Home Jouw mening telt | Geef je klanten korting of iets extra's?
Ondernemend

Jouw mening telt | Geef je klanten korting of iets extra's?

De salons zijn weer een tijdje open en de meeste drukte zal inmiddels weggewerkt zijn. Wat doe jij om je klanten te inspireren om eens wat vaker naar de kapper te gaan?

Over korting geven lopen de meningen uiteen. Korting op een behandeling kan een klant misschien over de streep helpen om vaker naar de kapper te gaan. Sommige salons bieden korting aan als er groots wordt ingekocht. Dus korting bij afname van een strippenkaart voor een X aantal behandelingen.

Of korting bij een volle stempelkaart om klanten te binden en ze na afloop van een X aantal behandelingen te belonen voor hun loyaliteit.

Een extraatje

Een andere manier om je klanten te belonen is door het geven van een extraatje. Dan geeft je geen korting, maar bijvoorbeeld een gratis wasmassage of een gratis shampoo bij afname van een X aantal producten. In dat geval verdien je hetzelfde, maar moet je iets meer leveren. In het geval van een gratis product, je eigenlijke kosten zijn dan alleen de inkoopprijs. Maar vaak heb je dat al goedgemaakt met de verkoop van meerdere producten.

Jouw mening

Wij zijn benieuwd naar jouw mening: geef jij weleens korting of kies je liever voor een extraatje? Of geloof jij helemaal niet in acties om je klant te verleiden? Laat het ons weten, we like to know!