Geplaatst op

Hoe zorg ik ervoor dat mijn haar goed geknipt wordt?

http://www.youtube.com/watch?v=Is5WOOS_WTs
Handige tips van celeb kapper Ted Gibson waar je op moet letten om een goede knipbeurt te krijgen. Er zijn een aantal belangrijke vragen die je kapper moet weten, zoals hoeveel tijd heb je per dag aan je haar te besteden. Ook is het belangrijk dat de kapper let op de vorm van je gezicht, lengte van je nek en je hele uitstraling.

Geplaatst op Geef een reactie

Kennismaking met Trinity

Een tijdje geleden kreeg ik een doos met producten van het nieuwe Zwitserse merk Trinity die ik inmiddels ruim 2 weken heb gebruikt. Mijn eerste indruk was natuurlijk de verpakking. Niets spectaculairs maar wel smaakvol. Witte semi-transparante flessen je subtiel aan één kleur kunt zien om welke serie het gaat. In mijn geval was dat rood, de serie voor gekleurd haar. Wat ik jammer vind is dat dat er teveel is gekeken naar bestaande salonmerken. Dit zouden op het eerste gezicht ook producten kunnen zijn van Goldwell of Wella. Maar er is goed nieuws! Toen ik dit ook aan de importeur meldde, kon hij me vertellen dat er binnenkort nieuwe hippere verpakkingen aankomen.
Er is wel goed over het gebruik nagedacht. Zo heeft de shampoo geen onhandige schroefdop en heeft de conditioner een fijn pompje. Hierdoor komt het product niet in aanraking met water en je gebruikt niet meer dan nodig. Jammer dat de fles niet transparant is, je hebt daarom geen idee hoeveel er nog in zit. Ook het serum komt in een pompje en deze fles is wel transparant.
De tweede indruk bij een product is dan natuurlijk de geur. Ik koop nooit iets zonder er eerst aan te ruiken en ook nu open ik alle potjes en flesjes zodat ik eraan kan snuffelen. Hmmm, jammer, de shampoo vind ik gewoon niet lekker ruiken. Beetje als veel andere standaard salonproducten. Gelukkig besteden veel merken hier de laatste tijd aandacht aan. Want je haar wassen met een heerlijk geurende shampoo geeft nu eenmaal dat begeerde spa gevoel. Gelukkig ruiken de andere producten vrijwel niet, ofwel neutraal. Sommige mensen geven daar zelfs de voorkeur aan omdat al die geurtjes samen ook wel eens mis gaan.
De producten zijn kwalitatief heel goed en kunnen zich makkelijk meten met de meeste concurenten. Zeker toen ik de prijs hoorde. Voor de Colour gloss shampoo, van 250 ml betaal je bijvoorbeeld €12,60 en dat is niet duur voor deze kwaliteit. Bovendien zijn alle producten ook nog eens heel zuinig in gebruik. Toppers waren voor mij de Colour gloss intensive treatment (€14,60 voor 150ml) en de Flexx structure paste (€13,70 voor 75ml). De geur van deze producten was neutraal, de textuur uniek met een geweldig resultaat. En laat ik het {link product#4671} (€14,50 voor 50ml) niet vergeten waar mijn haar mega van ging glanzen. Veel dikkere substantie dan dat je gewend bent van een serum. Deed me heel klein beetje denken aan mijn geliefde MorroccanOil, maar dan met meer glans als resultaat. Verder heb ik ook de Colour gloss instant care spray en de Colour gloss intensive treatment getest. Om de reviews te lezen, klik je op de tekstlinks van de producten.
Conclusie
Prijs-kwaliteit verhouding is dik in orde. De producten zijn in Zwitserland gemaakt volgens de hoge Zwitserse normen. De producten zijn dus door en door getest en het is fijn om te weten dat dit niet op dieren is gebeurd. Dat zegt de fabrikant zelf. Helaas kon ik dit merk niet terugvinden op de lijsten van Proefdiervrij of de PETA maar dat zegt niet altijd wat. Veel kleinere merken vinden alle administratie rondom deze certificaten te veel werk en laten dat achterwege. Ook wist de importeur mij te vertellen dat er geen alcohol in Trinity producten zit vanwege het uitdrogende effect.

Geplaatst op Geef een reactie

Vicky's haar

Vicky (28) is strateeg bij een internationaal reclamebureau in Amsterdam. In haar vrije tijd is ze ook DJ.
Passie voor …? Muziek (voornamelijk hip hop), reizen. Zo doe ik veel inspiratie op die ik weer gebruik in mijn werk.
Hoe omschrijf je jouw stijl? Stoer, comfortabel met een female touch – soms beetje hip hop.
Wat is je haartype? Supersteil, Aziatisch haar
Verf je je haar? Nu even niet maar ik ben gek op kleur!
Originele haarkleur? Donkerbruin/zwart
Heb je haarproblemen? Mijn haar valt eigenlijk alleen maar steil. Ik kan nooit eens variëren met krullen of zo.
Favo haarproduct? Alagio haarproducten, helaas niet hier verkrijgbaar. Ik neem het altijd mee als ik mijn ouders in de VS bezoek.
Wat wil je max voor een product betalen? Niet meer dan 10 euro.
Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan je haar? Maximaal 10 minuten. Daarom heb ik ook kort haar, lekker makkelijk in het onderhoud!
Hoe vaak was je je haar? Elke dag
Vertel eens iets over jouw haarritueel Ik gebruik altijd een conditioner na het wassen. Hoe korter mijn haar, hoe meer stylingproduct ik gebruik. Anders heb ik altijd uitstekende haartjes.
Trouw aan je kapper? Ja, heel erg want het is lang zoeken naar een goede kapper!
Hoe vaak ga je naar de kapper? Elke 2-3 maanden.
Wat besteed je ongeveer per bezoek? Ongeveer € 50,-
Hoe belangrijk is je haar? Best wel belangrijk. Je haarstijl zegt veel over jou als persoon.
Grootste haardrama ooit? Ik heb een keer zelf mijn haar geknipt, toen ik nog op de middelbare school zat. Het was veel te kort en zag er niet uit!
In de rubriek Mijn Haar worden vrouwen en mannen geïnterviewd over hun haar. Je kunt lezen over hun haarzorgen en –rituelen en wie hun inspireert. Wil je ook in deze rubriek staan? Geef je dan op door een mail te sturen naar info@wiewathaar.nl.

Geplaatst op Geef een reactie

Genomineerden Best Beauty Discovery bekend

Welk cosmeticaproduct van álle introducties van 2010 vinden de 43 leden van  de Vereniging van Cosmetica Journalisten (VCJ) het ‘Ei van Columbus’? Dat kan te maken hebben met een spectaculaire applicatiemethode, een vernieuwende verpakking, een unieke ofwel revolutionaire formule, hoog gebruikersgemak, een verrassende vondst die alle voorgangers doet vergeten..
Van een borstel tot anti-pigmentcrème, van een haarkleuring tot wimpergroeimiddel, van parfumflacon tot mascararoller! Gelukkig zaten er dit jaar ook een paar haarproducten bij. Voor de Best Beauty Discovery 2010 wordt uitsluitend gelet op het spectaculair vernieuwende element – of dat nu gaat om de inhoud, verpakking of uitstraling. Kortom: welke unieke beautyinnovatie gaat de (cosmetica)geschiedenisboeken in? Maar liefst 33 producten werden ingezonden voor deze nieuwe categorie. Gevolg? Het werd een hersenbreker voor de 43 leden van de VCJ om tot 1 keuze te komen. Uiteindelijk zijn de volgende 10 ‘beautyvondsten’ genomineerd…en  tijdens de Beauty Astir uitreiking op 10 februari 2011 zal bekend worden  gemaakt welk uniek & vernieuwend cosmeticaproduct de felbegeerde Best  Beauty Discovery 2010 Award zal nemen!
Onder de 10 genomineerde producten zitten de volgende producten voor het haar:
Fiberceutic van L’Oréal Professionnel (oa. Fiberceutic Masque)
De eerste haaropvullende behandeling voor overprocessed haar. Het is gebaseerd op de Intra-Cylane™-technologie dat het haar van binnenuit opvult. Met een werking omschreven als ‘botox voor uw haar’ is het resultaat tot tien wasbeurten duidelijk voelbaar.
Braun Satin Hair brush
Een geavanceerde technologie want deze haarborstel werkt op basis van ionen, die met een druk op de knop op het haar terecht komen. Daar zorgen ze voor  extra verzorging en glans terwijl pluis en statisch haar drastisch verminderen.
John Frieda Precision Foam Colour
De eerste permanente haarkleuring op basis van een unieke niet-druppende foam die net zo makkelijk werkt als een shampoo. De foam zorgt voor een egale
dekking, ook bij de moeilijk te bereiken delen zoals de achterzijde van het haar. Geen druppels of vlekken meer!

Vrijdag 11 februari weten we de uitslag. Ik ben benieuwd!

Geplaatst op Geef een reactie

Cellophanes colorshine salonbehandeling

sebastian colorshine

Niet voor niets zijn glansproducten razend populair en beloven veel fabrikanten dat hun producten het haar laten stralen. Toch zijn deze effecten meestal tijdelijk. Daarom was ik zo blij met de Colorshine behandeling van Sebastian Cellophanes. Deze salonbehandeling belooft glanzend haar tot wel zes weken!

Volgens Salon B staat glanzend haar bovenaan de wensenlijst van veel klanten. De Colorshine behandeling is bij hun dan ook een veelgevraagde (kleur)behandeling. Het is een transparante, verzorgende glanskleuring waar veel proteïne in verwerkt is die je haar versterkt en gezond maakt.
De klanten die om dit product vragen zijn:

  • Klanten met natuurlijk haar: het is namelijk uitwasbaar en de meeste Europeanen hebben vaak een wat grauwe kleur van zichzelf. Met een Colorshine kan je je natuurlijke kleur weer echt mooi maken en laten leven.
  • Klanten die hun haar reeds verven: Ook al kleur je je haar al met een ‘normale’ kleurbehandeling, dan kun je het nog mooier maken of versterken met een Colorshine. Ook geeft het een mooie seal laag over je kleur waardoor je er niet alleen langer plezier van hebt, maar echt dat wauw effect over je kleur krijgt.
  • Klanten die van kleurschakering houden: Omdat een Colorshine transparant is, houd je diepte in je haar. Heb je highlights in je haar of is je haar lichter geworden door de zon (wat een mooi effect kan zijn), zie je dit na een behandeling ook terug in je haar. Daardoor blijft je kleur speels en wordt de kleur niet egaal.
  • Klanten die hun kleur willen opfrissen: Er zijn veel klanten die na een kleuring gelijk een Colorshine laten zetten, maar er zijn ook klanten die drie weken na hun verfbehandeling behoefte hebben aan een opfrissing van de kleur. Voor deze klanten is een Colorshine ook uitermate geschikt.

Goed om te weten
Omdat Colorshine een behandeling op natuurlijke basis is, is het niet geschikt voor mensen die hun haar willen oplichten of waarbij grijsdekking belangrijk is. Elke keer als je je haar wast, was je er weer een stukje uit. De houdbaarheid van één behandeling is dus ook geheel afhankelijk hoe vaak je je haar wast. Ook kan de conditie van je haar hierin een rol spelen. Bij de meeste van onze klanten is de houdbaarheid gemiddeld zo’n zes weken.
Een Colorshine is (van Sebastian Cellophanes) in tien kleuren verkrijgbaar. Salon B kan alle kleuren custom-made maken door ze te mengen. Ook is deze behandeling in een clear variant beschikbaar, zo heb je geen toegevoegd kleurelement maar wel dezelfde verzorging en glans.
Ben je nieuwsgierig geworden en verlang je naar glans, loop is binnen bij één van de B salons voor een Colorshine advies. De prijs is €42 per behandeling.

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuw merk: Trinity Haircare

Vanaf vandaag staan ook alle Trinity producten op WieWatHaar. Trinity Haircare is een Zwitsers merk dat in 2006 is opgericht door een drietal ondernemers uit de kappersbranche. Met elk hun eigen vakgebied (verkoop, marketing, productie) bij verschillende grote haarmerken, besloten zij hun krachten te bundelen. Het merk staat voor hoogwaardige premium producten, tegen een eerlijke prijs. In 2010 werd dit kappersmerk ook in Nederland geïntroduceerd.
Er zijn verzorgings- en stylingproducten afgestemd op de verschillende behoeftes van het haar. De Verzorgingsserie Créasoin is onderverdeeld in verschillende groepen. Er is een lijn voor gekleurd haar, krullend haar, meer volume en droog en beschadigd haar. Er is een lijn voor de zomer, ‘Solar’ die beschermt tegen UV stralen en een ze hebben speciale producten voor winterhaar. Ook is er een speciale serie voor mannen.
Daarnaast heeft Trinity stylingproducten die zijn onderverdeeld in de mate van stevigheid die ze geven. Er zijn 5 groepen, van glans zonder enige versteviging tot extra zware sterkte. Handig zijn ook de speciale opfrissers waarmee je het gekleurde haar kunt opfrissen. Deze kleurmaskers bevatten oa. Keratine en vitamine B5. Ze zijn er in 5 kleuren. {link product#4689}
Ik kreeg een aantal producten toegestuurd om uit te proberen. Binnenkort kunnen jullie lezen over mijn ervaringen met die nieuwe merk. Dus houd deze site in de gaten want er komt ook een leuke WIN-actie van Trinity aan!
Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Trinity

Geplaatst op Geef een reactie

De kunst van sluik haar: Shu Uemura Shusu Sleek

De nieuwe Shusu Sleek lijn van Shu Uemera bestaat uit een mix van zwarte komijnolie, mineralen en omega olieën en gaat de strijd aan met stug pluizig haar. De komijnolie voedt en omhult het haar, waardoor het haar glad en sluik wordt. De naam komt van de dikke gladde Shusu zijde, oorspronkelijk gebruikt voor kimono's die meer dan 500 jaar geleden in Japan tijdens ceremonies werden gedragen.
Het gebruik van deze producten wordt met recht een ceremonie genoemd. Het begint met een wasmassage met de Smoothing Shampoo Daarna wordt de shampoo zorgvuldig uitgespoeld en moet de Smoothing Conditioner in het haar worden gekneed (let op, niet op de hoofdhuid!). Om het effect van deze lijn te vergroten kun je een keer per week het masker gebruiken: Smoothing Treatment Mask. Dit masker bevat twee maal zoveel komijnolie dan de conditioner en maakt je haar weer glad en zacht als zijde.
Zwarte komijnolie is ook wel als de Olie van de Farao's en werd ten tijde van de oude Egyptenaren al gebruikt. Het geheim zit in de krachtige anti-oxidanten en de omega's die het bevat.

Geplaatst op Geef een reactie

Persbericht: Nooit meer huilend van de kapper

Wie gaat er nog uit eten zonder eerst Iens te raadplegen? En wie boekt zijn reis zonder op Zoover te kijken of de aanbieder de beloften waarmaakt? Met de komst van de nieuwe onafhankelijke website WieWatHaar wordt ook de kans op een mislukt kapsel kleiner.
Restaurants, vakantiebestemmingen, computers: je kunt het zo gek niet bedenken of de consument kan eerst op internet uitzoeken welke aanbieders hun beloften waarmaken en welke je beter kunt vermijden. Tussen sites als Iens, Kieskeurig en Zoover ontbrak tot nu toe een soortgelijke website over kappers en haarproducten.
De nieuwe website WieWatHaar vult die lacune. Deze onafhankelijke vergelijkingssite over kappers en haarproducten bevat meer dan vijfduizend producten, twintigduizend kappers, en reviews van gebruikers. Bezoekers kunnen blogs en nieuwsberichten lezen en zelf meepraten op het forum. Voor kappers zijn er verschillende mogelijkheden om hun expertise te delen, via product reviews of het forum. Zo ontstaat er een levendige uitwisseling tussen kappers en hun klanten.
Op WieWatHaar vind je kappers in Nederland en België, kun je zien welke producten die kappers gebruiken en foto’s van de salon bekijken. Omdat de hele site maar over één ding gaat - haar - zijn er vele crosslinks binnen de site. Voor de bezoeker betekent dit een compact platform boordevol informatie.
Initiatief
De website is een initiatief van Marit Heemskerk. Geen haarexpert of kapster, maar gewoon een vrouw met bad & good hairdays. Marit is grafisch vormgever en maakte al vele websites. “Deze website heb ik puur gemaakt vanuit mijn eigen behoefte en wat ik om me heen hoorde. Toen ik erover na ging denken, kon ik me eigenlijk niet meer voorstellen dat deze site er niet zou komen. Ik hoop dat anderen net zo enthousiast over deze site zijn als ikzelf.”
Marit startte de website voor al die vrouwen, én mannen natuurlijk, die zich wel eens bekommeren om hun haar. “En dat zijn er veel. Bijna iedereen gaat wel eens naar de kapper en jaarlijks wordt er miljoenen uitgegeven aan haarproducten. En iedereen herkent het wel, a bad hairday, een duur stylingsproduct dat toch niet zo goed bleek te zijn als verwacht, en het euforische gevoel als je haar maar goed zit …”
Kijk zelf op www.wiewathaar.nl !
Wie schreven er over WieWatHaar?
Vrouwonline.nl (september 2010), Bytom.nl (september 2010), Girlscene.nl (oktober 2010), Spits (oktober 2010), Le Salon (december 2010),  Santé (januari 2011)
Foto: George Wellmans

Geplaatst op Geef een reactie

Kapsalon van de toekomst

Een nieuwe coupe in een paar minuten? Dat kan. Heerlijk genieten van een hoofdmassage, knipbeurt en uitgebreide styling? Ook dat is mogelijk. De kapsalon van de toekomst heeft voor elk wat wils.
Meer dan vijfhonderd merken en 75.000 professionals uit zestig landen verzamelden afgelopen november in Parijs voor Mondial Coiffure Beauté, de grootste vakbeurs ter wereld voor kappers. Live demonstraties, productvoorstellingen en een flitsend defilé met de haartrends voor 2011 vermaakten de vele bezoekende kappers. Daarnaast kregen ze ook de mogelijkheid om te zien van hoe hun werkplek, het kapsalon, er in de toekomst zal uitzien.
L’Oréal, al meer dan een eeuw een van de belangrijkste spelers in de branche, ontwikkelde zes salonconcepten die de klant van morgen opnieuw in de kappersstoel moet plaatsen. Zo was er bijzondere aandacht voor de milieuvriendelijke inrichting en werking van de salons, iets dat nog moeilijk van de grond komt. De consument hecht namelijk wel belang aan het groene etiket van zijn haarproducten, maar niet aan het waterverbruik of de energiebesparende luchtreiniger van zijn kapper. Belangrijker zijn de services die het salon te bieden heeft. In de (niet zoverre) toekomst tekenen twee trends zich af: een snelle service en onderhoudsvriendelijke coupe voor gehaaste wash & go-types en pure verwennerij voor wie een kappersbezoek meer is dan simpelweg een knipbeurt.
Snelle service
Ketens als Kreatos, Brainwash en Olivier Dachkin spelen al langer in op deze trend: in dertig minuten sta je gewassen, geknipt en geföhnd weer buiten. Zonder afspraak en slechts een twintigtal euro’s armer. Geknipt voor wie geen tijd, geen geld of geen geduld heeft.
L’Oréal gaat nog een stapje verder en introduceert het Style Minute Lab, een salon waar niet geknipt, maar enkel gekapt wordt. Het ‘stijllab’ hanteert de 20/20-formule: in twintig minuten, voor slechts twintig euro en zonder afspraak wordt je haar gestyled in een van de zes aangeboden looks, van wall street tot wavy rock. Die looks worden regelmatig veranderd, afhankelijk van het seizoen en de trends. De salons worden ingeplant op strategische locaties in winkelcentra, luchthavens en zakelijke districten. Zo wil het merk jonge vrouwen opnieuw vaker, en voor meer dan een knipbeurt in de kappersstoel krijgen, zonder beslag te leggen op hun kostbare tijd en zuurverdiende centen.
Snellere service wil ook zeggen snelle producten. Zo lanceert Schwarzkopf Igora Color, de eerste professionele permanente kleuring in slechts tien minuten. Om je een idee te geven: voordien nam een kleuring ongeveer een uur in beslag. In de grootdistributie zit men al langer op sneltreintempo. Denk maar aan de talrijke twee-in-éénformules. Garnier Fructis en Dove brachten beide een verzorgend haarmasker op de markt dat slechts één minuut moet inwerken in plaats van tien. Nivea doet het met het Nutri Cashmere-masker in drie minuten.
Pure verwennerij
Aan het andere uiteinde van het spectrum bevinden zich de luxesalons en high-end ketens. Zij onderscheiden zich niet noodzakelijk door een betere service of meer talent, maar doorgaans wel door de langere tijd die je in de salon doorbrengt. De was -en knipbeurt wordt aangevuld met een persoonlijk consult, een half uur durende hoofdmassage, een uitgebreide styling en wat drinken erbij. De hele sessie wordt door de kapper beschreven als een ‘verwenmoment’. Het is dan ook wijselijk om je agenda enkele uren vrij te maken en je mobiel uit te schakelen. De trend manifesteerde zich aanvankelijk enkel in de grote steden, waar vrouwen doorgaans meer tijd en geld spenderen aan hun uiterlijk, maar heeft nu zowat het hele kapperslandschap overspoeld.
Een zijbeweging van deze trend is de terugkeer van de barbier (mede dankzij het succes van de hitserie Mad Men?). Het beroep was enkele jaren geleden nog met uitsterven bedreigd, maar is nu bezig aan een comeback. Vintage interieur en scheertafel incluis. Misschien voelen de heren zich toch meer thuis bij een exclusieve herenkapper?