Home FAQ's bij de kapsalon
Stylist

FAQ's bij de kapsalon

Soms heb je van die vragen ... want we willen onze kapper niet voor het hoofd stoten, maar sommige dingen voelen misschien te onbelangrijk om over te bellen. Hieronder een aantal veelgestelde vragen mét antwoorden!

Wat moet ik doen als ik ontevreden ben?

De meeste mensen reageren niet meteen als ze ontevreden zijn met hun kleur of kapsel. Meestal wordt de salon een dag later gebeld of wanneer vrienden het kapsel ook niet zo mooi vinden. Maar wat ook voorkomt is dat ze de styling niet zo mooi vinden en na een paar dagen best tevreden zijn met de kleur of de coupe. Deze klanten bellen dan de dag erna en daarna hoor je nooit meer wat van ze. Maar in de meeste gevallen is het probleem eenvoudig op te lossen en is het beste dat je kunt doen, de kapper te bellen die je heeft geholpen. Kappers vinden dit zelf ook het fijnst want elke kapper wil graag een tevreden klant. Niet bellen, slechte reviews achterlaten of al je vrienden vertellen nooit naar die salon te gaan, helpt jou niet en je kapper ook niet!

Als je kapsel wordt bijgewerkt na een klacht, moet je dan weer betalen?

Dit hangt af van de situatie. Als je van tevoren het eens bent geworden over een kleur en achteraf toch besluit dat blond je niet zo mooi staat, is het logisch dat je moet betalen voor een kleurcorrectie. Maar als je platinum blond haar beloofd werd en het resultaat is eerder grijs, dan kan dit vaak met een toner worden gecorrigeerd en meestal hoef je dan niet te betalen. Maar ook dat hangt weer af van de conversatie die daaraan vooraf is gegaan. Want misschien wilde je wel heel koel platinum en was het haar op de foto die je bij je had ook wel grijzig. Fouten worden over het algemeen kosteloos hersteld. Spijt ervaringen niet. Toch is het hoe dan ook een goed idee om terug te gaan als je niet tevreden bent of spijt hebt. Want er is veel meer mogelijk dan je denkt en dat hoeft niet altijd duur te zijn.

Hoe lang is redelijk voor een kapper om laat te zijn?

Stelregel is dat allen over 30 minuten te lang is. 10 minuten, een kwartier is vrij normaal, omdat het soms heel moeilijk plannen is. Als je daarbij ook meteen vriendelijk wordt ontvangen en wat te drinken krijgt aangeboden, is even wachten niet raar. Maar de kapper moet je dan wel meteen kunnen vertellen hoe lang dat gaat zijn. Bovendien scheelt het ookj of je kapper een keer te laat is, of elke keer. Als dat laatste het geval is, mag je er best wat van zeggen.
Als je zelf te laat bent, is alles na 15-20 minuten te lang en iets waardoor de kapper de hele verdere dag in de problemen kan komen. Je kunt het beste meteen bellen als je denkt dat je wat later bent om te overleggen.

Is het onbeleefd om te bellen of op je laptop te werken bij de kapper?

Een kort telefoontje, maar dan echt heel kort, kan wel als het dringend is. Maar een lang gesprek met je vriendin is geen goed idee. Want als je in de stoel zit en je kapper is met je haar bezig, is het een veel beter idee om advies te vragen over je haar! Welke producten je het beste kunt gebruiken, hoe je het kunt stylen. En bovendien is een lang telefoongesprek dan wel heel onbeleefd, eigenlijk doe je dan net alsof je kapper niet bestaat en omgekeerd zou je dat ook niet zo leuk vinden. Werken op je laptop is dan weer iets anders, maar doe dat - als het echt niet kan wachten - als je zelf moet wachten terwijl je kleur intrekt. Je kapper staat nooit uren naast je, dus gebruik die tijd samen om advies te krijgen over je haar. Jij wilt toch dat je kapsel straks helemaal goed zit?

Kan ik met vieze haren naar de kapper gaan?

Ja, dat kan. Het haar wordt inderdaad gewassen bij de kapper en zolang het natuurlijk niet wekenlang niet gewassen is, hoeft het ook niet brandschoon te zijn. Dat scheelt je weer tijd!

Wanneer kan ik mijn drankje het beste drinken?

Bij de kapper krijg je meestal koffie of thee en soms zelfs een wijntje. Maar als je haar dan gekleurd of geknipt wordt, moet je weer stilzitten! Tenzij je enorme dorst hebt, is het beste te wachten tot de kleur moet intrekken. Geef anders van tevoren even aan dat je je glas wilt pakken. Een plotselinge beweging kan heel vervelend zijn voor je kapper.

Heb jij nog een vraag die hier niet bij staat? Vertel het ons en we gaan op zoek naar antwoorden!