Samen sterk: Het Kao Salon Industry Recovery Initiative
Kao Salon Division - met de merken Goldwell, KMS en Oribe - introduceert het Kao Salon Industry Recovery Initiative. Dit initiatief om salons na de COVID-19 crisis te helpen bij het herstel en de wederopbouw bestaat uit drie programma's. Deze programma's bieden professionals tastbare middelen om ervoor te zorgen dat hun bedrijven niet alleen worden hersteld, maar ook floreren in de komende maanden.
Door samen te werken zal de branche groeien en bloeien, daarom heeft Kao Salon zich gecommitteerd aan:
- Opschorten van facturen totdat de sluitingsplicht voor salons door de lokale overheid wordt opgeheven
- Sponsoren van free-to-industry mogelijkheden om inzicht en informatie te krijgen over zakelijk herstel
- Bieden van tastbare steun aan lokale salonorganisaties om activiteiten te ondersteunen die zowel de stylisten als hun salons ten goede komen
- Doneren van producten aan liefdadigheidsorganisaties voor medisch personeel en mensen die het nodig hebben
- Samenwerken met lokale vakpers en brancheorganisaties om informatie te presenteren over ondersteunende overheidsprogramma's en hun details en tijdschema's
- Werken met salonklanten om te komen tot een ondersteunend plan voor succes bij heropening
- Creëren van een gesponsorde digitale consumentencampagne om een "#WorthTheWait" consumentenbeweging te inspireren met een oproep aan klanten om geduldig te wachten op hun stylisten in plaats van zelf thuis aan de gang te gaan
We zijn ontzettend blij dat we zo’n omvangrijk en krachtig pakket van middelen kunnen bieden voor onze salons en stylisten in de Benelux, die moeite hebben om het effect dat COVID-19 heeft gehad op hun bedrijven aan te pakken en we zijn ervan overtuigd dat door hen te helpen zich nu te richten op het herstel, ze de basis kunnen leggen voor een succesvolle heropening van hun salons.
Christel Grootentraast, General Manager Kao Benelux, Salon Divisie
#Creativity Never Stops
Omdat Kao Salon van nature begrijpt dat het tonen van creativiteit de levensader van de branche is, is #CreativityNeverStops gecreëerd om stylisten in staat te stellen hun vaardigheden meteen te onderhouden en te verfijnen via:
- Toegang tot digitale en online educatieprogramma's die steun en inspiratie bieden aan stylisten die noodgedwongen thuis zijn
- De transformatie van de jaarlijkse Goldwell Creative Awards naar een volledig virtuele ervaring, waarbij de inzenddata zijn aangepast om de deelname te verruimen
#KaoSalonFamily
En dienend als een constante herinnering aan klanten dat de focus van Kao Salon ligt op hun individuele herstel, is #KaoSalonFamily gestart met:
- Delen van hyperrelevante berichten van hoop en positiviteit via het Kao Salon netwerk
- Zorgen voor communicatietrajecten voor stylisten en salons om hun zorgen en vragen kenbaar te maken
- Bieden van community en verbinding door stylisten en salons rechtstreeks uit te nodigen om zich te verbinden met de organisatie door middel van doorlopende, virtuele aanspreekpunten
Cover: CDC