Home Jouw mening telt | Zou je ooit een klant weigeren?
Ondernemend

Jouw mening telt | Zou je ooit een klant weigeren?

Sommige klanten kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen en dan is het heel verleidelijk om die persoon de deur te wijzen. Bijvoorbeeld een klant die per se een lichtblonde haarkleur wil, terwijl haar eigen haar meer wegheeft van een droge bos stro. Wat doe je dan?

Ook voor kappers is het belangrijk om met plezier naar je werk te gaan en lastige of klagende klanten dragen nou eenmaal niet bij aan je geluksgevoel op de werkvloer. Daarom kan het soms slimmer zijn om bepaalde klanten te weigeren. Voor jezelf én voor je team.

Maar ook voor de andere klanten, want een afspraak bij de kapper is toch ook een verwenmoment voor velen en nare incidenten in de salon kunnen dat ook voor andere klanten behoorlijk verpesten.

Je visitekaartje

Ze zeggen weleens dat klanten het visitekaartje zijn van de kapper. Daarom kun je soms beter een klant weigeren die iets onmogelijks van je vraagt, zodat er geen kapsels rondlopen van jouw signatuur waar je niet achter staat.

Aan de andere kant wil je als kapper juist klanten aantrekken en niet weigeren, het gaat een beetje tegen de natuur in van de kapper, die het liefst mensen mooi en blij wil maken. Een dilemma dus bij lastige klanten!

Jouw mening

Wij zijn benieuwd naar jouw mening; zou je ooit een klant weigeren? En zo ja, op welke gronden? Heb je dit weleens meegemaakt? Laat het ons weten, we zijn benieuwd naar jouw mening!