Home Moeite met je verkoop in de salon? Lees deze expert tips!
In business

Moeite met je verkoop in de salon? Lees deze expert tips!

Verkoop in de beautysalon is schijnbaar niet vanzelfsprekend. Schoonheidsspecialistes zijn vaak angstig om te verkopen en doen allerlei aannames.

Verkoop komt vaak op het tweede plan, helaas is dat tijdens de lockdown ook weer gebleken. En dat is jammer, want er valt zoveel te halen. Klanten willen niets liever dan advies van hun eigen huidspecialist!

Online advies

De schoonheidssalons die hun pijlen wel op de verkoop hebben gericht, zijn in deze lockdown veel drukker geweest met verkoop, online advies en online workshops. Het voordeel daarvan is meer contact met hun bestaande klanten, een zinvolle invulling wat werk betreft en extra inkomsten.

Iedere consument heeft recht op een goed advies.

Ook nu, terwijl we weer aan het werk zijn, blijft het belangrijk dat je door middel van een goed advies je verkoop boost. Iedere consument heeft recht op een goed advies. Vaak adviseren we maar een beetje en praten we veel over gezellige dingen. Maar dat is zonde van je kostbare tijd, die je met de klant hebt. De klant komt naar jou - de professional - voor haar huis en verwacht daar ook advies over. Zo'n advies zou altijd gepaard moeten gaan met de producten die daarbij horen.

Verkeerde aannames

Een aanname is bijvoorbeeld dat heel Nederland het financieel zo slecht heeft dat er geen geld zou zijn voor producten. Maar er zijn genoeg consumenten die gewoon hun salaris hebben ontvangen en dit moeilijk uit kunnen geven omdat de winkels en de horeca nog grotendeels dicht zijn. Ook hier liggen kansen. Neem de tijd om te vragen en te luisteren naar de behoefte van de klant. Je klant zal je dankbaar zijn!

Tekst: Matthia de Jong