Home Davines start campagne tegen gebruik plastic
SUSTAINABLE BEAUTY

Davines start campagne tegen gebruik plastic

Davines Group lanceert 'Rethinking Plastic', een internationale campagne om mensen bewust te maken dat plastic een van de meest gebruikte verpakkingsmiddelen voor schoonheidsproducten is.

Deze internationale campagne in samenwerking met de sociale onderneming Plastic Bank zal helpen voorkomen dat honderd ton plastic in de oceanen terechtkomt. Tegelijk zal het de levenskwaliteit verbeteren van lokale bevolkingsgroepen die zich bezighouden met het verzamelen van plastic. De campagne wordt geleid door Davines (haircare) en Comfort Zone (skincare). Dit is niet Davinesโ€™ eerste project rond het verzamelen van plastic, maar het is wel het eerste dat zo grootschalig is. 

 Voorkomen dat honderd ton plastic in de oceanen terechtkomt!

De Plastic Bank

Plastic Bank gaat als internationaal bedrijf al jaren de strijd aan met plasticvervuiling in de kustgemeenschappen. De organisatie bouwt ethische ecosystemen om materiaal te recyclen en dan opnieuw in de wereldwijde supplychain op te nemen. Lokale inzamelaars kunnen hun plastic inruilen tegen premies waarmee ze basisbenodigdheden voor hun familie kunnen kopen (levensmiddelen, stookmateriaal om te koken, schoolgeld en ziektekostenverzekeringen). Het verzamelde materiaal krijgt een tweede leven als Social Plasticยฎ. Het kan worden opgenomen in een gesloten toeleveringsketen en wordt verwerkt in producten en verpakkingen.