maar ook een pixie kan prachtig staan. Maar doe het haar liever niet in een strakke middenscheiding, daardoor leg je te veel nadruk op het voorhoofd.
  • Een ovaal gezicht staat werkelijk alles. Maak er gebruik van en experimenteer vooral!

3. Balans & harmonie

HKies en draag de kleding die bij je figuur, leeftijd en lifestyle past. Niets is belangrijker dan de juiste balans vinden. Iets wat een piepjong, superslank meisje prachtig staat, oogt toch echt anders op een vrouw van 45 die wat voller is. Kun je niet op hakken lopen, doe het dan niet en ga voor mooie, platte schoenen. En heb je een hekel aan strijken, kies dan kleding die snel kreukt. Stem alles goed op elkaar af zodat het beeld dat je uitstraalt ook echt klopt. Wees je authentieke zelf, dat is altijd het mooiste!

4. Wees consequent

Heb je eenmaal je stijl gevonden en weet je welke kleuren en modellen je goed staan? Houd je daar dan ook aan en probeer niet telkens weer wat anders. Continuïteit zorgt voor een sterke identiteit en je zult zekerder overkomen als je je omringt met dingen die echt bij je horen.