Home Is jouw salon toekomstbestendig?
SUSTAINABLE BEAUTY

Is jouw salon toekomstbestendig?

Anno 2019 is alles vluchtig De ene dag maak je een marketingplan, een maand later moet je het alweer aanpassen. Hoe kan je jouw salon in deze snelle tijd nog onderscheiden?

Mooi haar en service

Alle kappers willen mooi haar creëren en klanten blij maken. Helaas is dit niet voldoende om je te onderscheiden. Ook het geven van een uitstekende service biedt niet voldoende onderscheidend vermogen.

Onderscheiden door specialisaties

In de jaren is er veel veranderd. Tegenwoordig kan iedereen kapper zijn. De sleutel voor toekomstbestendigheid ligt mijn inziens in specialisatie.

Slimme consumenten

Consumenten bezitten steeds meer kennis. Internet zorgt ervoor dat veel kennis eenvoudig en snel te verkrijgen is. Als kapper behoor je alle kennis van jouw specialisatie zelf in huis te hebben. Baseer je informatie op eigen ervaringen, kennis en niet op aannames van anderen. De bewuste consument heeft heel snel door of het jouw opgedane kennis is of een 'ingestudeerd verhaaltje'.

Kies bewust en word specialist

Doe je eigen onderzoek! Waar ben je écht goed in? Waar word jij blij van? Misschien ligt jouw passie bij barbieren, kleurspecialisme of lang haar.

Of kies je heel bewust voor gezond, groen, ingrediënten kennis en duurzaamheid?

Doe wat écht bij jou past, en maak jouw specialisatie zichtbaar. Dan ben jij klaar voor de toekomst.

Mocht je meer willen weten over het  'hoe wie wat waar' betreffende gezond en duurzaam werken in de kappersbranche, kijk dan eens op  www.chapter.green of ga eens in gesprek met onze 'VERduurzaamheidscoach'.

Veel succes met de zoektocht naar jouw toekomstbestendigheid.

Duurzaamheid is een hot item. Verduurzamen doe je niet “even”, dit is een proces en blijft altijd in beweging. Richard houdt zich vooral bezig met het verduurzamen in de kappersbranche. Judith richt zich meer op verduurzamen in het algemeen, denk hierbij aan voeding, leefstijl en mind.

Beeld: Drew Graham