Home 5 VRAGEN AAN Erin Hawken
De expert

5 VRAGEN AAN Erin Hawken

De Australische Erin en de Nederlandse Floor richtten samen het natuurlijke beauty platform Nourished op, met een ruime selectie van natuurlijke huidverzorging- en make-up voor iedereen. De twee vriendinnen zijn gezondheidsprofessionals (Erin is Chiropractor, Floor is Diëtiste) ze deden jaren onderzoek naar de beste en meest duurzame ingrediënten voor hun eigen beauty merk: Nourished Daily. Wij vroegen één van de oprichters Erin Hawken meer over dit jonge sympathieke merk.

1. Waarom heb je Nourished opgericht? 

Ik ben een Aussie die in Amsterdam heeft gewoond. Toen ik daar woonde miste ik de goede, duurzame huidverzorging, die ik in Australië gewend was. Toen Floor bij mij op bezoek was in Sydney, kon ze eindelijk ervaren wat ik nou bedoelde en daar is het idee van Nourished geboren. Vanuit Nourished is Nourished Daily onze eigen natuurlijke huidverzorgingslijn geboren.

2. De weg er naartoe

Jarenlang kregen we te horen wat mensen misten in ons aanbod. Als beauty experts hebben wij talloze producten getest, maar we vonden niet de beauty basics die we zochten. Dat was een duurzaam, economisch en kwalitatief hoogwaardig beautymerk voor dagelijks gebruik, zonder dat dit de wereld zou moeten kosten. Een merk voor mannen, vrouwen en alles daartussenin, jong en oud. Wij hebben geluisterd naar onze Nourished doelgroep en hieruit is de huidige collectie van Nourished Daily ontstaan.

3. Wat zijn de kernwaarden van Nourished? 

Onze kernwaarden zijn gebaseerd op gezondheid & veiligheid, duurzaamheid en sociale betrokkenheid. We hebben ondertussen meer dan duizend uur gestopt met het onderzoeken en lezen van wetenschappelijke literatuur, ingrediënten, merken en producten. Hierdoor kunnen onze klanten ervan verzekerd zijn dat de producten van Nourished echt milieuvriendelijk en natuurlijk zijn of zoals wij zeggen clean & green

4. Wie is jullie doelgroep? 

Onze klanten zijn zeer divers en dat zijn o.a. de 18-25 jarigen die bewust zijn van het milieu. Zij hebben niet heel veel te besteden, maar ze stellen wel hoge duurzaamheid-eisen aan de producten die ze gebruiken. Clean, dierenwelzijn, vegan & zero-waste zijn belangrijk voor deze groep jongeren. Dan zijn er de 25-34 jarigen, die hun huid zien veranderen en geen chemische producten willen gebruiken. Zij letten op zaken als hormoonhuishouding, vruchtbaarheid en gebruiken liever producten zonder gifstoffen. En dan heb je vrouwen tussen de 35 en 50 jaar, die meer te besteden hebben en het beste willen voor hun ouder wordende huid. Daarnaast willen ze geen producten gebruiken die schadelijk zijn voor het milieu.

5. Hoe 'natuurlijk' is Nourished eigenlijk?

Helaas zijn de termen 'natuurlijk' (natural) en 'schoon' (clean) geen termen die gereguleerd zijn in deze branche. Daarom doen we zelf veel vooronderzoek om er zeker van te zijn dat onze producten en ingrediënten zo natuurlijk mogelijk zijn. Voor ons staat het belang van het milieu, veiligheid van gebruik, gezondheid en dierenwelzijn voorop. Ons team heeft bij elkaar meer dan 20 jaar ervaring in de beautybranche en is wetenschappelijk onderlegd om onze kernwaarden zo goed mogelijk te bewaken. We zorgen voor educatie voor onze klanten en beantwoorden al hun vragen en onzekerheden.