Home Kerasilk is nu een hoogwaardig 100% vegan masterbrand
Onze favorieten

Kerasilk is nu een hoogwaardig 100% vegan masterbrand

Onlangs werd Kerasilk een zelfstandig masterbrand en met wie kunnen we daar beter over praten dan met Christel Grootentraast?

Christel is ruim 20 jaar werkzaam in de kappersbranche en inmiddels staat ze al jaren aan het hoofd van Kao Salon Division in de Benelux. Deze drukke baan combineert ze met een gezin dat bestaat uit een man, zoon van 13 en dochter van 7. De passie en warmte van de mensen uit het vak spreekt haar nog steeds aan en โ€œmensen mooier maken met onze productenโ€ is een van de drijfveren die het werk voor haar zo aantrekkelijk maakt.


Kerasilk zelfstandig, waarom?

Het merk bestaat al veel langer onder de Goldwell vlag. Maar we zagen dat de retail markt in haarcosmetica enorm aan het veranderen is. Voor ons als leverancier met een volledig aanbod aan producten, waar onder andere kleur een belangrijk aandeel in heeft, is het lastig om ook een volledig retail merk te onderhouden. Vanwege de ongelooflijke potentie van Kerasilk was dit het moment om uit de schaduw van Goldwell te stappen. Kerasilk is een perfecte aanvulling op ons merkportfolio, dat al bestond uit Goldwell, KMS, Oribe en Varis.

Christel Grootentraast

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel en daar zijn we ontzettend trots op.

Christel Grootentraast

De kernwaarden van Kerasilk

Kerasilk bestaat al meer dan 40 jaar en kenmerkte zich destijds door het gebruik van zijdeproteรฏne in haarcosmetica. Hierdoor kreeg het haar een zijdeachtige zachtheid. Inmiddels hebben we dat ingrediรซnt met de technologie van nu vervangen voor Biomimetic Silk, dat alle eigenschappen heeft van natuurlijke zijde maar wel 100% vegan is. Hiermee vullen we het verlies aan aminozuren in het haar aan. Deze aminozuren raakt het haar kwijt door onder andere wassen, fรถhnen of borstelen. Ook duurzaamheid staat hoog in het vaandel en daar zijn we ontzettend trots op. Het assortiment is compact en bestaat uit een aantal specialistische producten, voor elk haarprobleem of elke haarwens kunnen we wel een oplossing bieden.

Voor welke doelgroep is Kerasilk?

Daar hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan. We richten ons op de โ€˜veeleisende perfectionistenโ€™. Dit zijn vrouwen die houden van natuurlijke schoonheid, mooi haar en bereid zijn daar extra in te investeren. De perfectionist wil perfect haar en verdiept zich erin hoe dat mogelijk is.

Waar zijn de producten verkrijgbaar?

Allereerst richten we ons op de kappers, die met Kerasilk werken. Daar komt de expertise vandaan en dat is waar de consument de producten kan ervaren en advies kan krijgen. Bovendien zijn er ook salonbehandelingen van Kerasilk, waaronder een keratinebehandeling die het haar gladder en steiler maakt. Maar we beseffen ook dat online niet meer weg te denken is en dat consumenten ook op die manier willen zoeken en kijken. Daarom worden de producten ook online aangeboden.

Wij noemen dat een omni-channel strategie, waarbij we ons ook direct richten op de eindconsument. We zorgen er wel voor dat de merkbeleving overal gelijk is en dat deze elkaar versterkt, waarbij we vinden dat je echt een kapsalon moet bezoeken voor de volledige ervaring van het merk.

Duurzaamheid

Door onze biotechnologie zijn we in staat om een 100% vegan masterbrand te introduceren. Daarnaast zijn we gecertificeerd klimaatneutraal door Climate Partner. Met Kerasilk zijn we echt op zoek gegaan naar duurzame alternatieven voor traditionele ingrediรซnten, maar ook hebben we milieuvriendelijke en minimalistische verpakkingen ontwikkeld. Voor de formules van de producten maken we gebruik van onze 40 jaar ervaring en de nieuwste ontwikkelingen in de biotechnologie.

De hoeveelheid verpakkingsmaterialen hebben we tot een minimum teruggebracht en de verpakkingen bestaan zoveel mogelijk uit gerecyclede componenten. Daarnaast letten we er ook op dat deze weer gerecycled kunnen worden. Voor Kerasilk is duurzaamheid echt een heel belangrijke pilaar.

Wat staat er nog in de planning?

Op dit moment kunnen we daar nog niet zoveel over vertellen. We zijn net gestart en daar richten we ons eerst op. Er komen zeker nieuwe producten aan en we gaan door met het ontwikkelen van onze Biomimetic Silk technologie, die daaraan gekoppeld is. Ook houden we de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de consument natuurlijk nauwlettend in de gaten. Maar wat we nu bieden is al een fantastisch en compleet assortiment; niet te groot, maar dat  wel kan voorzien in hetgeen de consument nodig heeft.