Home Haarverzorging donkere vrouwen populairder dan ooit
Hair update

Haarverzorging donkere vrouwen populairder dan ooit

De aandacht van cosmeticamerken voor de verzorging van etnische kapsels is groeiende. Op een Amerikaanse beurs die elk jaar innovaties op beautygebied tentoonstelt, stond de verzorging van kroeshaar en andere kapsels van zwarte dames, volop in de schijnwerpers.
De National Association of Chain Drug Stores (NACDS), een overkoepelde organisatie van Amerikaanse drogisterijen, presenteert jaarlijk de nieuwste cosmeticaproducten. Opvallend bij de laatste editie van deze beurs is dat verschillende beautymerken zich gaan toeleggen op de verzorging van het haar van zwarte mensen, meldt WWD. Nog steeds zijn bijna alle haarverzorgingsproducten die in de drogisterijen te koop zijn, bedoeld voor mensen met Europees of Westers haar.
Michelle Obama
Volgens WWD is een verklaring van de toename in haarproducten voor Afro-Amerikanen de populariteit van de donkere presidentsvrouw Michelle Obama. Een andere reden is de uitbreiding van doelgroepen. De haarmarkt had het afgelopen jaar een omzetdip van 7,1 procent. Beautymerken denken weer winst te kunnen maken door een nieuwe markt aan te boren.
Laila Ali
Anthony Eluck, voorzitter van de Amerikaanse organisatie International Beauty Brands (IBB), zegt dat het de hoogste tijd werd dat er meer aandacht wordt besteed aan de kapsels van donkere mensen. "Er is een groot gat in de etnische haarverzorgingmarkt. Je hebt honderden haarproducten, maar slechts een klein deel daarvan is gericht op etnische verzorgingโ€. IBB heeft vergevorderde plannen om een gehele productlijn voor haar en huid op te zetten, speciaal gericht op zwarte vrouwen. Het gezicht van de lijn wordt de dochter van boxlegende Mohammed Ali, Laila Ali.
Populair
Ook Jennifer Wilson, haarspecialist en voormalig haarstylist van de Beyoncรฉ, heeft een eigen haarlijn gericht op donkere vrouwen. "Etnische haarverzsorging wordt echt steeds populairder, we zijn verbaasd over de repsons en reacties op onze haarlijn.We vinden het erg fijn dat op de NACDS beurs duidelijk werd dat er steeds meer aandacht voor deze beautyproducten komt", aldus Wilson.