Home New Dawn - the Color of Change
Get the look

New Dawn - the Color of Change

Keune Haircosmetics is goed bezig de laatste tijd. Eerst werd hun stylinglijn Blend op de schop genomen met als resultaat stoere metallic potjes die elke hairlover wel in haar badkamer wil hebben. Daarna kwam er een restyle voor de Care lijn die - excuse le mot - hiervoor echt oerlelijk was verpakt (naar mijn mening dan, hรจ). Je herkent de flesjes en potjes nu niet meer terug en met deze clean new look is het ineens best een hip merk geworden. Dat zie je ook aan de steeds de steeds meer in het oog springendeย salons die met het merk werken.

En dit jaar bestaat Keune 95 jaar! Toch wel iets om trots op te zijn, dit Nederlandse merk is tot op de dag van vandaag nog steeds een familiebedrijf. Mooi om te zien dat het hun toch gelukt is om de stoffigheid af te schudden en met een nieuwe, frisse uitstraling komen - niet omdat ze zijn overgenomen door een grote firma, maar helemaal op eigen kracht. Pet je af!

De focus van Keune ligt steeds meer op echte vrouwen. Geen geshopte modellen maar vrouwen die wat toegankelijker en diverser lijken.

Keune over deze collectie: De New Dawn-campagne gaat over zes vrouwen die door opmerkelijke veranderingen gaan. Ze kozen ervoor een nieuw hoofdstuk te beginnen, of juist een oude af te sluiten. Zo verhuisde Shari naar Los Angeles om te dansen, begon Lyanne haar eigen designbureau, werd Joรซlle voor het eerst moeder, verkocht Merle alles wat ze bezat om te reizen, deed Maya ondanks een knieblessure mee aan de New York Marathon en verloor Melissa alles om sterker dan ooit terug te komen.

keune-new-dawn-03 keune-new-dawn-02 keune-new-dawn-01

De diversiteit aan kleur binnen deze collectie spreekt enorm veel mensen aan. Ik merk persoonlijk dat klanten steeds meer willen laten zien van we ze zijn en waar ze voor staan. En dat vertaalt zich regelmatig naar een nieuwe haarkleur. Als Global Creative Color Master is het daarom fantastisch om een on-trend kleurportfolio aan te kunnen bieden die de eigen identiteit van de klant versterkt.

Wat vinden jullie van deze 'true beauty' vrouwen en kapsels? Herken je jezelf in een van deze looks?