Zo word jij de favoriete klant van je kapper!
Elke 6 weken is je kapper heel enthousiastΒ met jouw haar bezig en word je heerlijk in de watten gelegd (tenminste, als je bij de juiste kapper zit ...). Maar kappers zijn ook mensen en vinden de ene klant toch echt leuker dan de andere. Ook hun echte gedachten houden ze vaak voor zich.Β Deze dingen zal de kapper je nooit vertellen, maarΒ knoop zeΒ in je oren. Dan weet je wat je moet doen om straks hetΒ lievelingetje van jouw kapper te worden!
Dit moet je doen om de favoriete klant van je kapper te worden. Lees hier wat kappers soms Γ©cht denken::
1. Smile!
"We zijn vakidioten. Soms stoppen we zΓ³ veel tijd in een kapsel, terwijl we daarvoor niet altijd betaald worden. Maar een glimlach van de klant is het ons waard!"
2. Betaal ons gewoon
"We stellen het NIET op prijs als vrienden om gratis knipbeurten bedelen, of klanten om korting. Bij ons moet namelijk Γ³Γ³k de schoorsteen branden!"
3. Niet huilen graag!
"We vinden het heerlijk als iemand eindelijk een keer zegt: βik wil eens wat andersβ. Vrijheid, blijheid! Eindelijk kunnen we zelf een keer ons gang gaan. Maar, wanneer iemand met lang haar zegt dat alles eraf mag, kunnen we ook een beetje bang worden. Hoe dan ook, tranen MOETEN voorkomen worden. Koste wat kost!"
4. Kom niet aan ons gereedschap!
"Onze schaar is heilig, blijf er vanaf! Deze schaar heeft ons een fortuin gekost en is NIET bedoeld om papier mee te knippen!"
5. Voer het juiste gesprek
"We houden van een praatje, maar sommige dingen wil je echt niet weten van een klant! βIk heb de laatste tijd zoβn last van mijn darmen! Als ik dan naar de wc moet, dan is de stank niet te harden!β YUCK! Dat hoefde ik niet te weten. Maar alles beter dan een klant die niets zegt. βGa je dit jaar nog op vakantie?β βNee.β En praat alsjeblieft niet als we aan het fΓΆhnen zijn β¦ Het is geen onwil, maar we horen je echt niet!"
Ben je goed op weg, welke dingen doe je al?