Een beautysalon & barbershop voor mensen op de vlucht

BWC-lesbos

Wij vinden het zo normaal: even naar de kapper of af en toe eens je nagels lakken. Een nieuwe coupe of een ander kleurtje. Voor zoiets bel je ‘gewoon’ de kapper. Maar als je op de vlucht bent en alles achter hebt moeten laten, heb je letterlijk wel andere dingen aan je hoofd en kan een ‘bad hair day’ je waarschijnlijk niet zo boeien. Dan ben je überhaupt al blij dat jij en je gezin de overtocht hebben gered en jullie nog in leven zijn. Maar als je bijvoorbeeld maanden in een kamp op Lesbos zit, niet mag werken en niet weet wat hierna zal komen, is het lastig om maar ‘blij’ te blijven met je situatie. Wat je dan nodig hebt, is aandacht van mensen die je willen helpen.

BWC-lesbos (1)

En dat heeft de stichting Because We Carry gedaan. Zij zijn naar Lesbos gegaan om het leven voor de mensen daar draaglijker te maken door initiatieven op te starten die weer perspectief bieden en verveling tegengaan. Een van die initiatieven was een beautysalon en een barbershop. Niet echt ideaal omdat er weinig middelen waren, maar het was een begin en wekelijks worden er vele mensen blijgemaakt met een behandeling.

Zelfvertrouwen

BWC-beautysalon (2)

Wij gaan de mensen van Because We Carry helpen om die beautysalon en barbershop mooier te maken, zorgen dat er voldoende producten zijn en daarnaast willen we de mensen daar opleiden, zodat zij op hun beurt die kennis weer kunnen doorgeven aan anderen. Kortom, wij willen deze mooie initiatieven naar een hoger niveau tillen! Want je kunt je toch niet voorstellen dat er zoveel ellende is op slechts 4 uur vliegen van Nederland! Natuurlijk is het ‘maar’ een druppel, maar vele druppels vullen een emmer en omdat wij de beautybranche goed kennen, is dit wat wij kunnen bijdragen. Iedereen die wel eens bij de kapper of barber is geweest, weet hoeveel zelfvertrouwen je kunt krijgen van een nieuwe look en wat persoonlijke aandacht, waardoor je je speciaal voelt. En dat is nu nét wat de mensen daar zo broodnodig hebben. Zodat ze weer kunnen vertrouwen dat er wellicht ook een toekomst voor hen is weggelegd.

Wie zijn ‘wij’?

Dit initiatief wordt begeleid door Because We Carry, die daar ter plekke is en weet wat allemaal wel en niet kan. De partijen die mee gaan helpen zijn naast WieWatHaar: BarberSociety, een platform voor barbers en bureau Maak. WieWatHaar gaat zich richten op de beautysalon en BarberSociety richt zich op de barbershop. Maak gaat zorgen dat beide plekken gezelliger en mooier worden gemaakt en er gaan 6 top trainers mee én een fotograaf! De haarstylisten, barbiers en makeup artist die meegaan, zijn geen onbekenden in de branche, we stellen ze even voor:

Voor de Beautysalon

beautysalon

V.l.n.r.: Ilham Mestour, Eline de Hont, Barbra Oliemans

Ilham Mestour

Global Creative Artistic Director Keune

Ik ben geboren in Casablanca en ik groeide op in een cultuur waar uiterlijk een belangrijke rol speelt. Daarom was het makkelijk om voor een carrière als kapper te kiezen. Mijn opa plaagde me vroeger altijd terwijl ik urenlang bezig was met het haar van mijn tantes – een klein meisje van negen die worstelt met een ronde borstel en een föhn om hun volle, krullende haardos steil te krijgen. Toen had ik natuurlijk nog geen idee hoeveel impact haar op vrouwen kan hebben. Nu weet ik dat het juiste haar vrouwen zo vrouwelijk en sexy kan laten voelen. Je ziet ze echt transformeren in vrouwen die zich aantrekkelijk en zelfverzekerd voelen.Ilham

Eline de Hont

Global Educator Keune

I strive to leave a sparkle wherever I go, to mould beliefs and behaviours and share the knowledge I’ve learned myself throughout the years. ‘Remember why you started’ – this is the text of my tattoo, and I try to remember that passion every day!Eline

Barbra Oliemans

Makeup artist Delilah Cosmetics

Make-up is my great passion, and I’m proud that I turned my passion into my profession. Nothing guarantees quality more than doing something from the heart.Barbra

BWC-beautysalon (1)

Voor de barbershop

barbershop

V.l.n.r.: Ronald de Bont, Marc van de Hare, Nero de Boer

Ronald de Bont

De Zwarte Raaf, De Barbershop, Rose-Mary Groningen, Global Ambassador 1922 by JM Keune

Mijn passie voor het kappersvak is na 33 jaar niet verminderd. Ik blijf mezelf ontwikkelen en deel graag mijn kennis met anderen omdat ik het iedereen gun om zijn dromen te verwezenlijken en een toekomstperspectief te hebben.Ronald

Marc van de Hare

Van de Hare Amsterdam Barbers, oprichter BarberSociety

Geïnspireerd door mijn opa en vader, heb ik mijn hart verloren aan het herenvak; het beste vak dat er is! Niet alleen kan ik mijn creativiteit in het herenvak kwijt, maar knippen is ook een sociaal vak. Mannen onder elkaar, een praatje maken of een goed gesprek en uiteindelijk je klant zien vertrekken met een goed gevoel en een mooi kapsel. Ik ben er trots op aan dit gevoel te kunnen bijdragen. Voor mij is vakmanschap net zo belangrijk als oog hebben voor de behoeften van je klant en contact maken.Marc

Nero de Boer

Nero Barbershop Ermelo, Harderwijk

Being a barber is about taking care of people.Nero

BWC-barbershop (1)


Sponsoren

En dan zijn er de sponsoren, want zonder hen was dit allemaal niet mogelijk geweest! Deze lijst wordt aangevuld, maar dat zijn tot nu toe:

  • Keune Haircosmetics
  • 1922 by J.M Keune
  • Delilah Cosmetics
  • Zenner
  • Wahl
  • Barbicide
  • Pivot Point
  • MW Hair & Beauty
  • Essie Nailpolish
  • Tweezerman

Comments

comments