Home De salon van Linda van Grootheest
Stylist

De salon van Linda van Grootheest

Ooit begon ze 11 jaar geleden een salon in de garage van haar huis, maar na 20 jaar ervaring in het kappersvak, vond Linda het tijd voor verandering. Een jaar geleden betrok ze met haar salon Mijn Haarzaak een majestueus pand in het centrum van Druten.

Wat is het concept van jouw salon?

Toen ik dit pand zag, was ik helemaal verliefd. Het is een monumentaal pand en ik wilde dat dit aspect tot uiting zou komen in het interieur. Dat is goed gelukt, we hebben echt gezorgd dat de sfeer goed bij het karakter van pand zou passen. Maar tegelijkertijd wilde ik ook een salon, die mijn klanten als laagdrempelig zouden ervaren. Ik vind het heel belangrijk dat de klant zich vanaf het eerste moment welkom voelt bij ons. We hebben een dames- en herengedeelte voor de kapsalon en daarnaast is er een beautysalon voor gezichtsbehandelingen. Iedere salon heeft een eigen verdieping.

Ik vind het belangrijk dat de klant zich vanaf het eerste moment welkom voelt bij ons.

Kan je een beschrijving geven van het interieur?

Modern, maar dan met een klassiek tintje en โ€“ heel belangrijk โ€“ het is daarnaast heel praktisch. Alle opbergruimtes zijn heel mooi weggewerkt, zo zwerven er geen losse spullen door de salon en ziet het er altijd opgeruimd en strak uit. Het interieur is licht met veel hout en af en toe kleuraccenten, zoals klei, velvet groen en goud. In onze wachtruimte, is juist veel gebruik gemaakt van kleur. Ik noem die ruimte niet voor niets โ€˜de koningskamerโ€™, want er hangt ook een portret van onze koning en koningin.

Waar ben je het meest trots op?

Alle salons hebben dezelfde look & feel maar toch hangt overal een andere sfeer. Het is een geheel, maar het blijven wel 3 verschillende verdiepingen. Dat is erg goed gelukt, vind ik. Het is echt een samensmelting geworden.

Ik houd ervan om vooral op je schoenen te blijven lopen en niet naast je schoenen.

Hoe zijn de reacties?

We horen vaak dat het bij ons voelt als thuiskomen of: โ€œIk zou hier wel willen wonenโ€. Dat zie ik als een enorm compliment. En ze vinden het fijn dat we ondanks de verhuizing naar zoโ€™n indrukwekkend pand, toch zo onszelf zijn gebleven. Ik houd ervan om vooral op je schoenen te blijven lopen en niet naast je schoenen. Want mensen zijn mensen, ongeacht in wat voor auto je rijdt of hoeveel geld iemand heeft. Het maakt niet uit waar je vandaan komt, iedereen is welkom bij ons en krijgt dezelfde aandacht.

Welke corona maatregelen heb je genomen?

Ons team bestaat uit 8 kapsters en 1 schoonheidsspecialiste en we konden natuurlijk niet allemaal tegelijk werken omdat we afstand moesten houden. Daarom hebben we in 2 shiften van 6 uur gewerkt en onze openingstijden verruimd van 8 uur โ€™s ochtends tot half 10 โ€™s avonds. Doordat we nu maar met 4 man op de werkvloer stonden, waarvan 2 boven en 2 beneden, zaten we nooit te dicht op elkaar. Daarom was het voor ons niet nodig om met schermen te werken. Zo hebben we alle klanten snel na de opening weer kunnen helpen, want daar voelden we ons ook verantwoordelijk voor. En dat ging super! Verder hebben we mondkapjes als een klant daarom vraagt en stickers op de vloer in de wachtruimte. In het begin vroegen we klanten wel naar hun staat van gezondheid, maar dat werkt ook vervreemdend. We kennen onze klanten goed en ze weten heus wel dat ze thuis moeten blijven bij klachten. Bij nieuwe klanten vragen we nog wel of ze klachten hebben.

Staat er nog iets op jouw wish list?

De schoonheidssalon beneden zou ik graag uitbreiden naar een spa, waar we dan ook hammam-behandelingen en bodypakkingen kunnen aanbieden. Daarvoor moet er een douche en andere voorzieningen komen. Maar dan moet er ook een 2e schoonheidsspecialiste bij komen en ik wil alleen maar iemand die echt bij het team past. Maar we gaan heel goed en door deze verhuizing ben ik eigenlijk alleen nog maar meer gegroeid.

Zie ook de salon van Bob Jansen of Dominic Vleer of die van Bert de Zeeuw