Home Jarige Keune mag zich vanaf nu Royal Keune noemen!
Events & Awards

Jarige Keune mag zich vanaf nu Royal Keune noemen!

Gisteren stond de Amsterdamse RAI helemaal in het teken van het enige en het oudste familieconcern die zich vanaf dag één exclusief heeft gericht op kappers. Keune bestaat 100 jaar en dat werd in stijl gevierd met de familie en de wereldwijde kappersfamilie van haarstylisten uit de hele wereld, die met Keune werken!

Nederlands trots

En dat hebben ze met succes gedaan! Het bedrijf werd later voortgezet door zoon George, die er gisteren ook bij was. George Keune heeft het bedrijf internationaal gemaakt en - nu 93 jaar - zet zich nog steeds vol passie in voor zijn geliefde bedrijf. Inmiddels is de fabriek verhuisd naar Soest en werken beide zoons - George jr. en Eelco - ook voor Keune Haircosmetics.

Keune is ooit in 1922 begonnen in een bescheiden apotheek, die haarproducten ging maken. De oude Jan Keune en zijn vrouw besloten dat ze geen concurrenten van kappers wilden worden, maar liever wilden samenwerken om kappers fijne haarproducten te leveren.

De 1e bestelauto van de firma Keune
Zoon Eelco met zijn vader George Keune op het podium

Een prestatie om trots op te zijn, want inmiddels werken kappers uit meer dan 80 landen met dit Nederlandse haarmerk en dat is zelfs onze koning niet ontgaan. Want vol trots werd gisteren bekend gemaakt dat Keune koninklijk is geworden. Vader en zoon betraden het podium om dit onder luid applaus kenbaar te maken.

Keune is a company with a start-up mindset, backed up by a 100 year experience. And we'll never settle for less than serving you - the salon professional - as your dream business partner.

Eelco Keune

100 jaar geschiedenis in een notendop

Iedereen nam plaats in de RAI, die omgebouwd was tot een feestelijke catwalk en de show kon beginnen.

De bezoekers kregen een armbandje om, dat steeds licht in een andere kleur gaf. Alles tezamen zorgde dat voor een waar lichtspektakel in de zaal.

Eerst kregen we een prachtige haarshow voorgeschoteld, afgewisseld door videobeelden van de hoogtepunten van Keune de afgelopen 100 jaar.

De 20-er jaren met charleston-achtige kapsels en een knipoog naar het permanent, waarvan Keune de eerste was die de vloeistof leverde!

Daarna volgden de jaren 50, de jaren van de haarlak - alweer zo'n succesnummer van Keune. Global Artistic Director Ilham Mestour had iets heel bijzonders neergezet. Prachtige looks, die de ijkpunten van de rijke Keune-historie uitvergroot weergaven.

In de seventies werd haargel geïntroduceerd, ja alweer door Keune! Vaak weten Nederlanders zelf niet hoeveel zij hebben bijgedragen aan ontwikkelingen. Dit was zo'n moment dat je trots kon zijn op de prestaties van landgenoten.

In de 80-er jaren kwamen de bleached blondes en het millenium stond voor de introductie van de mannenlijn 1922 by J.M Keune. Het was een lust voor het oog en toen de show voorbij was, kwam er nóg een show, maar dit keer gericht op de toekomst.

Co-creation met Klibansky

Ook werden die avond limited edition producten gepresenteerd in samenwerking met de kunstenaar Joseph Klibansky. Hij was verantwoordelijk voor het design dat 100 jaar Keune weerspiegelt. Aantrekkelijke verpakkingen die menig hairlover in haar badkamer wil hebben!

Eelco & Joseph

Back to the future

CEO Eelco Keune kondigde de volgende show aan van talent down under. Een team talentvolle haarstylisten uit Australië lieten hun visie zien op de toekomst.

We zagen modellen die robot-achtig aandeden door de flikkerende verlichting, met en zonder mondbedekking (het leek de Handmaids Tale wel!) die soms wat luguber aandeden. Avant garde haar ten top met een Aziatische feel.

Het was een geslaagde avond waar alle Keune kappers en niet in de laatste plaats de familie Keune met plezier op kan terugkijken.