Home Diversity matters
BEWUSTWORDING

Diversity matters

Een zebra veulentje herkent haar moeder aan het unieke patroon van de strepen. Ook wij mensen zijn zo ontwikkeld dat we ons vooral kunnen oriënteren vanuit het zien van verschil. We willen tenslotte allemaal heel graag dat onze kinderen en eigenlijk alle mensen waar we van houden ons overal, ook in een drukke winkelstraat, feilloos kunnen herkennen en omgekeerd.

Het is opvallend dat er tegenwoordig gesproken wordt over een nieuw normaal terwijl de tijd die achter ons ligt eigenlijk helemaal niet normaal was. Kijken we achterom dan zien we een tijd van verdeeldheid. Een tijd waarin het zelfs in de tweede kamer bijna normaal was dat we mensen beoordelen of nog erger veroordelen omdat ze er zogenaamd anders uit zien. Accepteer het nu maar, we zijn allemaal anders. Het zijn vooral de heel onzekere mensen, de mensen die vooral niet zichzelf durven zijn die de wereld in tweeën willen delen. Dit zijn mensen die zoeken naar overeenkomsten en deze vaak misbruiken. Ze proberen in een zee aan diversiteit een kudde van overeenkomst te creëren waar zij zich anoniem in kunnen verstoppen. Maar de overeenkomsten zijn marginaal. Zo bestaan er geen blanken en geen zwarten. Geen enkele blanke is wit en geen enkele zwarte is zwart. Kijk eens goed naar de mensen om je heen en laat de pracht van diversiteit, uniciteit en authenticiteit bij je binnenkomen. Dát is pure rijkdom.

Uniek esthetisch kapitaal

Vanaf onze geboorte beschikken we allemaal over ons eigen unieke persoonlijk kapitaal. Dit bestaat uit drie elementen en deze zijn net zo waardevol als edelmetalen. Naast ons fysieke en mentale kapitaal, dure woorden voor lichamelijke en geestelijke gezondheid, hebben we ook ons esthetisch kapitaal, ons uiterlijk. En net als met goud, zilver en platina geldt, hoe unieker en schaarser het is, des te groter de waarde. Daarmee is ieder persoon van onschatbare waarde. Als BeautyBank zetten we ons daarom in voor het esthetisch kapitaal van Nederland. Hoe meer mensen blij zijn met wie ze zijn en hoe ze zijn, des te groter is de kracht, het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van de Nederlandse samenleving. Een grote diversiteit, met zelfvertrouwen en eigenwaarde betekent een sterke gemeenschap en een groot Beauty Nationaal Product. 

Het zijn juiste de verschillen die de wereld kleur geven en zo mooi maken

Wat betekent dit concreet?

De BeautyBank zet zich, met steeds meer aangesloten beauty-professionals, in voor het esthetisch kapitaal van die mensen die zelf de financiële middelen niet hebben voor een behandeling. Wij zien dat de aandacht van een professional in uiterlijke verzorging een eerste levensbehoefte is, net zo belangrijk als investeren in een gezond lichaam en een gezonde geest. 

Uniek, stralen, sterk

We zijn allemaal uniek, dat zouden we moeten omhelzen en vieren. Het zijn juiste de verschillen die de wereld kleur geven en zo mooi maken. Elke dag weer zetten aangesloten beauty-professionals cliënten, die via de BeautyBank komen, in hun kracht. Ze laten ze stralen vanuit het herontdekken en versterken van de eigen unieke schoonheid, halen de authenticiteit naar boven en versterken daarmee het zelfvertrouwen en de eigenwaarde. Lees de verhalen en ervaringen op de nieuwe website van de BeautyBank en maak de BeautyBank ook jouw Vooruitkijkspiegel. 

Auteurs: Ronald en Karin Edwards, oprichters van de BeautyBank

Foto: Maurits Bausenhart