Voor het eerst heeft Wella Professionals achter de schermen mogen werken bij de AW 2106 mannenshow van Vivienne Westwood. En natuurlijk werd de creativiteit van Global Creative Director Eugene Souleiman ingezet! De show heeft plaatsgevonden op zondag 17 januari 2016 in Milaan.
Het verhaal achter de collectie
De Autumn Winter 16 ‘Be Specific’ collectie van Vivienne Westwood MAN is geïnspireerd door drie karakters: de crimineel, de boer en de grappenmaker. Deze contrasterende persoonlijkheden zijn tot leven gebracht door verschillende texturen en patronen, zoals wollen kleermakerswerk naast luxe sportkleding, met in de make up een erg vrouwelijke touch zoals lange, vrouwelijke wimpers naast woeste nepnagels. Eugene voegde daar nog een contrasterende laag aan toe door de kapsels een ruige textuur te geven.
De techniek
Elk model had een onderscheidende en individualistische look had die bij hun haarlengte en uitstraling paste. Maar ook was er een raw edge die samenging met vrouwelijke make-up. Deze make-up bestond uit nepwimpers en de verfijnde, op maat gemaakte mode.
Wanneer de Elements Leave-In Conditioner en de EIMI Sugar Lift aangebracht waren, gebruikte Eugene zijn handen om de producten in te masseren, waardoor er een willekeurige textuur gecreëerd werd. Terwijl er een diffuser gebruikt werd om het haar te drogen, rolde Eugene stukjes haar om zo de lengtes op te breken.
Wat vinden jullie van de make-up voor deze mannen?
Wat vinden jullie van deze mannen met make-up?