Home Kao maakt bijzonder commitment voor 'Kirei Lifestyle'
BEWUSTWORDING

Kao maakt bijzonder commitment voor 'Kirei Lifestyle'

Het Japanse woord 'Kirei' laat zich maar moeilijk vertalen. Denk aan woorden als schoonheid, puur, eigenlijk een soort 'inner beauty'. Kirei is geen woord op zich, het staat meer voor een manier van leven en daar is beauty onlosmakend mee verbonden. Dat dachten de mensen van Kao (het moederbedrijf achter kappersmerken als Goldwell, KMS en Oribe) ook. Het gegeven 'Kirei' is heel actueel, want we leven in een tijd waar het grote geluk misschien juist wel ligt in het kleine, de eenvoud en echtheid. Steeds meer mensen willen back to the basics en pellen alle buitenlaagjes langzaam, een voor een af om bij hun echte kern te komen.

Kao streeft naar een duurzame impact op de samenleving en wil zich daarom inzetten om deze boodschap over te brengen naar salons, stylisten en hun klanten. Kirei zit in het DNA van Kao, beauty van de buitenkant maar ook zeker van de binnenkant. Want je kunt pas echt stralen als je dat vanbinnen ook echt voelt!

Het plan omvat 3 kernbeloftes:

  1. Maak elke dag mooier
  2. Zorg dat elke keuze bijdraagt aan de maatschappij
  3. Maak de wereld schoner & gezonder

Dat klinkt leuk, maar KAO is ook vast van plan dit waar te maken als bedrijf. Ze beloven uiterlijk 2030 het volgende:

Wow, daar worden we blij van! Natuurlijk doen veel kleine merken ook heel veel goeds op dit gebied; zij zijn vaak de pioniers, de inspirators en trendsetters. Maar zonder de grote concerns gaat er op grote schaal helaas niet veel veranderen. Daarom juichen wij deze initiatieven toe, want reken maar dat dit voeten in aarde zal hebben (om maar met een leuke metafoor te spreken) en dat KAO hier ook heel wat offers voor zal moeten doen. Er zal veel op de schop moeten, maar als ze echt gaan doen wat ze beloven, zal de opbrengst fantastisch zijn. We like it: Kirei!