Home 5 vragen aan Gerdo de Jager
Ondernemend

5 vragen aan Gerdo de Jager

Deze telg uit een kappersfamilie, studeerde bedrijfskunde en maakte carrière in de financiële wereld. Maar het bloed kroop waar het niet gaan kon en in de salon van zijn vader ontmoette Gerdo zijn liefde Astrid, die haarstylist is. Samen runnen ze inmiddels 3 Angeli Hairstyling salons (Ede, Bennekom en Renkum) en in 2019 heeft hij Servaas Hair Beauty & CitySpa in Utrecht overgenomen.

1. Wat doen jullie anders dan anderen?

Wij zijn al 60 jaar een salon in het hogere segment. Onze klanten krijgen wat ze verdienen: een topstylist met tijd en aandacht voor de klant. Wij maken er echt een verwenmoment van. Knippen doen we niet in een half uurtje, maar daar trekken we 45 minuten voor uit. Want als een klant naar de kapper gaat, moet daar geen haast bij komen kijken. Wij zeggen altijd: “Welzijn geeft vertrouwen, vertrouwen maakt gelukkig en geluk kun je zien”. Nieuwe klanten krijgen gratis een L’ANZA haarherstelkuur. Zo laten we klanten kennismaken met het effect van zo’n treatment en leren we het haar kennen met behulp van de rektest.

Welzijn geeft vertrouwen, vertrouwen maakt gelukkig en geluk kun je zien.

Angeli Hairstyling Bennekom

2. Feedback klanten na corona sluiting?

We hebben contact met onze klanten gehouden via diverse nieuwsbrieven en kregen daar veel positieve feedback op. Klanten zijn blij en dankbaar dat ze weer in de stoel zitten, want niemand wil graag 8 weken thuis wachten met een uitgroei. En wij zijn onze klanten dankbaar.Want ze hebben ons het vertrouwen gegeven en geduldig gewacht tot onze deuren weer open mochten.

3. Waarom werken jullie met L’ANZA?

Mijn vader heeft ooit voor dit merk gekozen, we werken er al ruim 20 jaar mee. We hebben weleens andere merken geprobeerd, maar telkens kwamen we toch weer terug bij L’ANZA. L’ANZA is een prachtig en compleet merk. Styling of kleuren, voor ieder haartype en elke wens. Door de talloze combinaties daagt het de stylist uit om creatiever te denken en te handelen. Ook klanten zijn enorm enthousiast en dat vertaalt zich direct in onze hoge retailcijfers. We zijn gewoon heel gelukkig met L’ANZA, dus waarom zouden we iets anders willen? 

We zijn gewoon heel gelukkig met L’ANZA, dus waarom zouden we iets anders willen?

Servaas Utrecht

4. Heeft corona ook tot nieuwe inzichten geleid?

Als alles goed gaat en alles draait, ben je minder ontvankelijk voor bepaalde kosten. Ik heb deze periode gebruikt om bepaalde gewoonte te herzien. De boekhouding kan ik prima zelf. Hierdoor kan ik regeren i.p.v. reageren. Ook haal ik nu meer uit het team. Tijdens de lockdown was ons team 2 dagen per week in de salon aanwezig en hebben zij meegedacht over marketing & social media. Voordeel hiervan is meer betrokkenheid bij je team en dat ik geen duur marketingbureau meer hoef in te schakelen. Het is mooi om te ervaren dat er hele goede oplossingen uit kunnen komen.  

5. Toekomstplannen?

Mijn toekomstplannen blijven ongewijzigd. Alleen zal door deze crisis de termijn iets verschillen. Ik wil binnen nu en 5 jaar groeien naar een tiental vestigingen in Midden-Nederland. Uiteindelijk wil ik het bedrijf succesvol kunnen overdragen aan iemand die onze kernwaarde omarmt. Ik heb 2 kinderen die allebei creatief zijn en daarnaast heb ik ook veelbelovende salonmanagers. Angeli & Servaas zijn familiebedrijven die al 60 jaar bestaan en ik zal blij zijn als het bedrijf blijft bestaan met dezelfde kernwaarden: passie, aandacht, ontspanning, creativiteit & weldaad. Want het is toch iets dat je vanuit je roots hebt opgebouwd.