Home 5 VRAGEN AAN Jessie Manders
Stylist

5 VRAGEN AAN Jessie Manders

Ze is pas 24 jaar en heeft al haar eigen salon in Boekel, die heel toepasselijk ‘Imperfectly Perfect’ heet. Want Jessie gelooft dat iedereen een kapsel verdient dat bij hem of haar past en zo maakt ze de haardromen van haar klanten werkelijkheid.

Ik geloof in een lange termijn relatie met mijn klanten en kijk verder dan één behandeling.

1. Hoe vervul je de haardromen van je klant?

Het verschil tussen mijn salon en vele anderen is dat ik alleen op abonnementbasis werk. Ik geloof namelijk in een lange termijn relatie met mijn klanten en kijk verder dan één behandeling. Ik bied mijn klanten diverse knip en kleur pakketten, inclusief treatment behandelingen en producten voor thuisgebruik. Vooraf heb ik dan een uitgebreid adviesgesprek van een half uur. Zo maken we een passend plan en garandeer ik iedereen mooi haar, het hele jaar door. Dit heet 'The Authentic Hair Plan'.

Het was best spannend, want toen ik hier begin dit jaar mee begon kwam de lockdown. Maar inmiddels is het zo druk dat ik zelfs een klantenstop heb! Natuurlijk zijn er in het begin wel klanten afgevallen, maar dat werd al snel aangevuld door anderen, waardoor ik nu een klantenkring heb die echt bij mijn visie past.

2. ‘Verander je haar, dan verander je jezelf’. Waarom staat dit op je website?

Ik kijk echt naar wat de klant wil uitstralen en hoe die persoon is. Dat heeft alles te maken met de connectie tussen de buiten- en de binnenkant van iemand. Ik vind het belangrijk dat de klant kan zijn wie hij of zij is en zichzelf daardoor nog mooier te laten vinden.

Als je je zelfverzekerd voelt door je kapsel, dan straal je dat ook uit. Je kunt het een niet los zien van het ander. Ik werk het liefst met haar dat de klant van nature heeft en kijk hoe het haar de persoonlijkheid van mijn klant versterkt. Hierdoor is het kapsel passend, zal de klant zich goed voelen en lekker in haar vel zitten. De klant blijft zichzelf, maar dan wel met een klein beetje magie.

3. Waarom werk je met Olaplax?

Zodra een kleuring uitgespoeld is, voel ik meteen hoe stevig het haar door Olapex wordt.

Hiervoor werkte ik met andere ‘plexen’, maar geen Olaplex. Ik heb voor dit merk gekozen omdat de kwaliteit onovertroffen is. Zodra een kleuring uitgespoeld is, voel ik meteen hoe stevig het haar door Olapex wordt. Ook merk ik echt dat het haar na het blonderen minder fragiel is. Bovendien vind ik de producten voor thuisgebruik en de treatments heel fijn. Dat hoor ik ook terug van klanten, ze vertellen mij dat hun haar sterker is, minder snel afbreekt en daardoor langer wordt!

4. Wat adviseer je klanten die terugkomen van vakantie?

Eerst kijk ik naar de haarkwaliteit, want alles begint tenslotte met gezond haar. Als het haar beschadigd of droog is, zal geen een kleur mooi blijven zitten. Het beste is om het haar na de vakantie eerst te detoxen.

Veel mensen hebben in chloorwater gezwommen of het haar gewassen in het buitenland waar het kraanwater van slechte kwaliteit kan zijn. Na de detox raad ik een Olaplex- herstelbehandeling aan om de structuur van het haar weer op te bouwen. Meestal knip ik ook de punten wat bij, zodat het haar weer mooi valt.

Tijdens de vakantie adviseer ik om het haar goed te hydrateren, eigenlijk net zoals je dat bij de huid doet. Zo voorkom je beschadiging en uitdroging achteraf.

LEES OOK: Hoe bescherm ik mijn haar in de zomer?

5. Wat worden de najaarstrends?

Eigenlijk krijg ik altijd een beetje jeuk van het woord ‘trends’. Dat komt omdat mensen soms bij me komen met een plaatje van een kapsel, terwijl dat dan absoluut niet bij die persoon staat. Ik geloof meer in een passende look, ongeacht wat de trend is. Een kleurtrend is best leuk, maar nog belangrijker is dat een bepaalde haarkleur bij de huidskleur past. Voor mij staat een persoonlijke aanpak voorop, ongeacht wat de trends zijn.