Home Coronaproof
Ondernemend

Coronaproof

Even een berichtje uit het Twentse dorp Weerselo. Wat een bizarre tijd hebben we achter de rug en het is nog lang niet voorbij! Hebben we de salon zomaar dicht moeten doen i.v.m. het coronavirus. Wat een rollercoaster van emoties was dat. Plotseling is het virus er, je bent bang, je weet niet hoe en wat en de regels veranderen steeds. Wat is goed en wat niet? Moeilijk, moeilijk.

Maatregelen in de salon

Ik kan zeggen dat ik heel goed naar mijn gevoel luister. Heb van alles aangepast om de salon coronaproof te maken: scherm tussen de wasbakken, scherm bij de balie, hygiëne-zuil buiten, desinfectie-apparaat voor de scharen, wegwerpkapmantels, wegwerp koffiebekers. Na elke klant handen wassen, stoel en toiletje schoonmaken en ook stoel in de wachthoek.

De grote tafel met wat stoelen uit de wachthoek gehaald want ik mag maar 4 klanten binnen hebben( 1 per m2). Daar houden we ons ook heel strikt aan. Buiten hebben we een gezellig hoekje met een bank voor het geval ze even buiten moeten wachten. Als een klant gebruik wil maken van het toilet dan vragen we netjes of ze die ook weer willen reinigen met de speciale doekjes die op het toilet liggen. De handdoek in de wc en is vervangen door papier. Dus voor ons gevoel doen we er alles aan om het niet te verspreiden/ krijgen.

Eerlijkheid

Moet zeggen dat ik laatst een klant had die opbelde om te vragen of haar zoon mee mocht komen die verkouden was. Had wel coronatest gedaan die negatief was, maar dat heb ik vriendelijk geweigerd. Ten eerste voor de andere klanten, maar ook voor mijn eigen gezondheid. Want hij kan mij eventueel ook verkouden maken. Maar het is wel lastig uitleggen, want de klant was van mening dat daar de testen voor zijn. En dat kan ik ook begrijpen. Herkennen jullie deze situatie ook?

Wat ik wel fantastisch vind is dat de klanten netjes bellen en overleggen, want heel eerlijk als een klant keelpijn heeft kun je dat niet zien. Dus bij deze bedank ik mijn vaste klanten voor hun eerlijkheid!!

Respect voor het kappersvak

Wat wel fijn is van deze situatie is dat mensen veel meer respect voor ons prachtige vak gekregen hebben. Ondanks alle maatregelen ben ik gigantisch blij om weer te mogen werken en de klanten mooi en blij te maken. Want als je haar maar goed zit dan voel je je mooier en zelfverzekerder. En ik heb weer mee mogen werken om de trend van de herfst/winter collectie voor Trinity haircare alleen dan wel met het Nederlandse team en niet internationaal maar dat mocht de pret niet drukken. Heb enorm genoten om weer creatief bezig te zijn.

Over een serie voor de Coiffure Award hoef ik ook al niet na te denken, want die gaat ook niet door. Het podiumwerk bij de Nederlandse haarlijn en de trendday Trinity haircare gaan ook niet door helaas en dat zijn juist naast de salon de highlights. We hebben tijdens de lockdown wel veel online trainingen gevolgd om geïnspireerd te blijven. En zo gaat ieder op zijn eigen manier met deze situatie om. Niets is fout, alles is goed. Respect!

Bij deze wil ik iedereen succes wensen en samen staan we sterk!

Dilemma: Wat als de klant de corona regels maar onzin vindt?