Home Zo schrijf je een eerlijke review over je kapper
Hair update

Zo schrijf je een eerlijke review over je kapper

Een onderdeel van Wiewathaar is de stem van de consument. Wij bieden een online platform waar jij, als klant je stem kunt laten horen over je salon. Daarmee help je andere consumenten met het kiezen van hun kapper én - nog belangrijker - je laat de kapsalon weten wat je vindt! Een tevreden klant is goud waard en daarom mag de kapper best beloond worden voor zijn of haar goede diensten. Ook al ben je niet (meer) op zoek naar een kapper, je gunt jouw kapper toch een pluim na een goede knipbeurt?

VERKNIPT

Ook als je niet tevreden bent is het belangrijk dat je jouw stem laat horen. Dat houdt de kapper alert en zo kun je anderen waarschuwen voor een nare ervaring. Maar wees wel bewust van de macht van je stem en blijf eerlijk. Een slechte beoordeling op internet kan heel vervelend zijn voor een kapsalon. Neem daarom altijd eerst contact op met de kapper zelf. Misschien wordt je wel uitgenodigd om terug te komen zodat de kapper kan kijken wat er aan te doen is. Kappers zijn ook mensen en iedereen maakt weleens fouten. Als je kapper de situatie vervelend vindt en aanbiedt te helpen, kun je beter geen slechte review schrijven. Schrijf er in ieder geval wel eerlijk bij dat je kapper het probleem probeerde op te lossen.Kappers kunnen trouwens zelf reageren op reviews of testimonials over hun salon. Het kan dus zijn dat je kapper je via deze website uitnodigt om terug te komen.

REALISTISCH

Blijft eerlijk en zorg dat je verwachtingen realistisch zijn. Niet iedereen heeft het haar van Jennifer Aniston en je kunt wel een foto meenemen, maar dat is geen garantie dat jouw lokken er ook zo uit gaan zien. Een kapper kan jouw haar knippen en je een behandeling geven. Daardoor kan de textuur van je haar verbeteren en een goed geknipt kapsel zorgt dat je haar beter valt. Maar je krijgt er geen ander haar door. Verwacht daarom ook geen wonderen en geef de kapper geen schop na als dat niet is gebeurd.

SLECHTE TESTIMONIAL

Dat allemaal gezegd, wat kun je wel van een kapper verwachten? Dat je kapper de tijd voor je neemt en naar je luistert. Dat hij goed naar je haar kijkt, je advies geeft en je daardoor behoedt voor teleurstellingen. Een kapper die zijn vak verstaat zal geen wonderen beloven maar je vertellen wat je mogelijkheden zijn met jouw haartype. Daarbij kijkt een goede kapper ook naar je stijl en persoonlijkheid. Je kapsel moet tenslotte en reflectie zijn van wie jij bent en een vakman heeft daar oog voor. Een kapper die alleen maar oog heeft voor zichzelf of liever met een collega praat dan met jou is geen goed teken. Als jij jezelf overlevert aan de knipkunsten van je kapper ben je kwetsbaar en een kapper moet zich dat realiseren en je op je gemak stellen. Daarbij moet hij je natuurlijk ook goed knippen! Als een kapper je op alle punten teleurstelt en nadat je er iets van zegt, zich daar niets van aantrekt, is een slechte testimonial wel op zijn plaats!

HOE SCHRIJF IK EEN TESTIMONIAL?

Zo ziet het invulscherm eruit
  1. Zoek eerst je kapper op waarover je een testimonial wilt schrijven.
  2. Als je op de salonpagina bent, kunt je klikken op 'post testimonial' en dan verschijnt een venster.
  3. Je kunt een cijfer van 5 tot 10 geven en een korte omschrijving om je cijfer toe te lichten. Doe dat kort en bondig, maar leg wel uit waarom je iets vindt. Opmerkingen als 'ik was niet tevreden' zegt een ander niets. Bedenk wat je zelf zou willen weten voordat je naar een nieuwe kapper gaat en probeer die informatie in je testimonial te verwerken.

BEN JE ER KLAAR VOOR?

Je hoeft nu allen nog maar je salon te vinden en te reviewen. Dat mag je huidige kapper zijn, maar ook een kapper van een tijdje geleden. Hoe meer testimonials hoe beter, zo help je andere kappersbezoekers en houd je de kappers scherp. Bovendien, wie wil nu niet zijn/haar stem laten horen? Succes!

Laat een review of testimonial achter voor jouw kapper! Zoek hier je salon. Staat je salon er niet bij? Laat het je kapper weten of mail naar info@wiewathaar.nl