Kappers met stomheid geslagen door deze klanten

Kappers-klanten

Wij haarstylisten praten veel. De meesten van ons in ieder geval. We zijn een enthousiast en creatief soort! En daar zijn we erg trots op! Ook zijn we gek op onze klanten! Toch zijn er situaties die zelfs ons de mond snoeren en waar we dan niet zo snel een antwoord op hebben. En die ook wel ietwat onze irritatiegrens overschrijden.. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Nummer-1

Klant: “Wil je de kleur bij mijn slapen goed inzetten? Ik zag na een 3 weken alweer het grijs doorkomen! Ik denk dat de verf niet goed pakt..”

Stylist: …..* stilte* …… Vervolgens “ Dat komt omdat uw haar dan alweer een stukje gegroeid is. Maar ik zal even kijken of we het recept kunnen aanpassen voor een nóg betere dekking.”

Wat we denken: “ Ja mevrouw, uw haar groeit.. Uit uw hoofd! Niet bij de puntjes.. U bent dus gewoon zo grijs, dat ligt echt niet aan onze verf.”

Lees ook:

Nummer-2

Klant : “Ik wil mijn lange haar graag in 3 verschillende pasteltinten laten verven.”

Stylist: “Ok! Gaaf, gaan we doen!”

Klant “Ik heb € 39,- bij me, dat is wel voldoende toch?” …………

Nummer-3

Klant: “Ik wil HE-LE-MAAL wat anders met mijn haar! Dus, ga je gang!”

Stylist: “Ah tof! Dat vinden we leuk om te doen.”

Klant: “Maar er mag hooguit 2 cm van de lengte af hoor…”
sale w1 female NL 090616 - 170716 336x280

Lees ook:

Nummer-4

Klant: “Ik wil graag goede haarproducten gebruiken voor mijn gekleurde haar. Kun jij mij vertellen welk merk beter is? Andrélon of Nivea?”

Stylist: ( Is met stomheid geslagen.) Zegt na enige tijd uit beleefdheid “Euhh, nee sorry, ik heb geen idee, wij werken met andere merken.” Wat we denken: “Really!?!? Dat vraag je in een salon? Doe eens normaal…”

Nummer-5

Klant: “Ik wil graag NU mijn haar laten knippen.”

Stylist: “Sorry, maar mijn volgende klant komt over 5 minuten, ik kan wel een afspraak voor u inplannen?”

Klant: “Maar je staat nu niets te doen toch? Nou, wil je wat verdienen of niet? En er hoeft maar een klein stukje af, ben je vast zo klaar mee…”

Stylist: Weet waarschijnlijk uit ergernis niets uit te brengen en denkt ‘Ja joh, ik sta verdorie de hele dag volgepland, ben even 5 minuten eerder klaar en dan sta ik meteen niets te doen? Ja daaahaaaag! “

Nummer-6

De volgende situatie is aandoenlijk, maar wel onhandig tijdens druk moment en je hoopt op een snelle afhandeling van de telefoontjes…

Klant belt: “Ja hallo? Ik wil graag een afspraak maken.”

Stylist: “Natuurlijk mevrouw, dat kan. Wilt u dat vandaag nog? “

Klant: “Nou, vandaag krijg ik eerst de hulp. Daarna wil ik nog even boodschappen doen. En ja, dan ga ik even lunchen. En vanmiddag krijg ik nog visite. Heel leuk, van een vriendin die ik al een tijd niet meer heb gezien! Zij woont aan de andere kant van het land en….enz enz enz enz..”


Ben jij haarstylist en herken jij deze situaties? Of misschien heb je nog andere leuk, bizar of grappig verhaal! Ik ben erg benieuwd! Let me know in je reactie.

Lees ook:

Comments

comments