Andreas Kurkowitz vertelt over zijn passie: kleur

0C5A9904

Tijdens de Media Days van Wella in Lissabon presenteerde Global Color Ambassador Andreas Kurkowitz zijn nieuwe collectie én sprak ik met hem over trends & ontwikkelingen op gebied van haarkleur. Andreas heeft ook een salon in Berlijn en hij werkt backstage bij shows van o.a. Acne Studios, Vetements, Givenchy, Balenciaga and Louis Vuitton.

COTY_069

Haartrends

‘Ik denk dat je trends heel goed kunt combineren met de huidige tendens van personalisatie. Het is juist de trend om iemand als individu te zien en voor ieder een eigen, passend kapsel te creëren.

Toekomst van haarverf

Ik ben erg onder de indruk van de nieuwste ontwikkelingen – zoals de intriductie van Koleston Me+ tech. Deze nieuwe kleuringen bieden veel mogelijkheden omdat ze milder zijn voor het haar en de kans op allergieën drastisch terugbrengen. Het is wel een uitdaging om dit soort innovaties te overtreffen in de toekomst, maar natuurlijk wil ik daar graag aan meewerken, al zijn het kleine stapjes die we kunnen maken.

0C5A9834

color DJ*

Dit is een zeer uniek apparaat dat de stylist helpt om klanten nog specifiekere kleuren te geven. Technologie gaat volgens mij de kapper straks nog meer helpen om betere producten op maat te bieden. Ik denk echter niet dat technologie ooit de taak van de kapper over zal nemen, er zullen altijd kappers zijn.

* Color DJ is een nieuw apparaat dat Wella gaat introduceren. Met behulp van een speciale app kan de kapper kleurmaskers op maat formuleren en mengen, die specifiek zijn afgestemd op iedere klant. Momenteel worden ze alleen bij enkele salons in Amerika gebruikt.

Haarverf voor mannen

Deze markt is groeiende, ik heb zelf ook mannelijke klanten die hun haar kleuren. Voor mij maakt het niet uit, man of vrouw, ik behandel al mijn klanten hetzelfde.

0C5A9957

Felle of subtiele kleuren?

Dat hangt van de uiteindelijke look af die je wilt maken. In de salon gebruik ik meestal subtielere kleuren, maar bij sommige klanten kunnen felle, uitgesproken kleuren wel interessant zijn. Bij shows en voor editorial werk zijn fellere kleuren vaak wel heel leuk. Ik vind de combi met subtielere tinten ook prachtig.

Genderless of Barbershops?

Beiden. Er zijn salons die een compleet beautypakket bieden, soms zelfs inclusief een restaurant! Dan wordt de ruimte bijna een co-working concept. Maar aan de andere kant zie je ook steeds meer gespecialiseerde salons zoals ook de barbershops alleen voor mannen. Het hangt van het land en de cultuur af wat aanslaat.

COTY_039

De visie van Coty

De richting die we (Coty & Wella) opgaan voelt steeds authentieker met looks die zijn afgestemd op het individu. De trend is om echt te kijken naar de persoon in de stoel, voordat je gaat beginnen met de creatieve fase en niet andersom. We zien iedere persoon zoals hij of zij is in plaats van een trendkapsel te maken op ‘iemands’ hoofd. Ik vind dat een hele goede ontwikkeling.

Color is the answer …

Kleur is het antwoord op verschillende sensaties.

Comments

comments