"Schrijf artikelen, publiceer een email nieuwsbrief of geef presentaties waarin je genereus ideeën en informatie geeft over een gewenste oplossing. Veel mensen schrikt dit idee af: “Als ik mijn kennis weggeef, zal niemand me meer willen inhuren”. Het gekke is dat het omgekeerde gebeurt. Weliswaar is het zo, dat veel mensen, hoeveel je ook geeft, nooit je klant zullen worden. Maar door te geven, word je door andere mensen steeds meer gezien als iemand die ze graag willen inhuren. Hun vertrouwen groeit dat jij iets voor ze te bieden hebt." Dit zegt Laura Babeliowsky, organisatie-adviseur van Get Clients Now.
En het werkt! Als ondernemers hun angsten kwijtraken om hun kennis gratis te delen, zullen ze merken dat klanten zelf naar ze toekomen. Kappers zijn ook ondernemers die veel kennis over haar en geschikte producten hebben. Als kapper is het een goed idee royaal te zijn met je kennis. Als ik een goede tip van een kapper krijg over een product dat werkt, dan ben ik eerder geneigd die kapper ook mijn haar te laten knippen. Dat is ook het idee achter WieWatHaar; een platform creeëren waar kappers hun expertise kunnen delen door reviews te schrijven over producten uit hun salon. Wie wil nu niet van een kapper horen hoe je een product op de juiste manier moet gebruiken? Of met kappers mee praten op het forum en tips ontvangen bij haarproblemen. De kappers die dit doen zijn zichtbaar als kapper en door op de profielnaam te klikken, gaan de leden naar de pagina van die kapper. Wie weet leidt dit wel tot een nieuwe klant erbij!