Home 5 VRAGEN AAN Marc van de Hare
De barbier

5 VRAGEN AAN Marc van de Hare

Marc is 3e generatie barbier en eigenaar van Van de Hare Amsterdam Barbers in hartje Amsterdam. Ook is hij de founder van het leukste barberevent van Europa: BarberSociety Live, dat jaarlijks op het Westergasterrein in Amsterdam wordt gehouden.

1. Klant die je het meest is bijgebleven

Dat is een jongen die hier al tijdens zijn studietijd kwam en hij zou met zijn vriendin en haar familie naar Bali gaan omdat haar ouders zoveel jaar getrouwd waren, maar hij kon geen vrij krijgen dus is niet meegegaan. Zijn vriendin en de rest van zijn schoonfamilie zijn allemaal omgekomen bij de MH17 ramp. Ja, dat is heel heftig, daar was ik echt kapot van.

2. Meest bizarre voorval in de salon

Er kwam een keer een hele nette dame in de barbershop, mooi mantelpakje aan, sprak een beetje deftig en zij vroeg of ze van het toilet gebruik mocht maken. Ik wees haar waar het was en ze bleef een hele tijd weg. Op gegeven moment begon het enorm te stinken in de zaak en kwam ze naar buiten, bedankte en vertrok. Maar die afschuwelijke poeplucht ging maar niet weg en toen vroeg ik een jongen om even te gaan kijken. Hij kwam kokhalzend terug want wat bleek? Ze had alle muren onder gesmeerd met stront! Daarna laat ik nooit meer zomaar iemand gebruik maken van het toilet, hoe netjes ze er ook uitzien!

3. Meest irritante opmerking die een klant kan maken

Zowel ik als een van mijn medewerkers heeft meegemaakt dat een klant vroeg wat voor studie ik hiernaast nog deed. Of toen ik nog met mijn vader in de zaak werkte, dat een klant de opmerking maakte dat hij dacht dat ik dat alleen deed om mijn vader te helpen.

Alsof kapper geen echt beroep is en iets voor studenten om wat bij te verdienen of wat je doet als hobby! Enorm irritant en beledigend. Ik probeer dan heel duidelijk te maken dat dit mijn werk is en ik hiervoor heb geleerd!

4. Meest ontroerende anekdote in de salon

Ik had een klant die al jaren kwam en van kinds af aan met zijn vader en ooms meekwam. Toen hij ging studeren, spaarde hij echt om nog steeds bij mij te kunnen komen. Dat ontroerde me wel; dat iemand zo graag wil komen, ondanks het feit dat hij het eigenlijk niet meer kan betalen.

Als barbier deel je een lach en een traan met je klanten.

Of een klant die op de stoel zit te huilen als hij je toevertrouwt dat hij een erge ziekte heeft. Dat zijn toch wel ontroerende momenten die je bijblijven. Want je deelt als barbier een lach en een traan met je klanten.

5. Mooiste compliment ooit van een klant

Deze testimonial raakt voor mij echt voor we voor staan: “Dit is een modern familiebedrijf in de klassieke zin des woords. Eigenaar Marc van de Hare (3e generatie) en een groep gepassioneerde medewerkers knippen op hoog niveau voor heel diverse groep van klanten. En creëren daarbij een eigen clubgevoel waar een ieder zich snel thuis voelt.”