De nieuwste trends voor Autumn/Winter 2014 op haargebied zijn al te zien geweest op de catwalks. Eugene Souleiman, Wella Professionals, Global Creative Director was verantwoordelijk voor het haar van de modellen van de shows van DKNY, Peter Som en Helmut Lang.
Helmut Lang
Strak, simpel en haarscherp. Geïnspireerd door een abstract maanlandschap, zagen we deze grafische elementen ook terug in het haar van de modellen.
“I wanted to create a hair look that was technical and almost geological in feel, to complement the textures and patterns of the collection. I felt that the hair needed to be both abstract yet precise and I wanted to incorporate different textures in to the same hair look” zegt Eugene er zelf over.
Donna Karan NY
DKNY vierde dit jaar 25 jaar NY fashion met een knipoog naar de sub-cultuur van New York. Deze diversiteit vormde ook uitgangspunt voor Eugene Souleiman.
“When DKNY launched in the late ‘80’s, there was an incredible energy to the street culture in New York, and this is what today’s show is all about. Going back to a time when there wasn’t just one look, when people didn’t want to look the same, when style was individual. I loved this show. I found it really refreshing to do something different. With all these incredible personalities in the chair it felt more like being in a cool downtown New York salon than being backstage” aldus Eugene.
Peter Som
Franse stijl uit de 60er jaren vormde inspiratiebron voor deze collectie. Nonchalante chique met een retro twist.
“In terms of styling, elements such as the side parting, the bobby pin and the slightly raised crown give a nod to the ‘60s, but not in a retro way. I needed to keep the look fresh and cool, as I wanted the girls to look chic, but with a hint of nonchalance. I didn’t want it to look like they’d tried too hard” volgens Eugene.
Dit bericht is overgenomen van een persbericht van Wella Professionals