Home Zo word jij de favoriete klant van je kapper!
Haarpraat

Zo word jij de favoriete klant van je kapper!

Elke 6 weken is je kapper heel enthousiast met jouw haar bezig en word je heerlijk in de watten gelegd (tenminste, als je bij de juiste kapper zit ...). Maar kappers zijn ook mensen en vinden de ene klant toch echt leuker dan de andere. Ook hun echte gedachten houden ze vaak voor zich. Deze dingen zal de kapper je nooit vertellen, maar knoop ze in je oren. Dan weet je wat je moet doen om straks het lievelingetje van jouw kapper te worden!

Dit moet je doen om de favoriete klant van je kapper te worden. Lees hier wat kappers soms écht denken::

1. Smile!

"We zijn vakidioten. Soms stoppen we zó veel tijd in een kapsel, terwijl we daarvoor niet altijd betaald worden. Maar een glimlach van de klant is het ons waard!"

2. Betaal ons gewoon

"We stellen het NIET op prijs als vrienden om gratis knipbeurten bedelen, of klanten om korting. Bij ons moet namelijk óók de schoorsteen branden!"

3. Niet huilen graag!

"We vinden het heerlijk als iemand eindelijk een keer zegt: “ik wil eens wat anders”.  Vrijheid, blijheid! Eindelijk kunnen we zelf een keer ons gang gaan. Maar, wanneer iemand met lang haar zegt dat alles eraf mag, kunnen we ook een beetje bang worden. Hoe dan ook, tranen MOETEN voorkomen worden. Koste wat kost!"

4. Kom niet aan ons gereedschap!

"Onze schaar is heilig, blijf er vanaf! Deze schaar heeft ons een fortuin gekost en is NIET bedoeld om papier mee te knippen!"

5. Voer het juiste gesprek

"We houden van een praatje, maar sommige dingen wil je echt niet weten van een klant! “Ik heb de laatste tijd zo’n last van mijn darmen! Als ik dan naar de wc moet, dan is de stank niet te harden!” YUCK! Dat hoefde ik niet te weten. Maar alles beter dan een klant die niets zegt. “Ga je dit jaar nog op vakantie?” “Nee.” En praat alsjeblieft niet als we aan het föhnen zijn … Het is geen onwil, maar we horen je echt niet!"

Ben je goed op weg, welke dingen doe je al?