5 VRAGEN AAN GLEITON PEDRO

DSC02059

De Braziliaanse kapper Gleiton Pedro was ooit barbier, maar begon zijn carrière in Nederland als dameskapper. Eerst bij mensen thuis en later in salons te Amsterdam. In 2014 startte hij zijn eigen kapsalon ‘GP Studio’ in Amstelveen. Gleiton is een echte kunstenaar met kleur en meester in de balayage techniek. Dit jaar is hij genomineerd voor de TrendVision 2019 Award in de categorie Color Artist. Wij vroegen hem over zijn passie voor haar en zijn favoriete producten.

Hier willen vrouwen ook wel sexy zijn, maar op een meer ingetogen manier.

Gleiton: “Ik woon nu 14 jaar in Nederland en in het begin was dat echt niet makkelijk. Ik kwam hier omdat de economie in Brazilië slecht was. Mijn moeder, die ook kapster was, gaf mij een kappersschaar mee toen ik vertrok. Het was een groot avontuur, ik sprak de taal niet, kende hier niemand en in het begin heb ik moeten werken als schoonmaker om te kunnen overleven. Maar ik had een doel voor ogen en begon met het knippen van klanten thuis. Na 3 jaar besloten mijn vrouw en hier te blijven, we hadden het naar ons zin en ik zag veel mogelijkheden.”

 

Nummer-1

GROOTSTE VERSCHIL MET BRAZILIË?

Latino vrouwen houden meer van glamour en een sexy uiterlijk. Ook zijn vrouwen in Zuid-Amerika veel meer bezig met hun uiterlijk en hebben daar hele duidelijke ideeën over. Nederlandse vrouwen houden het liever subtiel, maar staan wel meer open voor mijn suggesties. Hier willen vrouwen ook wel sexy zijn, maar op een meer ingetogen manier. Ik zie het als mijn uitdaging om vrouwen mee te nemen in de wereld van haarkleur en ze alle mogelijkheden te laten zien. Wat me ook opvalt is dat vrouwen hier minder tijd hebben voor de kapper. De technieken die ik gebruik duren langer omdat ik het haar er zo natuurlijk mogelijk wil laten uitzien. Een behandeling kan wel oplopen tot 6 uur. Maar ik heb goede wifi en koffie en nodig mijn klanten uit om hun laptop mee te nemen om hier eventueel wat te werken. Want als ze het resultaat eenmaal zien, zijn ze altijd blij!

Nummer-2

FAVORIETE PRODUCTEN

DSC02055

Wij gebruiken de producten van System Professional. Ik heb altijd met Wella producten gewerkt, mijn grootvader in Brazilië deed dat al en ik heb nooit een reden gehad om iets anders te willen. Toen ze met System Professional op de markt kwamen, was ik erg enthousiast. Het feit dat de producten worden gepersonaliseerd vind ik geweldig en de samenstelling is niet alleen goed voor het haar, maar ook voor de hoofdhuid. Mijn klanten zijn ook erg tevreden, de producten doen echt wat ze beloven. Vooral haar dat gekleurd wordt, moet goed verzorgd worden en dat doet dit merk heel goed.

Nummer-3

FAVORIETE LOOK

127-IMG_4840

Onlangs heb ik mijn eigen collectie ‘The Power of Color’ gelanceerd. Diverse looks zijn gemaakt voor zowel modellen als influencers. Natuurlijk vind ik alle kapsels mooi, maar mijn favoriet is toch het haar van Talita. Het is gedurfd, maar dan op een subtiele manier. Die balans tussen anders, maar toch draagbaar is wel mijn trademark.

Nummer-4

HOE BELANGRIJK IS KLEUR?

Gleiton-01

Heel belangrijk, maar het resultaat hoeft niet altijd opvallend te zijn. De meeste kleuren uit mijn collectie zijn heel naturel, maar door de vele nuances is het resultaat wel heel sprankelend geworden. Ik wil haar creëren dat alle vrouwen willen. Een brunette moet een brunette blijven, maar ik wil daar wel iets aan toevoegen zoals koper- en chocoladetinten. Niet alle vrouwen hoeven hun haar te kleuren, hun eigen haar kan ook heel mooi zijn. Ik probeer wel altijd de kleur iets levendiger te maken dan hij van nature is. En een kleur moet altijd passen bij de persoonlijkheid van de vrouw.

Nummer-5

NAJAARSTRENDS DIE WE GAAN ZIEN

We gaan in het najaar veel beige-tinten zien. Café latte, karamel voor brunettes; vanille, boter voor blondines. Natuurlijke, warme kleuren met veel contrast. En de populare haarlengte zal veel tot op schouder zijn, niet te lang. Lang haar is leuk voor jonge meisjes, maar schouderlengte past naar mijn mening beter bij volwassen vrouwen.

Comments

comments