Home 5 VRAGEN AAN Nyma van Gastel
Ondernemend

5 VRAGEN AAN Nyma van Gastel

Na haar studie communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, werkte ze jaren als online marketeer en project manager voor grote bedrijven. Maar toen Nyma van Gastel tijdens de lockdown moest thuiswerken en vaak bij het bedrijf van haar ouders over de vloer kwam, zag ze enorme kansen voor Solo Industries en begon ze er steeds meer voor te voelen om in haar vaders voetsporen te treden. Met haar kennis over online media en e-commerce zag Nyma een grote toegevoegde waarde voor zichzelf in de kappersbranche en volgt ze per 1 april haar vader op als general manager.

1. Waarom heb je voor Solo Industries gekozen?

Ik kende het bedrijf natuurlijk goed, had een aantal jaar geleden al eens meegelopen en tijdens de lockdowns heb ik Solo nog beter leren kennen. Ook had ik er al jaren gesprekken over met mijn ouders en op gegeven moment vroeg mijn vader mij wat mijn rol binnen het bedrijf zou kunnen zijn. Want het is nooit de bedoeling geweest dat ik zomaar als ‘dochter van’ even het bedrijf zou gaan leiden. Ik moest zelf echt iets kunnen toevoegen. Daar ben ik toen over gaan nadenken, want het is een prachtig bedrijf dat mijn ouders hebben opgebouwd.

Het is nooit de bedoeling geweest dat ik zomaar als ‘dochter van’ even het bedrijf zou gaan leiden.

2. Welke uitdagingen zie je op je pad?

Nyma met haar ouders

Voor mij persoonlijk zie ik het straks als een uitdaging om naast mijn ouders te gaan werken en hun succes te evenaren of zelfs te verbeteren. Dat vind ik best spannend. Maar ondanks de turbulente corona-jaren heeft het bedrijf gelukkig kunnen doorgroeien. Dat komt ook omdat we een goed en sterk assortiment aan exclusieve merken hebben, die productinhoudelijk vooruitstrevend zijn in waar de markt behoefte aan heeft. Dat is een hele goede basis om mee te starten. Natuurlijk heb ik zelf ook een aantal speerpunten waar ik aan wil werken. Die zie ik dan ook als mijn toegevoegde waarde.

3. Welke veranderingen kunnen we verwachten?

Mijn 4 speerpunten zijn: professionalisering, digitalisering, educatie en nieuwe business opportunity’s. Met professionalisering bedoel ik dat de manier van werken qua communicatie, rapportage, evaluatie naar een hoger niveau getild kan worden. Door mijn werkervaring bij grote bedrijven denk ik dat ik een betere structuur kan aanbrengen binnen Solo. Gelukkig staan zowel mijn vader als moeder heel erg open voor dit soort veranderingen. Dat geeft mij ook een positief gevoel om hierin te stappen.

Natuurlijk zijn ze heel nauw betrokken bij het bedrijf en blijven ze ook de komende jaren werkzaam in de organisatie. Ze zijn ooit als kapper begonnen en weten ook alles over de producten. Die kennis zal ik nooit kunnen brengen, maar met mijn achtergrond kan ik het bedrijf ook op gebied van digitalisering veel bieden.

Natuurlijk zijn ze heel nauw betrokken bij het bedrijf en blijven ze ook de komende jaren werkzaam in de organisatie. Ze zijn ooit als kapper begonnen en weten ook alles over de producten. Die kennis zal ik nooit kunnen brengen, maar met mijn achtergrond kan ik het bedrijf ook op gebied van digitalisering veel bieden. Ik denk dan aan e-commerce. We gaan een B2B webshop opzetten, die naadloos aan de voorraad is gekoppeld. Zo kunnen onze klanten (de kappers) heel gemakkelijk ons hele assortiment bekijken en bestellen. Daarnaast wil ik ons assortiment op den duur gaan uitbreiden met scharen en tools.

Wij willen exclusief blijven voor de professionele kapper.

4. Hoe is jullie assortiment nu samengesteld?

Solo Industries heeft 5 merken, dat zijn Nook, N\O Creative Haircare, Funky, Gents en Be Hair. Deze 5 merken zijn al jaren vooruitstrevend als je kijkt naar ingrediënten, natuurlijke- en vegan verzorging. Al onze merken zijn duurzaam en bevatten geen schadelijke stoffen. Nook en N\O hebben bovendien ammonia- en PPD-vrije haarkleuringen. Eigenlijk hebben we voor elke kapper wat wils: van complete verzorgingslijnen en haarkleuringen voor salons tot ZZP kappers, specifieke stylingproducten en onze mannenlijn Gents. Als het gaat om duurzame haarverzorging is Nook ons meest vooruitstrevende merk.

Wij willen exclusief blijven voor de professionele kapper en garanderen dat onze producten nooit bij de groothandels verkrijgbaar zullen zijn.

5. Waar staat Solo Industries over 5 jaar?

Ik hoop dat wij over 5 jaar nog steeds een solide en betrouwbare partner zijn voor de kapper met een kwalitatief hoogwaardig aanbod met een eco-inspired mindset. Daarnaast wil ik dat onze dienstverlening is uitgebreid en geprofessionaliseerd met een goedlopend educatieprogramma. Ook wil ik ervoor zorgen dat dezelfde service en (kappers)kennis die mijn ouders altijd konden bieden behouden blijft. We hebben een goed en sterk team, waardoor ik verwacht dat dit zeker moet gaan lukken!