Home De salon na de lockdown
Ondernemend

De salon na de lockdown

Wat hebben we hard gewerkt, of beter gezegd, wat zijn we hard aan het werk. Vanaf de start zijn we iedereen weer blij aan het maken. De planning was al een klus op zich.

We hadden vooral blije klanten en een paar boze klanten omdat ze pas in de 2e of 3e week aan de beurt waren. Maar bij ons stond iedereen stond klaar om zijn beste beentje voor te zetten. Dat betekende overwerken, extra uren maken om toch maar zoveel mogelijk mensen goed te helpen.

Je moet presteren naar verwachting. Niet meer maar vooral niet minder.

Vol = vol

Want mensen goed helpen is het allerbelangrijkste. Doe wat een klant verwacht en vol = vol. We kunnen en doen niet meer dan we aankunnen, anders gaat het ten koste van de kwaliteit en levert dat alleen maar verliezers op. Voor het behoud van de spirit binnen je team en voor de verwachtingen van de klant moet je presteren naar verwachting. Niet meer maar vooral niet minder.

Duurzaamheid

Onder duurzaamheid verstaan wij vaak de ‘groene’ lijnen van de firma’s. Natuurlijk is het belangrijk dat we kijken naar wat we allemaal aan wordt weggespoeld in de salon of bij de mensen thuis aan haarproducten. Alle toeleveranciers hebben dit hoog op de agenda staan en dat is helemaal terecht natuurlijk!

Maar wat kunnen we nog meer doen?

  1. Denk ook eens aan je waterverbruik en installeer waterbesparende kranen.
  2. Vergeet je verlichting niet. Is alles al vervangen door LED?
  3. Bespreek de mogelijkheden eens als het gaat om zonne-energie. Kijk samen met je verhuurder wat kan en wie wat voor zijn rekening neemt. Is het niet nu, dan wellicht volgend jaar als er weer wat vet op het bot zit … Deze stappen betekent waardeverhoging voor de eigenaar en energiebesparing voor jou als kapper. 

Op deze manier werkt duurzaamheid ook door in een duurzame portemonnee.

Omzet voor de toekomst

Alles wat we nu goed doen volgens de verwachting van de klant en binnen jouw concept, geeft ons omzet voor de toekomst! Ja, we zijn best een beetje moe. Maar voor onze klanten die later geholpen werden en die nu nog moeten komen is het ook ‘eindelijk weer naar de kapper’. Dat mogen we nooit vergeten. Ieder bezoek moet een uniek bezoek zijn, ook als we vermoeid raken.

Succes! Hou vast aan je concept en op naar een beter 2021!