Salonverbouwing
We kregen meer en meer klanten en veel medewerkers. De zaken gingen goed! Tijd voor een update van onze salon, dus een verbouwing. Ideeën op tafel , interieurbouwer kiezen en plan uitwerken. Na het goed bekijken van de bouw- en interieurtekening viel ons een ding op. Namelijk de 'chemiehoek’. Elke salon heeft een chemiehoek, toch?
Hoezo chemie?
Haarverf
Niet veel later kregen we een zwangere dame in de salon. Ze had gelezen dat haarverf schadelijk zou kunnen zijn voor haar ongeboren kind. Ik heb het onderwerp destijds hartelijk weggelachen. Zo erg zal het allemaal toch niet zijn? Als het zo erg was zou de regering allang maatregelen getroffen hebben, toch?
Of toch niet????
Wat is waar?
Dit is DE vraag van deze tijd. Alles is op internet te vinden. Toch spreken de vele informatiebronnen elkaar vaak tegen. We zien door de bomen vaak het bos niet meer. Duurzaamheid, ecologisch, biologisch, groen en natuurlijk zijn de kreten van dit moment. Heel veel bedrijven in iedere branche gebruiken deze kreten als marketingtools.
Hoe kun je gezonder en duurzamer werken? Als kapper ben je nooit klaar met leren. Minimaal elk half jaar is er een nieuwe trend waarvoor we op training of cursus gaan. Verruil een dergelijke 'trend' training eens voor een cursus ingrediëntenleer bij bijv. www.haarvriendelijk.nl. Kijk eens wat dit jou brengt. Inzichten zorgen ervoor dat je meer stappen bewust zult gaan zetten. Klanten zullen het enorm waarderen wanneer ze merken dat je werkelijk weet waar je voor staat.
Vertrouw jij op jouw eigen kennis of volg jij de massa?
Beeld: Arturs Budkevics