Home MEET THE PRO | Simone Bos van Nexxt House of Hair
Stylist

MEET THE PRO | Simone Bos van Nexxt House of Hair

In deze woelige tijden dat de salons gesloten moeten blijven, vinden wij het juist tijd om een aantal van deze toppers aan jullie voor te stellen! Onze nieuwe rubriek ‘Meet the Pro’ wil alle beautyprofessionals in Nederland een podium geven. Kapster en bedrijfsleider Simone Bos van Nexxt House of Hair in Amersfoort bij de spits af.

Simone is 13 jaar kapster en werkt sinds kort voor Nexxt House of Hair. De salon bestaat al 30 jaar, maar heeft verschillende eigenaars gehad. 4 jaar geleden werd de salon overgenomen door de huidige eigenaar en Simone is sinds een aantal maanden de nieuwe bedrijfsleider en is verantwoordelijk voor het runnen van de salon.

Je weet pas wat je mist als het weg is.

Ben je het vak anders gaan waarderen nu je thuiszit?

Na de 1e lockdown ben ik wel heel goed gaan beseffen dat wij kappers toch wel geluk hebben gehad, als je bedenkt dat veel mensen al maanden thuiswerken en nauwelijks iemand zien of spreken. Wij hebben daarentegen toch weer een aantal maanden kunnen werken met mensen om ons heen. Wij hadden geen regels dat we maar met 2 mensen contact mochten hebben. Ik ben daardoor echt wel anders naar ons vak gaan kijken. Het is een prachtig vak, waardoor je de hele dag met mensen mag werken. Het was heerlijk om juist tijdens de coronaperiode klanten te kunnen helpen en blij maken.

In de salon
In de salon

Ik heb ook het idee dat klanten ons meer zijn gaan waarderen nadat ze de kapper moesten missen. Dat zorgt ook voor een andere wisselwerking en maakt het voor ons nog fijner. Ik denk dat het persoonlijke contact straks alleen maar meer gewaardeerd gaat worden. Mensen hebben nu beter door hoe belangrijk dat is. Je weet pas wat je mist als het weg is en dat merk je aan beide kanten.

Wat ga je anders doen na corona?

Door de extra tijd die ik nu heb, ben ik me goed gaan verdiepen in social media. Allereerst onze bestaande kanalen zoals Instagram en Facebook. Maar ook heb ik een account aangemaakt in Tiktok, een platform waar je korte filmpjes van 15 sec. kunt uploaden. Ik ben daar best wel lang mee bezig geweest en normaal heb je daar nooit tijd voor. Maar het is heel leuk om iets nieuws te leren en heel veel jongeren zitten daar op.

Verder was ik voor de lockdown al bezig met veel nieuwe plannen. Dat hoorde ook bij mijn uitdaging als nieuwe bedrijfsleider. We willen de salon echt opnieuw op de kaart gaan zetten. Waar we naartoe willen werken is dat een salonbezoek veel meer een beleving gaat worden. We gaan straks ook met ruimere openingstijden werken en we zullen meer gaan doen op social media.

Welke klant mist jou nu het meest en waarom?

Onze klanten zijn heel gevarieerd en we hebben ook een aantal mensen die in instellingen wonen en soms weinig aandacht krijgen. Als zij dan komen, leggen we ze extra in de watten. Als zo iemand komt om alleen een pony te laten knippen, dan maken wij daar bijna een behandeling van een uur van als we daar de tijd voor hebben. Ik denk dat vooral deze kwetsbare groep ons nu het meeste missen. Vooral als je hoort dat ze maar weinig tot geen bezoek mogen ontvangen. Maar we hebben ook veel klanten die enorm druk zijn en een bezoek aan de salon als een soort visite zien, een rustmoment. Ik kan dan ook niet wachten om straks onze klanten weer te mogen verwennen!