Home Wat is eigenlijk normaal?
Ondernemend

Wat is eigenlijk normaal?

Zo, de eerste maanden na de lockdown zitten erop. Iedereen die heel hard schreeuwde om een kapper is intussen geweest.

Veel van onze gasten hebben we alweer voor de 2e of soms voor de 3e keer gezien. Back to normal … Maar wat is eigenlijk normaal?

We zitten weer in een ritme maar met nog steeds de nodige maatregelen. Normaal is dus nog niet helemaal normaal. Een heleboel vanzelfsprekende handelingen bij de ontvangst en intake ‘mogen’ nog niet. Ons onderscheidend vermogen in aandacht en service is nog steeds beperkt.

Allemaal vragen

Maar denkt de consument ook zo? Na hun blijdschap bij het ‘eerste’ bezoek is de focus alweer gericht op: ‘Wat is er nu zo goed aan mijn kapper?’. Kijkt hij of zij naar mij wat goed bij me past? Wordt er echt goed naar mij gekeken? Heeft mijn kapper aandacht voor mij of voor verandering? 

Neemt hij of zij initiatief om iets anders met mijn haar te doen? Komt mijn kapper de afspraken na?

Levert mijn kapper naar verwachting? Denkt mijn kapper na over wat goed is voor mijn haar? Vind ik het allemaal wel waard als ik ga afrekenen?

Wat kun je verbeteren?

Kijk in de spiegel ook eens naar jezelf en je team.

Alle issues zijn dus wel weer normaal, dus kijk in de spiegel ook eens naar jezelf en naar je team. Wat doen we goed of waar kunnen we verbeteren?  Kijk eens met je team of iedereen het concept bewaakt. Pak initiatieven op om ook aandacht online te verbeteren.

Onderscheidend met extra’s

Als ik over mijn bedrijf nadenk, dan zie ik nog genoeg kansen om nog steeds wat extra’s te doen.

Tips & tricks over zomerhaar online? Hoe gaan we dat doen? Inschrijven voor Zoomen of Teams met tutoriols om thuis ook mooi zomerhaar te krijgen? Of filmpjes posten op socials?

Online & offline

Ik luister ook goed naar mijn team om hun ideeën op te pakken. Extra aandacht geven buiten de salon om is ook onderscheidend zijn. Wij zijn samen met een professional meer structuur aan het aanbrengen aan de (onze) online kant.

Onze offline kant kunnen we verbeteren met een teammeeting en alles en iedereen op scherp zetten. Want één ding is echt weer normaal! Onze gasten komen alleen terug als we boven verwachting presteren.

De blijdschap is weer voorbij en realisme is weer normaal. Succes met het ‘nieuwe normaal’!

Beeld: Charlotte May