Home MEET THE PRO | Kim Vermeulen van De Rollende Kappers
Stylist

MEET THE PRO | Kim Vermeulen van De Rollende Kappers

Dit keer praten we met Kim Vermeulen in โ€˜Meet the Proโ€™. Kim heeft een uniek concept ontwikkeld, dat klanten thuis of op het werk knipt. Zelf heeft ze 2 kinderen en weet ze als geen ander hoe lastig een bezoekje aan de kapper met het hele gezin kan zijn. Daarom besloot ze dat het ook anders kon.

Kim is al 20 jaar werkzaam in het kappersvak. Vijf jaar geleden startte ze haar eigen bedrijf De Rollende Kappers, een concept voor knippen op locatie, dat zich voornamelijk richt op jonge gezinnen met kinderen. Kim werkt met 4 zelfstandige kapsters. Daarnaast is het ook mogelijk om bruidskapsels en visagie via dit platform te boeken.

Ik vind dit veel afwisselender dan elke dag werken in dezelfde salon.

Wie zijn je klanten?

Onze doelgroep zijn voornamelijk gezinnen. Jonge wekende mensen, die kiezen voor gemak en luxe. Wij doen geen kleuringen, alleen knippen. Daarom hebben wij relatief veel jonge klanten. En we knippen heel veel kinderen. Ik heb vroeger zelf wel meegemaakt dat kinderen al huilend de salon binnenkwamen. Dat is thuis echt heel anders, kinderen zijn thuis veel relaxter.

Waarom kiezen jouw klanten voor online boeken?

Ongeveer 80% van onze klanten boekt bij online. De rest benadert ons via de mail of whatsapp. Omdat de meeste klanten werken, hebben ze meestal geen tijd om ons te bellen. Hiermee kunnen ze zelf 24/7 een afspraak inplannen en wij hoeven de telefoon niet steeds op te nemen.

We maken gebruik van het afsprakensysteem van Salonized en dat bevalt goed. Het bespaart ons enorm veel tijd, het systeem is overzichtelijk, makkelijk te gebruiken en oogt professioneel. Klanten krijgen altijd een herinnering van de afspraak en na de behandeling een mail met de vraag hoe ze deze hebben ervaren. Deze review komt vervolgens op onze website terecht. Wij hebben er geen omkijken naar!

Meer weten over Salonized?

Tijdens corona โ€ฆ

Voor deze lockdown droegen wij en onze klanten gezichtsmaskers en Salonized had een speciaal formulier gemaakt. Daarin stonden een aantal gezondheidsvragen, die klanten moesten invullen voor de afspraak. Dat deden ze gelukkig heel netjes en als iemand in het gezin verkouden was, werd de afspraak afgebeld. Wat dat betreft hebben we hele goede ervaringen. Natuurlijk heb je altijd een paar mensen die het virus maar flauwekul vinden, maar dit waren uitzonderingen. Voor mij is dat trouwens wel een reden om afscheid te nemen van een klant, die onze maatregelen niet wil opvolgen. Dat doe ik voor mezelf en voor mijn andere klanten. 

Momenteel zijn we gesloten, de agenda is dicht totdat de salons weer open mogen. Achter de schermen werk ik wel en dan moet je denken aan contacten met potentiele, nieuwe kappers die zich willen aansluiten. En ik ben steeds heel druk met afspraken die verzet moeten worden, klanten die terugbetaald moeten worden. Je moet elke keer schakelen omdat de lockdown periode steeds wordt aangepast. We hopen nu echt dat de kinderen begin februari weer naar school kunnen en wij weer aan de slag mogen.

Want ik mis het werk wel. Ik heb destijds hiervoor gekozen omdat ik dit veel afwisselender vind dan werken in een salon. Op den duur werd dat wel een beetje saai. Wij knippen nu in heel Amsterdam, we komen bij alle lagen van de bevolking thuis. Dat maakt het werk echt heel erg leuk!