Geplaatst op Geef een reactie

Persbericht: Nooit meer huilend van de kapper

Wie gaat er nog uit eten zonder eerst Iens te raadplegen? En wie boekt zijn reis zonder op Zoover te kijken of de aanbieder de beloften waarmaakt? Met de komst van de nieuwe onafhankelijke website WieWatHaar wordt ook de kans op een mislukt kapsel kleiner.
Restaurants, vakantiebestemmingen, computers: je kunt het zo gek niet bedenken of de consument kan eerst op internet uitzoeken welke aanbieders hun beloften waarmaken en welke je beter kunt vermijden. Tussen sites als Iens, Kieskeurig en Zoover ontbrak tot nu toe een soortgelijke website over kappers en haarproducten.
De nieuwe website WieWatHaar vult die lacune. Deze onafhankelijke vergelijkingssite over kappers en haarproducten bevat meer dan vijfduizend producten, twintigduizend kappers, en reviews van gebruikers. Bezoekers kunnen blogs en nieuwsberichten lezen en zelf meepraten op het forum. Voor kappers zijn er verschillende mogelijkheden om hun expertise te delen, via product reviews of het forum. Zo ontstaat er een levendige uitwisseling tussen kappers en hun klanten.
Op WieWatHaar vind je kappers in Nederland en België, kun je zien welke producten die kappers gebruiken en foto’s van de salon bekijken. Omdat de hele site maar over één ding gaat - haar - zijn er vele crosslinks binnen de site. Voor de bezoeker betekent dit een compact platform boordevol informatie.
Initiatief
De website is een initiatief van Marit Heemskerk. Geen haarexpert of kapster, maar gewoon een vrouw met bad & good hairdays. Marit is grafisch vormgever en maakte al vele websites. “Deze website heb ik puur gemaakt vanuit mijn eigen behoefte en wat ik om me heen hoorde. Toen ik erover na ging denken, kon ik me eigenlijk niet meer voorstellen dat deze site er niet zou komen. Ik hoop dat anderen net zo enthousiast over deze site zijn als ikzelf.”
Marit startte de website voor al die vrouwen, én mannen natuurlijk, die zich wel eens bekommeren om hun haar. “En dat zijn er veel. Bijna iedereen gaat wel eens naar de kapper en jaarlijks wordt er miljoenen uitgegeven aan haarproducten. En iedereen herkent het wel, a bad hairday, een duur stylingsproduct dat toch niet zo goed bleek te zijn als verwacht, en het euforische gevoel als je haar maar goed zit …”
Kijk zelf op www.wiewathaar.nl !
Wie schreven er over WieWatHaar?
Vrouwonline.nl (september 2010), Bytom.nl (september 2010), Girlscene.nl (oktober 2010), Spits (oktober 2010), Le Salon (december 2010),  Santé (januari 2011)
Foto: George Wellmans

Geplaatst op Geef een reactie

Kapsalon van de toekomst

Een nieuwe coupe in een paar minuten? Dat kan. Heerlijk genieten van een hoofdmassage, knipbeurt en uitgebreide styling? Ook dat is mogelijk. De kapsalon van de toekomst heeft voor elk wat wils.
Meer dan vijfhonderd merken en 75.000 professionals uit zestig landen verzamelden afgelopen november in Parijs voor Mondial Coiffure Beauté, de grootste vakbeurs ter wereld voor kappers. Live demonstraties, productvoorstellingen en een flitsend defilé met de haartrends voor 2011 vermaakten de vele bezoekende kappers. Daarnaast kregen ze ook de mogelijkheid om te zien van hoe hun werkplek, het kapsalon, er in de toekomst zal uitzien.
L’Oréal, al meer dan een eeuw een van de belangrijkste spelers in de branche, ontwikkelde zes salonconcepten die de klant van morgen opnieuw in de kappersstoel moet plaatsen. Zo was er bijzondere aandacht voor de milieuvriendelijke inrichting en werking van de salons, iets dat nog moeilijk van de grond komt. De consument hecht namelijk wel belang aan het groene etiket van zijn haarproducten, maar niet aan het waterverbruik of de energiebesparende luchtreiniger van zijn kapper. Belangrijker zijn de services die het salon te bieden heeft. In de (niet zoverre) toekomst tekenen twee trends zich af: een snelle service en onderhoudsvriendelijke coupe voor gehaaste wash & go-types en pure verwennerij voor wie een kappersbezoek meer is dan simpelweg een knipbeurt.
Snelle service
Ketens als Kreatos, Brainwash en Olivier Dachkin spelen al langer in op deze trend: in dertig minuten sta je gewassen, geknipt en geföhnd weer buiten. Zonder afspraak en slechts een twintigtal euro’s armer. Geknipt voor wie geen tijd, geen geld of geen geduld heeft.
L’Oréal gaat nog een stapje verder en introduceert het Style Minute Lab, een salon waar niet geknipt, maar enkel gekapt wordt. Het ‘stijllab’ hanteert de 20/20-formule: in twintig minuten, voor slechts twintig euro en zonder afspraak wordt je haar gestyled in een van de zes aangeboden looks, van wall street tot wavy rock. Die looks worden regelmatig veranderd, afhankelijk van het seizoen en de trends. De salons worden ingeplant op strategische locaties in winkelcentra, luchthavens en zakelijke districten. Zo wil het merk jonge vrouwen opnieuw vaker, en voor meer dan een knipbeurt in de kappersstoel krijgen, zonder beslag te leggen op hun kostbare tijd en zuurverdiende centen.
Snellere service wil ook zeggen snelle producten. Zo lanceert Schwarzkopf Igora Color, de eerste professionele permanente kleuring in slechts tien minuten. Om je een idee te geven: voordien nam een kleuring ongeveer een uur in beslag. In de grootdistributie zit men al langer op sneltreintempo. Denk maar aan de talrijke twee-in-éénformules. Garnier Fructis en Dove brachten beide een verzorgend haarmasker op de markt dat slechts één minuut moet inwerken in plaats van tien. Nivea doet het met het Nutri Cashmere-masker in drie minuten.
Pure verwennerij
Aan het andere uiteinde van het spectrum bevinden zich de luxesalons en high-end ketens. Zij onderscheiden zich niet noodzakelijk door een betere service of meer talent, maar doorgaans wel door de langere tijd die je in de salon doorbrengt. De was -en knipbeurt wordt aangevuld met een persoonlijk consult, een half uur durende hoofdmassage, een uitgebreide styling en wat drinken erbij. De hele sessie wordt door de kapper beschreven als een ‘verwenmoment’. Het is dan ook wijselijk om je agenda enkele uren vrij te maken en je mobiel uit te schakelen. De trend manifesteerde zich aanvankelijk enkel in de grote steden, waar vrouwen doorgaans meer tijd en geld spenderen aan hun uiterlijk, maar heeft nu zowat het hele kapperslandschap overspoeld.
Een zijbeweging van deze trend is de terugkeer van de barbier (mede dankzij het succes van de hitserie Mad Men?). Het beroep was enkele jaren geleden nog met uitsterven bedreigd, maar is nu bezig aan een comeback. Vintage interieur en scheertafel incluis. Misschien voelen de heren zich toch meer thuis bij een exclusieve herenkapper?

Geplaatst op Geef een reactie

De beste kapper van 2010

Eindelijk! Een show in het leven waar gewone, hardwerkende mensen ook ’n keer kunnen laten zien dat ze de beste van Nederland zijn. Niks geen zingen en dansen enzo. Daarom gaat BNN presentator Valerio Zeno op zoek naar de Beste Kapper van Nederland. Vrijdag 7 januari werd de finale uitgezonden. Er waren 5 finalisten in de categorie Jong Talent overgebleven: Nancy Martens (26 jaar, 10 jaar ervaring) , Gerjanne van 't Ende (26 jaar, dag en nacht met haar vak bezig), Shirley Hamilton (20 jaar, 3 jaar ervaring), Reinas Haidari (20 jaar, 5 jaar in het vak) en Tim Kruik (25 jaar, vanaf zijn 4e wist hij dat hij kapper wilde worden).
De jury bestond uit 2 kappers die al vele malen bekroond zijn, Berni Ottjes (van B Burny's) en Hester Wernert (van Mogeen). Ze vertellen ons te gaan letten op knippen, stylen, afwerken, inzicht, mode-integratie en de tijd die ze erover doen. Aan het eind van de uitzending blijven er 2 finalisten over die strijden in de finale.
De 1e opdracht ie 1,5 uur duurt is het maken van een moodboard met de verschillende materialen die voorhanden zijn. Deze moodboard moeten de kandidaten vervolgens omzetten naar een kapsel. Deze opdracht is bedoeld om te kijken welke kapper het beste zijn of haar concept kan omzetten naar een eigen visie op haar. De jury gaf na afloop haar oordeel. Hester vond dat Gerjanne het minst had gepresteerd en volgens Berni scoorde Reinas het laagst. Maar de kandidaten konden opgelucht adem halen want iedereen mocht door.
In de volgende ronde moesten de kandidaten elk een mannelijk model knippen dat heel duidelijk al maanden geen kapper had gezien. Ze moesten een metamorfose laten zien met een duidelijk verschil tussen 'before' en 'after'... Alle modellen moesten in 1,5 uur geknipt en gekleurd worden. De jury lette vooral op de balans tussen kleur en coupe en keek of de coupe klopte met de vorm van het gezicht en de structuur van het haar. Ook bij deze opdracht scoorden Gerjanne en Reinas het slechts en nu moesten ze de finale wel verlaten. Reinas was het hier duidelijk niet mee eens en reageerde nogal kinderachtig. Hij toonde zich een slechte verliezer toen hij kwaad wegliep.
De 3e ronde ging nogal snel en was een beetje rommelig voor de kijker. Er werden een aantal theoretische vragen aan de overgebleven kandidaten gevraagd. Alle drie lieten ze zien dat ze over voldoende vakkennis beschikten. Bij de uiteindelijke beslissing welke 2 finalisten naar de finale gingen woog de totale prestatie dan ook zwaar mee en Shirley had in de vorige rondes toch net iets minder gescoord. Tim van NIK, New Image Kappers en Nancy van Avanti Kappers bleven over en zouden de volgende dag gaan strijden om de titel.
De laatste opdracht was het stylen van een identieke tweeling voor een fotoshoot. De 2 meisjes hadden beiden opgestoken haar dat al met de wafeltang was bewerkt. Nancy koos voor kleine vlechtjes bovenop de kruin en de rest van het haar uitgekamd zodat het veel volume had. Tim zette het haar bovenop het hoofd vast in 'knoopachtige' krullen en ook hij liet de rest van het haar los met veel volume. Uiteindelijk was de jury meer gecharmeerd van de versie van Nancy en daarmee won zij de titel 'Kapper van het Jaar 2010'
Het programma deed me in opzet een beetje denken aan Shear Genius, maar dan minder professioneel. De presentatie was typisch BNN, low-key en een beetje amateuristisch. Het was een leuke uitzending maar ik betwijfel of iemand deze titel erg serieus neemt. Maar daar ging het dan volgens mij ook helemaal niet om. Zie het als een coiffure award met een knipoog. Uitzending gemist? Kijk op http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1043651-de-beste-kapper-2010

Geplaatst op Geef een reactie

Nieuwe haartrends 2011 van Aveda


Het jaar is nog niet begonnen en we denken alweer aan de zomer. Aveda heeft 6 geweldige catwalk-looks ontwikkeld voor de spring/summer 2011 Fashion Week in New York. Tijd genoeg om deze kapsels alvast te oefenen. Bekijk de prachtige foto's voor inspiratie!
1. Elegant, rommelig opgestoken haar. De achterkant is rommelig gelaten terwijl de voorzijde chic oogt. De zijkanten laten veel schuifjes en andere haarspelden zien die nonchalant in het haar zijn gestoken. Inspiratie is een jong meisje dat met haar opgestoken haar gaat slapen en de volgende ochtend zo wakker wordt.
2. Vlechten, gedraaid haar, verweven met dunne zijde stof. Het haar wordt glad en in model gehouden met Smooth Infusion Style-Prep Smoother, Air Control Hair SprayFirmata Firm Hold Hair Spray Inspiratie komt uit de 70-er jaren, flower power. Zorgeloos & vrouwelijk.
3. Het nieuwe knotje. Veel gebruik van Air Control Hair Spray en wafeltang. Inspiratie komt van verschillende culturen.
4. Onschuldige, natuurlijke retro-look met zijscheiding. Gebruikte Aveda producten: Brilliant Damage Control en Air Control Hair Spray Inspiratie zijn tieners uit de 70-er jaren.
5. Gevlochten chignon. Een gepolijste, stijlvolle trend die toch heel sensueel is. Gebruikte producten: Smooth Infusion Style-Prep Smoother, Air Control Hair Spray, Firmata Firm Hold Hair Spray
6. Natuurlijk golvend haar. Deze stijl is sexy en nonchalant. Alsof het model ervoor heft gezwommen. Veel structuur waardoor het rommelig oogt. Inspiratie is Charlie’s Angels met een nieuwe verfrissende twist. Pure Abundance Hair Potion, Air Control Hair Spray
Dit artikel is overgenomen van een persbericht van Aveda

Geplaatst op Geef een reactie

Kerstgroet

WieWatHaar wenst iedereen stralende kerstdagen en heel veel 'Good Hairdays' voor 2011!
2010 was het geboortejaar van WieWatHaar. De eerste vergelijkingssite voor kappers én producten. Deze website slaat een brug tussen de haarbranche en de consument. In de afgelopen 6 maanden is er ontzettend veel gebeurd. Er staan nu 22.000 kappers en 5000 producten op de website. Steeds meer leden schrijven reviews en wij krijgen veel positieve reacties. Bij deze wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie support. De plannen voor volgend jaar liggen al klaar om WieWatHaar nóg beter en leuker te maken. Hopelijk zijn jullie ook dan weer van de partij!
X Marit (oprichter WieWatHaar)

Geplaatst op Geef een reactie

Femke's haar

Femke (32) is de oprichter van www.verhuisdieren.nl. Dit is een website waarbij huisdieren die een nieuw baasje zoeken worden gematcht aan een baasje dat echt bij hun past. Net als bij een datingsite.
Passie voor …? Mijn man, mijn pony (die net zo oud is als ik), mijn honden en poezen en het welzijn van alle dieren. Daarom heb ik ook verhuisdieren opgericht.
Hoe omschrijf je jouw stijl? Fusion, beetje een mix van gipsy en vrouwelijk.
Stijlicoon? Heb ik niet. Ik bepaal liever zelf wat ik mooi vind.
Wat is je haartype? Steil en fijn maar het is wel heel gewillig. Ik kan er (bijna) alles mee doen.
Verf je je haar? Ja
Originele haarkleur? Asblond
Heb je haarproblemen? Mijn haar wordt snel futloos. Maar als ik het dan weer was met een goede shampoo, zit er weer wat leven in.
Favo haarproduct? Davines NOUNOU Pak Hier ben ik helemaal verslaafd aan. Ik vind Davines over het algemeen toch de fijnste producten voor je haar hebben. Mijn kapper gebruikt het ook.
Wat wil je max voor een product betalen? Als de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is, dan maakt het me niet zoveel uit.
Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan je haar? Als ik die dag mijn haar was, ben ik er ongeveer 25 minuten mee bezig. Anders maar 10 minuten.
Hoe vaak was je je haar? Om de dag
Vertel eens iets over jouw haarritueel Ik begin met wassen en gebruik erna altijd een masker. Dat laat ik lekker lang intrekken. Als ik tijd heb, doe ik er zelfs aluminiumfolie omheen en laat ik het een uur intrekken. Na het uitspoelen gebruik ik altijd een leave-in product. Daarna föhn ik het in model.
Trouw aan je kapper? Heel trouw, ik ga al heel lang naar dezelfde kapper.
Hoe vaak ga je naar de kapper? Elke 2 maanden.
Wat besteed je ongeveer per bezoek? Tussen de € 80,- en € 90,- met verven erbij.
Hoe belangrijk is je haar? Wel belangrijk. Je haar bepaalt voor een groot deel je uiterlijk. Ik vind het ook heel belangrijk dat mijn haar er verzorgd uitziet.
Grootste haardrama ooit? Toen ik 16 was heb ik mijn haar met natuurlijke klei laten blonderen. Ik kwam toen zo’n beetje lichtgevend de kapsalon uit! Daarna heb ik mijn haar weken bedekt met sjaaltjes en haarbanden. Uiteindelijk heeft de kapper waar ik nu nog steeds kom het opgelost.
In de rubriek Mijn Haar worden vrouwen en mannen geïnterviewd over hun haar. Je kunt lezen over hun haarzorgen en –rituelen en wie hun inspireert. Wil je ook in deze rubriek staan? Geef je dan op door een mail te sturen naar info@wiewathaar.nl.

Geplaatst op Geef een reactie

Denise's haar

Denise (27) studeert biologie. Ze hoopt deze studie later in te kunnen zetten voor het welzijn van dieren. "Ik denk dat we nog een hele hoop kunnen leren van de zeeën en oceanen. Mensen zoeken buitenaards leven op mars en andere planeten, maar de plekken waar 100% leven is en waar we wegens praktische redenen niet kunnen komen zijn de dieptes van zeebodems en oceanen".
Passie voor …? Dierenwelzijn
Hoe omschrijf je jouw stijl? Beetje bohemian. Ik hou wel van een nonchalante look. Van kop tot teen volledig gestyled vind ik niet spannend genoeg.
Stijlicoon? Pink! Omdat ze lef heeft en niet alleen met haar haar (wat zo'n beetje elke kleur is geweest). Maar ook omdat ze openlijk anders durft te zijn. De standaarden van Hollywood, lang blond haar, superslank met grote borsten, daar doet ze niet aan mee.
Wat is je haartype? Mijn haar is lang en krullend. Het zijn een beetje pijpenkrullen.
Verf je je haar? Ja, al vanaf mijn 14e. Vaak heb ik opmerkingen gehad van mensen of ik niet bang was dat mijn haar zou uitvallen. Maar ik heb gemerkt dat mijn haar na een verfbeurt eigenlijk altijd een stuk minder droog en beter van structuur is.
Originele haarkleur? Ik zou het niet meer weten 😉
Heb je haarproblemen? Ja, wie niet! Krullend haar, en ik heb ook nog eens een heel dikke bos, heeft snel de neiging tot pluizen en droog worden. Dus daar heb ik last van. Ook kan ik niet goed tegen "commerciële" shampoos (die je gewoon bij een supermarkt/drogist kunt kopen). Als ik bij iemand logeer en ik ben "gedwongen" een ander merk te gebruiken, dan krijg ik meteen jeuk.
Favo haarproduct? Pro-line Gel Curl Actvator Dat is niet vet en maakt je haar niet zwaar. Het zorgt ervoor dat je krullen net dat beetje meer glans krijgen wat het nodig heeft. Het is ook nog eens een heel fijne grote pot en je hebt maar weinig nodig, dus je doet er heel lang mee.
Wat wil je max voor een product betalen? Dat ligt er natuurlijk helemaal maar aan wat het doet, wat het is en hoelang je ermee doet maar ik denk ongeveer 20-30 euro.
Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan je haar? Ik haal mijn handen door mijn haar en ik ben klaar! Tenminste als ik geen echt model in mijn haar heb. Ik heb nu een pony en die moet echt gestyled worden. Daar ben ik wel een half uurtje mee zoet.
Hoe vaak was je je haar? 1 a 2 keer per week
Vertel eens iets over jouw haarritueel Als ik een feestje heb, of echt zin heb om mijn haar leuk te doen, gebruik ik wel wat producten. Mijn stijltang is mijn grote vriend. Daar kan ik niet alleen mijn pony steil mee maken, maar ook enkele krullen die in bedwang moeten worden gehouden voor de look die ik op dat moment wil creëren. Als ik mijn krullen extra wil benadrukken, gebruik ik een mousse, toupeer ik het hier en daar en fixeer ik ze met haarlak.
Trouw aan je kapper? Nee ik heb nog niet mijn droomkapper gevonden.
Hoe vaak ga je naar de kapper? Ik ga pas als mijn haar niet meer naar mijn zin zit, dus dat verschilt per keer.
Wat besteed je ongeveer per bezoek? Ongeveer € 30,-
Hoe belangrijk is je haar? Heel erg belangrijk. Ik heb wel eens gelezen dat je haar 50% van je look bepaalt en ja ik denk dat het echt waar is. Daar kom je wel achter als de kapper je haar heeft verknipt. Maar als het zit zoals jij dat wilt, bepaalt dat echt je uitstraling!
Grootste haardrama ooit? Meestal hebben anderen voor mijn haardrama's gezorgd (lees: kappers). Zo heb ik ooit mijn haar laten verven/knippen in het buitenland. Een andere kapper kreeg pech met zijn auto op het moment dat de blondeer in mijn haar zat...... Mijn kapper ging zijn collega helpen met als gevolg dat hij mij vergat. Resultaat was een zeer pijnlijke hoofdhuid met korstjes en blaren! Ik heb ook weleens in een gekke bui mijn haar zelf rood geverfd over een blonde basis heen. Dit resulteerde in oranje haar. Gelukkig kon ik het wel hebben maar ik schrok wel heel erg toen ik in de spiegel keek!
In de rubriek Mijn Haar worden vrouwen en mannen geïnterviewd over hun haar. Je kunt lezen over hun haarzorgen en –rituelen en wie hun inspireert. Wil je ook in deze rubriek staan? Geef je dan op door een mail te sturen naar info@wiewathaar.nl.

Geplaatst op Geef een reactie

The Ultimate Treatment

Een paar dagen geleden onderging ik de Ultimate Treatment van L'Anza. Dit is een herstellend 3 stappenplan op maat. Franck Gielen van L'Anza legt de werking uit: "Dit is de ultieme herstelbehandeling van L'Anza, geschikt voor iedereen die het haar een oppepper wil geven. De kapper kijkt naar de conditie van het haar en stemt de ingrediënten daarop af."
De eerste stap is een dieptereiniging. Mijn haar wordt met een speciale shampoo gewassen en ik geniet van de heerlijke hoofdmassage. Mijn ogen sluiten en ik waan me in een spa. Door deze wasmassage worden alle restjes van stylingsproducten in mijn haar verwijderd. Daarna doet Franck de zgn. rektest. Hij windt een paar strengen haar om zijn vinger en begint er zachtjes aan te trekken. Als mijn haar meer dan 25% rekt, betekent dat het proteïne, ofwel keratine, nodig heeft. Breekt mijn haar onmiddellijk af, dan heeft het juist vocht nodig. Soms, zoals bij mij het geval blijkt te zijn, heeft haar keratine én vocht nodig. Ik krijg twee delen keratine en een deel vocht toegediend. Dit mengsel wordt vervolgens in mijn haar gemasseerd met snelle bewegingen, zodat het goed wordt opgenomen. Ik vraag Franck waarom het maar zo kort hoeft in te trekken. "Dat komt door de nanotechnologie waardoor de moleculen veel kleiner zijn en ze daarom sneller worden opgenomen. Dezelfde behandeling duurde vroeger veel langer."
Na 5 minuten wordt het alweer uitgespoeld en neem ik plaats voor de spiegel. Daar wordt een sealer op mijn haar gesprayd. Dit sluit de schubbenlaag (buitenste laag) van mijn haar af zodat alles goed op z'n plek blijft zitten. Franck vertelt mij dat deze behandeling zo goed werkt omdat dit in de diepste laag van het haar wordt aangebracht, de vezellaag. De meeste thuisproducten gaan niet verder dan de schubbenlaag en daarom was je de daarop volgende keer ook weer uit. Deze behandeling blijft tot ongeveer 8 tot 12 wasbeurten zitten. Franck praat liever in wasbeurten dan in weken omdat de houdbaarheid van een behandeling sterk afhangt hoe vaak je het wast, in de zon zit (of de zonnebank!), je naar de sauna gaat. Deze behandeling is heel goed om voor een kleuring of omvorming te doen. De kleur blijft dan veel langer zitten. Behalve als je je haar blondeert, dan kun je het beter erna doen.

En het resultaat?
Ik voel mijn haar meteen na het uitspoelen en het voelt zowaar wat dikker aan. Wat steviger. Pas als het haar geföhnd is zie ik echt resultaat. Het glanst veel meer en het is echt dikker. Ook valt me op dat het haar minder pluist. En misschien is het verbeelding, maar nadat ik in wat motregen heb gefietst, voelt het nog steeds veerkrachtig aan. Ik borstel als het ware de pluis eruit, waar hiervoor allerlei serums aan te pas moesten komen. Deze behandeling kost tussen de 8 en de 15 euro, afhankelijk hoe uitgebreid hij wordt toegepast. Ik kan me voorstellen dat het met een langere wasmassage wel wat duurder is. Maar dat valt erg mee. Dat kost minder dan een thuismasker en je hebt er bijna net zo lang plezier van. Bovendien is zo'n massage alleen al een cadeautje voor jezelf! Ik krijg nog een paar fijne producten mee die ik de komende weken zeker zal testen.

Van verzorging tot kleur: L’ANZA herstelt, verzegelt en beschermt het haar over de hele wereld.