Home De salon van Bert de Zeeuw
Stylist

De salon van Bert de Zeeuw

Bert de Zeeuw vertelt over zijn salon People behind the Mirror in Ede. Bert is al 36 jaar kapper en is al ruim 30 jaar eigen ondernemer. Daarnaast is hij International Redken Artist en geeft hij wereldwijd trainingen en brengt hij tweemaal per jaar zijn eigen collectie uit.

Ik mis vaak een ziel in de salon.

Wat was het concept van deze inrichting?

Het huidige interieur is 1,5 jaar oud nu. Ik wilde mijn klanten datzelfde fijne, huiselijke gevoel geven als je binnenloopt bij een hip koffietentje of een designhotel. Ik zie mijn salon als een ‘feel good’ moment voor mijn medewerkers, want ik ben ervan overtuigd dat als zij zich lekker voelen op hun werkplek, ze dat ook overdragen op hun klanten. Ik geef hen ook de vrijheid om hier en daar hun eigen stempel op het interieur te drukken.

De basis van de salon is de bar, waar eigenlijk alles gebeurt. Daar wordt een drankje aangeboden en advies gegeven. We hebben diverse ruimtes in de salon en afhankelijk van de functie, is de muziek, het licht en daardoor de atmosfeer anders.

Inspiratie waren Williamsburg in New York en het Hoxton hotel in Londen. Dat zijn heerlijke relaxte plekken waar mensen zich thuis kunnen voelen en samenkomen. Ik denk altijd: ‘Think global, act local’.

Hoe zou je het interieur in 3 woorden omschrijven?

Vintage, urban jungle, industrieel.
Een klant zei pas dat ze er niks van begreep omdat ze deze 3 stijlen door elkaar zag in de salon. Ik zei toen dat ze het goed heeft gezien! Ik vind veel salons vaak te bedacht en te ‘clean’, dan zie je te duidelijk de hand van een interieurbouwer ervan af. Ik mis vaak een ziel in de salon.

Waar ben je het meest trots op in de salon?

Op mijn shampoo department. We hebben een glazen wand met schuifdeuren en als je binnenkomt is het ineens een oase van rust met een heerlijke geurbeleving. Elk moment van de dag heeft haar eigen geur. Er is zacht licht en rustige muziek. Elke klant kan kiezen uit 2 massages van 5-10 minuten, hoe druk het ook is. Ik zie dit echt als het 2e hart van de zaak en ben heel trost op het resultaat.

Wat zijn jouw beauty essentials?

Wij vinden kleur en verzorging heel belangrijk en momenteel zijn we een treatment aan het ontwikkelen waarmee we haarverzorging in zgn. balayages kunnen zetten. Want haar bij de aanzet heeft vaak andere verzorging nodig dan de punten. Deze verzorging houdt rekening met de structuur van het haar. Ook geloven we in beschermsprays die het haar beschermen tegen hittestylers. Een van onze bestsellers, die we bij elke klant gebruiken is de One United van Redken. Hierdoor wordt het haar makkelijk doorkambaar en krijgt het meer glans. Echt een onmisbaar product.

Wat zeggen jullie klanten?

Dat een bezoek aan ons echt een momentje voor henzelf is, waar ze tot rust kunnen komen. Wij hebben zelfs een ‘silent appointment’, waarbij alleen het nodige wordt gezegd en verder niets. Ook hebben we een aparte ruimte voor een Silent Appointment De Luxe, daar kan de klant echt helemaal relaxen, zonder geluiden van anderen. Ze kunnen dan zelf bepalen door wie ze geholpen willen worden, welke muziek, echt een behandeling op maat. Wij proberen zoveel mogelijk vanuit de klant te denken.

Staat er nog iets op je wishlist?

Ik zou heel graag nog een eigen YouTube kanaal willen opzetten voor E-learning en webinars. En ik heb nog de wens om Global Director van een mooi kappersproduct te worden. Ik denk ook echt dat ik dat kan! Deze wens deel ik bewust omdat ik denk dat je dat moet uitspreken zodat het ook echt op je pad kan komen.

Dit jaar zal Bert de Zeeuw als Expert van WieWatHaar elke maand zijn kennis delen!