Home Dit waren de leukste merken van de Beauty Trade Special
Actueel

Dit waren de leukste merken van de Beauty Trade Special

Afgelopen weekend stond de Jaarbeurs in Utrecht helemaal in het teken van beauty, voor de professionele salon welteverstaan. Op dit soort beurzen zie je de meest bijzondere innovaties omdat veel geavanceerde producten en apparaten toch vaak de begeleiding van een professional nodig hebben. En wie is nu meer gespecialiseerd in beauty dan de schoonheidsspecialist?

Ik was er op maandag, toen we met de pers een rondleiding kregen langs de winnaars van de Professional Beauty Product of the Year Award.  Er waren winnaars in 4 categorieën:

1. Huidverzorging – Medik8

award3-medik8

De meeste producten die een hoog percentage Retinol bevatten, kun je alleen ’s nachts gebruiken omdat het niet goed is om ermee in de zon te gaan. Bovendien kan dit ingrediënt irritaties veroorzaken. Daar hebben ze bij Medik8 wat op gevonden! r-Retinoate  is een serum dat 8 keer effectiever is dan retinol, zonder de nare bijwerkingen. Het serum zit in een luxe pompflacon en geschikt voor alle huidtypen en irriteert niet. We kregen al een aantal indrukwekkende befor&after-foto’s te zien, maar gelukkig komt een flacon mijn kant op zodat ik straks zelf kan testen of het inderdaad werkt. Word vervolgd!

2. Apparatuur – LPG Endermologie CELLU M6 ALLIANCE

Beauty-trade-special-8

Dit indrukwekkende apparaat dat maar liefst €33.000 kost pakt drie problemen tegelijk aan! We kregen een demonstratie hoe het werkt en met een speciale tool worden zowel vetverbranding gestimuleerd, de huid verstevigd en cellulius tegengegaan. Een kuur kost €600 en het schijnt echt te werken. De resultaten waren in ieder geval zo indrukwekkend dat dit bedrijf met de hoofdprijs naar huis ging!

3. Nagels – CND

ward2-cnd

Het winnende product was de Shellac Duraforce Top Coat. Deze top coat is speciaal ontwikkeld voor zwakke nagels en geeft ze een indrukwekkende shine. Deze toplaag kan alleen door de professional worden aangebracht maar omdat veel vrouwen met dit probleem kampen, is het een welkome aanvulling voor de nail studios.

4. Make-up – PUPA Milano

award1

In deze categorie heeft het contouring pallet van PUPA gewonnen. Dit pallet is zo populair dat het momenteel overal is uitverkocht. Een make-up artist liet stap voor stap zien waar je welke tinten aan moet brengen voor een natuurlijk resultaat en ik maakte er dit filmpje van:

[su_button url=”https://www.wiewathuid.nl/howto-strobing-contouring/” target=”blank” background=”#ffffff” color=”#000000″ size=”5″ wide=”yes” center=”yes” radius=”5″ icon=”icon: arrow-right” icon_color=”#000000″]HOWTO STROBING & CONTOURING[/su_button]


Daarna konden we zelf over de beurs rondsnuffelen en mijn aandacht ging dit jaar vooral uit naar de ‘groene’ merken die niet alleen mild zijn voor je huid, maar ook voor de wereld om je heen. Een selectie:

PBG SCT Skin Customized Skincare

Beauty-trade-special-7

Dit symphatieke Belgische merk biedt nu ook echte customized huidverzorging! En dan bedoel ik ook écht gepersonaliseerd. Een speciaal getrainde schoonheidsspecialist vult met de klant een vragenlijst in en bekijkt de huid. Daarna worden de huidbehoeften en diagnose naar de fabriek gestuurd en 3 weken later arriveert de huidverzorging die aan die specifieke wensen voldoet, bij de klant thuis. Dit is niet goedkoop, een pot crème kost dan wel €280 maar dan heb je ook echt iets op maat met hoge concentraties hoogwaardige ingrediënten. Alles wordt in België gemaakt. Als je dat vergelijkt met een pot van die prijs bij de parfumerie, waar je de helft aan marketing betaalt, dan valt dit nog wel mee. De crème wordt echt voor jou gemaakt, hoe persoonlijk wil je het hebben!

Absolution

Beauty-trade-special-6

Dit Franse merk blijft favoriet, niet alleen door de prachtige verpakkingen, maar ook door de producten zelf. Bovendien zijn alle producten milieuvriendelijk en zeer mild voor de huid zodat de meest gevoelige huidjes met dit merk uit de voeten komen. Ik kreeg de nieuwe ‘Konjac’ spons mee voor m’n gezicht dus binnenkort kun je daar een review over verwachten.

IK Skin Perfection

Beauty-trade-special-5

Dit Nederlandse merk kende ik nog niet. Deze lijn is onlangs helemaal vernieuwd en daarnaast is een Medical Collection geïntroduceerd. Deze producten zijn ook veilig te gebruiken bij medicatie of chemokuur. De producten zijn vrij van stoffen die ook maar enige irritaties kunnen veroorzaken.

Comfort Zone

Beauty-trade-special-3

Dit merk is ook al een bekende. De skincare-tak van het Italiaanse haarmerk Davines is ook favoriet vanwege de fijne producten, mooie, simpele verpakking en aandacht voor het mileu.

UNG Cosmetics

Beauty-trade-special-2

Vorig jaar schreef ik al over dit merk, maar de lancering duurde toch iets langer dan verwacht. Maar nu is het verkrijgbaar. Een Nederlands make-upmerk, gemaakt in Nederland, dat is vrij uniek! Ook is hun concept heel leuk; ze trainen depositairs om hun klanten workshops te geven zodat de producten ook echt op de juiste manier worden gebruikt.

Pandhy’s

Beauty-trade-special-1

Nog een onbekend merk dat begon met een ontharingspasta gemaakt van suiker. Inmiddels heeft dit Belgische natuurmerk een hele reeks producten en zelfs een make-uplijn! Zo hebben ze ook een lijn die ze zelf omschrijven als ‘luxe natuurcosmetics’. De producten zien er mooi uit en ruiken fijn.

Natuurlijk waren er nog veel meer mooie merken, maar er was zóveel dat ik een selectie wilde maken. De persdag was ontzetten goed en leuk georganiseerd en we werden verwend met een volle tas vol goodies, waarover jullie nog vele reviews tegemoet kunnen zien. Marjanne Riemens was verantwoordelijk voor de organisatie hiervan en zegt er zelf over: “Ruim veertig merken deden mee aan de wedstrijd Beauty Product of the Year die dit jaar in vier categorieën plaatsvond: Apparatuur, Huid, Make-up en Nagels. We hebben met de pers de winnaars bezocht en op de stands waren er korte presentaties. Ook stonden we stil bij de Beauty Gallery waar al de veertig merken mooi gepresenteerd werden. De pers krijgt zo in twee uur tijd een boost aan innovatieve informatie uit de salonwereld.

Ik vond het een mooie beurs en kijk al uit naar de volgende!