Geplaatst op Geef een reactie

INTERVIEW met kapper René van Alphen

Kapper René van Alphen is eigenaar van de Acoli Elite salon in Breda en was onlangs in het nieuws vanwege zijn bijdrage aan de roodharigendag. Ook heeft hij een eigen haarverzorgingslijn René Professional. Reden genoeg om eens met hem te gaan praten over (rood) haar, haarverzorging en zijn toekomstplannen.
René: "Ik wil andere kappers helpen om ook een private label op te richten"
Hoe lang zit je al in het kappersvak en wat motiveerde je om kapper te worden?
Ik ben begonnen toen ik 17 was en ben inmiddels al 18 jaar kapper. Ooit wilde ik een stropdassenwinkel beginnen, maar wilde wel eerst een vak leren. Toen werd ik een keer heel goed geknipt door een enorm gepassioneerde kapper. Zijn passie werkte aanstekelijk en het leek me leuk om iets creatiefs te doen. Ik ben naar de kappersacademie gegaan en heb o.a. in Gent en Rotterdam bij salons gewerkt. Maar ik wilde meer en besloot naar Londen te gaan voor een cursus bij Vidal Sassoon. Uiteindelijk ben ik daar 3 jaar gebleven en heb er enorm veel geleerd. Toen ik terugkwam ben ik meteen voor mezelf begonnen, dat was in 2001. Ik nam een barbershop over en vroeg mijn klanten om het aan hun vrouw te vertellen als ze tevreden waren. Binnen korte tijd had ik een gemengde salon voor vrouwen én mannen. Momenteel heb ik 2 salons in Breda: Acoli Elite en Grease kappers.
Wat is je specialiteit en waarin onderscheidt Acoli Elite zich van andere salons?
De meesten zullen zeggen dat mijn specialiteit droogknippen is. Ik heb dat geleerd in Londen en het is een verfijnde manier om het haar te knippen. Ook onderscheid ik me in mijn kennis over haarproducten en ingrediënten. Ik heb lange tijd producten getest voor andere merken en sinds 2007 heb ik mijn eigen merk ontwikkeld: René Professional.
Je hebt een eigen haarverzorgingsmerk opgezet. Waarom? Voldeden de bestaande kappersmerken niet of wilde je een exclusieve lijn voor je salon?
Eigenlijk kreeg ik deze kans in mijn schoot geworpen. Een fabrikant vroeg me of ik mijn eigenproductlijn wilde beginnen en hoe meer ik erover nadacht, hoe leuker het me leek. Ik heb altijd al interesse gehad in de samenstelling van producten en wat ze met je haar kunnen doen. Ik heb veel belangstelling voor aromatherapie, etherische oliën en natuurlijke grondstoffen. Met mijn eigen merk kan ik de producten maken waar ik in geloof. Zo zijn mijn shampoos zeepvrij en ligt het accent op wellness.
Vertel eens iets over de producten en wat is je favoriete product en waarom?
Mijn favorieten zijn de Cinnamon Therapy Shampoo en de Potion 1. Daar komen klanten echt voor terug. De shampoo bevat kaneel, patchouli en kokosolie en is zeepvrij en zoutarm. Hierdoor is de shampoo minder dik dan je gewend bent, waardoor het beter verdeelt en je er minder van gebruikt. Ondanks het ontbreken van sulfaten, schuimt de shampoo behoorlijk. Hij is heel mild voor het haar.
De Potion 1 is een styler/verzorger op basis van eiwitten dat komt van de macademia noot. Het wordt goed opgenomen door het haar en doordat het niet verstevigt of plakt, voelt het haar natuurlijk aan, alleen wat dikker en gezonder. Ook voor blackhair is dit een heel fijn product. Een aantal klanten wonen inmiddels in het buitenland, maar ze blijven deze producten bestellen. Dat is wel een groot compliment.
Wat zijn je toekomstplannen voor het merk?
Ik hoef René Professional niet persé heel groot te maken. Ik verkoop het in mijn salons en via een aantal andere salons en webshops. Mijn wens is meer het delen van mijn kennis en ervaring. Ik wil andere kappers helpen om ook een private label op te richten en mijn expertise en connection kan ze daarbij helpen. Mijn doel is uiteindelijk om andere salons en franchise ketens hierin te begeleiden.
Je hebt ook actief meegedaan met de Roodharigendag in Breda. Wat is je verbondenheid met rood haar?
Als een roodharige voorbij loopt, moet ik altijd even omkijken. Rood haar is iets unieks en je ziet het helaas steeds minder. Een paar jaar geleden ben ik gevraagd om fashion partner te worden en het haar & make-up te verzorgen voor de shows op de  roodharigendag. Het leek me leuk me daarvoor in te zetten en het team Acoli heeft haar  best gedaan de catwalk naar een hoger niveau te tillen. Daarom is het ook zo leuk om te zien hoe goed de show dit jaar werd ontvangen en hoe groot de bezoekersaantallen waren van de Roodharigendag. Het is ook leuk te zien dat veel roodharigen weer andere ‘rooien’ kennen. Dat maakte het vinden van modellen met rood haar relatief eenvoudig.
Waarin verschilt rood haar van andere haarsoorten?
We hebben het dan over natuurlijk rood haar, dus niet geverfd haar. Rood haar heeft nogal snel de neiging dof te worden en te vervagen. Verder komt rood haar in alle soorten: krullend, steil, dun en dik, net als bij andere haarsoorten.
Hoe kun je rood haar het beste verzorgen?
Doordat rood haar snel dof wordt, is het belangrijk om producten te gebruiken die het haar glans en diepte geven. De Cinnamon Therapy Shampoo is zeer geschikt voor droog rood haar omdat het haar wordt gevoed en het glans krijgt. Ook hebben we een speciale shampoo voor rood haar, de Paris Rouge Shampoo. Deze shampoo bevat koper en rood pigmenten die de natuurlijke kleur intensiveren en het haar glans geeft. We raden deze 1x per week te gebruiken voor een mooie natuurlijke kleur. Ook de Sandelwood Conditioner is heel fijn, deze voedt en verzorgt het haar zodat het haar soepel en veerkrachtig blijft.
Heb je veel klanten met rood haar?
Ja, eigenlijk wel. Natuurlijk komt dat doordat wij al een aantal jaren meedoen met de Roodharigendag. Een andere reden is dat wij natuurlijke producten gebruiken die fijn zijn voor de verzorging van rood haar. Inmiddels hebben we veel kennis over rood haar, waardoor we steeds meer roodharigen als klant hebben.

Geplaatst op Geef een reactie

Uitreiking Wella TrendVision Awards 2012

Op zaterdag 22 september vond de Nederlandse finale van de Wella Professionals TrendVision 2012 Award plaats in de Fokker Terminal in Den Haag. Maar liefst 44 talentvolle kappers uit het hele land presenteerden hun bijzondere creaties, gebaseerd op de TrendVision Collectie: een vertaling van de laatste en meest invloedrijke trends naar iconische haarstijlen. De jury, met daarin onder andere presentatrice en actrice Victoria Koblenko en modeontwerper Bas Kosters, riep Marjan van Maanen (De Knipperij; Katwijk aan Zee) en Kim van der Ham (Cosmo Hairstyling; Berkel en Rodenrijs) uit tot de grote winnaars in de categorieën Color en Young Talent. Zij gaan door naar de internationale finale op zondag 28 oktober in Madrid. Bas Kosters en 'Hair Dresser of the Year' Hester Wernert-Rijn zorgden voor spectaculaire catwalkshows. GTST-acteur Louis Talpe presenteerde de avond en de bekende dj's Erick E en Shermanology sloten de avond feestelijk af.
In totaal werden er zes awards uitgereikt, verdeeld over twee categorieën: Color (bronze, silver, gold) en Young Talent (bronze, silver, gold). Onder het motto 'The World's Your Stage' lieten de finalisten zich inspireren door de vier haute couture trends van 2012, die werden belichaamd door een personage: Blaze (the Femme Fatale), Grace (the Modern Muze), Roxy (the Scene-Stealer) en Celeste (the Visionary). Het resultaat was een indrukwekkende, veelzijdige show waarin de laatste mode- en kleurtrends zich vertaalden naar de meest uiteenlopende haarcreaties. De finalisten werden beoordeeld op creativiteit, kleurgebruik, ambacht en draagbaarheid. De looks van Marjan van Maanen en Kim van der Ham maakten de meeste indruk. "Wella Professionals TrendVision staat voor ontwikkeling. De winnaars zijn er perfect in geslaagd om de trends met hun eigen inzicht en kunde te vertalen naar geweldige looks.", aldus jurylid Danielle Sant. De andere winnaars waren Hans Ronde van Brainwash in Veendam (Color silver), Linda de Wit van Team Kapsalon in Alkmaar (Young Talent silver), Suzanne van den Ende van Unic Kappers in De Lier (Color bronze), en Danny van Tuijl van Hype Kappers in Utrecht (Young Talent bronze).
Professionele Jury
Naast Victoria Koblenko en Bas Kosters bestond de jury uit: Anne-Kaisa Faber, beauty editor Cosmopolitan, Danielle Sant, hoofdredactrice Coiffure, Tribute en Coiffure Generation, Ayt Celik, managing director Hair 4U, en Marriet Gakes, colour director Salon B. Coaches Lucien Beijerinck en Christie Hoogesteger, beiden Learning Consultant bij Wella Professionals, zorgden voor professionele begeleiding van de twee battle teams. Jeffrey Janssen, Wella Professionals Creative Director Care & Style, en Creative Director Color Kimm Koffijberg toonden hun expertise in de ILLUMINA COLOR show. Deze nieuwe lijn van Wella Professionals is een permanente haarkleuring die een glinsterende transparantie en bovennatuurlijke look geeft.
Over TrendVision
Wella Professionals lanceerde TrendVision in 1997. TrendVision is gebaseerd op sociaalcultureel trendonderzoek door internationale trendbureaus en -experts. Het signaleert de nieuwste, meest invloedrijke stijlrichtingen op het gebied van creativiteit, mode en innovatie. Deze trends worden vervolgens vertaald naar de meest iconische haarideeën door het creatieve team van Wella Professionals. Ook voor TrendVision 2012 stond dit team onder leiding van de Global Creative Directors Josh Wood en Eugene Souleiman. 'Haute Couture' is het toppunt van creativiteit en is bedoeld om kappers over de hele wereld te inspireren. 'Prêt-à-Porter' laat zien hoe de kapper de Haute Couture looks in zijn salon kan vertalen naar draagbare kapsels.
Foto's: Ron Stam Photography. Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Wella.

Geplaatst op Geef een reactie

Shampoo, conditioner, masker en haarolie van Mythic Oil L'Oreal Professionnel

Ik had de Mythic Oil al eerder uitgeprobeerd maar was benieuwd hoe mijn haar eruit zou zien na een complete verzorging met de Mythic Oil producten. Ik gaf het toen een 8,6. Wat zou het resultaat zijn na gebruik va de complete lijn? Ik heb de complete set nu 4x gebruikt.

Mythic Oil Shampoo
Ik begin met de shampoo (€15,35/250ml). Deze komt in een handige pompflacon van 250 ml. De shampoo is een goudgele transparante gel, ruikt subtiel, wel lekker, beetje zoetige geur, en schuimt meteen goed. Je hebt er dus maar weinig van nodig. Dat royaal schuimen komt natuurlijk dor het Sodium Laureth Sulfaat dat erin zit, een ingrediënt waarover de meningen verdeeld zijn. De meeste shampoos bevatten het maar het schijnt dat sulfaatvrije shampoos beter zijn voor gekleurd haar. Op de verpakking staat dat dit een voedende shampoo is die je haar laat glanzen. Ik ben benieuwd, na het uitspoelen voelt mijn haar wel een beetje stroef en droog aan.

Mythic Oil Conditioner
Gelukkig staat het pompje met de conditioner (€18,75/190ml)naast de shampoo en ik verdeel meteen 3-4 pompjes op mijn haar (nadat ik het overtollige water heb uitgeknepen). Deze pompflacon is goudkleurig, niet doorschijnend en iets kleiner dan de shampoo (190 ml). Wat eruit komt is een sterk (lekker!) geurende witte crème . Ik laat het een minuutje intrekken en spoel het uit. Kijk, nu voelt m'n haar lekker zacht aan en kan ik het kammen met een grove kam zonder dat m'n haren in de klit raken. Dat laatste is echt iets waar je op moet letten na het wassen. Nat haar is immers veel kwetsbaarder dan droog haar en breekt daardoor sneller.

Mythic Oil Haarmasker
Als je haar niet erg droog is, of als je een keer geen tijd hebt, ben je nu klaar en kun je volstaan met een paar druppels Mythic Oil. Mijn haar is erg droog en pluist snel dus ik neem hierna nog het masker (€21,30/200ml). Alleen de conditioner zou voor mij niet voldoende zijn. Zelfs als ik weinig tijd heb, sla ik nog liever de conditioner over en laat ik het masker iets minder lang intrekken. Het masker komt in een royale pot met schroefdop (200 ml) en de substantie kan ik het beste omschrijven als smeuïge witte boter die fijn aanbrengt en niet drupt. Hoeveel je nodig hebt voel je zelf, ik breng niet teveel aan bij mijn hoofdhuid en extra op de punten. Dit laat ik minimaal 10 minuten intrekken. Op de verpakking staat 3 minuten en dat heb ik de 1e keer ook gedaan. Maar ik vind het resultaat toch fijner na iets langer intrekken. De geur is hetzelfde als de conditioner, wel aanwezig, maar dat vind ik niet erg zolang het lekker ruikt.
Na het uitspoelen rond ik het ritueel af met 2 pompjes Mythic Oil haarolie (€23,95/125ml). De olie komt in een transparante spray/pomp en de substantie is kleurloos en erg dun. Dit vond ik een jaar geleden al een nadeel, want het loopt snel tussen je vingers door. Ik geef de voorkeur aan een wat dikkere serum/olie. Kijk uit dat je niet teveel gebruikt want het maakt je haar snel vet. Ik breng het alleen aan op de haarpunten en laat mijn haar dan bijna helemaal opdrogen voordat ik het in model ga föhnen.

Het resultaat?
Mijn haar voelt echt superzacht aan. Zo zacht dat het mijn haar wat slap maakte en ik extra versteviger nodig had. Maar dat is logisch, er bestaand geen producten die je haar intens voeden en het tegelijk steviger maken. Ik ben die combi tenminste nog niet tegengekomen! De pluis is niet helemaal weg helaas, maar met de voeding zit het wel goed. Ik vind het stuk voor stuk fijne producten die heel geschikt zijn voor droog haar. Zelf zou ik de conditioner niet kopen, maar alleen het masker. Maar dat komt door mijn droge haar. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Zou ik de producten zelf kopen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Er zijn zoveel fijne producten op de markt, net zoals deze. Ik kan niet zeggen dat de Mythic Oil lijn er echt uitspringt, maar ze doen ook zeker niet onder voor de meeste soortgelijke producten! Lees mijn vergelijkend haarolie onderzoek hier.

Salonbehandeling
Ook nieuw is de Mythic Oil Bar service, een intense behandeling die je bij de kapper kunt laten doen. Er is een zuiverende service voor je hoofdhuid en een olieservice die extra glans en voeding geeft aan het haar.

Geplaatst op Geef een reactie

Van kort naar lang haar in één minuut!

Op zoek naar een fraaie snelle oplossing voor een feestje of wil je snel volume en lang haar?
Het haarextension merk B*LONG introduceert Swift Hair! Kies de juiste kleur en met behulp van de meegeleverde puntkam breng je Swift Hair in een minuutje aan. Daarna trek je je eigen haar erover zodat je meteen een volle bos lang haar hebt! Een kind kan de was doen!
 
Waarom Swift Hair?

  • Geen clips, lijm of tape
  • Brengt geen schade toe aan het eigen haar
  • Gemaakt van 100% echt haar
  • Swift Hair is er in 20 kleuren, dus is er altijd een kleur die bij je past

Doordat je Swift Hair niet bevestigd aan je eigen haar, wordt het ook niet beschadigd. Je kunt Swift Hair zo vaak gebruiken als je wilt. Swift Hair is gemaakt van 100% human hair en je kunt dit dan ook behandelen als je eigen haar. Gebruik voor het wassen een goede verzorgende shampoo en/of conditioner. Je kunt Swift Hair gewoon föhnen of krullen als je eigen haar (breng wel vooraf een beschermend product aan).
Dit bericht is overgenomen van een persbericht van B*LONG

Geplaatst op Geef een reactie

De kapper van Alexander Pechtold

Sarine Schaap is al 21 jaar saloneigenaar van Kapsalon Serge Knip Kunst in Leiden en ze werkt inmiddels als 25 jaar kapster. Vanaf het begin is zij verantwoordelijk voor het kapsel van Alexander Pechtold, nu alweer 25 jaar. Alexander was al haar klant toen ze nog bij een andere salon werkte en hij verhuisde trouw mee toen zij haar eigen salon startte. Als dat geen tevreden klant is!
Sarine werkte ooit in een kapsalon als vakantiebaantje en werd verliefd op een kapper. Hij deed mee aan wedstrijden en dat inspireerde haar enorm. Hierdoor besloot Sarine ook voor het kappersvak te kiezen en daar heeft ze geen dag spijt van gehad. Haar eigen salon heeft zowel mannen als vrouwen als klant en de meeste behandelingen die ze doet zijn knippen en kleuren.
Kapsalon Serge Knip Kunst gebruikt de producten van Keune en Matrix. Het meest enthousiast is Sarine over de shampoolijn van Biolage van Matrix. "Dat is een heel uitgebreide lijn, voor ieder haartype is er wel een oplossing. De producten doen wat erop staat, ze zijn mild en maken het haar niet slap."
Andere favorieten en relatief nieuwe producten zijn de Salt Mist van Keune, de Mega Dust van Matrix en het Volume Poeder van Keune. De Salt Spray is een zgn. beachspray die het haar een extra lift geeft, alsof je zo van het strand komt. De haarpoeders geven het haar volume, vooral als je het bij de haaraanzet gebruikt.
We vroegen haar naar Alexander's kappersbezoek en het blijkt dat hij - net als de meeste mannen - gewoon om de 6-8 weken naar de kapper gaat en zijn kapsel elke keer vrijwel hetzelfde laat knippen.
Op de vraag welke andere politicus Sarine weleens in haar kappersstoel zou willen, antwoordde ze meteen "Geert Wilders". Sarine zou de schaar erin zetten en hem een korte coupe geven. En de verf eruit halen zodat hij zijn eigen haarkleur weer terugkrijgt.
Sarine volgt de verkiezingen niet meer omdat Alexander haar klant is, ze is blij dat we een democratie hebben en vindt het een voorrecht te mogen stemmen. Dat gaat ze op 12 september dan ook zeker doen!

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuw: vlechten en twisten in de Braid Bar

In Amerika is het een hit: de Braid Bar. Salons bieden deze extra 'vlechtenservice' aan omdat er zoveel vraag naar is. Zelf je haar kunstig invlechten is niet makkelijk, dat weet iedereen die het al eens geprobeerd heeft. Daarom is het idee helemaal niet zo gek. Je laat tenslotte ook je haar professioneel föhnen, waarom dan niet meteen laten invlechten. Deze salons bieden allerlei soorten vlechten aan tegen een vaste prijs.
Een goed ingevlochten kapsel blijft een paar dagen goed, eigenlijk langer dan een föhnbeurt. Sterren als Rihanna, Blake Lively, Jessica Alba en Scarlett Johansson zijn al gespot in deze speciale Braid Bars, bekijk hun vlechten-kapsels maar. Gaan de Nederlandse salons dit voorbeeld ook volgen?

Scarlett Johansson

 

Blake Lively


 

Jessica Alba





Meer vlechten en braids..of meer haartrends. Op de musthave pagina krijg je meer tips

Geplaatst op Geef een reactie

De WASBAR: kapper en wasserette in een

Je haren laten knippen terwijl de was wordt gedaan?
WASBAR  maakt binnenkort korte metten met de oersaaie routine van het wachten op je was in een TL-verlichte wasserette en maakt er een sociale happening van. Bij Wasbar spreek je gezellig af met je vrienden, en bij een lekkere koffie of een fris pintje laat je rustig je was draaien.
Naast tal van andere activiteiten kan je bij Wasbar ook plaatsnemen in de L’Oréal kappersstoel om on-the-go je haar te laten wassen, knippen en brushen. Bij deze kappersstoel hoort uiteraard ook een goeie kapper die op de hoogte is van de laatste trends en technieken (wassen, knippen, brushen, kleuren) en die op zelfstandige basis zijn eigen mini-kapsalon kan runnen. Wasbar werkt met behandelingen van maximaal één uur, efficiëntie is dus ook een must.
Kappers gezocht
Dit gloednieuwe retailconcept in Gent dat de deuren eind volgende maand opent, is dringend op zoek naar een jonge überfunky kapper en organiseert daarom eind augustus een kapperscasting in samenwerking met L’Oréal.
Kappers die overtuigd zijn te hebben wat Wasbar zoekt, sturen best dringend hun cv naar kapper@wasbar.be. De jury maakt dan een eerste selectie uit deze cv’s en de beste kandidaten worden uitgenodigd voor de casting die eind deze maand zal doorgaan op het hoofdkantoor van L’ Oréal in Brussel.

Geplaatst op Geef een reactie

Wat zegt je bloed over je haar?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik in Juni op de 1e Alopecia beurs was. Daar bezocht ik ook de stand van Hairreset, een systeem dat aan de hand van je bloed onderzoekt of je last hebt van zgn. ‘verzuring’. Want volgens Hairreset van dit haarverlies veroorzaken. Verzuring is een tekort aan mineralen, gecombineerd met het vasthouden van teveel zuren en afvalstoffen. Deze conditie wordt meestal veroorzaakt door verkeerde voeding en stress.
Voor de haargroei is het belangrijk dat de hoofdhuid in balans is. Het ontzuren van het lichaam draagt daar aan bij. De ervaring leert zelfs dat zolang de zuurhuishouding goed blijft, Alopecia zelden terugkomt.
Hairreset had een compleet mini-lab ingericht, waardoor bezoekers hun ‘verzuringsgraad’ konden laten testen. Ik was nieuwsgierig en wilde ook wel weten of ik verzuurd zou zijn.
Er werd meteen uitgelegd dat dit een snelle test is. Om een volledig rapport te maken, zijn meer testen nodig. Wat ze hier aanboden was een bloedtest die aantoont of er sprake is van verzuring.
Ik kreeg eerst een klein prikje in mijn vinger en vervolgens werd mijn bloed onder een microscoop gelegd.
 
 
Het resultaat was meteen af te lezen op de monitor die voor mijn neus stond en ja hoor, nadat mijn bloedcellen enorm waren vergroot, werden er witte plekken geconstateerd wat wijst op verzuring.
 
Ik zag inderdaad grote witte plekken op het scherm.
 
 
Een andere weergave liet een rood/oranje scherm zien. De gele plekken gaven aan dat er veel afvalstoffen zaten die waren ingecapseld waardoor ze niet konden worden afgevoerd. Hoe ‘mooier’ de gele cirkels, hoe vaster de afvalstoffen in het bloed zitten.
Conclusie?
Help, ik ben verzuurd! Ik heb teveel afvalstoffen en te weinig mineralen in mijn bloed. De mineralen helpen om je afvalstoffen af te voeren. Ook veel water drinken helpt.  Hmm, ik eet volgens mij heel gezond, drink liters (groene) thee per dag en ook nog het nodige water. Maar ik zou een speciale thee – Vicopura – moeten drinken om de afvalstoffen af te voeren en daarnaast supplementen moeten nemen. Als ik hun programma zou volgen, zouden ze mij na een paar weken weer testen, net zolang totdat er geen witte of gele vlekken meer te zien zouden zijn.
De supplementen en thee heb ik niet genomen maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik ben meer water gaan drinken en heb een speciale reinigingsthee gekocht. Ik kan me voorstellen dat ik het meer serieus zou nemen als ik echt last zou hebben van haaruitval.
Meer informatie: www.hairreset.nl

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuwe generatie ammonia-vrije kleuring van INOA

In 2009 kwam INOA op de markt met een haarkleuring zonder ammoniak. Sindsdien zijn er wereldwijd tot op heden meer dan 50 miljoen INOA kleurbehandelingen uitgevoerd. Met trots lanceert L’Oreal Professionnel de tweede generatie INOA met verbeterde resultaten en met een absolute innovatie van 22 patenten.  Het revolutionaire kleuringsysteem is simpeler,
flexibeler en sneller in gebruik. Tevens zijn de kleuren nog gemakkelijker te mengen om zo de perfecte kleur te creëren. Optimale houdbaarheid, kleuring na kleuring.
Waar andere toonaangevende merken nog steeds vertrouwen op de ammoniak-verrijkte waterbasis formules, vindt INOA opnieuw het haarkleuringsproces uit dankzij ODS² (Oil Delivery System²). ODS² is een revolutionaire nieuwe technologie die gebruik maakt van de kracht van olie om een optimaal kleurresultaat te bereiken. Deze technologie brengt een dekkingsvermogen dat nog niet eerder vertoond is in een ammoniakvrije haarkleuring. Het haar is zachter en glanzender dan vóór de haarkleuring.
De voordelen van deze kleuring zijn:
• Geurloos, zonder ammoniak
• Optimaal comfort en respect voor hoofdhuid en haar
• Grenzeloze kleurmogelijkheden
• Perfecte egaliteit van de kleur
• Sublieme glans
• Tot 100% dekking van wit haar

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L’Oréal Professionnel.

Geplaatst op Geef een reactie

Natuurlijke Bamboo stylingproducten van Alterna

Voor Alterna, het ultraluxe haarverzorgingsmerk uit Los Angeles, is de Bamboo lijn een daverend succes. Alle reden voor het merk, voor wie innovativiteit een belangrijke kernwaarde is, om haar populaire Bamboo-reeks aan te vullen met 7 nieuwe stylingproducten.
De Bamboo stylingreeks is uitermate geschikt voor vrijwel alle haarstructuren en lengten, waardoor een lijn ontstaat die in alle opzichten aan de eisen van moderne, milieubewuste mannen en vrouwen voldoet. Kortom: een veelzijdigheid aan stylingproducten zonder schadelijke ingrediënten. Alle ingrediënten zijn certified organic, verantwoordelijk geteeld en ethisch verantwoord verhandeld. De productie en verkoop van deze ingrediënten helpt de ontwikkeling van de lokale bevolking in het land van herkomst, terwijl ze gelijktijdig milieuvriendelijk blijven.
De producten:

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Alterna.