WieWatHaar Awards 2021 | Davines
Davines is niet zomaar een merk! Dit Italiaanse kappersmerk won de WieWatHaar Award 2021 in de categorie INNERBEAUTY - Merk en overtuigden de vakjury. "Dit merk is een voorloper als het gaat om innovatie op het gebied van sustainable beauty. Ademt innerbeauty ten voeten uit. Aandacht voor inclusiviteit, multiculturalisme en duurzaamheid. Mooie kernwaarden, die duidelijk vanuit theorie naar praktijk worden omgezet.", luidde het juryrapport. Meer weten over dit merk? We spraken met Monique Joosten, Marketing & Education manager bij Davines Nederland.
Monique Joosten werkt sinds ruim 2 jaar met heel veel plezier als Marketing & Education Manager bij Davines.
1e reactie toen je hoorde dat je gewonnen had?
Fantastisch, en juist in deze categorie waarbij het om het totaalconcept gaat en om meer dan alleen producten! Dat salons dit waarderen, daar zijn we heel trots op!
Wat maakt dit merk zo bijzonder?
Duurzaamheid zit diepgeworteld in ons DNA.
Monique Joosten
Bij Davines zijn we al meer dan 25 jaar bezig met duurzaamheid en al sinds die tijd lopen we voor in het streven naar duurzaamheid. Duurzaamheid zit diepgeworteld in ons DNA en we streven naar duurzame schoonheid, zonder concessies te doen voor wat betreft de kwaliteit en werking van onze producten. Sinds 2016 zijn wij B Corp gecertificeerd. Dit betekent dat we met veel passie en inzet de hoogste standaarden op het gebied van transparantie en duurzaamheid nastreven. Onze missie is niet voor niets: “To do our best for the world, creators of good life for all, through ethics, beauty and sustainability”.
Wat Davines heel puur en onderscheidend maakt, is de transparantie.
Familiebedrijf
Davines is een familiebedrijf en de connectie met onze salons is heel hecht. We beschikken in Parma een eigen in-house research & development laboratorium.
We gebruiken voornamelijk en waar mogelijk natuurlijke ingrediënten, zo veel mogelijk biologisch afbreekbare ingrediënten en verpakkingen, vrijwel alle producten zijn vegan en we gebruiken zoveel mogelijk gerecyclede materialen en circulair plastic (gerecycled of bio-based). En uiteraard zijn alle producten dierproefvrij.
Sinds de laatste jaren zijn ‘duurzaam’ en ‘biologisch’ hot-topics en proberen steeds meer bedrijven zich in te zetten voor duurzaamheid. Door deze positieve verandering is het heel moeilijk om je als merk te onderscheiden, want hoe is het voor klanten en consumenten te zien of je nu echt duurzaam bent?
Wat Davines heel puur en onderscheidend maakt, is de transparantie. Nergens beweren we dat een product of project perfect is, wel communiceren we wat de doelen zijn en in hoeverre we deze behalen. Klanten en eindgebruikers hebben inzicht in de herkomst van ingrediënten, natuurlijkheid, biologische afbreekbaarheid, etc.
Zorgen voor een mooiere wereld
Dat doen wij door kwalitatieve producten en mooie projecten. We kijken altijd naar het effect op alle betrokken partijen, van toeleveranciers tot salons en consumenten. Door te zorgen voor jezelf en voor de mensen en de wereld om je heen, heb je zelf invloed en impact om van de wereld een mooiere en betere plek te maken.
Feedback van klanten
Dat Davines ook echt voelt als een familiebedrijf en klanten zich gewaardeerd voelen als partner. Zowel in Nederland als op ons hoofdkantoor in Italië vinden we het belangrijk dat klanten zich thuis voelen. We luisteren naar de klant. Daarnaast wordt ook de transparantie en de kwaliteit van de producten enorm gewaardeerd.
Waarom belangrijk om je te verdiepen in een product?
Omdat een goed product meer is dan alleen de ervaring die het product biedt. Kwalitatieve ingrediënten, eerlijke behandeling van alle betrokken partijen en partners en de impact op mens en milieu zijn zeer belangrijke factoren om te bepalen of een product of merk goed is.
Daarom naar de kapsalon!
De stylist kan als geen ander adviseren welke kleur en styling het beste bij de klant past. De kennis en ervaring die zij hebben, zorgen ervoor dat zij de klant van perfect advies kunnen voorzien, ook voor de professionele producten die zij thuis het beste kunnen gebruiken om nog langer plezier te hebben van hun (nieuwe) look. De werking, houdbaarheid en kwaliteit van professionele producten is niet te evenaren! Daarnaast is een salonbezoek natuurlijk een feestje; een moment van ontspanning en tijd voor jezelf!